Werk & Studie alle pijlers

Stewardessen/stewards gezocht

30-07-2016 12:20 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ontzettend leuk om te solliciteren voor het beroep stewardess. Het liefste wil ik bij tui aan de slag. Echter heb ik nog een aantal vragen..

Ten eerste vraag ik me af hoe het zit met de engelse taal, hoe goed moet je deze beheersen? Ik ben absoluut niet goed in Engels, maar red me er wel gewoon mee.

Daarnaast, hoe gaan jullie om met angstige passagiers? Wanneer iemand bijvoorbeeld huilend in de stoel zit of aan het hyperventileren is, hoe handelen jullie dan?

& hoe handelen jullie met zieke passagiers?



Oh en vergeten er bij te zetten... Ik heb de havo afgerond, en is het handig om eerst nog een opleiding te doen wat te maken heeft met stewardess worden, ofletten ze hier verder niet op?



Ik zou dit erg graag willen weten, omdat me dit lastig lijkt en ik niet weet of ik hiermee zou kunnen omgaan.



Alvast bedankt!

Lana



Bedankt voor de antwoorden iedereen!
quote:Dancerx schreef op 30 juli 2016 @ 13:05:

[...]





Ah okey duidelijk! Bedankt voor uw reactie!

Ik heb nog niet de juiste leeftijd om al aan de slag te mogen als stewardess dus ik moet nog eventjes wachten.



& die rollenspellen zijn ook een van de redenen dat ik graag wil weten hoe stewardessen reageren op angstige en zieke mensen, uiteindelijk doe ik het toch op mijn manier, maar vind het wel fijn als ik een beetje weet hoe ze daarmee omgaan Je zou in die tussentijd misschien als au-pair kunnen gaan werken in Engeland, goed voor je Engels
Alle reacties Link kopieren
Speciale (veel te dure) opleiding is niet nodig, je krijgt van de luchtvaartmaaschappij een interne opleiding. Beter kun je een meer allround opleiding gaan doen, voor het geval je niet wordt aangenomen (die garantie krijg je namelijk nergens!!). Verblijf in buitenland (werkervaring b.v hotel of au pair) wordt altijd op prijs gesteld.

Je Engels moet echt redelijk goed zijn, je moet wel een gesprek kunnen voeren. En in geval van nood moet je niet gaan staan hakkelen... Plus als je b.v bij KLM terecht komt, is echt 80% van de passagiers niet Nederlands-talig, en moet je bij gebrekkig Engels sprekende passagiers ook nog weten waar het over gaat. Nigerianen spreken heel anders Engels dan Indiërs en mensen uit b.v Louisiana en Georgia spreken ook weer totaal anders dan een gemiddelde Schot. Dus dat Engels is wel iets waar je aan zou kunnen gaan werken.

En er is geen echt script van hoe je met bepaalde situaties om moet gaan, omdat geen enkele situatie te voorspellen is. Wel kun je in rollenspellen de meest voorkomende situaties nabootsen en alvast wennen hoe zoiets zou kunnen verlopen. In bijna twee decennia heb ik als stewardess echt van alles en nog wat meegemaakt. Van een voorbereide noodlanding, brand blussen tijdens vlucht, medische noodsituaties tot het in de boeien slaan van een passagier. En al die situaties waren min of meer geoefend maar verliepen toch compleet anders dan ik ooit had kunnen bedenken. Voor de rest had ik gewoon erg veel lol met al die verschillende passagiers: grappige, rare, saaie, enerverende, onnozele, vreemde, onbeleefde, super aardige of super boze passagiers. Never a dull moment!

Succes met de voorbeidingen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 30 juli 2016 @ 16:02:

Speciale (veel te dure) opleiding is niet nodig, je krijgt van de luchtvaartmaaschappij een interne opleiding. Beter kun je een meer allround opleiding gaan doen, voor het geval je niet wordt aangenomen (die garantie krijg je namelijk nergens!!). Verblijf in buitenland (werkervaring b.v hotel of au pair) wordt altijd op prijs gesteld.

Je Engels moet echt redelijk goed zijn, je moet wel een gesprek kunnen voeren. En in geval van nood moet je niet gaan staan hakkelen... Plus als je b.v bij KLM terecht komt, is echt 80% van de passagiers niet Nederlands-talig, en moet je bij gebrekkig Engels sprekende passagiers ook nog weten waar het over gaat. Nigerianen spreken heel anders Engels dan Indiërs en mensen uit b.v Louisiana en Georgia spreken ook weer totaal anders dan een gemiddelde Schot. Dus dat Engels is wel iets waar je aan zou kunnen gaan werken.

En er is geen echt script van hoe je met bepaalde situaties om moet gaan, omdat geen enkele situatie te voorspellen is. Wel kun je in rollenspellen de meest voorkomende situaties nabootsen en alvast wennen hoe zoiets zou kunnen verlopen. In bijna twee decennia heb ik als stewardess echt van alles en nog wat meegemaakt. Van een voorbereide noodlanding, brand blussen tijdens vlucht, medische noodsituaties tot het in de boeien slaan van een passagier. En al die situaties waren min of meer geoefend maar verliepen toch compleet anders dan ik ooit had kunnen bedenken. Voor de rest had ik gewoon erg veel lol met al die verschillende passagiers: grappige, rare, saaie, enerverende, onnozele, vreemde, onbeleefde, super aardige of super boze passagiers. Never a dull moment!

Succes met de voorbeidingen!



Wow hier heb ik echt ontzettend veel aan, dankuwel! Eigenlijk leer ik dus, mits ik aangenomen word, alles tijdens de interne opleiding? Ook hoe je met boze passagiers & angstige passagiers omgaat?



& hoe zit het met EHBO? Ik heb al een ehbo diploma, krijg je dan alsnog trainingen daarin?



Ik snap dat er niet een bepaald scrips is hoe met beoaalde situaties om te gaan, maar hoe gaat u zelf met hele bange passagiers om?



Nogmaals ontzettend bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dancerx schreef op 30 juli 2016 @ 16:44:

[...]Wow hier heb ik echt ontzettend veel aan, dankuwel! Eigenlijk leer ik dus, mits ik aangenomen word, alles tijdens de interne opleiding? Ook hoe je met boze passagiers & angstige passagiers omgaat?



& hoe zit het met EHBO? Ik heb al een ehbo diploma, krijg je dan alsnog trainingen daarin?



Ik snap dat er niet een bepaald scrips is hoe met beoaalde situaties om te gaan, maar hoe gaat u zelf met hele bange passagiers om?



Nogmaals ontzettend bedankt!

Graag gedaan! EHBO krijg je ook tijdens de opleiding van de luchtvaartmaatschappij zelf.

Hoe je met angstige of boze passagiers omgaat 'leer' je op zich wel, maar is ook gewoon common sense. Iemand die in paniek is, probeer je zoveel mogelijk gerust te stellen en iemand die heel boos is, laat je eerst even lekker uitrazen. Uiteindelijk krijg je door ervaring ook handigheidjes hoe het beste er mee om te gaan. Maak je daar niet te druk om! Probeer lekker wat werkervaring op te doen in het werken met mensen. Dan zul je zien en merken dat er overal bange, boze of gefrustreerde (en alles wat daar tussen in zit) mensen rondlopen. Even tot 10 tellen en altijd rustig en beleefd blijven (die laatste doe je al!) helpt je in heel veel situaties. Soms vinden mensen het ook een soort van 'lekker' als je agressief terug reageert. Door juist heel rustig en vriendelijk te blijven, creeer je eigenlijk ook al een reactie, omdat men dat niet verwacht. En wordt men vanzelf al wat rustiger, of nog bozer
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 30 juli 2016 @ 17:26:

[...]



Graag gedaan! EHBO krijg je ook tijdens de opleiding van de luchtvaartmaatschappij zelf.

Hoe je met angstige of boze passagiers omgaat 'leer' je op zich wel, maar is ook gewoon common sense. Iemand die in paniek is, probeer je zoveel mogelijk gerust te stellen en iemand die heel boos is, laat je eerst even lekker uitrazen. Uiteindelijk krijg je door ervaring ook handigheidjes hoe het beste er mee om te gaan. Maak je daar niet te druk om! Probeer lekker wat werkervaring op te doen in het werken met mensen. Dan zul je zien en merken dat er overal bange, boze of gefrustreerde (en alles wat daar tussen in zit) mensen rondlopen. Even tot 10 tellen en altijd rustig en beleefd blijven (die laatste doe je al!) helpt je in heel veel situaties. Soms vinden mensen het ook een soort van 'lekker' als je agressief terug reageert. Door juist heel rustig en vriendelijk te blijven, creeer je eigenlijk ook al een reactie, omdat men dat niet verwacht. En wordt men vanzelf al wat rustiger, of nog bozer

Echt heel erg bedankt voor uw reacties! Ik heb hier echt ontzettend veel aan, ik zal het mits ik aangenomen word wel ervaren dan

& ik zit er nog aan te denken om een opleiding sph (sociaal pedagogische hulpverlening) te gaan doen om meer te leren over het gedrag van mensen.

Het lijkt me in elk geval een erg leuk beroep.
Alle reacties Link kopieren
quote:nuquixx schreef op 30 juli 2016 @ 13:17:

[...]





Hoe kom je hier nou bij? Denk je dat ze na een vlucht naar Curacao de bemanning naar Canada vliegen om daar te overnachten? Of dat ze meteen terug naar Nederland gaan? En evenzo met Florida, Mexico, Cuba, Dominicaanse Republiek, Zanzibar, Aruba, Bonaire en Sint Maarten?



Omdat ik dat te horen kreeg tijdens de sollicitatieronde bij een van de voorlopers van tui, dutchbird. Dit gold alleen voor de vluchten naar de abc eilanden. Mexico deden ze toen niet aan. Er werd daar een crewchanche gedaan. Zanzibar zal idd lastig worden want dat ligt bij afrika.



Maar goed, dat was 10 jaar geleden dus het kan zomaar veranderd zijn.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
TO: als je voorbereid wilt zijn op vragen hoe je reageert tihdens bepaalde situaties kan je alvast "oefenen" met verhalen die je in de media leest.

Bijvoorbeeld dat van de tui vlucht naar Bonaire die een tussenlanding op de Azoren moest maken omdat een vrouw zeer hevig uit haar plaat ging. Hoe zou jij als stewardess op die vlucht gereageerd hebben op of tegen die vrouw vanaf het moment dat ze zo tekeer ging. En waarom zou je zo handelen. Want dat gaan ze vragen en dat kan je meemaken.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Er zijn twee leuke boeken geschreven door een stewardess:

https://www.bol.com/nl/p/ ... _all&originalSection=main



https://www.bol.com/nl/p/ ... _all&originalSection=main



Verder is dit boek een aanrader. Ready for take-off. Hoe word je stewardess. Geschreven door Farina van der Vliet-Tahir

https://www.bol.com/nl/c/ ... 6/index.html?lastId=24055

Als je het ebook bestelt, kan je vanavond al gaan lezen en antwoord krijgen op veel vragen.



Succes ermee.

Ik vind stewards en stewardessen superfijne mensen. Altijd goede ervaringen gehad met het vliegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven