Exact vertellen wat je gegeten hebt-deel 4

16-04-2016 20:00 3009 berichten
En hier kletsen we weer verder, deel 4 alweer! We plaatsen natuurlijk nog onze eerlijke eetlijsten maar daaromheen wordt lekker veel gekletst over van alles en nog wat. Wees welkom iedereen!
Evda, mij tweemaal (eigenlijk driemaal, want je was al eens eerder weg) stiekem verlaten zou wel erg sneu zijn ja. Denk dat Isa wel gelijk heeft, dat zou mijn hart dermate breken dat het aan gruzelementen zou liggen...4ever. (Zo, dit soort tekst lijkt op een tekst van een pubert die lastig doet!)



Je schreef toen al eens dat jij eigenlijk wel 3 kinderen voor je ziet in de toekomst he Evda.

Werk je nog? Of inmiddels gestopt?



Elko, ik begrijp jullie standpunt wel. Wij zelf houden het zeer bewust bij 1 kind. Moet er serieus niet aan denken dat er een 2e bij zou komen. Kan me andermans wens om meer kinderen te krijgen wel voorstellen. En een vriendin is nu zwanger van de 3e. Mij absoluut niet gezien, wil echter niet zeggen dat ik niet heel blij voor haar ben en het ook echt bij haar en haar gezinnetje vind passen. Zo is iedereen anders en zo heeft iedereen een andere voorstelling bij zaken die voor hem/haar van belang zijn in het leven.



Isa, jij wist dus al van Evda's terugkeer af. Wat gemeen eigenlijk dat je niets zei. (Ik vind het niejjjjjj eeeeeeerlijk, puh! Wederom een tekst a la pubert. Hahaha).



Het moge duidelijk zijn dat mijn vertrouwen werd beschaamd en ik er weinig in berust dat dat niet nog eens zal gebeuren. Ik ben gewaarschuwd, een gewaarschuwd mens telt voor twee. (Wederom een pubert-reactie!).



Evda, je PB staat uit. Ik laat het aan jou om te bepalen of je interesse hebt in een kort PB waarin ik je de laatste stand van zaken uit de doeken doe mbt je vraag hoe het met mij gaat.

Ik heb nog steeds geen FB. Mocht je dat niet op prijs stellen, even goed hoor. Mijn hart is toch al gebroken. (Wederom een pubert-tekst. Hahaha).
Vanochtend twee volkoren brood geroosterd met smeerkaas die door het warme brood smolt en flink wat rauwkost.



Mandarijn tussendoor.



Klein meergranenbroodje droog gegeten daar ik echt honger had en daardoor wat slapjes voelde. Geluisterd naar mijn lichaam dat aangaf eten nodig te hebben.



Als lunch een bak kwark.



Tussendoor een bakje Optimel karamel vla met twee lepels kwark.

Een blokje pure chocolade met raw choconibs geproefd. Was toch wel sterke chocolade. Blijf erbij dat pure chocolade niet mijn ding is. Hoewel wel een betere keuze dan melk chocolade of witte chocolade.



Avondeten zal een flinke salade, kip en dressing zelfgemaakt met yoghurt, mosterd en diverse kruiden zijn.



Toetje een bak yoghurt, twee lepels kwark en vanille yoghurt Optimel voor de smaak, met enkele volkoren biscuits.





Voor het eerst sinds lange tijd een lijstje van mij. We waren op pad en zijn net thuis. En ik heb zin in een lekker frisse salade. Ben KO. Lekker gemakkelijk die salade, dus komt op meerdere fronten heel goed uit.



Man en kind eten pizza met knoflooksaus.
Hoi iedereen!



Hopelijk alles goed met jullie!

Evda, ik ken je niet maar ik lees dat je blijkbaar wel een bekende bent hier ;) dus welkom terug!



Hebben jullie eigenlijk allemaal kinderen? Denk dat ik een jonge meeschrijfster ben dan :$ , hier nog geen kindjes maar zeker wel een kinderwens! Intussen genieten we van ons hondje (nu 1 jaar oud) en dat is wel een beetje als een kind voor ons ;)



Marlye, hé wat rot om dit te lezen van je man... klinkt echt niet fijn, niet voor jou maar ook zeker niet voor de kindjes! Beseft hij dit zelf? Je hebt het er dus wel al met hem over gehad? Wat geeft hij dan als argumenten voor zijn 'gedrag'? Hoe lang zijn jullie al samen/getrouwd?





Wij zijn momenteel volop aan het verbouwen op zolder, of ja, 'wij', mijn man en mijn ouders ;) hihi, ik houd me tactisch op de achtergrond. Terwijl mijn ouders en man gisteren op zolder aan het werken waren, heb ik me ook wel nuttig ingezet voor hun samen met men zus. We hebben namelijk wafels én cake gebakken voor de werklustigen tijdens hun pauze ;)

's avonds had ik dan heerlijke kalkoenrollade met kroketjes en worteltjes en erwtjes gemaakt!



Eetlijstje van vandaag tot nu toe:



O: volle yoghurt, blauwe bessen, aardbeien, muesli (tja, mijn standaard ontbijtje ;) )

T: wafeltje

L: nog kalkoenrollade met boontjes gestoofd met ajuin, tomatenpuree en rode paprika, gekookte aardappels en toetje nog een stukje cake van gisteren

T: jules de strooper koekje met een latte macchiato (gaan drinken met mama)

A: zal gewoon brood worden met beleg

T: vermoedelijk fruit ;)
Fiee, je lijstje ziet er lekker uit.

Je bent nieuw hier. Je lijkt een keukenprinses? Of in ieder geval iemand die niet bang is om in de keuken te staan en te experimenteren.

Maken jullie van de zolder een extra kamer? Toekomstbestendig voor een kindje?

Zijn jullie getrouwd? Ik las je ergens schrijven: je man.

Leeftijden verschillen wel wat hier. Er zijn een aantal jonkies. En een aantal mama's 30+. Maar ik geloof dat Elko de jongste mama is hier hoor. 30 is ze en ze heeft 2 kindjes. Als ik ernaast zit verbeter het Elko!



Pannekoekje is inmiddels gestart met haar 7e boek, haar 150e wandeling en haar 30e uur liggend op een ligbed genietend van de zon en uitzicht.
Fiee: ik ben een kindloze veertiger. Wel 2 schatten van poezen de me zeer lief zijn. En een schat van een knuffelbeer als echtgenoot.
Evda welkom terug, ik ken je ook nog van je eerste Nick. Leuk je weer te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Evda, welkom terug in het topic . Ben er zelf nog niet zo lang, post zo nu en dan wat. Mijn lijstjes worden meestal wel apart gevonden haha . Ik eet al 1.5 jaar paleo (redelijk koolhydraatarm en glutenvrij)



Lijstje van vandaag:



O: kippenvleugeltjes met kurkuma uit de oven, bakje broccolikiemen, paar rauwe wortels

L: bord boekweitpasta met zalm en keltisch zeezout

T: paar blokjes 85% chocolade

D: braadlappen, 4 uur gesudderd in stoofsausje van grasboter water en rozemarijn takjes, bietjes met guacamole

T: ?? waarschijnlijk wat noten/yoghurt



Net 2,5 uur gewandeld met de hond en tussendoor pokemon Go gespeeld. Begint eens wat te worden, zit nu in level 13 maar heb enorm pidgies en rattata's verzameld zodat ik dalijk in een keer 6 levels omhoog kan tijdens een lucky egg
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Troeteltje ben inderdaad nieuw hier! Het leek me leuk om hier mee te schrijven! Ik kook inderdaad héél héél graag (en bakken doe ik nog liever!), maar of ik een echte keukenprinses ben weet ik niet ;) mijn maaltijden zijn niet culinair hoogstaand of zo, maar ik doe het wel met veel liefde! We zijn inderdaad een kamer aan het maken van de zolder, kinderkamer daarom niet, want de trap is vrij gevaarlijk, maar wel als extra kamer voor 'ooit' =) of misschien verhuizen mijn man en ik dan wel naar daar! Wij zijn dus inderdaad getrouwd! Deze zomer zijn we 7 jaar samen en in de winter zullen we 4 jaar getrouwd zijn alweer! Gaat erg snel!

Jij hebt ook 1 (of meer?) kindje(s) hé?



Wie of wat bedoel je trouwens met pannekoekje :D?
Friction, een spel met eieren is wel uitermate geschikt voor jou he.



Hoewel ik ze nu niet meer zo op je lijstje zie.
Alle reacties Link kopieren
@Troeteltje, vandaag niet inderdaad, andere lijstjes deze week wel hoor haha. Toevallig moesten die kippenvleugeltjes op vanmorgen

Ja geweldig zo'n spel met eieren. En omdat ik heel wat km's maak met de hond heb ik al ook heel wat eieren erdoorheen 'gelopen'. Al 70 km sinds de start van het spel zo'n 2 weken geleden ! Eigenlijk meer want keb niet altijd mn telefoon bij als ik met de hond ga.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
@evda: ik ken je niet, ik schrijf nog niet zo lang mee maar

@fiee: haha je tactisch op de achtergrond houden ken ik. Maae je hebt je toch nuttig bezig gehouden! Verlopen de verbouwingen goed?

@friction: wow 70 km. Moet dringend aan de sport denk ik. Schiet er de laatste tijd beetje bij in. Zoals alles..

@troetel: klinkt goed je lijstje. Lekker je salade maken en daarna wat rusten hé.



Leuk dagje thuis. Man vanmorgen alles naar huis gebracht. Boodschappen gedaan. Vanmiddag is hij met z'n moeder gaan shoppen voor m'n zus haar trouw. Stoem dat ik niet mee kon. Ben gisteren ook niet naar vrijgezellen geweest van m'n zus. Tzou misschien wel gaan hoor maar wil t risico niet nemen.



Ben benieuwd wat hij gekocht heeft maar vertrouw m daar wel in dus ik zie wel straks. Ik heb wat buiten gezeten (in de hoop dat het hielp tegen m'n hoofdpijn, heb meer hoofd dan kniepijn ), wat gestreken, wat gekleurd, wasje opgehangen. En nu ff chill in de zetel.



Lijstje:

O: yoghurt met fruit

T: 3 gekookte eitjes

L: slaatje met tomaat, champi en croutons

T: druifjes

D: koude schotel

T: rauwkost met dressing
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Dit is mijn puberbrief aan jou Troetel.



Beste troetel,



Het spijt me heel erg dat ik je vertrouwen beschaamd heb door je steeds te verlaten.

Ben je boos op me?

Het was niet persoonlijk, je was zelf 1 van mijn favoriete forumster

Kun je me vergeven?

Vind je me nog lief? of vind je me nu stom?

Zullen we vrienden zijn?







Mijn PB staat niet bewust uit, zal m aanzetten en ontvang graag een PB van je .

Ik ga maandag weer werken, na 9 maanden, zo geen zin in!

En jij nog dezelfde baan?



Voor de anderen:

Zal me even voorstellen: 33 jaar, 2 kindjes: zoon van 4 en dochtertje van 4 maanden.. Ik ben er wel een jaar tussenuit geweest hier op het forum (ook niet meegelezen). ben benieuwd naar alle verhalen eetlijstjes..



Elko: ik ben echt een moedertje.. Soms vind ik het ook wel zwaar, maar tegelijkertijd echt een heerlijke drukte.. Dus er kan er denk ik nog wel 1 bij , maar begrijp wel wat je bedoeld... het is trouwens zeker niet altijd rozengeur en maneschijn..



Isabela: achhhh nee daar moet je helaas wel voor met zn tweeen zijn
Lieve Evda,



wat ben jij liefffffffff!

Een brief die jij tijdens de les handvaardigheid stiekem mijn kant uit gooit. We moeten uitkijken dat de meester die niet vind. Dan denkt die dat we spieken tijdens ons proefwerk. Moeten we nablijven......inplaats van stiekem op een hoekje staan van waar vandaan wij Hans, de hunk van de klas, stiekem begluren.



Ik ben blij dat wij vrienden zijn. Best Friends 4 Ever. Jij het ene halve hartje aan je ketting, ik het andere.



Na school samen One Direction liedjes playbacken? Dan verzinnen we de dansjes bij de liedjes. Tof man! Helemaal tha bomb!



Oefffffffffff, op je 13e een echt moedertje??? In dat jaar is wel heeeeeel veel gebeurd zeg!



Hans

Nou toevallig ben ik echt fan van dat liedje van Justin Bieber..

Is dat raar?!
En met dansjes bij de playback show bedoel je; stap naar links sluit, stap naar recht sluit en dat de hele tijd?!?
For all the times that you rain on my parade

And all the clubs you get in using my name

You think you broke my heart, oh girl for goodness sake

You think I'm crying on my own, well I ain't



And I didn't wanna write a song

Cause I didn't want anyone thinking I still care

I don't but, you still hit my phone up

And baby I be movin' on

And I think you should be somethin'

I don't wanna hold back, maybe you should know that



My mama don't like you and she likes everyone

And I never like to admit that I was wrong

And I've been so caught up in my job, didn't see what's going on

But now I know, I'm better sleeping on my own
Zodeju wat een geslijm hier.



Ik kom wel weer terug als de puberella's weer normaal kunnen doen
quote:Friction-90 schreef op 30 juli 2016 @ 16:35:

Hoi Evda, welkom terug in het topic . Ben er zelf nog niet zo lang, post zo nu en dan wat. Mijn lijstjes worden meestal wel apart gevonden haha . Ik eet al 1.5 jaar paleo (redelijk koolhydraatarm en glutenvrij)



Lijstje van vandaag:



O: kippenvleugeltjes met kurkuma uit de oven, bakje broccolikiemen, paar rauwe wortels

L: bord boekweitpasta met zalm en keltisch zeezout

T: paar blokjes 85% chocolade

D: braadlappen, 4 uur gesudderd in stoofsausje van grasboter water en rozemarijn takjes, bietjes met guacamole

T: ?? waarschijnlijk wat noten/yoghurt



Net 2,5 uur gewandeld met de hond en tussendoor pokemon Go gespeeld. Begint eens wat te worden, zit nu in level 13 maar heb enorm pidgies en rattata's verzameld zodat ik dalijk in een keer 6 levels omhoog kan tijdens een lucky egg



Hello! gezellig!!

Inderdaad best een bijzonder eetlijstje, maar als jij het lekker vind is het goed toch? waar haal je de inspiratie vandaan?
quote:gizzmo-returns schreef op 30 juli 2016 @ 16:25:

Evda welkom terug, ik ken je ook nog van je eerste Nick. Leuk je weer te lezen.Thanks!
quote:Finjie schreef op 30 juli 2016 @ 17:22:

@evda: ik ken je niet, ik schrijf nog niet zo lang mee maar

@fiee: haha je tactisch op de achtergrond houden ken ik. Maae je hebt je toch nuttig bezig gehouden! Verlopen de verbouwingen goed?

@friction: wow 70 km. Moet dringend aan de sport denk ik. Schiet er de laatste tijd beetje bij in. Zoals alles..

@troetel: klinkt goed je lijstje. Lekker je salade maken en daarna wat rusten hé.



Leuk dagje thuis. Man vanmorgen alles naar huis gebracht. Boodschappen gedaan. Vanmiddag is hij met z'n moeder gaan shoppen voor m'n zus haar trouw. Stoem dat ik niet mee kon. Ben gisteren ook niet naar vrijgezellen geweest van m'n zus. Tzou misschien wel gaan hoor maar wil t risico niet nemen.



Ben benieuwd wat hij gekocht heeft maar vertrouw m daar wel in dus ik zie wel straks. Ik heb wat buiten gezeten (in de hoop dat het hielp tegen m'n hoofdpijn, heb meer hoofd dan kniepijn ), wat gestreken, wat gekleurd, wasje opgehangen. En nu ff chill in de zetel.



Lijstje:

O: yoghurt met fruit

T: 3 gekookte eitjes

L: slaatje met tomaat, champi en croutons

T: druifjes

D: koude schotel

T: rauwkost met dressing
quote:-Isabella- schreef op 30 juli 2016 @ 21:45:

Zodeju wat een geslijm hier.



Ik kom wel weer terug als de puberella's weer normaal kunnen doen Niet zo zeuren ouwe

Sorry Isabella
quote:Evda2016 schreef op 30 juli 2016 @ 22:10:

[...]





Niet zo zeuren ouwe

Sorry Isabella voor straf nu zonder internet en ipad op je kamer gaan zitten! Oh nee, beneden op de bank blijven zitten; stuk effectiever bij dwarse pubers
quote:-Isabella- schreef op 30 juli 2016 @ 22:37:

[...]





voor straf nu zonder internet en ipad op je kamer gaan zitten! Oh nee, beneden op de bank blijven zitten; stuk effectiever bij dwarse pubers



Ja jij hebt vast verstand van dwarse peuters straffen

Ik heb geen Ipad!

Maar je hebt gelijk, pc gaat uit, ik ga wel naar bed
quote:Evda2016 schreef op 30 juli 2016 @ 22:48:

[...]





Ja jij hebt vast verstand van dwarse peuters straffen

Ik heb geen Ipad!

Maar je hebt gelijk, pc gaat uit, ik ga wel naar bed



Dwarse pubers: check. Alhoewel ze wel meevielen hier hoor. Ik vond het een leuke tijd, zoals ik elke fase leuk vond en vind.



Slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik lig echt te schudden in m'n bed door jullie gesprek.



Evda, welkom terug! Leuk je weer te lezen!



Kippenvleugeltjes als ontbijt friction?



Troeteltje, wat klinkt je lijstje goed!



Ik heb nieuwe ben & jerry's. Was in de bonus dus ja, ik moest wel.



Vanilla pecan blondie. Vanille ijs met een swirl van gecarameliseerde pecannoten, brownie en gezouten karamel.



O: roerei, bacon, worstje, gebakken groenten, sesam bolletje met boter en kaas

T: raspberry and white peach yogurt frappuccino

L: spicy chicken wrap bij tank station (bahhh)

D: biefstuk met pepersaus, frietjes met truffelmayonaise, 2 glazen wijn

T: 2 bolletjes b&j en een stukje Johnny D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven