Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Wat zonde Joni!
Inderdaad, wat jammer Joni!
quote:Chantilly21_1 schreef op 27 juli 2016 @ 08:58:

Hier heerlijk op vakantie geweest en in de tussentijd een trappelzak voor mijn neefje/nichtje gehaakt ( schoonzusje is 7 augustus uitgerekend, dus het schiet op!).

Het project waar ik tot nu toe het meest trots op ben Ik vind 'm echt goed gelukt!

Mooi!!!!
quote:Joni_de_tweede schreef op 27 juli 2016 @ 09:11:

Ik kom niet echt verder. Ik heb inmiddels twee poncho's gemaakt volgens een patroon wat me duidelijk was, en de rest wil maar niet lukken. Dus ik ben afgehaakt. Ik hoop op een leuk patroon via een tutoral van Vonne, zodat ik met haar iets leuks kan gaan haken, de getekende patronen lukken me op eigen kracht niet, zo jammer.



Ik keek in het begin ook veel youtube filmpjes hoor en nu nog als ze er zijn kijk ik die ook, helpt inderdaad erg goed. Ik kom er soms ook gewoon nog niet altijd uit. Ik heb een haakbijbel gekocht bij een witte boekhandel en leen vaak boeken bij de bieb. Dat helpt ook.

Gewoon eerst zoveel mogelijk makkelijke patronen en youtube hulp doen.
quote:Joni_de_tweede schreef op 27 juli 2016 @ 09:11:

Ik kom niet echt verder. Ik heb inmiddels twee poncho's gemaakt volgens een patroon wat me duidelijk was, en de rest wil maar niet lukken. Dus ik ben afgehaakt. Ik hoop op een leuk patroon via een tutoral van Vonne, zodat ik met haar iets leuks kan gaan haken, de getekende patronen lukken me op eigen kracht niet, zo jammer.



Wat jammer, Joni!



Ik ben een ervaren haakster, maar ik lees het liefst een patroon als tekst. Een diagram vind ik vreselijk. Ik vergeet altijd waar ik ben. Er staat nooit bij of je in een steek moet haken of dat je om een lus moet haken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 27 juli 2016 @ 09:11:

Ik kom niet echt verder. Ik heb inmiddels twee poncho's gemaakt volgens een patroon wat me duidelijk was, en de rest wil maar niet lukken. Dus ik ben afgehaakt. Ik hoop op een leuk patroon via een tutoral van Vonne, zodat ik met haar iets leuks kan gaan haken, de getekende patronen lukken me op eigen kracht niet, zo jammer.Ik vind die getekende dingen ook lastig hoor, ik begin er niet eens aan,knap dat je het iig geprobeerd heb,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Leuk ook die cactusstof aan de binnenkant!
quote:Avondzon schreef op 27 juli 2016 @ 10:02:

[...]





Wat jammer, Joni!



Ik ben een ervaren haakster, maar ik lees het liefst een patroon als tekst. Een diagram vind ik vreselijk. Ik vergeet altijd waar ik ben. Er staat nooit bij of je in een steek moet haken of dat je om een lus moet haken.Ik heb ze liefst beiden nodig, alleen tekst of alleen diagram vind ik moeilijker.
Maar er is hoop, Joni!



Ik ben nu bezig met een Drops patroon in diagram. Drops vind ik altijd erg moeilijk. Maar dit lijkt allemaal wel te lukken. Het is dit patroon:









(Ik ben al vanaf mei op de helft...)
Alle reacties Link kopieren


Ik zou nog steeds de kattenmand laten zien die ik aan het maken ben. Plus kijken of ik snap hoe ik plaatjes moet plakken



Edit: YESSSS
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Dit zouden mijn katten ook leuk vinden. Met welk garen ben je dit aan het doen?
quote:Avondzon schreef op 27 juli 2016 @ 10:05:

Maar er is hoop, Joni!



Ik ben nu bezig met een Drops patroon in diagram. Drops vind ik altijd erg moeilijk. Maar dit lijkt allemaal wel te lukken. Het is dit patroon:



[afbeelding]





(Ik ben al vanaf mei op de helft...)Leuk vest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 30 juli 2016 @ 20:49:

Dit zouden mijn katten ook leuk vinden. Met welk garen ben je dit aan het doen?Met Zpaghetti. K*twerk
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Goede-Fee schreef op 27 juli 2016 @ 10:03:

Leuk ook die cactusstof aan de binnenkant!Cactus ? Ik zie toch echt schaapjes volgens mij
quote:Avondzon schreef op 27 juli 2016 @ 10:05:

Maar er is hoop, Joni!



Ik ben nu bezig met een Drops patroon in diagram. Drops vind ik altijd erg moeilijk. Maar dit lijkt allemaal wel te lukken. Het is dit patroon:



[afbeelding]





(Ik ben al vanaf mei op de helft...)Welk patroonnummer is dit ? Hij is echt leuk !
quote:Pretzel66 schreef op 30 juli 2016 @ 21:35:

[...]



Cactus ? Ik zie toch echt schaapjes volgens mij Ik moet een bril of minder wijn drinken. Ik zie het.
quote:streepjessokken schreef op 30 juli 2016 @ 20:57:

[...]



Met Zpaghetti. K*twerk Ik heb een rol liggen maar nog steeds niks mee gemaakt. Succes!
quote:Goede-Fee schreef op 30 juli 2016 @ 21:41:

[...]





Ik moet een bril of minder wijn drinken. Ik zie het.
Mooi vest avondzon. Ik kom er nog op terug, op het moment sta ik op de camping, met hele slechte internet verbinding. Op zich heb ik er nog steeds zin in, in het haken. Misschien dat ik me ook eens in breien moet verdiepen, hoewel dat net zo moeilijk zal zijn voor een beginner.
Zitten jullie ook op de facebook sites die over haken gaan? Ik volg er verschillende, omdat ik het leuk vind om al die patronen en werkjes voorbij te zien komen. Maar het valt me op dat mensen daar vaag steen en been klagen: ik kan een week niet haken omdat ik gevallen ben, ziek ben, ik haak omdat ik het zwaar heb enz. enz. Dat vind ik jammer, ik merk dat ik me er aan stoor. Ik vraag me af of jullie daar ook ervaring mee hebben.
Ik zit er op 2 maar lees er nooit meer.. bewust Er zitten altijd een paar mutsen op of gewoon echt lelijke dames die andermans werkjes en vragen affikken.



Alleen als ik een vraag heb stel ik hem wel eens daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 02 augustus 2016 @ 18:04:

Zitten jullie ook op de facebook sites die over haken gaan? Ik volg er verschillende, omdat ik het leuk vind om al die patronen en werkjes voorbij te zien komen. Maar het valt me op dat mensen daar vaag steen en been klagen: ik kan een week niet haken omdat ik gevallen ben, ziek ben, ik haak omdat ik het zwaar heb enz. enz. Dat vind ik jammer, ik merk dat ik me er aan stoor. Ik vraag me af of jullie daar ook ervaring mee hebben.Ja, daar erger ik me ook aan, ik kan niet meedoen en een foto van een pols in het gips of zo. Ja jammer dan, de patronen blijven wel. Ik doe ook mee aan een CAL, maar lig daar inmiddels mee achter. Kijk in zo'n groep ook liever naar het haakwerk van iemand dan naar een pols in het gips. Dat is prima op je eigen tijdlijn.
O wat fijn dat ik niet de enige ben die zich daaraan stoort, haha. Ik vind die fb sites echt heel fijn maar dat gezemel, pfff. Dat maakt het haken in mijn ogen ook meteen zo suf, terwijl dat het helemaal niet is.
Oh ja dat geklaag en zielig gedoe maar vooral als iemand eens waagt te laten zien dat ze veel garen gekocht heeft, dan worden ze helemaal afgefakkeld dat er mensen zijn die dat niet kunnen betalen etc.
Dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven