Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's



NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09



Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoop geschreven zeg! Leuk!! Ik lees binnenkort op gemakje bij.
Alle reacties Link kopieren
@women, middagdutjes zijn fijn hoor! Ik merk alleen wel dat ik echt niet te laat moet gaan liggen, anders kom ik 's avonds niet meer in slaap... Ik snap goed dat je aftelt; nog een week werken dus! Ik ben sinds 2 weken met verlof / vakantie (onderwijs). Doet me erg goed! Twee dagen in de week ben ik met zoon alleen, dat is zwaarder maar nog wel te doen. En de andere dagen kan ik echt wel meer rust nemen.



Harde buiken vallen nu ook erg mee, ik rust de halve dag . Maar als ik ze al krijg, dan 's avonds tijdens koken (net als women) of tijdens dingen opruimen (tja. Bukken inderdaad)...Ik voel wel meer druk op m'n bekken, zal ook al met indalen te maken hebben. Hebben jullie daar ook last van? Een soort druk die ook wat omhoog kan trekken vanuit het bekken. Vooral als ik sta of loop.



@ineke, zoon is nu 14 maanden, ietsje jonger dus. Hij is wel heel gezellig hoor, maar speelt minder lang zelf en komt veel vaker een knuffel halen, of wil echt dat ik naast hem zit als hij speelt . Klopt, dingen die niet mogen zijn wel héél leuk!
Alle reacties Link kopieren
@muziekmeisje Herkenbaar! Voor al die middagdutjes, begin van de middag ga ik altijd even een uurtje slapen als het later is kan ik nachts weer niet slapen. Die druk op de bekken heb ik eigenlijk sinds gisteren pas dus geen idee of het met indalen te maken heeft.



Ik ben trouwens blij dat het regent, koelt het wat af .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Medela dubbel Swing kolfding. Schijnt wel te werken. Qua kinderwagen werkt een goede vriend bij Joolz dus heb de twin wagen besteld met wat vriendenkorting. Hier wordt ie niet verkocht maar is onderweg nu vanuit NL. Ideaal een dubbeldekker want naast elkaar past hier niet in die krappe straatjes



Trouwens, live vanuit het ziekenhuis. Ben vanochtend opgenomen met hoge bloeddruk en blijkt dat ik tekenen heb van zwangerschapsvergiftiging. Ik moet nu blijven voor observatie.



Heb al steroide shots gehad voor baby's longetjes in het geval mijn conditie verslechterd en ik direct ingeleid moet worden. Maar ze hopen me stabiel te houden en het nog even te kunnen rekken.



Dus nu liggen en niets doen, dat is dan wel lekker want werken en lopen was bijna niet meer te doen met opgezwollen benen.

Hopen dat de meiden nog ff binnenblijven. Zondag zit ik op 34 weken.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw spannend!

Ja elke dag is er eentje he!!

Zeker als ze het weten te rekken tot een week of 35 komt het vaak ook wel goed



Voelde je jezelf beroerd dat je bent opgenomen of was het tijdens een controle?
Alle reacties Link kopieren
Ja precies! Iedere dag telt



Ik had op aanraden van dokter een bloeddruk monitor aangeschaft voor thuis omdat het op de laatste controle al iets verhoogt was.



En gisteravond en vanochtend flink hoog dus naar ziekenhuis gegaan (dacht voor paar testjes) maar die namen het heel serieus en werd meteen in een charmante roze pyama gehesen



Ik voel me niet ziek... Niet anders dan eerder maar waardes van nieren en lever zijn niet goed. Heel sneaky dat je het eigenlijk niet merkt.



Wel fijn om nu hier te zijn. Thuis zou ik alleen maar stressen. Baby's zien er nog goed uit gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
@Peanut79 Dat is wel even schrikken! Beterschap !
Alle reacties Link kopieren
Oh peanut, dat verwacht je toch niet... ik hoop dat ze het kunnen remmen, in ieder geval geen weeën toch? Iedere dag is er één, in ieder geval kun je n het ziekenhuis niet anders dan rust nemen ... fijn dat je je niet al te slecht voelt en zo snel al in de gaten had! Moet je blijven tot aan de bevalling, denk je? In dat geval hoop ik dat je nog een week of 3 moet blijven .



Ik ben vandaag echt een beetje op. Vannacht weer elke 1,5 uur plassen en vandaag is zoon bij mij. Elke keer iets oprapen zorgt voor maagzuur, energie is echt op en ik sleep me van slaapje naar slaapje. In ieder geval doen de meisjes het goed; enorm aan het wurmen de hele dag . Zoon slaapt nu voor de tweede keer en over een uur is man thuis. Fijn..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Peanut dat is wel schrikken zeg. Ik hoop dat ze het nog kunnen remmen en dat je kindjes nog even een tijdje in je buik mogen blijven. Gelukkig voel je je niet al te slecht en had je het op tijd in de gaten doordat je thuis je bloeddruk had gemeten.

Anders was je er misschien pas later achter gekomen.

Hopelijk kan je man je ook wat afleiding bezorgen zodat je niet teveel alleen in het ziekenhuis ligt.



@ Muziekmeisje doe maar lekker rustig aan zover als dat kan als je zoontje bij je is. Wel balen dat je zo'n slechte nacht hebt gehad. Maar fijn dat de meisje het goed doen en lekker beweeglijk zijn.



Hier vandaag een flinke offday met veel stress en paniek. Ook door toedoen van hormonen.

Mijn leidinggevende wil mij 32 uur laten werken na mijn verlof maar alleen als ik ouderschapsverlof opneem. Nu wees iemand van de financiën mij erop dat hij mij in een hoek drukt wat juridisch niet mag en zei dit is alleen als je tijdelijk minder wil werken, niet als je vast minder wil gaan werken. Ik mag namelijk onder geen beding 24 uur gaan werken, daarom duwt hij mij in deze hoek. Was er al eerder wat onthutst over maar dacht ik zoek dat nog wel uit. Maar doordat zij zoiets had van dit is zo oneerlijk waarom andere werknemers wel en jij niet etc. raakte ik door mijn hormonen ook wat boos enzo. Met als gevolgd fikse huilbui! Ik voelde me zo benadeeld, omdat ik ook al absoluut geen woensdag vrij krijg en ik eerst al bijna ontslagen was alleen maar omdat ik zwanger ben dat alles bij elkaar veroorzaakte een fikse huilbui omdat ik me benadeeld voelde.

Deze collega wilde sowieso al met HR praten (was niet mijn verzoek) maar nu gebeurde dat al waar ik bij was en nu gaan ze kijken of er überhaupt een optie is om contract te wijzigen naar 32 uur zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik mijn verlof inzet.

Later thuis dacht ik weer oh mijn god!! Was dit wel goed en wat als het toch voordeliger is om ouderschapsverlof op te nemen heb ik dan niet overdreven gereageerd blabla. Maak mezelf helemaal gek.

Maar ze gaan alleen de opties bekijken en mijn moeder zegt je hebt toch recht om je opties te bekijken je hebt nog niks ondertekent, het is sowieso belachelijk dat hij je oplegt wanneer jij verlof MOET nemen. Die keuze moet je zelf hebben, en daarin heeft ze gelijk denk ik. Heb net even naar mijn collega nog een verontschuldigend mailtje gestuurd over mijn huilbui hihi en ik ga van het weekend alles nog op een rijtje zetten.

Dit moest ik nog even kwijt, stomme hormonen! In andere gevallen had ik namelijk eerst alles laten bezinken en alles uitgezocht nu begon ik meteen te huilen. Heb niks geëist overigens en zij zou het gesprek sowieso al aangaan met HR zonder mij en ik heb dit alles niet ter sprake gebracht maar dat gebeurde gewoon en zij ging erop in. Maar toch voel ik mij nu bezwaard. Ik heb alleen aangegeven dat ik het wel oneerlijk vind dat mij geen keuze werd gegeven.

Jullie zullen me nu ook wel een aansteller vinden hihi maar moest het toch even van me afpraten.
Alle reacties Link kopieren
@women1989 Aansteller? Totaal niet, sorry dat ik het zeg maar je leidinggevende komt echt over als een onaardig persoon. Is hij/zij altijd al zo stug geweest? Bij het juridisch loket kun je trouwens ook veel informatie krijgen. Geniet verder lekker van het weekend meid! Niet teveel stressen dat is niet goed nu .
Alle reacties Link kopieren
@women, helemaal niet... ik denk sowieso dat het op dit moment lastig is om over dat soort dingen nog rustig na te denken; ik voel me vaak verre van stabiel en ben blij dat alles voor mij al vastligt... Bij mij kwam alles rondom verlof juist mooi uit (wat ik in je topic schreef), maar wij hebben ook hr-dames die meedenken; echt heeL fijn... En volgens mij is ouderschapsverlof in het onderwijs iets heel erg normaals, goed uitgezocht. Ik begrijp hieruit dat je terug zou willen in uren, om eventueel met ouderschapsverlof nog naar een dag minder te kunnen op den duur? Succes, je kon maandag al bespreken toch? Goed dat je nu van je af praat, dat helpt vast ook voor het gesprek!



Man is thuis, nu hoef ik niets meer . Fijn...
Alle reacties Link kopieren
@peanut

@women

@muziekmeisje nu lekker met de benen omhoog en bijtanken van vandaag



Hier vandaag een extra echo gehad omdat mijn buik voorloopt. Nu is alles goed met de baby alleen zijn we erachter gekomen dat baby in stuit ligt

Hebben hem nog 4 wkn gegeven om zelf te draaien en anders gaan ze kijken, en wij nadenken, of ze een versie kunnen doen.

Afgelopen maandag zeiden ze juist dat hij met z'n hoofdje naar beneden lag. Schrok hier best van. Ga ervan uit dat alles goed komt, maar moet ff wennen dat hij compleet anders ligt. Sorry voor mijn gezeur
Alle reacties Link kopieren
Je werkt nu op papier nog 36 uur? Maar je zou naar 32 uur willen en daarnaast eerst nog ouderschaps verlof opnemen?

Dit is wettelijk ook vast gelegd dat dat mag.

Zorg idd anders voor ondersteunjng van bepaalde instanties. Wat voor werk doe je precies?



Hopelijk blijven je meisjes nog even zitten!!



Hier t meisje echt koppeltje aan het duiken want zooo druk! En volgens mij ook dieper in m'n bekken want heb last van onder net als of t beurs is... Btje irritant!

Vandaag de eerste roze was gedaan! Zo leuk' hihi
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal!



@Women goed voet bij druk houden met verlof. Nakijken wat je wil/kan en wat je rechten zijn en gewoon heel zakelijk een voorstel doen waarin je kort uitlecht waarom het het beste is voor beide partijen.

Met hormonen raak he er snel van in de stress en wordt het allemaal heel enotioneel. Ik ken dat wel



@muziekmeisje het wordt er echt niet minder waar op de laatste weken heh? Rustig aan, zeker omdat je er nog eentje hebt rondsjouwen. Snapt hij dat hij 2 zusjes krijgt?



Stiekem ben ik wel blij met het ziekenhuis en de verplichte rust. Niet de reden maar dot had ik echt wel nodig. Ik was gewoon gesloopt.

Ik word goed gemonitord en de bloeddrukverlagende medicijnen lijken aan te slaan. Benen ook minder gezwollen doordat ik ze meer omhoog gooi. Echt wel beter! Nu blijf ik gewoon relaxed zodat de meiden nog ff binnenblijven.



@bamboebeer: balen van de stuit maar kan ook zo weer terugdraaien



@ineke: ik doe mijn best! Wel fijn als ze levendig is! Goed teken. En de roze was is ook wel heel gezellig ????



Okay ik ga lekker filmpje op iPad kijken en o????Tussendoor in slaap vallen. Kijken wat manlief voor me heeft gedownload ????
Alle reacties Link kopieren
@ineke ik werk op kantoor en heb dus gewoon een kantoorbaan.

Maar ik mag absoluut niet 24 uur gaan werken. Dus mijn enige optie is 32 uur. Wil alleen dat ik eerlijk behandeld word en dat er gekeken wordt naar alle opties ipv mij zomaar iets in de maag te splitsen.

Waarschijnlijk zal ik wel gaan voor contract van 40 uur en dan ouderschapsverlof opnemen. Puur omdat ik het niet vertrouw dat ik mijn baan behoud in juni.



Ik heb nog niks gewassen hihi ga ik doen zodra mijn verlof begint.

@bamboebeer balen van de stuitligging hopelijk draait je kindje nog.

@peanut je kunt nu idd wel verplicht rustig aan doen. Ff tot rust komen en als alles nu goed gaat zal dat ook wel lukken. Wel jammer dat er een ziekenhuis opname voor nodig is maar ben blij dat alles verder goed gaat.



Ik krijg denk ik ook pas rust in mijn hoofd als mijn verlof is begonnen. Moet aankomende week nog 3 dagen en heb veel thuis gewerkt. Had een deadline en wil mijn overdracht goed doen. Heb zelfs een hele handleiding getikt voor mijn vervangster haha. Ben iemand die dingen niet makkelijk los laat dus rust in mijn hoofd zou heerlijk zijn!

Vanacht ook hele nacht gepiekerd.
Alle reacties Link kopieren
@bamboebeer Vervelend dat de kleine in de stuit ligt, maar hij kan nog terug draaien.



Ik ben ook begonnen met wassen, het beddengoed, hydrofiel doeken en spuugdoekjes liggen allemaal schoon en gevouwen in de kast. De kleertjes zijn ook al bijna allemaal gewassen, wat een enorme berg! Ik had niet verwacht dat we zoveel kleertjes hebben . Strijken jullie alles?
Alle reacties Link kopieren
Hmm vervelend woman dat je niet het aantal uur kan werken wat je zou willen.

Heb je het met opvang al geregeld?

Hopelijk komen jullie er nog uit en kun je straks rustig aan je verlof beginnen.

Heb en nadien nog extra vakantie opgenomen?



Bij m'n eerste alles gestreken, maar nu niet hoor, 1x trek je iets aan of gebruik je het en daarna gooi je het bij de was en strijk je nooit weer haha

Dus ga nu alleen selectief kijken wat echt gestreken zou moeten worden, lakentjes bvb.



Idd al dat roze ziet er heel gezellig uit!
Alle reacties Link kopieren
Omg idd echt graaaaaag antwoord op de "wat moet je allemaal strijken" vraag.

Ik strijk echt niks thuis erg hè haha heb er zo'n hekel aan. Zorg meestal dat het kreukvrij uit de was komt, en tot nu toe lukt dat heel goed.



Maar goed ik heb een strijkijzer en plank dus de babyspullen kunnen straks na het wassen gestreken worden
Alle reacties Link kopieren
Strijken ga ik niet aan beginnen. Schoonmoeder heeft bij zoon nog eens lakentjes gestreken, maar dat is het.



@Peanut, fijn dat de bedrust effect heeft! Wat heb je voor film gekeken uiteindelijk? Gaat het vooral om je bloeddruk die laag moet blijven, of zijn er andere dingen die belangrijk zijn? Ik weet niet zoveel van zwangerschapsvergiftigng...



Zoon heeft denk ik niet echt iets door met z'n 14 maanden, maar is wel aanhankelijker de laatste tijd. Wie weet...



@women, nog een week... Hoop dat je daarna inderdaad minder piekert en wat meer tot rust komt... Herkenbaar hoor, ook de uitgebreide overdrachten. Pas toen werk echt klaar was kon ik het loslaten...



Vannacht een goede nacht, maar 4x eruit . En komende week heeft zoon een extra dag opvang, dus een extra dag niks doen voor mij .
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk níks. Misschien heeft de kraamzorg straks een uurtje over haha
Alle reacties Link kopieren
Hihi ik zou zo'n muts zijn die alles zou gaan strijken he haha.

Maar zal na het lezen van dit toch maar kritischer gaan kijken zodat ik niet alles strijk.



Over het contract: normaal regelen ze nooit wat op hr. Wacht al 3 maanden op mijn normale contract. Schijnt dat ze dus nu niet gewoon de mogelijkheden hebben bekeken maar het meteen hebben aangepast! Ik wilde mijn ouderschapsverlof graag inzetten als strax het kindje naar school gaat dus op zich prima. Bedenk ik me vanacht dat als het per direct in gaat dat dat ook een gemene streek is want dan krijg ik minder zwangerschaps uitkering! Zucht naar bedrijf waar ik werk.



@ineke nee ik heb geen extra vakantie eraan geplakt. Ik heb wel na de kerst een weekje vakantie gepakt.

Dus als ik niet overtijd loop moet ik 01 december weer beginnen. Maar dan zal ik denk ik de dagen van die week wel vrij nemen om fris op een maandag te beginnen ipv halverwege de week.



Jullie wel allemaal extra vrij gepakt?
Alle reacties Link kopieren
Ohja qua opvang zijn we er ook nog niet uit. Maar zijn druk bezig met zoeken.
Peanut: Wat balen van je zwangerschapdlsvergiftiging. Gelukkig ben je in goede handen! Ik duim voor je dat de meiden nog even een paar weken kunnen blijven zitten. Sterkte! Hou je ons op de hoogte?



Woman: wat naar dat het zo gaat op je werk. Hopelijk komen jullie er samen uit! Succes!



Hier wel alles gestreken



Bamboebeer ik kan me voorstellen dat je je daar zorgen over maakt, ik ga voor je duimen dat de baby zelf nog gaat draaien!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik zie mezelf ook nog niets strijken, maar wellicht gaan de hormonen daar nog anders over denken. Dan wil ik wel een nieuw strijkijzer, de huidige is echt over de houdbaarheidsdatum.



@ bamboebeer: Is toch logisch dat je je daar druk over maakt! Hier is ze ook pas net gedraaid (33 weken), dus dat kan best nog goedkomen



@ Women: Ik neem nog ongeveer drie/vier weken vrij zodat ik na de kerstvakantie weer begin, en dan bouw ik de eerste weken nog een beetje op (niet meteen weer fulltime). Ben heel benieuwd hoe ik dat straks ervaar!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Na alles gelezen te hebben besluit ik toch maar om alleen het beddengoed te strijken. Daar wil ik dus net aan beginnen maar het strijkijzer is blijkbaar foetsie . Volgende week maar een nieuwe kopen als ik hem niet kan vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven