Ervaringen 'kiezelvloer' in badkamer?

30-07-2016 08:24 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zoeken naar vloertegels voor onze nieuwe badkamer en overwegen het soort tegels waarin als het ware afgeplatte kiezelstenen zijn verwerkt.



Zoiets als dit: http://www.bebotegels.nl/ ... s/2015/05/homepagina8.jpg



Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie namelijk wel wat praktische bezwaren, bijvoorbeeld dat het lastig schoon te houden is (veel en onregelmatige voegen, wordt dat niet snel viezig?) In onze huidige badkamer trekken we de vloer ook altijd even droog na het douchen maar dat lijkt me met zo'n tegel ook lastig omdat de steentjes van ongelijke hoogte zijn.



Kortom ik ben benieuwd of mensen die zo'n vloer hebben het kunnen af- of aanraden. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Klopt, 35 cm denk ik
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Als die voegen niet poreus zijn dat kan het een keus zijn. Maar ook dan lijkt me het oppervlak niet helemaal glad dus moeilijker schoon te maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het is een ander materiaal voeg dan tussen de vloer- of wandtegels, maar ik heb geen idee wat het precies is. Glad en niet poreus in ieder geval, maar het voelt ook niet rubberachtig/zacht. Iets van een epoxy ofzo denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een acryl douchecabine gaan. Hoef je alleen maar vluchtig na te spoelen; klaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ik heb de linker bovenste, in twee badkamers in ons huis. heb het nu 3 jaar en het schoonmaken/ schoon houden valt reuze mee. ik gebruik gewoon een schrobborstel met een lange steel. De steentjes worden nuet sneller vies dan gewone tegels. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet in Nederland woon, ik weet niet of het water hier anders is (minder hard?)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, het woonde al in mijn huis voor ik het kocht. Ik vind het toevallig ook heel mooi, dus voor mij was het zeker geen minpunt bij de koop.

Schoonmaken vind ik niet lastiger dan mijn oude badkamer met 'gewone tegels'. En ik vind het juist heel lekker staan en lopen. Mijn moeder zeurt ook altijd over scherpe dingetjes onder haar voeten, en die zei heel verbaasd: 'hè, dit loopt gewoon heel lekker'.



Overigens heb ik ook zo'n kom-wasbak die op een tafel staat. Die zou ik ook nooit zelf gekozen hebben 'want onpraktisch met schoonmaken'. Maar hij was er al, en het blijkt helemaal niet lastiger dan een gewone wastafel. Soms praten mensen elkaar dat soort dingen ook een beetje aan.



Toevoeging: ik heb overigens wel een badkamer met een groot raam dat vrijwel altijd open staat, dus heel goed geventileerd. Misschien scheelt dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dionne36 schreef op 30 juli 2016 @ 21:55:

ik heb de linker bovenste, in twee badkamers in ons huis. heb het nu 3 jaar en het schoonmaken/ schoon houden valt reuze mee. ik gebruik gewoon een schrobborstel met een lange steel. De steentjes worden nuet sneller vies dan gewone tegels. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet in Nederland woon, ik weet niet of het water hier anders is (minder hard?)Die heb ik inderdaad ook. Overigens zowel in de inloopdouche als de rest van de badkamer. En de wc, maar daar zit het op de muur .
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Mij lijkt het juist lekker lopen omdat de steentjes plat en glad zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:tortoise schreef op 30 juli 2016 @ 22:17:

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Mij lijkt het juist lekker lopen omdat de steentjes plat en glad zijn Ik heb dit liggen en het loopt gewoon prima.





Als je het ín de douche gaat gebruiken zorg dan voor een waterdichte vloer en vloer/wandverbinding. Eurocol heeft daar o.a. goed spul voor.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven