Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen



Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.



Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.



De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dat heel raar in Amerika. Daar halen mensen op een buffet dus altijd één bord. Helemaal volgeladen.

Wij gingen voor 2 of 3 kleine bordjes maar het personeel haalde ons bestek al weg om toetjes-bestek neer te leggen.

Vond ik toen wel bizar.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 30 juli 2016 @ 20:16:

Ik vond dat heel raar in Amerika. Daar halen mensen op een buffet dus altijd één bord. Helemaal volgeladen.

Wij gingen voor 2 of 3 kleine bordjes maar het personeel haalde ons bestek al weg om toetjes-bestek neer te leggen.

Vond ik toen wel bizar.Amerika is so-wie-so een raar land qua eten. Ofwel men werkt enorme hoeveelheden weg (en dat zie je ook aan de omvang), ofwel men let er wél op (met name jongere vrouwen) en die eten dan één blaadje sla met azijn en drinken daarbij een glaasje citroenwater. Een tussenvorm lijkt er niet te bestaan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 30 juli 2016 @ 19:49:

Ik zat vandaag even ergens koffie te drinken. Naast mij zat een vrouw met een baby van een maand of 8/9, mevrouw bestelde koffie en vroeg om een extra koekje voor de baby. Die kreeg ze ook en vervolgens at ze hem zelf op. Ik vond het vooral treurig.



Doet me denken aan dit verhaal van vorig jaar:



"LEUVEN - ‘€0,50 bij op de rekening plaatsen omdat je er het flesje voor je baby van twee maanden oud opwarmt’. Dat bericht plaatste de Leuvense Gitte Denteneer zondag op Twitter. Een foto van de rekening toont hoe Café Rubens op de Grote Markt in Leuven 50 eurocent aanrekent om haar babyflesje op te warmen. De tweet wordt intussen overal op sociale media verspreid. De zaakvoerder is voorlopig niet bereikbaar voor commentaar."

(http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150413_01627091)



Dat zal een erg dure 50 cent geweest zijn voor die uitbater, als ik me niet vergis kwam het zelfs op het televisiejournaal.

Qua slechte reclame kon dit wel tellen
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 30 juli 2016 @ 20:45:

[...]





Doet me denken aan dit verhaal van vorig jaar:



"LEUVEN - ‘€0,50 bij op de rekening plaatsen omdat je er het flesje voor je baby van twee maanden oud opwarmt’. Dat bericht plaatste de Leuvense Gitte Denteneer zondag op Twitter. Een foto van de rekening toont hoe Café Rubens op de Grote Markt in Leuven 50 eurocent aanrekent om haar babyflesje op te warmen. De tweet wordt intussen overal op sociale media verspreid. De zaakvoerder is voorlopig niet bereikbaar voor commentaar."

(http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150413_01627091)



Dat zal een erg dure 50 cent geweest zijn voor die uitbater, als ik me niet vergis kwam het zelfs op het televisiejournaal.

Qua slechte reclame kon dit wel tellen Dit is echt ongelofelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf een keer een borrel voor vriendinnen.

Alle boodschappen gedaan en betaald, wilde hier ook geen geld voor hebben.

Ik heb het goed en sommige vriendinnen minder dus geen probleem.

1 van m'n vriendinnen had voor mij bij de AH nog even een pak melk gekocht en hier wilde ze gewoon 89 cent voor hebben

Ik heb me niet laten kennen en haar een euro gegeven en die pakte ze gewoon aan................
Tvp
quote:mieke1966 schreef op 30 juli 2016 @ 22:32:

Ik gaf een keer een borrel voor vriendinnen.

Alle boodschappen gedaan en betaald, wilde hier ook geen geld voor hebben.

Ik heb het goed en sommige vriendinnen minder dus geen probleem.

1 van m'n vriendinnen had voor mij bij de AH nog even een pak melk gekocht en hier wilde ze gewoon 89 cent voor hebben

Ik heb me niet laten kennen en haar een euro gegeven en die pakte ze gewoon aan................Ik had mij ook niet laten kennen maar óf afgepast betaald, desnoods electronisch óf wisselgeld teruggevraagd .
Alle reacties Link kopieren
Het is in veel landen gebruikelijk om maar 1 keer eten te halen in een buffet restaurant. Vandaar de afgeladen borden.

Vaker langs een buffet lopen vinden ze daar dus onbeschoft en asociaal.

Het is maar net uit welk oogpunt/ cultuur je naar een gebruik of gewoonte kijkt.
quote:pejeka schreef op 30 juli 2016 @ 19:48:

[...]





Met je eens. Vaak resulterend in heel onsmakelijk uitziende borden met eten. Wordt er een schep gegratineerde aardappels bijv. boven op een stuk zalm gekwakt, ofzo, dat ziet er dan al helemaal niet lekker uit. Bij buffetten pak ik vaak weinig, ga hooguit nog een tweede keer, maar dat is het dan wel. Als ik dan sommige mensen met torenhoog opgetaste borden het buffet zie verlaten, is mijn trek al vergaan.



Hoe iemand zijn eigen bord vorm geeft zal mij verder werkelijk totaal niet interesseren. Dat is iemands eigen bord en dat gaat een ander niets aan.

Hoe iemand de schalen achterlaat waarvan een ander eten moet opdienen, dat is wel van belang.
Buffet betekend voor mij proeven van alles wat me aanspreekt en meerdere keren gaan.

En soms is het zo dat ik voorgerecht en hoofdgerecht gelijktijdig op bord heb, als ik het lekker vind. In mijn buik zal zich alles mengen, dus daar zit ik niet mee.



Maar nogmaals, ik zal nooit en te nimmer een wanorde of chaos achterlaten op een bord of schaal of plaat waar anderen nog van moeten pakken. Wel kies ik bewust voor eten. Dus mocht er in een salade kets zitten wat ik echt niet lust zal ik bv dat ene stukje vis of vlees netjes achterwege laten en de rest wel pakken. Overigens zonder dat ik ga peuteren of zo. Want dan schep ik het op en laat het vervolgens op mijn bord liggen tot het bord wordt afgeruimd. Dat vind ik persoonlijk een voordeel van buffet. Zelf de keuze hebben in hoeveel, hoevaak en wat.
Alle reacties Link kopieren
IJscoman Bob uit Uddel (Gelderland) is hard op weg de bekendste ijsverkoper van Nederland te worden, maar niet vanwege zijn goede service. Gisteren legde hij zijn bizarre bolletjesbeleid nog eens uit.



Donderdag, 28 juli 2016, 10:05 uur



Bob houdt er een bijzondere manier van klantvriendelijkheid op na, zo wordt duidelijk in ‘Hart van Nederland’. (SBS 6)



Lees ook: 6 x deze ijsjes zijn ware kunstwerken



Zeg maar nee, dan krijg je er twee

Bestel je bij hem een ijsje, dan krijg je automatisch twee bolletjes per smaak, maar je betaalt er ook twee. Bestel je twee smaken, dan krijg je vier bolletjes. Drie smaken leveren je ongevraagd zes bolletjes op, en dan kost zo’n ijsje je wel een euro’tje of acht. Bovendien betaal je voor een servetje – Bob noemt dat Happy Hands – óók nog een kwartje per stuk.



Lees ook: (N)ice: ijsboer komt met speciaal ijs voor twijfelaars



De media duiken bovenop Bob

Heel normaal, vindt Bob, maar zijn klanten beschuldigen hem van oplichterij. Een hilarisch filmpje over de praktijken van Bob ging de afgelopen dagen viraal. Inmiddels wordt hij overspoeld door de media én ramptoeristen, die met eigen ogen willen meemaken hoe Bob hun portemonnees leegtrekt. Zijn Facebook-pagina staat vol slechte reviews, maar daar trekt Bob zich niks van aan; hij blijft bij zijn bizarre bolletjesbeleid. Wij zeggen: koop één ijsje bij die man en neem zelf twee lepels mee.



Ik las dit net. Jee ik zou ook niet zo blij zijn. Als mijn kinderen dus twee smaken willen ben ik verplicht 4 bollen af te nemen en betaal ik ook nog 25 cent per servetje. Dus als ik met z'n vieren ben, ben ik dan al bijna 40 euro kwijt voor 4 ijsjes. Ben ik dan gierig of de verkoper.



Ik heb het met verbazing gelezen.



De recensies op zijn Facebook pagina zijn ook niet zo mals.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Zijn bolletjes waren ook nog klein en vergeleken met de prijzen van de ijscoman hier, is hij behoorlijk duur. Dat icm met de kleine bolletjes maakt hem wel een gierigaard voor mij.



Ik vind het ook bizar dat als je twee smaken wilt, je vier bolletjes moet kopen. Las ook dat hij altijd een servetje erbij geeft en je dus altijd 0.25 duurder uit bent. Ik vind het wel neigen naar oplichting. Vooral vanwege die extreem kleine bolletjes in vergelijking met de prijs.

Bij de Italiaan hier krijg je voor minder geld vier keer zo grote bollen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mafkees.
Ik heb het item gezien, wat een aparte kerel. Volgens hem is dit systeem sneller (hoe dan?). Ik snap het probleem ook niet zo, koop een grotere ijsschep zodat je 1 bol 1 smaak kan leveren, dan is al het gelazer voorbij. Maar goed, al die aandacht is natuurlijk ook goed voor de business.
Of juist niet. Want negatieve aandacht kan je je zaak kosten. Hij is door die discussies inderdaad net zoveel tijd kwijt als wanneer hij gewoon zijn schep had gespoeld en een andere smaak had geschept. Wat hij ook doet bij het tweede bolletje
Het gekke is dan natuurlijk wel dat door de media-aandacht die hij krijgt met deze vreemde en onjuiste actie hij dus wel veel klanten trekt. Mensen die er massaal op af gaan om het met eigen ogen te zien.



Misschien is het marketing. Nu deze actie en na korte tijd gaat hij over op "normaal" bolletjesbeleid en servetbeleid?
Ik snap de klanten ook niet. Als ik bij de ijsboer een ijsje met twee bolletjes bestel voor 2 euro, dan ga ik echt niet 4 euro betalen. Dan maar een huilend kind. En dat servetje geef ik terug.
Alle reacties Link kopieren
Of ik rij door naar een benzine pomp kunnen ze een dikke Magnum uitzoeken voor 2 euro.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Ja van mij krijgt hij dat ijs dan ook terug. Ik rij dan wel naar de winkel of benzine pomp voor een ijsje
Alle reacties Link kopieren
Wat een onprettig rare vent die Bob. Verplicht vier bolletjes moeten als volwassene, consequent "smaken" verstaan als iemand "bolletjes" zegt, ongevraagd servetjes à la 25 cent erbij serveren, wat een flessentrekker Je ziet ook hoe vooropgezet het is en hoe vaak het gebeurt, want zodra iemand in discussie wil gaan, dan knalt hij meteen die klep dicht of grist het ijsje weg. Dus dat gelul van m dat het echt maar een paar ontevreden klanten zijn klopt ook van geen kanten.



Eigenlijk moet je er als een flash mob naartoe gaan, massaal twee bolletjes bestellen en dan als het ijsje met 4 bolletjes à 3,75 dacht ik voorgehouden wordt in discussie gaan zodat ie dat ijsje weggrist en dan afzien van de koop. Na een half uur is ie dan door zijn ijs heen, de gierigaard.
We gaan zondag naar GRD. Met vrienden. Ik bel even met vriendin en ze vraagt of ze eigen eten/drinken mee mogen nemen. Ik zeg dat ik dat niet weet omdat wij altijd iets halen bij zo'n kraampje.



Maar nee, dat is veeeeeel te duur. Ze heeft net een gloednieuwe auto gekocht, maar een broodje of patatje van 3 euro is te duur. Schiet mij maar lek hoor.



Een dagje uit gaat toch ook om ergens lekker eten?
Alle reacties Link kopieren
Zuslief heeft twee huizen. Dikke auto, boot maar bij dagjes uit is ook alles te duur.
quote:Woldertje schreef op 04 augustus 2016 @ 11:00:

We gaan zondag naar GRD. Met vrienden. Ik bel even met vriendin en ze vraagt of ze eigen eten/drinken mee mogen nemen. Ik zeg dat ik dat niet weet omdat wij altijd iets halen bij zo'n kraampje.



Maar nee, dat is veeeeeel te duur. Ze heeft net een gloednieuwe auto gekocht, maar een broodje of patatje van 3 euro is te duur. Schiet mij maar lek hoor.



Een dagje uit gaat toch ook om ergens lekker eten?



Ik vind het zelf ook wel leuk om ter plekke iets te eten maar vind dit niet gierig.

Ze kan dit waarschijnlijk juist niet betalen ómdat ze een gloednieuwe auto heeft gekocht en kiest dus bewust voor de auto. Niets mis mee toch?
Alle reacties Link kopieren
Hier kan je Bob ook in actie zien

https://www.youtube.com/watch?v=HeJqp5UbFUI



Onbegrijpelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven