Twingo (de oude)

30-07-2016 17:53 25 berichten
Zijn er hier mensen met een Twingo, het eerste model?



Wat zijn de standaard gebreken? Lekt zo'n schuifdak? Ik vind het zo'n leuk autootje en ik heb altijd het idee dat ze behoorlijk lang meegaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijne is nu 19, Twingo'matic en ja, het schuifdak lekt Maar wel pas sinds een jaar of zo, en alleen als het echt hard regent of wanneer een flinke pak sneeuw gaat smelten. Ik heb er wel heeeeel veel aan moeten doen, maar hij doet het nu nog steeds (dynamo, schroefveer, accu, iets met lagers, en ik weet al niet meer wat allemaal)

Ik heb zo'n dak trouwens (volgens mij zijn er twee types):



Ik vind hem wel nog steeds heel erg leuk
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ze steeds minder wat mij zegt dat ze langzaam aan hun einde komen na 20 jaar. Zout nie doen
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had er 1, 21 jaar oud. Zo'n united colors of benneton ding. De schakelbak liep op zijn eind en toen heeft ze hem voor 300 euro nog doorverkocht. Geen schuif/open dak though. Echt wel veel plezier van dat ding gehad, maar de reparatie van die schakelbak was het voor haar niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 gehad!

Dak lekte inderdaad, maar kon gekit worden.

Verder prima auto. Heel wat in afgescheurd.
Alle reacties Link kopieren
De mijne heb ik gekocht toen hij zes jaar oud was en weer verkocht toen hij 9 jaar was. Er waren mij teveel vage lastig op te lossen gebreken. Daarnaast vond ik het comfort zwaar tegenvallen.



Mijn andere auto's heb ik wel lang doorgereden, 17 jaar en 21 jaar, dus ik ben niet iemand die niet graag in oudere auto's rijdt.
Alle reacties Link kopieren
Mijne is nu 17 jaar oud. Zonder schuifdak.

Doet het nog prima. Weinig problemen mee gehad de afgelopen 5 jaar. (zolang heb ik dat autootje)

Mijne gaat pas weg als er veel onderhoudskosten aan komen. Ik vind het een leuk autootje.
Alle reacties Link kopieren
ik had er één . Het model met een glazen dak dat open kon. Heb hem na 5 jaar doorverkocht aan een vriendin omdat ik toen een leaseauto kreeg. Prima auto, ze rijdt nu nog rond met af en toe een reparatie. Autootje is nu 18 jaar oud. Ik vond het een leuke auto, het dak heerlijk.

Wel even wennen dat de deuren vrij groot zijn, je raakt nogal snel een andere geparkeerde auto (ze zijn langer dan gemiddeld dus gaan verder open)
Alle reacties Link kopieren
oja over problemen

Dingen die ik gehad heb zijn voornamelijk wel eens start problemen. Uiteindelijk startte de auto altijd weer maar het kon even duren. Dit lag dan niet aan een accu die kapot was of aan de start moter maar bijvoorbeeld een een kapotte sensor in de sleutel of ergens anders een kapotte sensor. Op zich geen hele dure reparaties maar het duurde best lang voordat de garage er achter was waar het aan lag. Deze problemen heb ik gehad toen ik de auto net had ongeveer 5 jaar geleden en nu doen ze zich helaas weer voor. Tot nu toe doen de sensors die toen vervangen zijn het nog. Dus waar het nu aan ligt? Volgens de garage een kapotte bobine. Maar af en toe nog steeds wat moeite met starten. Waarschijnlijk toch nog weer een sensor kapot?
Alle reacties Link kopieren
quote:tutu87 schreef op 30 juli 2016 @ 18:14:

Ik zie ze steeds minder wat mij zegt dat ze langzaam aan hun einde komen na 20 jaar. Zout nie doen

Dan vallen ze je gewoon niet meer op.



Die dingen zijn nog steeds razend populair... worden met honderden tegelijk uit Duitsland en Frankrijk geïmporteerd.

Zoek naar de laatste versie, met panorama roof en airco, het liefst dan nog met leren bekleding, en je hebt een behoorlijk waardevast autotje,
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb volgens mij in 4 gereden, leuke bakkies. Vond wel dat als je een beetje lange benen hebt je erg ver van het stuur af zit. Twee hadden wat problemen met de koppeling. Geen issues gehad met het kanteldak. En idd grote deuren waardoor je snel tegen een andere auto aankomt als je niet oplet. Wel erg veel zicht!

Heb ze allemaal maar max een half jaar ingereden (autobedrijf).
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ook 1 gehad met glazen schuifdak.

Veeeeeeel gedoe mee gehad. Snelheidsmeter die halverwege de vakantie ineens niet meer deed. Startproblemen, lekkend dak, dak dat t überhaupt niet meer deed etc etc.

Zou er nooit weer 1 nemen
Mijn verwarming deed het nog steeds als ik het contact afsloot. Moest ik altijd handmatig uitdoen.



Het stuur stond scheef. De veer van de schokdemper was afgebroken.



De eerste versnelling deed kut.



Maar wat een gaaf autootje!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mellona schreef op 30 juli 2016 @ 21:00:

Mijn verwarming deed het nog steeds als ik het contact afsloot. Moest ik altijd handmatig uitdoen.



Het stuur stond scheef. De veer van de schokdemper was afgebroken.



De eerste versnelling deed kut.



Maar wat een gaaf autootje!!!!



Die gebroken veren zijn een alom bekende kwaal bij Renault, ook megane, clio en espace hebben daar heel veel last van.

Gelukkig zijn die gebruikt prima te krijgen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mellona schreef op 30 juli 2016 @ 21:00:

Mijn verwarming deed het nog steeds als ik het contact afsloot. Moest ik altijd handmatig uitdoen.



Het stuur stond scheef. De veer van de schokdemper was afgebroken.



De eerste versnelling deed kut.



Maar wat een gaaf autootje!!!!Ja! Mijn stuur staat ook scheef, de linkerkant staat verder van mij af dan de rechterkant.
Mijn stuur stond niet in het midden. Als ik rechtdoor reed was mijn stuur in zo'n positie alsof ik rechtsaf ging
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn twingo gehad behalve normale slijtage. Heb hem zelfs met 17 jaar nog prima kunnen verkopen.
Leuk al die reacties. Geloof niet dat ik al Twingos met lederen bekleding ben tegengekomen eigenlijk. Of airco.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een twingo gehad met lederen bekleding en een schuifdak. Wat een heerlijk autootje was dat!! Het coole vond ik dat de achterbank er uit kon en je dus veeeeel laadruimte had.

het dak lekte bij ons ook, kwamen we achter toen we door de wasstraat reden..... beetje kit deed wonderen!

Nooit problemen mee gehad, we zijn er zelfs mee naar Hongarije gereden.

Uiteindelijk verkocht omdat we wel wat groters wilden.... Dit is al wel 8 jaar geleden ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mellona schreef op 30 juli 2016 @ 21:58:

Mijn stuur stond niet in het midden. Als ik rechtdoor reed was mijn stuur in zo'n positie alsof ik rechtsaf ging Dat heb ik ook, ik heb dat door de garage bij laten stellen maar daarna stond 'ie de andere kant op scheef
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, twingootje! Ik heb niet veel auto's gereden die lekkerder reden dan de twingo. Hier ook een lekkend schuifdak, stramme vering, de eerste versnelling die soms moeilijk doet, maar toch... Twingootje
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 van 15 jaar oud, geen schuifdak. Heerlijk autootje en inderdaad heel veel laadruimte als je de bank opklapt, heb nog nooit gehad dat iets niet paste. Mijn schokdemper veer is ook gebroken geweest en de laatste tijd start ie moeilijk maar waarschijnlijk ligt dat aan de accu (zeiden bij apk al dat de accu aan vervanging toe was)



Ik heb wel af en toe dat de alarmlichten opeens aangaan als ik de motor uitzet, als ik dan contact maak en weer uitzet dan stopt het weer :p schijnt bij Citroën wel vaak te zijn dat de electronica niet helemaal Jofel is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wasmand89 schreef op 31 juli 2016 @ 18:23:

Ik heb er 1 van 15 jaar oud, geen schuifdak. Heerlijk autootje en inderdaad heel veel laadruimte als je de bank opklapt, heb nog nooit gehad dat iets niet paste. Mijn schokdemper veer is ook gebroken geweest en de laatste tijd start ie moeilijk maar waarschijnlijk ligt dat aan de accu (zeiden bij apk al dat de accu aan vervanging toe was)



Ik heb wel af en toe dat de alarmlichten opeens aangaan als ik de motor uitzet, als ik dan contact maak en weer uitzet dan stopt het weer :p schijnt bij Citroën Renault wel vaak te zijn dat de electronica niet helemaal Jofel is.Bedoelde je denk ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:MissBliss schreef op 30 juli 2016 @ 22:35:

Leuk al die reacties. Geloof niet dat ik al Twingos met lederen bekleding ben tegengekomen eigenlijk. Of airco.

Zijn er wel hoor, maar vooral uit het laatste jaar van de productie, meestal import uit Frankrijk ook..

Daar is airco wat meer gemeengoed natuurlijk, en ons Ollanders bint zuunig natuurlijk, dus zaken als leer en airco werden hier niet vlot aangevinkt op de orderlijst.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenleaf schreef op 31 juli 2016 @ 18:27:

[...]





Bedoelde je denk ik? Hahaha. Ja Renault uiteraard... had Franse auto's in m'n hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven