Betalen voor eten schoonfamilie

30-07-2016 21:16 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor familiegelegenheden worden wij thuis bij mijn schoonoudersuitgenodigd, maar de vrouw van de broer van mijn vriend (^^) wil niet bij mijn schoonmoeder en organiseert het bij haar. Nu is het de 2e x dat we een mailtje krijgen om 5,- p.p. te betalen voor het eten

1.) Ik vind dit persoonlijk raar, als ik iemand voor het eerst vraag om te eten, om daar geld voor te vragen. 2.) Eigenlijk konden wij het ook niet missen boven op de overige kosten (benzine, cadeautjes )

Toen mijn vriend voorzichtig zei dat het te veel was, was zijn broers antwoord dat het onze zaak was dat wij zover weg woonden.

Ik wil geld niet de overhand laten nemen, dus betalen wij, maar ik vind de gang van zaken niet zo tof Hoe moet ik hier mee omgaan?
quote:Goede-Fee schreef op 30 juli 2016 @ 22:02:

[...]





Het is al geweest.

Ze kan het eten niet uitkotsen, de benzine is al verbrandt en kadootjes zijn al gegeven. OMG.Ik lees verkeerd
Alle reacties Link kopieren
quote:Ellel12 schreef op 30 juli 2016 @ 21:58:

Thx voor reacties

(...) Ik ben student (...) Gelukkig hebben wij geen schuldenJe hebt toch een studieschuld?
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
Als ze een bijdrage wilden, dan hadden ze dat voor het etentje moeten overleggen met jullie. Dan hadden jullie kunnen kiezen of je wel of niet zou willen/kunnen komen. Daar na het etentje, zonder overleg, mee komen vind ik niet kunnen.
Niets geven
Ik vind dat heel raar, ik zou ervoor bedanken en zeggen dat je liever thuis blijft. En de schoonouders kunnen zelf met een leuk etentje komen voor familie samenzijn, of je kan zelf iets organiseren, maar niet op deze manier.

Ik zou niet eens nu gaan, echt, ergens moet je een grens trekken. Wel gaan is toch akkoord gaan, dus, ik zou ervoor bedanken nu, om duidelijk te maken dat ze maar gezellig met schoonouders die tien euro gaan vragen zodat schoonouders bij hun gaan eten. En zelf schoonouders bij jullie uitnodigen, om ze gratis een maaltijd te geven. Goed voorbeeld doet volgen!
Wat ik dan nooit begrijp is dat als je bijna geen euro hebt, je toch een auto kan rijden. Je hoeft maar een paar kilometer te hard te rijden, wat per ongeluk eens kan gebeuren, en je hebt dan blijkbaar geen euro om de boete van een paar tientjes te betalen.



Ik vind je schoonzus en man gestoord om 5 euro voor het eten te vragen (zeker gezien hun omstandigheden) en wat jullie betreft vind ik het vreemd dat het dan op een tientje vastzit. Als je zelf kookt ben je ook minstens 5 euro kwijt. Dus dan gaat hem om hooguit 5 euro.
Alle reacties Link kopieren
Sry voor de traagheid, moest nog een hoop gedaan worden.

Nee morgen weer, maar staat nog open. Beetje samengevat, anders werd het onduidelijk.

Prestatiebeurs/studieschuld: als ik m'n bul haal, is die weg.
quote:swifty schreef op 30 juli 2016 @ 22:12:

Ik vind dat heel raar, ik zou ervoor bedanken en zeggen dat je liever thuis blijft. En de schoonouders kunnen zelf met een leuk etentje komen voor familie samenzijn, of je kan zelf iets organiseren, maar niet op deze manier.

Ik zou niet eens nu gaan, echt, ergens moet je een grens trekken. Wel gaan is toch akkoord gaan, dus, ik zou ervoor bedanken nu, om duidelijk te maken dat ze maar gezellig met schoonouders die tien euro gaan vragen zodat schoonouders bij hun gaan eten. En zelf schoonouders bij jullie uitnodigen, om ze gratis een maaltijd te geven. Goed voorbeeld doet volgen!Het etentje is al geweest.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 juli 2016 @ 22:13:

Wat ik dan nooit begrijp is dat als je bijna geen euro hebt, je toch een auto kan rijden. Je hoeft maar een paar kilometer te hard te rijden, wat per ongeluk eens kan gebeuren, en je hebt dan blijkbaar geen euro om de boete van een paar tientjes te betalen.



Ik vind je schoonzus en man gestoord om 5 euro voor het eten te vragen (zeker gezien hun omstandigheden) en wat jullie betreft vind ik het vreemd dat het dan op een tientje vastzit. Als je zelf kookt ben je ook minstens 5 euro kwijt. Dus dan gaat hem om hooguit 5 euro.Ik rij nooit te hard.
quote:Ellel12 schreef op 30 juli 2016 @ 22:00:

Oja was gewoon groente met vlees en aardapelpuree. Als dessert ijs uit de supermarkt, wel leuk opgemaakt.



Dus tien euro van jullie, tien euro van schoonouders, en zelf 10 euro, dat is een maaltijd van 30 euro, echt niet dus.



Ik zou geen cent geven, en zeggen, de volgende keer trakteren wij bij ons. En daar kan je het mee doen, broertje lief.
Ik begrijp er helemaal niet meer van.
quote:Goede-Fee schreef op 30 juli 2016 @ 22:14:

[...]





Ik rij nooit te hard.



Misschien maak je dan niet zoveel kilometers, maar net een paar kilometer te hard kan iedereen gebeuren. Zeg nooit nooit.



Sowieso kun je met een auto opeens voor onverwachte kosten komen te staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ellel12 schreef op 30 juli 2016 @ 22:13:

Sry voor de traagheid, moest nog een hoop gedaan worden.

Nee morgen weer, maar staat nog open. Beetje samengevat, anders werd het onduidelijk.

Prestatiebeurs/studieschuld: als ik m'n bul haal, is die weg.



Sorry ik snap er niet veel meer van. De aardappelpuree was dus van een andere keer? En toen moesten jullie ook 5 euro betalen? En nu gaat het om een afspraak voor morgen?



Tja als dit de gewoonte is binnen de familie is het niet anders lijkt mij. En de kosten van de autorit en cadeaus ben je toch wel kwijt als je die kant op gaat.

10 euro vind ik wel duur voor aardappels, groenten en vlees. Berekenen ze misschien ook de koffie met evt. wat lekkers erbij? Maar als je zelf gaat koken ben je idd wel snel ook een euro of 4 a 5 kwijt dus gaat het feitelijk om 5 euro extra. Hoeveel werk wil je daarvan maken?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 30 juli 2016 @ 22:13:

Wat ik dan nooit begrijp is dat als je bijna geen euro hebt, je toch een auto kan rijden. Je hoeft maar een paar kilometer te hard te rijden, wat per ongeluk eens kan gebeuren, en je hebt dan blijkbaar geen euro om de boete van een paar tientjes te betalen.



Ik vind je schoonzus en man gestoord om 5 euro voor het eten te vragen (zeker gezien hun omstandigheden) en wat jullie betreft vind ik het vreemd dat het dan op een tientje vastzit. Als je zelf kookt ben je ook minstens 5 euro kwijt. Dus dan gaat hem om hooguit 5 euro.



Wij hebben wel een potje en mijn vriend zou toch op zijn werk moeten komen. Anders wordt het een uitkering en dan is het ook niet goed

Wij eten toevallig heel vaak gewoon aardappelen en groente, geen vlees. Dan ben ik minder dan 5euro kwijt
quote:Ellel12 schreef op 30 juli 2016 @ 22:13:

Sry voor de traagheid, moest nog een hoop gedaan worden.

Nee morgen weer, maar staat nog open. Beetje samengevat, anders werd het onduidelijk.

Prestatiebeurs/studieschuld: als ik m'n bul haal, is die weg.Afbellen, of af whatsappen, en gewoon niet meer gaan. Zeggen dat je je niet goed voelt, en later als je weer beter bent tegenvoorstel doen dat iedereen bij jullie komt eten. En nooit meer bij hun gaan eten, wel even langs op de koffie gratis, maar voor avond eten weggaan. Dit ook duidelijk zeggen. Maar ik zou er direct mee stoppen, dus nu.
Ik vind dat je het vooraf moet communiceren, als je geld wilt voor een etentje wat jij organiseert.

Als het een familieaangelegenheid van schoonouders is, bijv een verjaardag van 1 van hen, vind ik dat schoonouders het zouden mogen betalen, tenzij zij het er niet mee eens zijn dat het bij schoonzus is.

Als alle familieaangelegenheden altijd daar zijn, Moederdag/vaderdag/Kerstmis/Pasen/weetikveel, dan vind ik het wel logisch dat de kosten gedeeld worden, maar dan mag ze er wel rekening mee houden dat jullie altijd reiskosten hebben en zij nooit.



Al met al vind ik gedoe om 5 euro pp altijd sneu gedoe.
quote:AnAppleADay schreef op 30 juli 2016 @ 22:04:

[...]





In dat geval zou ik het zeker niet raar vinden dat de anderen kosten op zich nemen.

Wij nemen altijd de jaarlijkse bbq voor 15 man op ons: we hebben een grote tuin en wonen het meest centraal.

Iedereen legt, uit eigen initiatief, wat geld bij.



Maar ik zou het toch moeilijk vinden om te vragen. Mijn vrienden bieden het gewoon aan.

En dan zeg ik geen nee.Dat is inderdaad het fijnst, als mensen het uit zichzelf aanbieden. Weet helemaal niet of schoonmoeder er zelf mee zit hoor, maar soms horen we dan van die opmerkingen a la: "Zo heeft de kerst me toch mooi weer geen cent gekost" en dan denken wij weleens: moeten we het hier nu niet gewoon serieus eens over hebben? Het is niet dat schoonmoeder gigantisch uitpakt en enorme kosten maakt maar al met al is het jaar in jaar uit toch wel veel en vooral vanzelfsprekend geworden.
Alle reacties Link kopieren
voor de duidelijkheid

1e keer: 15 euro

2e keer: 10 euro

3e keer: moet nog komen
Alle reacties Link kopieren
quote:Ellel12 schreef op 30 juli 2016 @ 22:24:

voor de duidelijkheid

1e keer: 15 euro

2e keer: 10 euro

3e keer: moet nog komen



Ok dus vorige keer moest je 10 euro per persoon betalen en toen kreeg je aardappels/groenten/vlees?

Deze keer 5 euro per persoon? Benieuwd wat je dan te eten krijgt.'



Wat kreeg je voor die 15 euro?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt belachelijk en onbeleefd. Ik zou niet gaan.
Ik zou me ook rot schamen als wij 5 euro zouden vragen aan familie voor aardappelpuree etc. Hoe kom je erbij, straks worden alle bonnetjes op tafel gelegd, benzinekosten ook, en moeten ze jullie gaan betalen omdat benzine meer is dan de maaltijd. Bijvoorbeeld. Raar gedrag nooit aanmoedigen of in meegaan.
Oke dus het is niet iets wat onbekend is binnen de familie?



Je vriend moet daar dan over gaan praten. Ik zou me er verder buiten houden. Het is belachelijk.
Niet gaan hoor, is echt raar, hebben ze het nodig om de week door te komen of zo?
Alle reacties Link kopieren
Mensen uitnodigen om te komen eten en dan geld vragen, is gewoon krankzinnig. Simpel.......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Ellel12 schreef op 30 juli 2016 @ 22:20:

[...]





Wij hebben wel een potje en mijn vriend zou toch op zijn werk moeten komen. Anders wordt het een uitkering en dan is het ook niet goed

Wij eten toevallig heel vaak gewoon aardappelen en groente, geen vlees. Dan ben ik minder dan 5euro kwijtLaat het dan om 6 euro verschil gaan. Ik vind je schoonzus en zwager mutsen, maar eerlijk gezegd vind ik het wel raar dat het bij jullie op 6 euro vastzit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven