Verloofde is in de war

30-07-2016 22:33 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen donderdag heb ik bij de huisarts een zwangerschapstest gedaan. Ik bleek al 5 weken en 2 dagen zwanger te zijn wat ik eigenlijk al wist, want 4 dagen daarvoor heb ik thuis een test gedaan, maar mijn verloofde niets daarover verteld, omdat ik de test van Action niet geloofde. Een half jaar lang ben ik met ovulatietesten in de weer geweest wat me klauwen met geld heeft gekost, waarvan de laatste test vage streepjes aangaf, en ik besloot het op te geven. We besloten een vruchtbaarheidstest bij mijn verloofde af te nemen. Zo'n thuistest, waar dus uit bleek dat hij "onvruchtbaar" was. Die week daarop gingen we naar zijn huisarts, die ons een potje meegaf voor het lab. Een week later blijkt dus dat ik zwanger ben.



Mijn verloofde is nu compleet in de war. Terwijl ik superblij ben, maakt hij zich zorgen over de toekomst: hij is boventallig verklaard, krijgt straks een WW-uitkering, is nu bezig met zijn groot rijbewijs, ik moet nog 2 verlengde arbeidscontracten krijgen, voordat ik een vast contract krijgt, ons kind kan straks door niemand worden opgepast, want zijn moeder is al 72 en mijn moeder heb ik al bijna anderhalf jaar geen contact mee, met mijn tante heb ik ruzie.. We hebben geen familie, goede vrienden en kennissen die evt. op ons kind kunnen passen, als we werken. Volgens mijn verloofde redden we het niet met alleen zijn salaris strax. Ik vind dat hij overdrijft en zich aanstelt, want je krijgt een zwangerschapsuitkering en kinderbijslag. En als mijn contract niet wordt verlengd, krijg ik WW. Hij vindt dat hij realistisch is. Ik hem hem voor gek verklaard, want als hij realistisch was, had hij een condoom moeten gebruiken. Hij wist hoe graag ik zwanger wilde worden!



Ik heb altijd gedacht dat mijn mannetje ook graag kinderen wilde, we deden/doen het tenslotte zonder voorbehoedsmiddelen en als hij bijna moest klaarkomen, zei hij meestal: "We gaan een kindje maken, schatje". En nu krijg ik dit! Geen vreugde die we samen kunnen delen, afstandelijk gedoe (meneer moet het laten bezinken, zegt hij), en ik ben erg voor schut gezet bij de huisarts toen ze vroeg of we blij zijn met het goede nieuws, want meneer gaf geen ene kik, maar me wel na afloop feliciteren en stomverbaasd aan me vragen of de huisarts had verwacht dat we zouden juichen. Sterker nog: bij thuiskomst deed hij gelijk een test met naald en draad, omdat zijn moeder altijd heeft gezegd dat hij een dochter zou krijgen. En toen deed hij die test bij mij. Ik wilde de uitslag niet weten, dus heb niet gekeken, want geloof er ook niet in. Maar aan zijn blik zag ik dat het klopte. En hij zei dat ik ging bevallen. Ik snap dan niet dat hij toch nog in de war zijn dat hij een kind krijgt. Eigenlijk wil ik hem voor pussy uitmaken, omdat hij met zijn lul dacht, vind ik, masr ik doe het niet, want ik heb al hem vaak genoeg gekleineerd. Maar dat hij me vroeg of ik het wil houden en zei dat ik niet de enige ben die er over gaat wat er mee gaat gebeuren, sloeg echt alles! Wat moet ik hiermee? Ik heb zelfs gezegd dat ik het anders wel zonder hem doe, als hij er zo tegen op ziet. Krijg ik te horen: "Ik voel me in de zeik genomen door die thuistest. Volgens mij wil je alleen maar alimentatie". Wat een hufter! Sorry dat ik zo reageer! Maar dit lucht echt op! Ik kijk echt uit naar de eerste termijn echo!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben jullie een groter probleem dan de financiën. Elkaar kleineren, wantrouwen, in de zeik zetten... Poeh, dat klinkt echt als een gezellige thuisbasis voor de baby.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Nou lekker dan. Ik zou er nog maar eens stevig over nadenken of je met dit pareltje wel een kind wil...



Hebben jullie er over gepráát. Wist hij van die ovulatietesten bijvoorbeeld? Het klinkt allemaal niet echt goed doordacht.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Och jee. Heb je last van zwangersschapshormomen?



Geld hoeft geen probleem te zijn. Als je geen werk hebt heb je geen opvang nodig. Verdien je weinig is de opvang ook niet zo duur.



Een stabiele basis is wel heel belangrijk voor een kind. Misschien als je partner over zijn eerste schrik heen is? Anders eens samen gaan praten met iemand van het Fiom?
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn wel voor elkaar gemaakt zeg. Jij kleineert hem al genoeg zeg je en nu krijg je dit terug. Wie kaatst...
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen het eerste stukje gelezen, maareh uitkering? Anders ga je gewoon ander werk zoeken met je luie bips. Ouders worden = verantwoordelijkheid nemen en je volwassen gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat je daarmee een kind wilde...
Als je jezelf blijft aanpassen om mensen niet kwijt te raken, verlies je jezelf...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen..



Ten eerste: gefeliciteerd dat het eindelijk gelukt is.



Ten tweede: hij heeft gelijk over de toekomst. Niet in de zin dat je je vreselijk zorgen moet maken, maar in die zin dat die situatie die hij schetst nog wel eens de realiteit kan wezen. Helemaal in combinatie met jullie magere sociale vangnet. Hoe ga je dit aanpakken? Waarom kleineer je hem? Waarom heb je die behoefte? Hoe vind jij jullie relatie? Als ik dit zo lees klinkt het weinig liefdevol.



En als laatste: pendelen als betrouwbare gender-test en realistisch zijn gaan er bij mij niet in
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
Het enige stukje dat bij mij is blijven hangen is "we gaan een kindje maken schatje"
Alle reacties Link kopieren
quote:uggs schreef op 30 juli 2016 @ 22:40:

Het enige stukje dat bij mij is blijven hangen is "we gaan een kindje maken schatje"



Je zou hem om minder van je afduwen toch



Jammer hoor, straks weer een kind dat de dupe is. Even nadenken voor je onbeschermd van bil gaat is er weer niet bij.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er nog maar even goed over nadenken......
Alle reacties Link kopieren
quote:uggs schreef op 30 juli 2016 @ 22:40:

Het enige stukje dat bij mij is blijven hangen is "we gaan een kindje maken schatje"



Ja daar heb ik ook moeite mee . Droog je toch spontaan van op.

Al heeft TO daar natuurlijk niets aan nu.
"People, what a bunch of bastards"
quote:uggs schreef op 30 juli 2016 @ 22:40:

Het enige stukje dat bij mij is blijven hangen is "we gaan een kindje maken schatje" Ja brrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Vreemde reactie van je verloofde.

Als ik een thuis test had gedaan waaruit bleek dat ik onvruchtbaar was en mijn verloofde meld me dan dat ze zwanger was dan zou ik mij niet druk maken over de financiën.



Dan zou ik boos en verdrietig zijn en mij afvragen met wie je was vreemd gegaan en mij afvragen of ik de relatie uit moest maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat hij in de war is. Maar Viva-gewijs is het natuurlijk weer de man die afgebrand wordt.
Biertje?!
Als ik even loep word ik er niet vrolijker op TO. Dan denk ik waarom?
Alle reacties Link kopieren
Je gelooft niet in ring-met-touwtje, maar wel een vruchtbaarheids-thuistest. Maar dan weer niet in de action-test.



Ik denk dat jouw verloofde niet in de war is, maar met beide benen terug op aarde is gekomen. Hij heeft straks geen werk meer, jij moet het nog maar afwachten, een ww uitkering duurt niet lang (google vooral eens op de nieuwe regels!!), van de kinderbijslag kun je net de luiers betalen en ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat je een zwangerschapsuitkering krijgt. Ik heb in elk geval geen cent gehad.



En ja, als je het echt wilt is er heus wel een mouw aan te passen. Opvang is makkelijk genoeg te regelen als je werkt, de belastingdienst helpt daar goed bij mee. En als je thuis wilt blijven, ook prima, maar dan hoop ik voor je dat je partner heel vlot een andere baan vindt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wat is de test met naald en draad??
Alle reacties Link kopieren
Arm arm kind
Alle reacties Link kopieren
quote:uggs schreef op 30 juli 2016 @ 22:40:

Het enige stukje dat bij mij is blijven hangen is "we gaan een kindje maken schatje"
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 30 juli 2016 @ 22:43:

[...]





Je zou hem om minder van je afduwen toch Ineens valt de "jeetje pietje" van Evert (Gooische vrouwen) ontzettend mee
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het logische verband tussen de thuistest en de alimentatie niet.
Klinkt als een typisch gevalletje koudwatervrees, dat mij ook overviel toen ik voor de eerste keer 'ineens' zwanger was. Zo'n kindje lijkt alleen maar leuk, maar als het realiteit wordt ga je toch allerlei haken en ogen zien. Maar als vrouw mag je dus gewoon koudwatervrees hebben, en als man ben je dan In De War, begrijp ik nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven