Betalen voor eten schoonfamilie

30-07-2016 21:16 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor familiegelegenheden worden wij thuis bij mijn schoonoudersuitgenodigd, maar de vrouw van de broer van mijn vriend (^^) wil niet bij mijn schoonmoeder en organiseert het bij haar. Nu is het de 2e x dat we een mailtje krijgen om 5,- p.p. te betalen voor het eten

1.) Ik vind dit persoonlijk raar, als ik iemand voor het eerst vraag om te eten, om daar geld voor te vragen. 2.) Eigenlijk konden wij het ook niet missen boven op de overige kosten (benzine, cadeautjes )

Toen mijn vriend voorzichtig zei dat het te veel was, was zijn broers antwoord dat het onze zaak was dat wij zover weg woonden.

Ik wil geld niet de overhand laten nemen, dus betalen wij, maar ik vind de gang van zaken niet zo tof Hoe moet ik hier mee omgaan?
En als het gaat om dingen niet bij schoonouders te willen vieren want schoonzus vind dat vies zou ik zeker passen. En wat word er naast 2 verjaardagen van schoonouders nu dan gevierd? Aangezien dit de 3e keer is bij schoonzus thuis?
Alle reacties Link kopieren
Mocht je toch nog gaan, zou ik 10 euro met een zakje van 5 centen betalen.
Biertje?!
quote:Pientjexxxx schreef op 30 juli 2016 @ 22:36:

[...]





Laat het dan om 6 euro verschil gaan. Ik vind je schoonzus en zwager mutsen, maar eerlijk gezegd vind ik het wel raar dat het bij jullie op 6 euro vastzit.Ik zou nooit 12 euro betalen voor een puree met groentes, nee daar bedank ik voor. En zeker bij familie, te zot voor woorden eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 30 juli 2016 @ 22:03:

[...]





Ik snap het niet helemaal het etentje is al geweest?

5 euro pp voor dit gerecht? Dan hebben ze flinke winst gemaakt erop lijkt mij. Das wel vreemd.



Nou, de 2 kinderen niet meegerekend en het bedrag van tussen de 60-80 Euro middelen op 70 Euro voor 6 personen is afgerond 12 Euro per stel, 6 Euro p.p. Zoveel winst zit er niet op lijkt me dan als p.p. 5 Euro wordt gevraagd.

Maar, hangt er vanaf wat voor vlees en groenten ze in hadden gekocht. Een goede portie varkenshaas is niet goedkoop, laat staan een goede biefstuk en dure, geen seizoensgroenten.



Dan nog zou ik idd niet snel vragen om bij te dragen aan het eten.
wij slapen nooit.
Weet,p je ik vermoed dat ze niet bij jullie willen eten de volgende keer, omdat zij dan reiskosten maken en geen winst op eten, het zijn vermoedelijk gewoon vrekken. Probeer het maar eens, met een voorstel.
quote:swifty schreef op 30 juli 2016 @ 22:40:

[...]





Ik zou nooit 12 euro betalen voor een puree met groentes, nee daar bedank ik voor. En zeker bij familie, te zot voor woorden eigenlijk.Het gaat dan om 6 euro voor 2 personen. Ieder 5 euro, dus samen 10 euro. Als TO thuis kookt is ze 4 euro kwijt (schrale hap) dus dan is verschil 6 euro. Wat is nu 3 euro p.p.? Blijft wel een punt dat schoonzus en zwager niet sporen door geld voor het etentje te vragen. Dat is echt onbehoorlijk.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 juli 2016 @ 22:44:

[...]





Het gaat dan om 6 euro voor 2 personen. Ieder 5 euro, dus samen 10 euro. Als TO thuis kookt is ze 4 euro kwijt (schrale hap) dus dan is verschil 6 euro. Wat is nu 3 euro p.p.? Blijft wel een punt dat schoonzus en zwager niet sporen door geld voor het etentje te vragen. Dat is echt onbehoorlijk.Maaltijd voor minstens 6 personen, 5 euro per man, is dus 30 euro. Voor aardappels, groente en vlees en ijs na, hou je zeker veel over. Schofterig gedrag hoor.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 juli 2016 @ 22:16:

[...]





Misschien maak je dan niet zoveel kilometers, maar net een paar kilometer te hard kan iedereen gebeuren. Zeg nooit nooit.



Sowieso kun je met een auto opeens voor onverwachte kosten komen te staan.Misschien heeft de vriend van TO daar een potje voor. Wat hij niet wil gaan opeten omdat schoonzus rare etentjes geeft bij haar thuis omdat ze het huis van schoonouders vies vind en dan verwacht dat anderen daar voor gaan betalen.
Ja, je ziet hier ook al dat mensen liever discussieren waaraan je het geld moet uitgeven i.p.v. het hebben over de rare denkwijze die er achter zit.
Dan zeg je daar toch wat over. Ik snap niet dat je je mond houdt to. Zeg er iets van.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is niet gebruikelijk. Misschien nog wel onder arme studenten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dit kan toch niet waar zijn mensen?
En dan de op opmerking van broer over ver weg wonen, jeetje apart hoor..
Alle reacties Link kopieren
Vijf euro is niet veel maar het staat erg knieperig. Kan je geen diner betalen, vraag dan ook niemand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zelf vrijwillig uitnodigen voor etentje en hierom geld vragen? Belachelijk!

Kan me niet voorstellen dat dit normaal gezien wordt. Nodig dan maar niemand uit als je centen gaat tellen.
quote:swifty schreef op 30 juli 2016 @ 22:46:

[...]





Maaltijd voor minstens 6 personen, 5 euro per man, is dus 30 euro. Voor aardappels, groente en vlees en ijs na, hou je zeker veel over. Schofterig gedrag hoor.Het is ook heel onbeschoft om geld te vragen. Waarschijnlijk rekenen ze de drankjes ook nog mee. Nodig dan niemand uit zou ik zeggen.Het is alleen vervelend dat het om een familieaangelegenheid gaat. Ik zou zelf dat tientje betalen en iedereen de volgende keer bij mij thuis uitnodigen voor een gratis etentje. (Met de bijbehorende vileine opmerking die ik dan niet in zou kunnen slikken.)
Hebben ze ook geld aan je schoonouders gevraagd? Of vragen ze het alleen aan jullie? Ik zou het tijdens het diner vragen, en hoe duur kost het nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 30 juli 2016 @ 22:46:

[...]





Maaltijd voor minstens 6 personen, 5 euro per man, is dus 30 euro. Voor aardappels, groente en vlees en ijs na, hou je zeker veel over. Schofterig gedrag hoor.Hangt er vanaf wat voor vlees en groenten je koopt. Koop je speklappen en andijvie bij wijze van, ben je een stuk goedkoper uit dan wanneer je haricot verts/groene asperges, ossehaas, goede biefstuk, Spaanse ham etc. inkoopt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Je doet al de moeite om te komen, en rijd waarschijnlijk al een aantal kilometers om op bezoek te komen. Het lijkt mij normaal vanzelfsprekend als je word uitgenodigd voor het eten dat je dan geen bijdrage hoeft te betalen.
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.
Je schoonzus verdiend leuk geld op deze manier. Ga ik ook eens doen, steeds als iemand wat komt eten of drinken geld vragen. 'Dat is dan 7,50 voor een glaasje ice tea, boontjes met aardappels en kip, dankjewel!'
Alle reacties Link kopieren
quote:Caledoniaxx schreef op 30 juli 2016 @ 23:14:

Je schoonzus verdiend leuk geld op deze manier. Ga ik ook eens doen, steeds als iemand wat komt eten of drinken geld vragen. 'Dat is dan 7,50 voor een glaasje ice tea, boontjes met aardappels en kip, dankjewel!'Eerste rondje is gratish hoor
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Oooh ooh, ik heb mij teveel op het financiële gedeelte gericht.

Ging mij vooral om dat ik het vreselijk raar vond.



Ik heb zelf een voorstel gedaan, maar die is van de baan.

Wordt morgen gewoon kop koffie en wegwezen.



Batterij telefoon leeg, ik zelf ook bijna leeg.

Dank voor de meningen, reacties en aanvullingen.
Alle reacties Link kopieren
Weten je schoonouders dat je schoonzusje de rest van de familie geld vraagt?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Ellel12 schreef op 30 juli 2016 @ 23:20:

Oooh ooh, ik heb mij teveel op het financiële gedeelte gericht.

Ging mij vooral om dat ik het vreselijk raar vond.



Ik heb zelf een voorstel gedaan, maar die is van de baan.

Wordt morgen gewoon kop koffie en wegwezen.



Batterij telefoon leeg, ik zelf ook bijna leeg.

Dank voor de meningen, reacties en aanvullingen.Goed alternatief! Trusten :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 30 juli 2016 @ 23:28:

Weten je schoonouders dat je schoonzusje de rest van de familie geld vraagt?Slim opgemerkt. Het zou nog erger zijn als het allemaal achter schoonmoeders rug omgaat.
Power to the people

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven