**Ovulatie inductie (Clomid-injecties-IUI) Deel 3**

06-07-2016 14:39 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg op het topic **Ovulatie inductie**. Happy new topic! :cheer2: Dat we maar snel allemaal zwanger mogen zijn.

Ben je zwanger en wil je in dit topic een positieve test of een echofoto delen doe dit dan alsjeblieft achter een linkje en niet in je post zelf, zodat iedereen zelf kan beslissen of ze dat wil bekijken. Alvast bedankt.

De inloggegevens voor de tabel zijn:

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje Ronde# Status Bijzonderheden
Annejill 36 Derde na mk ronde 8 gonal-f 100 EH +pregnyl ondersteuning +IUI nod +/- 5 april 2018 PCOS missed abortion dec 2016 en mk mei 2017 3 jr bezig waarvan 1,5 MMM
Vienna .. Eerste .. Gonal F 75 PCOS
Flomo 30/32 Tweede 4e ronde Clomid 50mg NOD 10 juni PCOS, bij 1e kindje na 1e keer 100mg Clomid zwanger
Sophie990 27 Eerste Ronde 6 clomid nod +/- 26 april Laatste ronde clomid, hierna over op injecties
Rompertje - Eerste start mei Clomid nod 4 mei per mei starten met Clomid tabletten
De zwangeren onder ons! :yes:
*Jonro
*Myrre29 (UD: 7 mei 2018)
*Snowy89 (UD: 19 mei 2018)
*TruusdeMier

De zwangeren praten hier verder:
zwanger/zwanger-na-ovulatie-inductie/li ... ges/390613

:love: Bevallen! :duckie:
De nog actieve dames:
* Heytan: 20 mei 2017 van een zoon!
*San_D: ..-12-2017 van een tweeling!
* Sammie81: februari 2018 bevallen van een dochter!
* Wiek88: februari 2018 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:46
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gun het je zo Snowy!!

Net als de andere dames natuurlijk. Maar ik weet dat Snowy (en Famke, myque) al zo ontzettend lang bezig zijn!! Dan moet het toch eens lukken!!
Alle reacties Link kopieren
Ha proficiat nog iemand!

Hopelijk zet de lijn zich door bij nog anderen.

Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Even geleden dat ik had gelezen in verband met onze vakantie.

Wat een positieve berichten! Gefeliciteerd dames!



Hopelijk zet inderdaad de positieve flow door voor meer dames!



Zelf afgelopen zaterdag een echo gehad om te bekijken wanneer ik mocht beginnen met 2e ronde clomid.

Op dag 3 van slikken eerste keer provera begonnen kleine doorbraakbloedingen. Uiteindelijk bijna anderhalve week menstruatie (ook) tijdens kuur.

Zaterdag met clomid begonnen en morgen weer echo. Ben benieuwd!



(Ik lees forum via telefoon, maar ga proberen vaker via laptop te doen zodat het reageren op jullie makkelijker gaat!)



Fijn weekend dames!
Alle reacties Link kopieren
Ok die positieve flow mag ook naar hier overwaaien. Twee zwangere dames in 1 week!!!! OO ongelofelijk! Ik ben toch een beetje jaloers hoor!



Maar ook zo ferm proficiat! Echt!
Alle reacties Link kopieren
@missy, haha nee zo'n echo stelt in het begin vast niet zoveel voor! Fijn dat je je goed voelt. Oh hoop idd voor je dat het goed zit met het bloed.. En anders maar strengere controle, vast ook niet heel erg!



@Snowy Ja dat had ik ook niet verwacht hoor, zo snel! (al houd ik nog een slag om de arm..) Hoop dat je snel de juiste dosering te pakken hebt met Gonal!



Ik houd jullie wel op de hoogte van de ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
WoW duna en lady van harte gefeliciteerd beide! Wat heerlijk dat het raak is!



Hier heerlijk op vakantie. Spanning van hele traject lekker loslaten. Minder focus op wanneer eisprong is en lekker elke avond wijn drinken.



Duim voor iedereen dat de positieve flow doorzet en we t forum kunnen sluiten.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
@ mlsc: Ik zou nog even IUI proberen. Als je naar ivf gaat, dan pak je direct een stap verder en je kan niet zo gemakkelijk meer terug. En je moet daarbij onthouden dat het bij 80% van de stellen een jaar duurt voordat er een zwangerschap is (ook bij stellen bij wie alles bij de onderzoeken goed lijkt te zijn). Dus als je nu 5x IUI hebt gehad, dan zou het een van de volgende 7 keren net zo goed wel kunnen gebeuren. Maar uiteindelijk moeten jullie er zelf uit komen en zoals Missy zegt: praat met elkaar! Dat is het belangrijkste.



@rebeccie: het was bij ons uiteindelijk met de 2e IUI raak. Dus echt super snel sinds dat we overgestapt zijn naar de IUI!



@ Wiek: ja, het was onze eerste poging na de HSG. Dus bij ons heeft het geholpen voor de vruchtbaarheid, denk ik.



@ heytan: Hoe bevalt de nieuwe ronde met clomid?



@ Lady: Gefeliciteerd! Ik herken je gevoel volledig! Maar wat leuk! En fijn dat de overstap naar gonal f dus wel geholpen heeft!



@ Missy: spannend inderdaad dat er wel wat antistoffen zijn gevonden. Hoop dat het loos alarm is of dat het verder niet veel kwaad kan omdat ze er wat meer kunnen doen.



@ Snowy: ik duim heel hard voor je dat de gonal deze keer wel aan gaat slaan en je eindelijk je lang verwachtte eitje kunt verwelkomen!



@ San_D: hoe was je echo?



@ Sammie: klinkt als een goede vakantie. Geniet er nog van!



@ Allemaal: Dank voor de vele felicitaties. Inmiddels is het allemaal echter geworden in mijn hoofd en probeer ik nu zoveel mogelijk te genieten (naast de onzekerheid). Mijn testen zijn echt mega duidelijk, dus ben echt blij! Verder eigenlijk nauwelijks kwaaltjes nog, maar is misschien ook nog wat vroeg. Woensdag komen ze van Moeders voor moeders voor de intake en op 19 aug de eerste echo. Mega spannend!

Ik hoop dat er snel andere dames gaan volgen!

Oh en snap het heel goed, dat jaloerse gevoel, mag ook gewoon en hoort er zeker ook bij...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wow Duna! Tof dat moeders voor moeders gaat doen!

Hier in België denk ik niet dat ik mijn plas kan doneren als het zover zou zijn.



Vandaag cyclusdag 34. Wel in de tweede rustmaand dus zonder spuiten en etc. Vorige maand had ik er 32.

Deze maand wel echt duidelijk slijm gehad dat volgens het internet en de gyn zou wijzen op een eisprong. (Tussen twee vingers uitrekken tot draden)

Maar dat is komende dinsdag al drie weken geleden. Dus moet nu toch iets gaan gebeuren?

Afgelopen dinsdag, twee weken na die slijmen, teste ik negatief.
Lientj niet om je te ontmoedigen maar ik heb ook in de tijd zonder hormonen echt veel last van draderig slijm gehad en heb geen eisprong gehad.

Anders vd week nog een testje voor de zekerheid?

Had je altijd al een eigen cyclus voor je in het zkh kwam?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we door met de IUI. Vriendin neemt terug de clomid. We hebben er weer moed in. Bedankt aan iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@ lientje: Hopelijk toch snel meer duidelijkheid. Anders toch nog maar eens overleggen met het ziekenhuis?



@ mlsc: Wat fijn dat jullie weer goede moed hebben! Succes met de nieuwe ronde.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
'@lady en @duna: GEFELiCItEERD



Ben zo blij voor jullie! Ik heb afgelopen dagen geen forum gelezen ivm vakantie buitenland. Ik gun het jullie zo! Ik hoop dat ik binnen een half jaar ook zo sta te zwaaien met een goede test. Want wat @missy zegt; ik en myque zijn hier ook al behorende bij de inboedel :(
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames een vraagje. Op welke dag hadden jullie je eisprong met clomid? Bij mij lijkt 50 mg niet veel te doen op cyclusdag 12....
Alle reacties Link kopieren
Volgensmij zat ik met 50mg wel op dag 22-24. Ik had altijd langere cyclussen met clomid.
Alle reacties Link kopieren
@ famke was dat geen probleem om zo laat je eisprong te hebben?



Ik had op cyclus dag 10 en 12 nog geen groeiende eitjes, meerdere van 8 mm. Moet weer terug op dag 17. BMS groeit wel steeds door. Het is zo spannend om voor die follikelmetingen te gaan en zo jammer dat er dan geen goed nieuws is :(
Eitjes van 8 mm zijn voor mij al groot haha.. bij mij werden ze nooit groter als 6mm met clomid maar ik ben dan ook clomid resistent. Vaak word je gecontroleerd tm dag 21 en dan afbreken bij geen groei.
Alle reacties Link kopieren
Ik had rond dag 18/19 met clomid 100 Mg een eisprong. Cyclus van 30/31 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met clomid 50 mg rond dag 16 dr eisprong (lijkt er wel op tenminste, niet meer gecheckt na ronde2, maar tekenen zijn we er wel, en altijd LF van 14 dagen.



Hoop voor je dat er nog wat door gaan groeien mango!
Alle reacties Link kopieren
Terug van vakantie van Zuid Frankrijk, morgen weer terug naar de gynocoloog.



12 juli ben ik begonnen met een Provera kuur van 10 dagen. Ik had op dat moment een bloeding die stopte rond 15 juli. De bloedig begon terug tijdens de Provera kuur rond 19/20 juli. Deze bloeding is gestopt rond 27/28 juli.



Tijdens mijn bezoekje aan de gynocoloog hebben ze bloed afgenomen en een uitstrijkje gemaakt. Mijn bloeduitslagen waren goed, een typisch PCOS beeld, maar mijn stressstoornis en schildklier etc. was goed.



Uit het uitstrijkje kwam PAP2 naar voren, hier kijken ze over een half jaar verder naar.



Morgen verder bespreken voor onze kinderwens.



Ik lees zo even hoe het met de rest hier verloopt.
Alle reacties Link kopieren
Bij vriendin had haar eisprong meestal tussen dag 12 en 14. Vanavond mogen we bellen om te weten wanneer we volgende week moeten langsgaan. Best wel spannend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mango_Smiley schreef op 01 augustus 2016 @ 11:13:

Hoi dames een vraagje. Op welke dag hadden jullie je eisprong met clomid? Bij mij lijkt 50 mg niet veel te doen op cyclusdag 12....



Wat toevallig dat je net de vraag over je eisprong stelt.

Ben net terug van bezoekje aan Gynaecoloog en die vraag wilde ik ook hier typen nu.

Zit ook op dag 12 en geen goede groei te zien nog. Ik heb deze cyclus 100mg, vorige maand 50.



Ik was al even teleurgesteld en bang dat het op hetzelfde uitkomt als vorige maand, maar er is nog hoop zo te lezen aan de overige reacties?
Alle reacties Link kopieren
Ja zo te lezen wel! Wat zagen ze vandaag SanD? Zeiden ze iets over je BMS? Reageerde je niet op de 50mg?
Alle reacties Link kopieren
Mijn baarmoederslijmvlies groeit goed, net als vorige maand.

Op de 50 MG helaas niet (voldoende) gereageerd, dus toen provera gekregen.



Wie weet komt jouw eisprong ook iets later deze cyclus!! Ik hoop daar nu in ieder geval wel op.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hoop t voor ons beide dat er toch een eisprong komt!!



Welke cyclusdag moet je weer terug?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet vrijdag weer terug, dag 16. En jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven