Toe aan een fijne smartphone

25-07-2016 21:06 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit van smartphones gehouden. Mijn eerste heb ik na een paar maanden weggegooid omdat hij gewoon niet goed werkte (tweedehands LG). Mijn tweede was een Windows Phone. Die hield het iets langer uit, maar niet lang genoeg, en toen ben ik maar weer teruggegaan naar mijn oude Nokia koelkast aangezien ik smartphones geldverspilling vond.



Nu ik af en toe een paar maanden naar het buitenland ga wil ik toch wel weer een smartphone omdat ik het zat ben telkens de laptop mee te moeten nemen.



Ik heb echter geen idee welke ik moet nemen.. Mijn vrienden zeggen dat ik er gewoon aan moet wennen elk jaar een andere te kopen maar dat vind ik ronduit belachelijk. Zij raden mij Windows Phone, Acer en Alcatel af, en ze vinden dat ik anders maar een iPhone moet kopen. Maar dat vind ik veel te duur.



Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.. ik wil gewoon een basic toestel zonder fratsen dat goed werkt. Spelletjes doe ik niet op mijn telefoon en ik hou ook niet van overtollige apps.



Iemand advies?



Mijn eisen op een rijtje:

- Werkt goed / snel

- Wifi internet

- Niet groot qua afmeting

- Niet na een korte tijd weer kapot

- Liefst onder de 100 euro, iets meer mag



En als ik onrealistische verwachtingen heb moeten jullie het gewoon zeggen hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:abstract schreef op 29 juli 2016 @ 13:06:



Die Refurbished telefoons klinken ook wel goed, alleen ben ik dan weer bang dat die sneller stuk gaan. En wat gebeurt er als hij stuk gaat, moet je hem dan weer inleveren?







Als reactie hierop; zover ik bij Forza Refurbished zie heb je 24 maanden garantie. Ik heb er zelf één waar ik geen problemen mee heb, maar het lijkt mij dat je met zoveel garantie je toestel terug kunt sturen bij mankementen. Er zijn veel refurbished aanbieders tegenwoordig, maar zou gewoon de reviews doorlezen. De reacties van eerdere klanten zeggen vaak voldoende denk ik.



Ik ben zelf een fan van Apple maar begrijp wel dat niet iedereen dit besturingssysteem fijn vind. Ik zou gewoon eens rondkijken als ik jou was om te kijken wat het beste bij je past qua kosten en het gebruik van de telefoon. Ik hecht bijvoorbeeld veel waarde aan de camera en bereik, dat zijn voor mij dingen waar ik naar kijk bij het kiezen van een telefoon en provider.



Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat nemen dus houd dit topic nog even in de gaten
Live Laugh Love
Zelfs mijn werkgever heeft Android de deur uit gedaan terwijl ze toch erg op de centen zitten. De Samsungs en HTC's die we hadden voldeden gewoon niet en ze kregen heel snel storingen. Een iPhone werkt minstens drie jaar probleemloos.
Alle reacties Link kopieren
quote:Severus_Snape schreef op 25 juli 2016 @ 21:13:

Elk jaar een nieuwe kopen is sowieso onzin, als je een goede koopt. Ik heb een iPhone. Heb de mijne nu bijna 4 jaar en hij werkt nog super goed.Voor toen 100 euro?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb een Huawei Y627 android 4.4

Niet groot, net z o groot als mijn handpalm. Hij kostte bij The Phone House € 89.00 pre paid. Abonnement hoef ik niet, zo vaak bel ik niet. Internet doe ik via mijn wifi aansluiting. Gaat niks van beltegoed af. Ik doe 50 euro beltegoed, en dan doe ik soms wel eens een jaar mee. Heb ooit abo gehad van Vodaphone, totdat je ineens een rekening krijgt van bijna 400 euro. Abo was maandelijks 20 euro. Belde bijna niet en smste ook bijna niet. Maar toch rekening van 400 euro. En ook hadden ze me een keer afgesloten, zou niet hebben betaald. Ja echt wel



Voordeel van pre paid is, vind ik, als tegoed op is pech jammer dan. Komt wel weer een keer. Ben wel altijd bereikbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 25 juli 2016 @ 21:19:

iPhone is zwaar overrated.......Dacht ik ook altijd. Tot ik er toch maar een keer 1 kocht. Altijd Samsung en LG gehad maar ik wil nu nooit meer terug.
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:47
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Caledoniaxx schreef op 29 juli 2016 @ 17:52:

[...]



Dit inderdaad. Mijn samsung en lg telefoons kregen binnen een jaar allemaal problemen, liepen vast of vielen uit. Afgelopen december een iphone 6s genomen bij het verlengen van m'n abonnement. Tot zover mijn android tijdperk. Doe mij maar apple!En hier andersom, man en schoonouders altijd gezeur met hun iphone (en toch applefan) en ik heb nooit gezeur met mijn Androids. Eerst Samsung en nu Sony. Ik vervang na 2 jaar omdat ik er dan op uitgekeken ben, maar zou er nog gewoon mee door kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is de eerste generatie zoveel duurder, faranya?
óu sont les neiges d'antan

Mijn ervaring bij smartphones is dat goedkoop vaak duurkoop is. Mijn eerste smartphone (Samsung) van 88 euro was na amper een jaar al ver op terwijl dat toestel toen ik hem kocht nog geen half jaar uit was. Mijn huidige Samsung smartphone gaat al anderhalf jaar mee zonder problemen en was al een jaar uit voordat ik um kocht. Denk dat ik er nog wel minimaal een jaar mee kan doen.



Vind het ook onzin om ieder jaar een nieuwe te kopen, doe normaal minimaal 2-3 jaar met een telefoon dus het was uitermate teleurstellend dat mijn vorige telefoon al zo snel op was.
quote:waarompaktieniet schreef op 29 juli 2016 @ 18:03:

[...]



En hier andersom, man en schoonouders altijd gezeur met hun iphone (en toch applefan) en ik heb nooit gezeur met mijn Androids. Eerst Samsung en nu Sony. Ik vervang na 2 jaar omdat ik er dan op uitgekeken ben, maar zou er nog gewoon mee door kunnen.



Nooit meer een Samsung voor mij! Wat een kutdingen/kutmerk!



Na nog niet eens een jaar al die balk bovenin in het scherm gebrand. Langzaam... Apps updaten kon niet tegelijkertijd (Apple wel, 3/4 at the time), en als je dan 25 apps hebt die moeten updaten, dan ben je wel even aan het wachten. Sowieso dat er elke dag minstens 3 apps bijkwamen om te updaten, heb ik met iPhone geen last van hoor. Batterij 2 keer per dag opladen. Camera was ruk in schemer/donker. Camera startte sowieso ontzettend langzaam op en als je via de camera naar de galerij wilde duurde dat ook flink wat secondes.



Kortom: van alles mis mee.



En nu met mijn iPhone: niks, nakkes, nada, niente!
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 29 juli 2016 @ 20:06:

Waarom is de eerste generatie zoveel duurder, faranya?



Ik denk omdat de moto G uit 2013 (dus de eerste generatie) bijna nergens meer te krijgen is. Ze werden vanaf het begin al minder te koop aangeboden dan Samsung/iPhone en na een tijdje worden ze dus nog minder aangeboden. Het valt me overigens ook op dat elke aanbieder ook weer allerlei verschillende prijzen hanteert. Soms kan je daar bij telefoons ontzettend mee misleid worden. Dus een rondje goed kijken naar de prijzen is altijd slim.



Overigens denk ik dat de meeste crashes die hier genoemd worden niet zo zeer aan het merk liggen, maar meer aan het niet begrijpen van de capaciteiten van een telefoon. Iedereen gebruikt zijn telefoon op een andere manier, en bij elke manier hoort ook een bepaalde telefoon (Woldertje update bijvoorbeeld dagelijks zijn apps, ik bijna nooit). Daarom is er geen merk universeel 'beter', omdat 'beter' een relatief begrip is. Ja, je kan een test doen, elke telefoon maximaal willen gebruiken en kijken welke het volhoudt. Deze zal kwalitatief de beste zijn. Daarbij moet je je echter afvragen wanneer de situatie voorkomt dat jij gebruik wil maken van de maximale capaciteiten van een telefoon, dat heb ik volgens mij nog nooit gedaan. Het is toch niet meer dan logisch dat mensen die veel grafische spelletjes spelen, professionele foto's willen maken, vloggen enzovoorts, dat die iets anders nodig hebben dan iemand die vooral whatsappt/belt/smst? Ik heb bijvoorbeeld een dure high-end laptop omdat ik deze gebruik voor verschillende zware programma's. Mijn telefoon echter gebruik ik vooral om te whatsappen en af en toe wat treintijden om te zoeken. Rara aan welk apparaat ik meer waarde hecht en aan welke ik meer geld wil uitgaven. Elk merk is geschikt voor een bepaald gebruik, binnen dat merk en dat gebruik is elk toestel ook weer ingedeeld in een bepaald gebruik. Als je buitensporige dingen gaat doen met een telefoon die dat helemaal niet aan kan, ja dûh dat ie dan crasht. Dan gaan wijzen naar een hele fabriek en een hele lijn aan verschillende apparaten is natuurlijk gek. Zo'n apparaat is geen God die alles doet wat jij van het vraagt zonder protesteren (wat het maar zo'n feest). Ik snap dat het makkelijk is om te roepen dat één rotte appel betekent dat alle appels kut zijn, maar goed dat geldt toch ook niet voor alle appels? En tja, als jij je appels niet goed bewaard en gebruikt als stuiterballen; geen wonder dat het rotte appels worden. Ook dan heeft wijzen naar de winkel die jou die appels heeft verkocht niet zoveel nut.



Dus nee, die ene crash bij die ene kennis van je maakt een heel bedrijf voor verschillende apparaten niet slecht. Dat is gewoon klinkklare onzin, en dat weten jullie best.

Dat betekent niet dat je geen persoonlijke voorkeuren mag/kan hebben. Zo heb ik bijvoorbeeld een hekel aan alle extra apps die je meegeleverd krijgt bij een Samsung. Bij mijn Motorola heb ik nagenoeg een kale Android. Maar iemand anders zal geen probleem hebben met die extra apps. Dat maakt de ene niet beter/slechter maar gewoon weg anders. Dat geldt ook voor Android vs. iOS. Het zijn nou eenmaal twee verschillende besturingssystemen, maar de ene is niet op alle fronten beter dan de andere, dat kan gewoon niet. Wel kan je als gebruiker een voorkeur hebben voor de ene of de andere interface. Ook die voorkeuren maken de ene niet beter/slechter, nee gewoon anders.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen weer bedankt voor de reacties Vooral Faranya voor je zeer uitgebreide reacties. Het wordt gewaardeerd!



Ben er nu wel uit dat het geen Samsung gaat worden, hoewel er ook positieve reacties over staan in dit topic. De hoeveelheid extra apps spreekt mij niet zo aan. Motorola dan weer wel!



Als de komende smartphone na korte tijd ook weer stuk gaat ga ik misschien voor een refurbished iPhone maar dat is nu gewoon echt te duur voor mij. Ik denk nu vooral in de richting van MotoE en Huawei en ik ga binnenkort even langs de winkel om ze in mijn handen te houden en even te kijken hoe het allemaal werkt.



quote:Nicky_dB schreef op 29 juli 2016 @ 15:20:

[...]





Als reactie hierop; zover ik bij Forza Refurbished zie heb je 24 maanden garantie. Ik heb er zelf één waar ik geen problemen mee heb, maar het lijkt mij dat je met zoveel garantie je toestel terug kunt sturen bij mankementen. Er zijn veel refurbished aanbieders tegenwoordig, maar zou gewoon de reviews doorlezen. De reacties van eerdere klanten zeggen vaak voldoende denk ik.



Ik ben zelf een fan van Apple maar begrijp wel dat niet iedereen dit besturingssysteem fijn vind. Ik zou gewoon eens rondkijken als ik jou was om te kijken wat het beste bij je past qua kosten en het gebruik van de telefoon. Ik hecht bijvoorbeeld veel waarde aan de camera en bereik, dat zijn voor mij dingen waar ik naar kijk bij het kiezen van een telefoon en provider.



Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat nemen dus houd dit topic nog even in de gaten

Dank je wel, 24 maanden garantie lijkt me best redelijk! De telefoon die ik nu ga kopen hou ik binnen mijn oorspronkelijke budget, maar als het daarmee fout gaat wordt het waarschijnlijk wel een Refurbished iPhone. De SE lijkt me we fijn door de grootte (ik hou van kleine telefoons) maar dat zie ik dan wel ;) Het is in ieder geval fijn om te weten dat ik ook een iPhone kan aanschaffen voor minder geld dan de bizar hoge nieuwprijs haha.



quote:KaitlynTodd schreef op 29 juli 2016 @ 17:27:

Ik heb een Huawei Y627 android 4.4

Niet groot, net z o groot als mijn handpalm. Hij kostte bij The Phone House € 89.00 pre paid. Abonnement hoef ik niet, zo vaak bel ik niet. Internet doe ik via mijn wifi aansluiting. Gaat niks van beltegoed af. Ik doe 50 euro beltegoed, en dan doe ik soms wel eens een jaar mee. Heb ooit abo gehad van Vodaphone, totdat je ineens een rekening krijgt van bijna 400 euro. Abo was maandelijks 20 euro. Belde bijna niet en smste ook bijna niet. Maar toch rekening van 400 euro. En ook hadden ze me een keer afgesloten, zou niet hebben betaald. Ja echt wel



Voordeel van pre paid is, vind ik, als tegoed op is pech jammer dan. Komt wel weer een keer. Ben wel altijd bereikbaar.Mag ik vragen hoe lang je deze telefoon al hebt? Ik vraag me namelijk af hoe lang de Huawei meegaat En wat vervelend dat je een rekening van 400 euro kreeg bij Vodafone... Was verder zeker niks meer aan te doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Williewop schreef op 25 juli 2016 @ 21:28:

Heb voor de kinderen de samsung A5 2016 gekocht.

Mooi toestel. Goede camera .werkt lekker. En een normale prijs.

Zij zijn er geweldig blij meer. Met abb voor rond de 17.50 pm





Ik heb em ook en wat een drama ding zeg.

Dit is al de tweede ook al gerepareerd en blijft kuren vertonen ik baal als een stekker :(
@absract: ik heb de Huawei pas sinds mei dit jaar. De abbonement was toen in 2005. Sindsdien altijd pre paid
Alle reacties Link kopieren
quote:abstract schreef op 29 juli 2016 @ 22:38:

Iedereen weer bedankt voor de reacties Vooral Faranya voor je zeer uitgebreide reacties. Het wordt gewaardeerd!



Ben er nu wel uit dat het geen Samsung gaat worden, hoewel er ook positieve reacties over staan in dit topic. De hoeveelheid extra apps spreekt mij niet zo aan. Motorola dan weer wel!



Als de komende smartphone na korte tijd ook weer stuk gaat ga ik misschien voor een refurbished iPhone maar dat is nu gewoon echt te duur voor mij. Ik denk nu vooral in de richting van MotoE en Huawei en ik ga binnenkort even langs de winkel om ze in mijn handen te houden en even te kijken hoe het allemaal werkt.





[...]



Dank je wel, 24 maanden garantie lijkt me best redelijk! De telefoon die ik nu ga kopen hou ik binnen mijn oorspronkelijke budget, maar als het daarmee fout gaat wordt het waarschijnlijk wel een Refurbished iPhone. De SE lijkt me we fijn door de grootte (ik hou van kleine telefoons) maar dat zie ik dan wel ;) Het is in ieder geval fijn om te weten dat ik ook een iPhone kan aanschaffen voor minder geld dan de bizar hoge nieuwprijs haha.

Graag gedaan uiteraard! Succes met het uitzoeken van de nieuwe telefoon. In de winkel kan je altijd het beste even de telefoon in je hand houden en testen hoe deze werkt, is vaak wel handig bij zo'n aankoop.
Live Laugh Love

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven