Meisje 6 gebeten door pitbull

01-08-2016 18:33 2892 berichten
Dit is bij mij in de buurt vreselijk wanneer verbieden ze die honden nou een keer

Het is elke keer weer raak met staffords en pitbull. Laats was er een stafford aan een boom vastgemaakt en hebben de eigenaren hem achtergelaten.





Een pitbull heeft in Amsterdam een meisje van 6 een paar keer in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde zondagavond in een tuin aan de Speelmanstraat in Amsterdam Nieuw-West.



Het meisje had zich volgens een woordvoerder van de politie tussen de spijlen van het tuinhek door gewurmd. De hond liep los in de tuin en viel het meisje onmiddellijk aan. De eigenaresse van de pitbull kwam ertussen, maar kon niet voorkomen dat het meisje werd gebeten.



Blijvende littekens



De politie zegt dat het meisje fors letsel heeft opgelopen. Door de hondenbeten kwamen spieren en weefsel van haar gezicht bloot te liggen. Ze is in het ziekenhuis geopereerd. Het staat vrijwel vast dat ze aan de aanval littekens zal overhouden.



De pitbull is door een hondenbegeleider van de politie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de hond terug naar huis mag, of dat hij wordt afgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Die hond kan er ook niets aan doen dat, dat meisje zich door het hek wurmt..
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
Alle reacties Link kopieren
Je zult hier niet veel medestanders vinden Ttass.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ja vreselijk he. Ik lees en hoor vaak dat het prima beesten zijn maar dat eigenaren er fout mee omgaan.

Geen idee of dat ook zo is.
Alle reacties Link kopieren
Er worden jaarlijks ook genoeg mensen gebeten door golden retrievers of jack russels alleen die halen het nieuws niet.



Verschrikkelijk genoeg voor het meisje maar wat deed ze dan ook in die tuin. Ze had daar niets te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
En wat is er mis met je kind opvoeden en vertellen dat ze niets te zoeken heeft op het privé terrein van een ander?
Alle reacties Link kopieren
Als deze hond er is om te waken, of zijn erf te beschermen dan kan dit gebeuren.

Ik praat het niet goed, maar het instinct heeft gewerkt.

De ouder(s) hadden beter op moeten letten.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk dat dit meisje gebeten is. Hoop dat alles goed gaat met het meisje.



Ik ben stafford eigenaar en die van mij is een sulletje. Er zijn ook echt eigenaren die hun pitbull/staffords ed goed opvoeden. Jammer dat mensen daar niet door heen willen kijken. In de meeste hun ogen zijn gewoon al die rassen standaard agresief.

De meeste bijtincidenten gebeuren trouwens door andere rassen hoor.

Google het maar.
Al kan die hond er niks aan doen dar dat kind zich door het hek wurmtm dat jouw hond een kind bijt is niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer verbieden ze nou eens dat kinderen niet opgevoed worden?

DAAR ligt het probleem.



Kind kruipt bij de pitbull de tuin in (domein van de pitbull) en de pitbull ziet het kind als indringer en valt aan. Dat is iets natuurlijks van iedere willekeurige hond, dus ook van een pitbull. Dit had ook kunnen gebeuren bij een chihuahua.
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
Tsja, een hond bewaakt zijn terrein en ziet geen verschil in een dief of een onschuldig meisje. Hij ziet enkel een indringer. Heel sneu wat er is gebeurd, natuurlijk, maar niemand heeft hier schuld.
quote:Robynn schreef op 01 augustus 2016 @ 18:36:

Die hond kan er ook niets aan doen dat, dat meisje zich door het hek wurmt..



+1



Als die hond in 'openbaar gebied' had gelopen, en een kind had aangevallen, dan kan je het de hond/eigenaar verwijten

Als de hond echter achter een goed hek zit, waar je niet zomaar bij kan komen, en een kind gaat er toch naar toe. Dan is de hond/eigenaar niets te verwijten.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:38:

En wat is er mis met je kind opvoeden en vertellen dat ze niets te zoeken heeft op het privé terrein van een ander?Het kind is 6!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Het OM bekijkt nu of de hond afgemaakt wordt.

Ik vind het niet terecht.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:granny71 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:38:

En wat is er mis met je kind opvoeden en vertellen dat ze niets te zoeken heeft op het privé terrein van een ander?Want jij deed nooit iets wat je van je ouders niet mocht?
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 01 augustus 2016 @ 18:38:

Er worden jaarlijks ook genoeg mensen gebeten door golden retrievers of jack russels alleen die halen het nieuws niet.



Verschrikkelijk genoeg voor het meisje maar wat deed ze dan ook in die tuin. Ze had daar niets te zoeken.

Een grommende bijtende Jack Russen is een pittig beestje en een grommende bijtende grotere hond is een moordmachine



Elke hond is het product van zijn opvoeding en deze hond bewaakte zijn territorium.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:40:

[...]





Het kind is 6!!!!!!!Reden temeer om haar NIET aan je aandacht te laten ontsnappen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft het ras toch niets mee te maken. Kind van 6 gaat stiekem een tuin in. Er zijn genoeg andere honden die ook aan zouden vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 01 augustus 2016 @ 18:41:

[...]





Reden temeer om haar NIET aan je aandacht te laten ontsnappen.Eens!
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:40:

[...]





Het kind is 6!!!!!!!

En die had dus al prima kunnen weten dat je niet zomaar iemands tuin in mag gaan.

En waar waren de ouders?
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:43:

[...]



En die had dus al prima kunnen weten dat je niet zomaar iemands tuin in mag gaan.

En waar waren de ouders?+1
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:41:

[...]





Want jij deed nooit iets wat je van je ouders niet mocht?Vast wel maar waarom moet de hond dan afgemaakt worden?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ga de schuld lekker op de ouders afschuiven! Wie weet was het meisje gewoon lekker in de tuin aan het spelen en piepte ze er zo tussenuit. Dit is binnen 1 minuut gebeurd. Ga me niet zeggen dat de ouders hier 24/7 hun ogen strak op hun kinderen gericht hebben, want daar geloof ik echt niets van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bladiebladiebla2016 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:41:

Hier heeft het ras toch niets mee te maken. Kind van 6 gaat stiekem een tuin in. Er zijn genoeg andere honden die ook aan zouden vallen.

Dit inderdaad!

Ras staat er helemaal los van.
Tenminste, dat is wat ik de buurvrouw heb horen zeggen.
Vreselijk voor dat meisje maar dat kind had zich gewoon niet door het hek moeten wurmen. Waar waren haar ouders? Hebben die haar nooit gezegd dat ze zich niet door hekken moet wurmen? Nu was er een hond die zijn territorium bewaakte (logisch) maar wat als meisje vast kwam te zitten met haar hoofd en er niemand in de buurt was om haar te bevrijden?! Je kunt in mijn ogen de hond en de eigenaresse niks kwalijk nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven