Meisje 6 gebeten door pitbull

01-08-2016 18:33 2892 berichten
Dit is bij mij in de buurt vreselijk wanneer verbieden ze die honden nou een keer

Het is elke keer weer raak met staffords en pitbull. Laats was er een stafford aan een boom vastgemaakt en hebben de eigenaren hem achtergelaten.





Een pitbull heeft in Amsterdam een meisje van 6 een paar keer in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde zondagavond in een tuin aan de Speelmanstraat in Amsterdam Nieuw-West.



Het meisje had zich volgens een woordvoerder van de politie tussen de spijlen van het tuinhek door gewurmd. De hond liep los in de tuin en viel het meisje onmiddellijk aan. De eigenaresse van de pitbull kwam ertussen, maar kon niet voorkomen dat het meisje werd gebeten.



Blijvende littekens



De politie zegt dat het meisje fors letsel heeft opgelopen. Door de hondenbeten kwamen spieren en weefsel van haar gezicht bloot te liggen. Ze is in het ziekenhuis geopereerd. Het staat vrijwel vast dat ze aan de aanval littekens zal overhouden.



De pitbull is door een hondenbegeleider van de politie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de hond terug naar huis mag, of dat hij wordt afgemaakt.
quote:Fayan schreef op 01 augustus 2016 @ 18:44:

Ja, ga de schuld lekker op de ouders afschuiven! Wie weet was het meisje gewoon lekker in de tuin aan het spelen en piepte ze er zo tussenuit. Dit is binnen 1 minuut gebeurd. Ga me niet zeggen dat de ouders hier 24/7 hun ogen strak op hun kinderen gericht hebben, want daar geloof ik echt niets van.Net zo goed als een hondenbaasje niet elke seconde op zijn veilig in afgesloten eigen tuin verblijvende hond zal letten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet een hond de tuin bewaken, is er een kluis of andere speciale zaken in huis?



Als je zoveel waarde hecht aan dat bewaken, zorg je ook dat kleine kinderen er niet in kunnen. Want waar een kind van zes erin kan, kan de hond er misschien wel uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fayan schreef op 01 augustus 2016 @ 18:44:

Ja, ga de schuld lekker op de ouders afschuiven! Wie weet was het meisje gewoon lekker in de tuin aan het spelen en piepte ze er zo tussenuit. Dit is binnen 1 minuut gebeurd. Ga me niet zeggen dat de ouders hier 24/7 hun ogen strak op hun kinderen gericht hebben, want daar geloof ik echt niets van.

Het kind is 6 !!!!

Geen peuter van 2.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 01 augustus 2016 @ 18:47:

[...]





Net zo goed als een hondenbaasje niet elke seconde op zijn veilig in afgesloten eigen tuin verblijvende hond zal letten.Ja, precies. Mensen willen altijd graag een schuldige aanwijzen, maar in dit verhaal is er geen. Was gewoon een vreselijk ongeluk.
Waar een kind van 6 door kan een hond toch ook door?
Alle reacties Link kopieren
quote:Madderijn schreef op 01 augustus 2016 @ 18:47:

Waarom moet een hond de tuin bewaken, is er een kluis of andere speciale zaken in .

Dat is het instinct van elke hond.

Ras maakt niets uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:48:

[...]



Het kind is 6 !!!!

Geen peuter van 2.Wat wil je daarmee zeggen?
quote:ay_caramba schreef op 01 augustus 2016 @ 18:46:

[...]



Dit inderdaad!

Ras staat er helemaal los van.zeker, maar pitbull´s, stafords en rotweilers hebben een reputatie van vecht honden teminste van een rotweiler weet ik het niet zeker. dus automatisch gevaarlijk, terwijl een golden retriever net zo gevaarlijk kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:48:

Waar een kind van 6 door kan een hond toch ook door?Totaal nier relevante want de hond bleef binnen het hek en het kind drong binnen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat bij een "vreselijk ongeluk" vaak het dier uiteindelijk afgemaakt wordt.
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
Bijzonder dat er gelijk een schuldige aangewezen moet worden.



Het is gewoon een heel erg lullig ongeval. Voor alle betrokkenen.
Hoeveel ongelukken zijn er nou met die honden gebeurd. Het is dat een herder of een ander ras loslaat maar een pitbull en een stafford houden het klem vast. En bijten door.
quote:Fayan schreef op 01 augustus 2016 @ 18:48:

[...]





Ja, precies. Mensen willen altijd graag een schuldige aanwijzen, maar in dit verhaal is er geen. Was gewoon een vreselijk ongeluk.+1
Ehm die hond kan er niks aan doen dat het meisje eigenwijs door de spijlen(!) van andermans tuin kruipt. Die reageert alleen instinctief (stel je voor dat het een inbreker is!).



Die ouders zouden het meisje moeten leren om niet door het hek van andermans tuin te kruipen, omdat dan dit soort dingen kunnen gebeuren...
Alle reacties Link kopieren
Altijd de hond heeft het kind gebeten...

Hoevaal ik kinderen dieren pijn zie doen. Daar kan ik niet tegen of aan de staart en oren zien trekken..

Bijt de hond van zich af en dan is de hond de boos doener.

Laat zo'n beestje met rust wil je de hond aaien vraag je het aan een baasje. Hoevaak je kinderen op honden ziet afstormen zonder te vragen aan het baasje dat ze de hond mogen aaien.



Wel heel sneu voor het meisje hoop dat het goed met dr gaat.
Ik vraag me af wat een ander ras gedaan zou hebben.

Als ik me zo mijn eigen schutting voorstel (waar je dus niet kan zien wat er aan de andere kant is), dan denk ik dat dit niet per se een pitbull-actie is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fayan schreef op 01 augustus 2016 @ 18:49:

[...]





Wat wil je daarmee zeggen?

Dat een kind van 6 gewoon hoort te weten dat je niets te zoeken hebt in een (afgesloten) tuin van een ander.

En dat een kind van 6 gewoon hoort te weten dat je geen vreemde honden mag aaien.
Alle reacties Link kopieren
Ja, nee, ik bedoel: als je hem als waakhond hebt, waarom heb jeb overdag in de stad zo'n maatregel.



Ik ken een boer, daar werd veel gestolen. Die had een ridgeback. Ik had het niet op die hond. Maar die werd apart gehouden overdag. Zijn werk was 's nachts. Dat heeft een functie.



Maar ik had het al niet op die hond in de buurt die thuis de baad was (ipv zijn mens). Een gewone herder, die nergens naar luisterde. En ik reed daar met mijn spannend ruikende dreumes, was bij toen ik verhuisde, paar keer was hij losgebroken en vocht met andere hond.



Honden zijn fantastische beesten. Tot ze thuis de baas zijn. Dan zijn het lopende gebitten. Waarom moet dat allemaal maar kunnen in een woonwijk.
quote:Madderijn schreef op 01 augustus 2016 @ 18:47:

Waarom moet een hond de tuin bewaken, is er een kluis of andere speciale zaken in huis?



Als je zoveel waarde hecht aan dat bewaken, zorg je ook dat kleine kinderen er niet in kunnen. Want waar een kind van zes erin kan, kan de hond er misschien wel uit.Waarschijnlijk is die hond er niet om te bewaken maar doet ie dat automatisch. Hier ook een hond die de tuin niet hoeft te bewaken maar als een onbevoegde over de schutting komt klimmen zou hij toch op zijn minst flink blaffen om de indringer weg te jagen. Misschien bijt ie de indringer ook wel om ons te beschermen. Tja jammer dan.
quote:viva1966 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:40:

[...]





Het kind is 6!!!!!!!Dan weet je toch dondersgoed dat je niet bij andere mensen zomaar de tuin in mag?
quote:viva1966 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:40:

[...]





Het kind is 6!!!!!!!



Prima leeftijd om opgevoed te worden!!!!



Je kan prima uitleggen aan een 6-jarige dat ze bepaalde dingen niet mag doen omdat privé/van iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bladiebladiebla2016 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:41:

Hier heeft het ras toch niets mee te maken. Kind van 6 gaat stiekem een tuin in. Er zijn genoeg andere honden die ook aan zouden vallen.Helemaal eensch, alleen zullen de bijtwonden van deze hond heftiger zijn ben ik bang....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Zware straf voor alle betrokkenen.

Levenslang littekens

Doodstraf.
quote:-NummerZoveel- schreef op 01 augustus 2016 @ 18:47:

[...]





Net zo goed als een hondenbaasje niet elke seconde op zijn veilig in afgesloten eigen tuin verblijvende hond zal letten.Inderdaad. Ik bleef nooit bij mijn hond als hij in de tuin was. Totaal geen reden voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 augustus 2016 @ 18:54:

Ik vraag me af wat een ander ras gedaan zou hebben.

Als ik me zo mijn eigen schutting voorstel (waar je dus niet kan zien wat er aan de andere kant is), dan denk ik dat dit niet per se een pitbull-actie is.

Ben op de camping een keer flink gebeten door een vuilnisbakkie.

Ja, moet je maar niet zomaar over een windscherm duiken om je te verstoppen tijdens vossenjacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven