Meisje 6 gebeten door pitbull

01-08-2016 18:33 2892 berichten
Dit is bij mij in de buurt vreselijk wanneer verbieden ze die honden nou een keer

Het is elke keer weer raak met staffords en pitbull. Laats was er een stafford aan een boom vastgemaakt en hebben de eigenaren hem achtergelaten.





Een pitbull heeft in Amsterdam een meisje van 6 een paar keer in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde zondagavond in een tuin aan de Speelmanstraat in Amsterdam Nieuw-West.



Het meisje had zich volgens een woordvoerder van de politie tussen de spijlen van het tuinhek door gewurmd. De hond liep los in de tuin en viel het meisje onmiddellijk aan. De eigenaresse van de pitbull kwam ertussen, maar kon niet voorkomen dat het meisje werd gebeten.



Blijvende littekens



De politie zegt dat het meisje fors letsel heeft opgelopen. Door de hondenbeten kwamen spieren en weefsel van haar gezicht bloot te liggen. Ze is in het ziekenhuis geopereerd. Het staat vrijwel vast dat ze aan de aanval littekens zal overhouden.



De pitbull is door een hondenbegeleider van de politie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de hond terug naar huis mag, of dat hij wordt afgemaakt.
quote:Ttass28 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:48:

Waar een kind van 6 door kan een hond toch ook door?De hond is vast wél netjes opgevoed dat hij gehoorzaam in zijn eigen tuin blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 24 jaar geleden, als kind van 2 in een gebied waar honden niet los mochten lopen aangevallen door een loslopende herder en die liet dus ook niet los totdat mijn vader het beest een gigantische trap verkocht. Even voor de duidelijkheid voordat hier op gereageerd wordt, mijn vader houdt van honden en heeft verder nooit een beest pijn gedaan maar hij wilde die hond gewoon zo snel mogelijk los hebben van de nek van zijn peuter.



Incidenten met (grotere) honden zijn ontzettend naar maar om nou altijd naar een bepaald ras te wijzen vind ik ook nogal wat. Mijn buren hebben bijvoorbeeld een ontzettend lieve Stafford, een van de eerste honden waar ik sinds dat incident niet doodsbang voor ben juist omdat het zo'n vriendelijk watje is.
quote:Madderijn schreef op 01 augustus 2016 @ 18:55:

Ja, nee, ik bedoel: als je hem als waakhond hebt, waarom heb jeb overdag in de stad zo'n maatregel.



Ik ken een boer, daar werd veel gestolen. Die had een ridgeback. Ik had het niet op die hond. Maar die werd apart gehouden overdag. Zijn werk was 's nachts. Dat heeft een functie.



Maar ik had het al niet op die hond in de buurt die thuis de baad was (ipv zijn mens). Een gewone herder, die nergens naar luisterde. En ik reed daar met mijn spannend ruikende dreumes, was bij toen ik verhuisde, paar keer was hij losgebroken en vocht met andere hond.



Honden zijn fantastische beesten. Tot ze thuis de baas zijn. Dan zijn het lopende gebitten. Waarom moet dat allemaal maar kunnen in een woonwijk.Honden horen thuis niet de baas te zijn. Als dat wel zo is, heeft de eigenaar flink wat steken laten vallen.
quote:viva1966 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:40:

[...]





Het kind is 6!!!!!!!



Als ze alleen buiten kan lopen, kan ze ook weten dat ze uit afgesloten tuinen blijft. Als er wel iemand bij is geweest, heeft hij/zij ook niet erg opgelet.



Er lopen hier ook wat honden rond, maar de tuin is geheel afgesloten, poort op slot. Als er dan iemand denkt toch over de schutting te klimmen en hond bijt, is dat toch echt niet de schuld van de hond.

Hoe heel erg ik het ook voor het meisje vind.
quote:Madderijn schreef op 01 augustus 2016 @ 18:47:

Waarom moet een hond de tuin bewaken, is er een kluis of andere speciale zaken in huis?



Als je zoveel waarde hecht aan dat bewaken, zorg je ook dat kleine kinderen er niet in kunnen. Want waar een kind van zes erin kan, kan de hond er misschien wel uit.Huh? Nee, de tuin is zijn territorium, zo werkt een beest nou eenmaal. Zelfs mijn konijnen joegen alle katten de tuin uit want hun tuin.
Het was toch een binnentuin? Tenminste dat las ik. En meestal is dat een gemeenschappelijke tuin.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-08-2016 19:40
Reden: verwijderd ivm ongepast
% gewijzigd
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:marsmellowwww schreef op 01 augustus 2016 @ 18:59:

[...]





Als ze alleen buiten kan lopen, kan ze ook weten dat ze uit afgesloten tuinen blijft. Als er wel iemand bij is geweest, heeft hij/zij ook niet erg opgelet.



Er lopen hier ook wat honden rond, maar de tuin is geheel afgesloten, poort op slot. Als er dan iemand denkt toch over de schutting te klimmen en hond bijt, is dat toch echt niet de schuld van de hond.

Hoe heel erg ik het ook voor het meisje vind.Ja zo werkt het wel in de praktijk, helaas.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Kind had beter moeten weten. De spijlen staan er niet voor niets. Neefje is ook pas gebeten door een hond omdat neefje hond op de neus tikte. Eigen schuld.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 augustus 2016 @ 18:59:

[...]





Huh? Nee, de tuin is zijn territorium, zo werkt een beest nou eenmaal. Zelfs mijn konijnen joegen alle katten de tuin uit want hun tuin.

Bunny power

Dat had ik wel eens willen zien
quote:granny71 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:55:

[...]



Dat een kind van 6 gewoon hoort te weten dat je niets te zoeken hebt in een (afgesloten) tuin van een ander.

En dat een kind van 6 gewoon hoort te weten dat je geen vreemde honden mag aaien.of eerst gewoon vragen.
Vreselijk. Mijn vader is ook vroeger gebeten door een pitbull. Die hond had niet eens het lef om hem zichtbaar aan te vallen, hij greep hem van achteren in zijn been.



Die honden moeten echt verboden worden
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 01 augustus 2016 @ 18:57:

[...]





Helemaal eensch, alleen zullen de bijtwonden van deze hond heftiger zijn ben ik bang.... Ja dat wel inderdaad. Ik had vroeger een pekingneesje, deed geen vlieg kwaad echt een sulletje maar heeft mij een keer gebeten toen ik zijn karbonadebotje af wilde pakken. Ik had een heel klein deukje in mijn vinger.
quote:ladygaga_xx schreef op 01 augustus 2016 @ 19:01:

-Oh je bent er weer. Achterlijk commentaar zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 01 augustus 2016 @ 19:00:

Het was toch een binnentuin? Tenminste dat las ik. En meestal is dat een gemeenschappelijke tuin.

Als dat zo was zou het kind zich niet door het hek hoeven te wurmen hè.

En dat staat er toch heel duidelijk wel bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 01 augustus 2016 @ 19:03:

[...]



Oh je bent er weer. Achterlijk commentaar zeg.Hee Sally!!! Heb je gemist meisje
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op 01 augustus 2016 @ 19:02:

[...]





Ja dat wel inderdaad. Ik had vroeger een pekingneesje, deed geen vlieg kwaad echt een sulletje maar heeft mij een keer gebeten toen ik zijn karbonadebotje af wilde pakken. Ik had een heel klein deukje in mijn vinger.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 01 augustus 2016 @ 19:03:

[...]



Als dat zo was zou het kind zich niet door het hek hoeven te wurmen hè.

En dat staat er toch heel duidelijk wel bij.+ 2
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Eindeloos schreef op 01 augustus 2016 @ 18:57:

[...]





Helemaal eensch, alleen zullen de bijtwonden van deze hond heftiger zijn ben ik bang.... Klopt. Ze grijpen en willen meteen scheuren (dat was bij de honden en wonden die ik gezien heb het geval) daardoor krijg je bijtwonden en kneuzingen rondom de wonden.
quote:beeertje schreef op 01 augustus 2016 @ 18:40:

Wanneer verbieden ze nou eens dat kinderen niet opgevoed worden?

DAAR ligt het probleem.



Kind kruipt bij de pitbull de tuin in (domein van de pitbull) en de pitbull ziet het kind als indringer en valt aan. Dat is iets natuurlijks van iedere willekeurige hond, dus ook van een pitbull. Dit had ook kunnen gebeuren bij een chihuahua.
quote:granny71 schreef op 01 augustus 2016 @ 19:03:

[...]



Als dat zo was zou het kind zich niet door het hek hoeven te wurmen hè.

En dat staat er toch heel duidelijk wel bij.

Oh joh. Sorry hoor.

Maar ik vind dat wel een heel andere situatie. En daarbij hebben we het over een kind van 6.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 01 augustus 2016 @ 19:01:

-
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op 01 augustus 2016 @ 19:02:

[...]





Ja dat wel inderdaad. Ik had vroeger een pekingneesje, deed geen vlieg kwaad echt een sulletje maar heeft mij een keer gebeten toen ik zijn karbonadebotje af wilde pakken. Ik had een heel klein deukje in mijn vinger. Is hij ook meegenomen door de politie?
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
quote:salinarosseno schreef op 01 augustus 2016 @ 19:02:

[...]





Ja dat wel inderdaad. Ik had vroeger een pekingneesje, deed geen vlieg kwaad echt een sulletje maar heeft mij een keer gebeten toen ik zijn karbonadebotje af wilde pakken. Ik had een heel klein deukje in mijn vinger. Je zou je hond zo op moeten voeden dat hij dit niet doet, als je z'n eten weghaalt.
Ik lees net dat het om een Stafford en een openbare binnentuin zou gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven