Word-vraag autocorrecties

02-08-2016 10:57 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop nogal eens tegen zaken aan, die ik ook na heel lang zoeken niet kan vinden. Nu weer zoiets.

Ik heb nog maar kort geleden mijn pc geüpdated naar Windows 10. Of het daarmee te maken heeft weet ik niet, maar nieuwe autocorrecties die ik nu aanmaak, worden niet meer bewaard. Telkens als ik een document heb afgesloten zijn de daarin aangemaakte autocorrecties verdwenen, en moet ik ze opnieuw aanmaken om ze dus weer te kunnen gebruiken. (ik maak daar veelvuldig gebruik van, omdat ik heel vaak dezelfde woorden en namen moet typen) Autocorrecties die ik veel eerder heb aangemaakt, ver voor de update, blijven wel behouden. Wie weet waarom nieuw aangemaakte niet bewaard blijven, en waar ik moet zijn om dit te wijzigen?
Een tekstvermelding toevoegen aan de AutoCorrectie-lijst:

1.Klik op het tabblad Bestand.

2.Klik op Opties.

3.Klik op Controle.

4.Klik op AutoCorrectie-opties.

5.Zorg ervoor dat op het tabblad AutoCorrectie het selectievakje Tekst vervangen tijdens het typen is ingeschakeld.

6.Typ een woord of zinsnede waarmee u vaak een type- of spelfout maakt in het vak Vervangen, bijvoorbeeld onmiddelijk.

7.Typ de juiste spelling van het woord in het vak Door, bijvoorbeeld onmiddellijk.

8.Klik op Toevoegen.

9.Klik op OK.
Alle reacties Link kopieren
Dat is mij allemaal bekend, duizenden keren gedaan. Mijn vraag is waarom ze niet meer bewaard blijven, terwijl lang geleden door mij ingevoerde autocorrecties wel bewaard blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven