wordpress.com or wordpress.org?

03-08-2016 09:03 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Wie kan mij het verschil uitleggen?

Ik heb momenteel een gratis website op wordpress.com.

Allemaal leuk en aardig, maar ben toch klaar om over te gaan op de betaalde versie.

Als ik nu op wordpress.com ben kan ik wel zien dat ik naar de betaalde versie kan, en staat er geen wordpress.com meer achter mijn domain. Erg fijn.

Maar na enig onderzoek/google, zie ik ook dat je bij wordpress.org het geld van je adverteerders volledig mag houden en bij wordpress.com maar 50%.



Is er een betaalde wordpress.com en ook een wordpress.org?

Kan ik mijn .com overzetten op .org? Of moet ik dan helemaal weer overnieuw beginnen met mijn site?



Bedankt.
quote:vivagirl schreef op 03 augustus 2016 @ 19:58:

[...]





Nu ben ik weer in de war (en moet ik mogelijk toch toegeven dat ik een digibeet ben )

In versie 2 heb je alleen de gratis thema's?

Zijn de andere thema's alleen beschikbaar om per stuk te kopen? (ik dacht dat je met versie 2 toegang had tot de andere thema's)

En ook geen extra plugins?



Ik heb al adverteerders, niet veel, maar kan daar wel op verder bouwen (mensen uit het vak die te maken hebben met het onderwerp van mijn website. Website is alleen informatief, ik ga niks verkopen, maar iets met affiliates kunnen doen, waar ik ook al toegang tot heb).

Er staan nu wel al advertenties op mijn site, maar dat is gewoon wat wordpress er zelf op plaats, heb ik niks mee te maken.



Je zegt nu toch de .org route te nemen (ivm advertenties)

Je raadt Antagonist aan, dat zou dus wel optie 3 (zelf bouwen) betekenen?

Domein naam regelen is geen probleem, heb ik al vaker gedaan (alleen toen heeft een ander de site voor mij gebouwd, en dat was prijzig)

'Richt je website in en gaan' - kijk, dan klinkt het weer zo makkelijk, heb je het hier over optie 3?

En daarna zeg je niet voor optie 3 te gaan......

Confused.......



Ik stel jullie antwoorden echt op prijs.......

Deze digibeet heeft een beetje hulp nodig om de juiste richting te vinden. Mijn dank is groot.

Het was te merken dat je het op je werk hebt gelezen.

Lees het nog een keer op je gemak door, want het zit 'm niet in het digibetische volgens mij; je leest wat (te) snel.

Wij adviseren je optie 2.

Bij optie 2 heb je alle themes tot je beschikking, dat zijn er veel! Je kan ook betaalde themes installeren.

Datzelfde geldt voor plugins: je bent vrij om te doen wat je wil.

Antagonist is juist een host waarbij je met 2 kliks Wordpress kan installeren. Heel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik begon erover omdat ze zelf begon met 'downloaden van wordpress.org'. En dat probeerde ik haar uit het hoofd te praten.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, jullie zijn erg behulpzaam.

Ik begin gewoon met 2 en kijk dan wel verder.
quote:handigmetgeld schreef op 03 augustus 2016 @ 20:33:

Ik begon erover omdat ze zelf begon met 'downloaden van wordpress.org'. En dat probeerde ik haar uit het hoofd te praten.I know.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 03 augustus 2016 @ 20:32:

[...]



Het was te merken dat je het op je werk hebt gelezen.

Lees het nog een keer op je gemak door, want het zit 'm niet in het digibetische volgens mij; je leest wat (te) snel.

Wij adviseren je optie 2.

Bij optie 2 heb je alle themes tot je beschikking, dat zijn er veel! Je kan ook betaalde themes installeren.

Datzelfde geldt voor plugins: je bent vrij om te doen wat je wil.

Antagonist is juist een host waarbij je met 2 kliks Wordpress kan installeren. Heel makkelijk.



daar heb ik wel vaker last van (facepalm voor melf)

ik ga antagonist evenbekijken.
* Niet lezen Vivagirl *

Optie 4 is een website bouwen met alleen html-code.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 03 augustus 2016 @ 20:36:

* Niet lezen Vivagirl *

Optie 4 is een website bouwen met alleen html-code.

*ik lees niet*

(al werk ik wel met html op het werk, en snap wat het is, en heb het al op mijn site gebruikt om columns te maken)

(sorry voor sommige Engelse woorden tussen door, ik woon al jaren niet meer in Nederland)
Dat is alleen een voordeel Vivagirl!
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 03 augustus 2016 @ 20:50:

Dat is alleen een voordeel Vivagirl!
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik heb een domein en hosting gekocht!!!!

En mijn site overgezet!!!

Het is me gelukt!!!

Dankzij jullie.



De site ziet er nu wel wat anders uit als ik had, maar ik had express nog niet veel er op gezet, dus zal het een en ander opnieuw moeten doen.
Wow, dat is snel! Gefeliciteerd!

Heeft dat nog iets met mijn tips te maken of heb je een andere host gezocht?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor Bluehost gekozen, aangezien de jouwe alleen in het Nederlands is, en mocht ik hulp van een ander nodig hebben, dan is het makkelijker als alles in het Engels is.
Ja klopt, ik ging uit van de 'Nederlandse markt'.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 03 augustus 2016 @ 22:21:

Ja klopt, ik ging uit van de 'Nederlandse markt'.

Succes!



Het wordt Engels/Internationaal.

Sorry.

Maar het zag er wel goed en betaalbaar uit, en goeie reviews.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven