Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe beoordelen jullie te dikke mensen?

04-08-2016 15:37 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het tussen mijn oren zit. Ik ben 1m70 en ongeveer 15kg te zwaar ten opzichte van een gezonde BMI sinds mijn zwangerschap. 3 jaar geleden ben ik 20kg afgevallen en woog ik 70kg en voelde ik me echt weer aantrekkelijk en kon weer alles aan en heb toen ook deze baan gevonden. Een jaar ging het heel goed maar daarna ben ik het langzaam weer kwijt geraakt en momenteel lukt het me niet om de knop te vinden.

Ik heb een goede representatieve management functie en op de een of andere manier zit het tussen mijn oren dat mensen mij nu minder goed/aardig/leuk vinden met 15kg overgewicht. Rationeel gezien slaat het natuurlijk nergens op want a. ik ben niet onwijs dik (maat 42/44) en ook niet afzichtelijk om te zien, en b. ik ben niet op zoek naar een man/sjans ofzo. Dus waarom zouden mensen mij minder serieus nemen of minder goed vinden in mijn werk?

Ik wil zo graag stoppen met me te schamen voor mijn lichaam, voor nu te accepteren dat ik te zwaar ben en dan vanuit een positief gevoel hopelijk over een tijdje als ik wat beter in mijn vel zit weer vol goede moed met afvallen aan de slag te gaan.

Kunnen jullie mij geruststellen? Of in elk geval delen hoe jullie tegen representatieve, succesvolle vrouwen met 15kg teveel aankijken?
quote:sofie78 schreef op 08 augustus 2016 @ 14:03:

Ik vind het wel grappig maar tegelijk schrijnend, dat er zo veel weerstand tegen bewezen informatie is.

Dat toont voor mij aan dat de tweedeling tussen mensen die gezond en ongezond zijn groter wordt.

En ook dat het onbegonnen werk lijkt te zijn mensen gezond te laten eten.

Slank zijn is steeds meer een echt statussymbool. Net als sporten. En niet roken. Dat is gelukkig aan het landen.Meisje, ga gewoon terug naar mensen verzorgen in het ziekenhuis of waar je ook werkt. Ik hoop wel dat je je onzin voor je houdt tegen de zieken waar je mee werkt.
quote:strikjemetstippels schreef op 08 augustus 2016 @ 14:03:

Ik eet wel vaker zo'n 7 boterhammen per dag.

En geen overgewicht.

Wat doe ik fout?Je eet geen aardappelen. Want dat is snoep.
Life is short. Eat dessert first.
quote:sofie78 schreef op 08 augustus 2016 @ 14:03:

Ik vind het wel grappig maar tegelijk schrijnend, dat er zo veel weerstand tegen bewezen informatie is.

Dat toont voor mij aan dat de tweedeling tussen mensen die gezond en ongezond zijn groter wordt.

En ook dat het onbegonnen werk lijkt te zijn mensen gezond te laten eten.

Slank zijn is steeds meer een echt statussymbool. Net als sporten. En niet roken. Dat is gelukkig aan het landen.Er is helmaal geen weerstand tegen gezond eten. Wel tegen obsessief een boek promoten als zijnde de waarheid.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

En geen overgewicht.

Wat doe ik fout?Ik ook . En ik eet aardappels en rijst en pasta. En vlees, vis, groente en fruit en ik snaai chips en ijs en ik drink ook nog eens bier.
quote:sofie78 schreef op 08 augustus 2016 @ 13:47:

Rosanne verburgh sluit geen hele voedingsgroepen uit. Langzame koolhydraten zijn prima. Uit peul vruchten en noten bv. Snelle niet.

Uit brood en aardappels. Kun je net zo goed suiker eten. Of snoep. Aardappels zijn net snoep. Voor je bloedsuikerspiegel. Er zitten wel wat gezonde voedingsstoffen in maar weinig in vergelijking met voeding met langzame koolhydraten. Is dus 2 vliegen in 1 klap.

Enig idee hoe dat echt werkt, dat bloedsuikerspiegelverhaal? Na het eten stijgt je bloedsuiker, je maakt insuline aan, dan daalt je bloedsuiker weer, enz. enz. enz.

En ja, van het ene voedingsmiddel stijgt je bloedsuiker sneller dan van het andere, waardoor je lichaam ook sneller insuline gaat aanmaken om de boel in balans te houden.

Is allemaal niet zo ingewikkeld en al helemaal niet problematisch, want daar is ons lichaam op gemaakt.
Do something nice for someone today. Leave them alone.
Week 18 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:doornroosje9 schreef op 08 augustus 2016 @ 14:05:

[...]

Je eet geen aardappelen. Want dat is snoep.

En geen overgewicht.

Wat doe ik fout?Ik eet geen brood en wel overgewicht.
quote:doornroosje9 schreef op 08 augustus 2016 @ 14:05:

[...]

Je eet geen aardappelen. Want dat is snoep.

O maar ik eet echt snoep. Vla, chocolade, pudding. Wijn.

En pasta, rijst. Vlees.
Dat diabetici onder begeleiding natuurlijk kunnen stoppen met spuiten als ze stoppen met snelle koolhydraten zegt toch genoeg!! Kan gewoon gekeerd worden. Mensen die roepen nu dikker te worden v dezelfde suikers brood etc dan toen ze jonger waren verkeren ws in het prediabeticus stadium.
quote:yasmijn schreef op 08 augustus 2016 @ 14:06:

[...]

Ik ook . En ik eet aardappels en rijst en pasta. En vlees, vis, groente en fruit en ik snaai chips en ijs en ik drink ook nog eens bier.Ik vergat chips. Dat eet ik ook.
quote:sofie78 schreef op 08 augustus 2016 @ 14:07:

Dat diabetici onder begeleiding natuurlijk kunnen stoppen met spuiten als ze stoppen met snelle koolhydraten zegt toch genoeg!! Kan gewoon gekeerd worden. Mensen die roepen nu dikker te worden v dezelfde suikers brood etc dan toen ze jonger waren verkeren ws in het prediabeticus stadium.Het is gewoon niet waar.
Strikje natuurlijk gaat het erom hoeveel je eet.
quote:sofie78 schreef op 08 augustus 2016 @ 13:27:

Want ook ik kan de vraag stellen...waar halen jullie je kennis vandaan? Nogmaals ik ben daar zeer helder in.Hoogleraren inwendige geneeskunde. Die zijn daar zeer helder in.
quote:sofie78 schreef op 08 augustus 2016 @ 14:08:

Strikje natuurlijk gaat het erom hoeveel je eet.

Ho ho jij was echt de persoon die zei dat het dáár nu helemaal niet om ging. Kcal tellen, bij houden, restrictie, het was allemaal onzin. Het ging er om wát je at.

Al dus jij.

Dat diabetici onder begeleiding natuurlijk kunnen stoppen met spuiten als ze stoppen met snelle koolhydraten zegt toch genoeg!! Kan gewoon gekeerd worden. Mensen die roepen nu dikker te worden v dezelfde suikers brood etc dan toen ze jonger waren verkeren ws in het prediabeticus stadium.Oh echt, flikker op zeg.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

En geen overgewicht.

Wat doe ik fout?Geen aardappels op je brood.
Ik eet ook alles af en toe.

Bla chip friet koek aardappels brood. Alles.

Maar ik besef me net als met snoep eten dat dat mijn keus is en dat het niet gezond is.
quote:sofie78 schreef op 08 augustus 2016 @ 14:10:

Ik eet ook alles af en toe.

Bla chip friet koek aardappels brood. Alles.

Maar ik besef me net als met snoep eten dat dat mijn keus is en dat het niet gezond is.Het is gewoon niet waar.

Dat diabetici onder begeleiding natuurlijk kunnen stoppen met spuiten als ze stoppen met snelle koolhydraten zegt toch genoeg!! Kan gewoon gekeerd worden. Mensen die roepen nu dikker te worden v dezelfde suikers brood etc dan toen ze jonger waren verkeren ws in het prediabeticus stadium.Ja en kanker kan je ook genezen door elke dag een paardenbloembladbadje te nemen
Aardappels zijn heel gezond.

En snoep is heel lekker.

Ik eet het allebei.

Wat het beoordelen betreft van iemands gewicht.

Mijn ervaring is dat wanneer je slank/ dun bent je van alles naar je hoofd geslingerd krijgt.

Ik blijf dat toch altijd bijzonder vinden dat er dan kennelijk geen drempel is om iemand eigenlijk ronduit te beledigen of kwetsen.
Nou ik hoop dat ik mensen heb geïnspireerd. . Of lekker geshockeerd .

Ik zal stoppen hoor.

Ik hoop dat er iig 1 iemand is die die uitzending van de ntr bekijkt van kris verburgh.

En als iemand dik is...ga eens na of die persoon veel koolhydraten eet. Ook brood pasta en rijst dus. Of andersom. Vraag eens hoeveel een slank iemand dat eet.

Dat heeft niks met calorien te maken. Maar als je veul brood tegelijk eet kun je je voorstellen dat je suikerspiegel veul hoger stijgt.
quote:sofie78 schreef op 08 augustus 2016 @ 14:15:

Geïrriteerd vooral
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dat diabetici onder begeleiding natuurlijk kunnen stoppen met spuiten als ze stoppen met snelle koolhydraten zegt toch genoeg!! Kan gewoon gekeerd worden. Mensen die roepen nu dikker te worden v dezelfde suikers brood etc dan toen ze jonger waren verkeren ws in het prediabeticus stadium.Dit is echt onzin. Als je type 2 hebt dan is het meestal gerelateerd aan overgewicht. Maar bij een type 1 is het toch echt even wat anders.
quote:strikjemetstippels schreef op 08 augustus 2016 @ 14:06:

[...]

O maar ik eet echt snoep. Vla, chocolade, pudding. Wijn.

En pasta, rijst. Vlees.Maar daar heb ik niets over gehoord. Vla, chocolade, pudding en wijn. Dus volgens mij kan dat gewoon.
Life is short. Eat dessert first.
quote:sofie78 schreef op 08 augustus 2016 @ 14:15:

Ik zal stoppen hoor.

Ik hoop dat er iig 1 iemand is die die uitzending van de ntr bekijkt van kris verburgh.

En als iemand dik is...ga eens na of die persoon veel koolhydraten eet. Ook brood pasta en rijst dus. Of andersom. Vraag eens hoeveel een slank iemand dat eet.

Dat heeft niks met calorien te maken. Maar als je veul brood tegelijk eet kun je je voorstellen dat je suikerspiegel veul hoger stijgt.Heb ik tijdens mijn puberteit wel gedaan hoor. De slanke meiden aten zo 8 boterhammen tijdens de lunch op. En de boeren waar ik werkte, gewoon gezonde Hollandse jongens zonder een vetje te veel, aten er wel 15, allemaal met vruchtenhagel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven