Werk & Studie alle pijlers

Acquisitieplan voor het werk

28-11-2008 16:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik moet voor mij werk waar ik deze week ben begonnen een acquisitieplan gaan maken. Nou heb ik 1 probleem: ik ben niet z'n held in het maken van deze plannen. Misschien heeft 1 van jullie een acquisitieplan thuis liggen die ik als ondersteuning mag gebruiken, ik hoef dan alleen alle informatie van het bedrijf te hebben. Het gaat dus puur om een opzet van een acquisitieplan die ik zelf kan invullen, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.
Alle reacties Link kopieren
Is goed, geen probleem!



Neem aan dat ik in ruil jouw salaris als ondersteuning mag gebruiken?



(google???)
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben je dan niet geschikt voor de baan?
...
...
Alle reacties Link kopieren
quote:" ik hoef dan alleen alle informatie van het bedrijf te hebben"

Voor minder doe je het niet?

dat is geen hulp meer, dat is plagiaat ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Zou je niet gewoon op je werk wat ondersteuning vragen. Hoe doen ze het daar normaal, hebben ze bepaalde voorkeuren?

Ik neem aan dat ze dat niet gek vinden als je net begonnen bent.

Tenzij je met je sollicitatie hebt opgeschept dat je dat al heel vaak gedaan hebt, maar dat zal wel meevallenhoop ik :-).



Wat je nu vraagt (een opzet zodat je alleen alle gegevens hoeft in te vullen) is gewoon kopieeren. Lijkt me niet zo'n goed idee. Beter zelf leren hoe je het vanaf het begin aan opbouwt, anders zit je de volgende keer weer en ga je dat model weer gebruiken.
Ik denk dat je niet zoveel aan een voorbeeld zult hebben, want ieder bedrijf werkt met zijn eigen soort plannen en die kunnen onderling enorm verschillen.



In de eerste plaats is mij al niet eens duidelijk over wat voor acquisitieplan het hier gaat. Heb je het over acquisitie als in het opbouwen van een nieuw klantenbestand? Of heb je het over acquisitie als in bedrijfsovernames?



En als we dan al zouden weten over wat voor soort acquisitie het hier gaat, dan weten we niet wat jouw bedrijf verwacht. Het ene bedrijf verwacht wellicht een excelsheet waarin op 1 A4tje duidelijk wordt welke bedrijven benaderd gaan worden en hoe groot de kans van slagen is dat het wat oplevert. Het andere bedrijf kan maar zo een uitgebreid rapport verwachten van minimaal 40 A4tjes in lettergrootte 8 waarin naast cijfers ook zaken worden opgenomen als een deugdelijke onderbouwing van die cijfers, een omgevingsanalyse, een swot-analyse, enz.



Kortom, doe niet of je de wijsheid in pacht hebt en probeer je hier niet uit te bluffen met het betere plak en knipwerk, maar zoek eerst uit wat het bedrijf precies verwacht en hoe dergelijke plannen normaliter binnen het bedrijf worden opgesteld. Gaan ze voor grondige en uitgebreide rapporten, of willen ze alleen de cijfers zien? En wat willen ze dan precies wel en niet in dat rapport hebben? Bij een bedrijf dat gaat voor de korte klappen en de snelle beslissingen wek je waarschijnlijk grote ergernis op met een uitgebreid rapport, terwijl je bij een bedrijf dat weloverwogen besluiten neemt op basis van heldere onderbouwingen volledig de plank mis zult slaan met een simpel A4tje.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb zelf wel voor ogen wie we willen benaderen en op welke wijze en met welke middelen. Een Swot analyse komt er zeker in, die hebben we ook wel. Ik zat meer met de opbouw waar ik moest beginnen (structuur aangeven in een plan) daar ben ik niet zo goed in. Ik heb zeker niet opgeschept dat ik dit vaker heb gedaan want dat is niet het geval. En ik kopieeren is niet het juiste woord want ik heb alle informatie voor mij zelf al wel opgeschreven. Dus het gaat puur om de opbouw waar moet je beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in ieder geval beter letten op taalgebruik, spelling en het gebruik van komma's e.d. ( dan hier in je forumbericht).

En dat bedoel ik niet vervelend maar als tip.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor type product ga je verkopen aan wat voor klanten?



Bij mij is het altijd heel simpel geweest: maak een pitch, bel klanten, kijk waar goed op gereageerd wordt, en wat beter in je pitch kan, herschrijf je pitch, en blijf dit herhalen tot je die perfect heb gemaakt.

Doe dit een paar weken intensief en je zult je aantal sales en/of adspraken bij je klanten toenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven