Digitale agenda op fotolijst o.i.d.

11-08-2016 13:31 7 berichten
Ik ben blij met mijn Business Calender app (optie om afvinkbare taken voor met regelmaat iedere dag/week/maand terug te laten komen)... die heeft natuurlijk een widget, en die gebruik ik ook. Maar dat is het nét niet zeg maar.



Ik zoek iets dat ik makkelijk zichtbaar op mijn bureau kan zetten. Bij voorkeur verplaatsbaar (dus geen whiteboard met schroeven aan de muur) en digitaal, zodat ik terugkerende taken niet alvast vooruit, 100x moet gaan opschrijven.



Dit is eigenlijk "luxer" dan ik in mijn hoofd had, maar het komt wel het dichtste in de buurt:



https://www.dontforgetit.nl/Hoe-werkt-het%3F/index.html

https://www.dontforgetit. ... tale-Fotolijst/index.html



Alleen voel ik een drempel wat betreft zoiets aan te schaffen, vooral vanwege de jaarlicentie die je dan moet nemen.



Ik zoek dus eigenlijk een digitale fotolijst waar ik mijn agenda-app op kan laten synchroniseren. Een fotolijst waarvan het scherm de hele tijd aan is, zodat ik niet steeds hoef in te loggen, app te openen e.d.



Een tablet o.i.d. is ook een optie, maar ik vind het zonde om 'm dan de hele tijd op dezelfde plek te laten staan, en er verder bijna niks mee te doen! Plus, die zal na een paar uur scherm aan toch wel leeg zijn denk ik?



Iemand verder nog tips? Want als ik zelf zoek kom ik vooral uit bij sites als die bovenstaande.
Waarom moet dat ding 24/7 aan staan dan? Je kunt toch ook gewoon Google Calendar of een vergelijkbare app gebruiken op je pc/laptop/tablet/telefoon?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch voor de tablet gaan. Een niet te dure dan.



Kan je die nergens anders voor gebruiken? Op vakantie, om tv in bed te kijken, Netflix....
quote:Tr0tter schreef op 11 augustus 2016 @ 13:35:

Waarom moet dat ding 24/7 aan staan dan? Je kunt toch ook gewoon Google Calendar of een vergelijkbare app gebruiken op je pc/laptop/tablet/telefoon?



Omdat ik meteen wil kunnen zien wat er op de planning staat



Laptop moet ik opstarten of uit slaapstand halen.



Telefoon zit in mijn tas of ligt op tafel of aan de lader, en moet ik dan nog ontgrendelen (zie widgets pas op een ontgrendeld scherm).



Een papieren agenda laat je open liggen en kun je omslaan. Geen gedoe met ontgrendelen en selecteren, maar daar zit dus geen "herhaal deze afspraak 1x per week/2x per 3 maanden" optie in en het grootste voordeel van digitaal: altijd leesbaar, dat is met kleine priegelhokjes wel anders.



En ik zou een tablet natuurlijk voor meerdere dingen kunnen gebruiken, maar ik heb nu zo'n goedkope, en pfff wat een k** ding is dat zeg. Netflix oid kijken gaat echt niet, hij hapert dan alleen maar.
Alle reacties Link kopieren
Nou... als al het digitale gemak van tegenwoordig nog steeds teveel moeite voor je is, misschien kan je dan een chip in je hoofd laten installeren, die via bluetooth kan syncen met je calendar app, en dan alles opslaat in je interne harde schijf a.k.a. je hersenen.
Dat lijkt me ook de beste optie. Je telefoon even ontgrendelen lijkt me nou niet echt veel meer moeite dan naar je bureau toelopen, waar die 'fotolijst' zou komen te staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Valeriaansnoepje schreef op 11 augustus 2016 @ 14:26:

[...]



En ik zou een tablet natuurlijk voor meerdere dingen kunnen gebruiken, maar ik heb nu zo'n goedkope, en pfff wat een k** ding is dat zeg. Netflix oid kijken gaat echt niet, hij hapert dan alleen maar.



en die goedkope die je nu hebt is niet bruikbaar als display'?

aangezien hij voor andere dingen toch niet veel waard is, verlies je er niet veel aan als je hem enkel als display voor je agenda gebruikt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven