Mijn lievelingsboek/auteurs

07-07-2016 16:19 47 berichten
Het wordt weer tijd om wat nieuwe boeken te kopen voor op vakantie, dus ik kan nog wel tips gebruiken!



Wat zijn de mooiste boeken die jullie gelezen hebben, of lievelingsauteurs?



Ik vind, bijvoorbeeld (ik werp even een blik op mijn boekenkast), alles van Dave Eggers steengoed (The Circle, Zeitoun, What is the What)

Aravind Adiga (vooral White Tiger)

Jeffrey Eugenides is ook altijd prachtig (The marriage plot, Middlesex)

Qua Nederlandstalig werk alles van Griet op de Beeck (Kom hier dat ik u kus). Tom Lanoye (Kartonnen dozen) en Oek de Jong (Opwaaiende zomerjurken) waren vroeger mijn helden.

Laurent Binet-HhhH is ook fantastisch.



En jullie?
De Young Adults:



https://www.bol.com/nl/s/ ... 2Bruiz%2Bzafon/index.html
quote:Star schreef op 07 juli 2016 @ 19:00:

[...]





En de boekenwinkel. Dan wil ik altijd een boekenwinkel als ik dat lees Ik wil altijd zo'n bibliotheek waar je in kan verdwalen. Met diffuus licht door de stoffige glas in lood ramen en versleten houten vloeren en een typische boekengeur en gietijzeren gekrulde trappen.
quote:Phaedra_ schreef op 07 juli 2016 @ 18:52:

[...]



Heeft hij young adult boeken? Daar ga ik naar op zoek! Voor mezelf en het kind.



Ja, zijn heel lang niet uitgegeven door een conflict over de rechten oid. Maar inmiddels weer verkrijgbaar!



En 'De Reiziger'-serie, dat is de Outlander-serie, toch? Ik zou dat niet per se goede boeken willen noemen. Verslavend? Enorm. Goed? Nah, dat niet...
quote:the-dowager schreef op 07 juli 2016 @ 19:03:

[...]

En 'De Reiziger'-serie, dat is de Outlander-serie, toch? Ik zou dat niet per se goede boeken willen noemen. Verslavend? Enorm. Goed? Nah, dat niet... Die serie is echt zo ontzettend slecht. Ik ben nog niet eens tot de helft van het eerste boek gekomen. EN op Netflix is het nóg slechter.
quote:Phaedra_ schreef op 07 juli 2016 @ 19:05:

[...]



Die serie is echt zo ontzettend slecht. Ik ben nog niet eens tot de helft van het eerste boek gekomen. EN op Netflix is het nóg slechter.Sssssstt, Dat zijn mijn guilty pleasure boeken. Maar ik ben ook een sucker voor bouquetreeksromannetjes...
quote:the-dowager schreef op 07 juli 2016 @ 19:06:

[...]





Sssssstt, Dat zijn mijn guilty pleasure boeken. Maar ik ben ook een sucker voor bouquetreeksromannetjes...

Bouquetreeks vind ik leuk

Outlander vond ik echt nog slechter. Waarschijnlijk omdat er 20 boeken nodig zijn om te vertellen wat in zo'n stuiverromannetje in 120 pagina's gebeurt
quote:Phaedra_ schreef op 07 juli 2016 @ 19:08:

[...]



Bouquetreeks vind ik leuk

Outlander vond ik echt nog slechter. Waarschijnlijk omdat er 20 boeken nodig zijn om te vertellen wat in zo'n stuiverromannetje in 120 pagina's gebeurt Neehee, vanaf boek drie wordt het echt heel spannend. Nog nooit een boek gelezen met zo veel plot holes, maar man, *spoiler alert* hoeveel schipbreuken kan een mens overleven..!
Hahaha, dan moet ik wel eerst tot boek 3 komen! Wat een ergerlijk verhaal is dat.
Guilty pleasure; De slag om de aarde van L. Ron Hubbard; de mafkees.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 07 juli 2016 @ 18:37:

[...]





Jij bent serieus de allereerste die ik 'spreek' die dit boek aanraadt. Echt, wat een teleurstelling was 'De Kleine Vriend' na 'De Verborgen Geschiedenis!'



Het gekke is, iedereen (tot nu toe) die het noemt, vond het ook een vreselijk boek. Niemand raadt het aan, terwijl bijna iedereen geïntrigeerd was door haar eerste boek.



Ik kreeg het ook niet verkocht. Zelfs op de weggeefhoek wilde niemand het hebben.



Haha, ik heb dat vaker gehoord, maar bij mij is het andersom. Ik vond de verborgen geschiedenis wel mooi, maar een beetje te voor de hand liggend qua thema. En de kleine vriend vond ik echt heel mooi.

Ben nu net begonnen in The Goldfinch, ben benieuwd hoe ik dat vind. Maar goed schrijven dat kan ze, daar ben ik alweer van overtuigd na een paar hoofdstukken.
Ook heel mooi trouwens: Liefde in tijden van Cholera - Gabriel Garcia Marquez
Alle reacties Link kopieren
De Cartograaf van Heather Terrell. Nu bij Bol voor 5 euro. Mooi boek.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 07 juli 2016 @ 19:26:

Ook heel mooi trouwens: Liefde in tijden van Cholera - Gabriel Garcia Marquez



ja obviously.



en 100 jaar eenzaamheid, episch.
Mijn guilty pleasure is fanfiction. Vroeger vanaf fanfiction.net, nu vanaf AO3. Filter opstellen en op de e-reader er mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 07 juli 2016 @ 18:37:

[...]





Jij bent serieus de allereerste die ik 'spreek' die dit boek aanraadt. Echt, wat een teleurstelling was 'De Kleine Vriend' na 'De Verborgen Geschiedenis!'



Het gekke is, iedereen (tot nu toe) die het noemt, vond het ook een vreselijk boek. Niemand raadt het aan, terwijl bijna iedereen geïntrigeerd was door haar eerste boek.



Ik kreeg het ook niet verkocht. Zelfs op de weggeefhoek wilde niemand het hebben.



Het is wat taaier/langzamer dan de Verborgen Geschiedenis, maar beslist een juweeltje, het is mij zeker meer bijgebleven dan haar eerste boek!



Reiziger serie is ook mijn guilty pleasure TV-serie vind ik vreselijk, terwijl het tegenovergestelde geldt voor Game of Thrones - boeken vond ik niets, serie prachtig.



On topic mooiste boeken:

Pride & prejudice - Jane Austen

De Wetten - Connie Palmen

De Quincunx - James Palliser

Hokwerda's dochter - Oek de Jong

Zout op mijn huid - Benoite Groult

Vanity Fair - William Thackeray

Scharlakenrood/lelieblank - Michel Faber

De ontdekking van de hemel
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik vind zelf alle boeken van Sebastian Fitzek geweldig. Niet echt in hetzelfde straatje als eerdere boeken die genoemd zijn (psychologische thrillers), maar ik vind ze erg goed.



De mooiste young adult roman die ik heb gelezen is 'Is dit alles' van Aiden Chambers
Alle reacties Link kopieren
quote:Fruity-Pebbles schreef op 07 juli 2016 @ 18:57:

De Reiziger serie van Diana Gabaldon



De delen die er zijn (8 delen, waarvan het laatste deel uit 2 boeken bestaat) al zo'n 4 keer gelezen.

Wacht met smart op deel 9!!!Komt er een deel 9?
Beloved - Toni Morisson

To Kill a Mockingbird - Harper Lee

In cold Blood - Truman Capote
Alle reacties Link kopieren
The Bluest Eye van Toni Morisson.
Nu 'Het hout' aan het lezen van Jeroen Brouwens (dus toch voor de vakantie...), inderdaad prachtig boek!
Ik lees graag boeken van Judith Visser, Theo en Marianne Hoogstraaten, Marelle Boersema en Linda Jansma
Stephen King Vooral Pet Sematary & Misery maar ik vind The Stand en The Dark Tower ook fantastisch!



Zijn zoon, Joe Hill, heeft ook leuke boeken.



Verder Khaled Hosseini, Carlos Ruiz Zafon, Dan Brown vind ik wel vermakelijk, J.K. Rowling maar dan alleen Harry Potter.



En Gone with the Wind vind ik fantastisch.



Frankenstein van Mary Shelley is ook een van mijn favo's

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven