Kat 39,1 graden, is dit normaal?

18-08-2016 21:35 22 berichten
Mijn poes van 2 heeft vandaag binnen doorgebracht. Het is nogal warm vandaag en ze is wat sloom. Toen ik thuiskwam van werk heb ik haar naar buiten gedaan, daar is ze twee uurtjes geweest.



Net haal ik haar naar binnen, maar voelde ze erg warm aan. Ik heb haar temperatuur gemeten en deze is 39.1. Ze zit nu wel te eten en lijkt op wat sloomheid wel oke.



Kan dit door het warme weer komen? Of is ze ziek
Ik vind het wel hoog. Morgenvroeg opnieuw opnemen en de dierenarts bellen als het nog zo is.
is geen koorts maar als de kat sloom is zou ik hem/haar laten nakijken
Alle reacties Link kopieren
Een temperatuur van 39 is niet abnormaal voor katten. Ligt vaak tussen 38 & 39. Vanaf 39,5 wordt het oppassen.
Zonder koorts meet ze overigens 38,5 meestal, dat blijkt normaal te zijn idd. Ze eet nu wel goed en probeerde net met me te stoeien toen ik haar buik aaide
quote:spaatje25 schreef op 18 augustus 2016 @ 21:39:

Zonder koorts meet ze overigens 38,5 meestal, dat blijkt normaal te zijn idd. Ze eet nu wel goed en probeerde net met me te stoeien toen ik haar buik aaidedan is 39,1 voor haar dus te hoog. daarbij ook sloom dus kat is niet in orde
Shit, ik kijk het een nachtje aan en meet morgen en als het te hoog is bel ik de dierenarts
Lijkt me een goed plan!
Alle reacties Link kopieren
hoe meet je de temp van je kat ?

oprecht interesse,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Gewoon een thermometer in zijn achterste!
Ze drinkt nu ook gelukkig
En speelt nu met haar waterbak
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 18 augustus 2016 @ 21:46:

Gewoon een thermometer in zijn achterste!als ik dat zou doen zit ik onder de krabben
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 18 augustus 2016 @ 21:50:







[...]



als ik dat zou doen zit ik onder de krabben Haha, ook bij de meeste katten niet verstandig om te doen in je eentje. 39,1 is geen vreemde temperatuur hoor, zeker niet met warm weer. De sloomheid is ook niet gek met warm weer, zeker als het binnen in huis ook erg warm is. Maar hey, je kan morgenochtend even meten en altijd even met je DA overleggen als je het niet vertrouwt. Wij kunnen er wel boekjes op na slaan maar elke kat is anders en jij kent je kat het beste.
Je schrijft alsof je dat vaker doet? Ik heb werkelijk nog nooit de temperatuur van mijn katten opgenomen.
Net even een beetje gekamd met een vochtige borstel (speelde ze ook mee) en de temperatuur is al wat gezakt gelukkig. Nu ligt madam lekker te slapen



Gelukkig laat ze zicht heel makkelijk temperaturen
Mijn kat heeft een aantal keer een infectie gehad waardoor dat nodig was!
Als een kat echt ziek is dan laat het zich wel temperaturen hoor. Wij hebben een thermometer voor de katten en voor ons. Laatst had die van ons ook koorts en moest zelfs aan het infuus. Wel even goed in de gaten houden.
quote:mamsvan schreef op 18 augustus 2016 @ 21:45:

hoe meet je de temp van je kat ?

oprecht interesse, Idd, vraag ik mij ook af, das ook de enige reden dat ik dit topic opende
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonnesteek schreef op 18 augustus 2016 @ 23:05:

[...]





Idd, vraag ik mij ook af, das ook de enige reden dat ik dit topic opende Thermometer in z'n kont
Nou idd gewoon in zijn kont. Als ze min zijn laten ze dat echt toe.
Alle reacties Link kopieren
Katten (en honden) zijn een stuk warmer dan wij. Voor beide diersoorten is 39 graden normaal, dus 39.1 is niet per se koorts maar hooguit wat verhoog. Maar in ieder geval, goed om te lezen dat ze alweer wat gezakt is in temperatuur en niet sloom is. Kan nooit kwaad om je dieren goed in de gaten te houden
Estranged met een hoofdletter D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven