Handlettering

18-08-2016 14:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Volgens mij is er nog geen topic met dit onderwerp en daarom was ik benieuwd of er hier ook medeforummers die zich bezig houden ben handlettering? Ik ben sinds een paar weken fanatiek aan de slag en ben er helemaal weg van. Ik zou het leuk vinden met elkaar inspiratie te delen of eigen werk.



Ik op dit moment doe ik vooral veel aan nep kalligraferen met penseelmarkers en pennen (Tombow dual brush en pentel touch brush sign) en ben ik andere mediums aan het ontdekken.



Ben benieuwd!



Groetjes,

Prismax
Alle reacties Link kopieren
Ik vind handlettering ook heel leuk! Maar verder niet echt serieus bezig met pennen oid.

Voor mij is het meer een soort doodling tijdens het werk, mijn werken zijn dus gewoon met balpen in mijn notebook

Wel laatst wat op een linnen tas getekend, maar verder nog niks serieus.



Maar ik vind het leuk om inspiratie te zien van anderen dus ik doe mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel, maar hoe begin je. Wat is bv een goed boek?
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Handlettering is tof. Qua inspiratie zou je op Instagram of Facebook kunnen kijken bij Karlijn van de Wier. Zij is goed. Ze geeft ook workshops.



Op Pinterest is ook veel inspiratie te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 18 augustus 2016 @ 15:05:

Ik wil wel, maar hoe begin je. Wat is bv een goed boek?Ik kijk gewoon op pinterest naar leuke lettertypes en dan teken ik die na in mn notebook totdat het er mooi uitziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk inderdaad ook regelmatig op pintrest en ook op instagram volg ik veel mensen die doen aan handlettering. Zo vind ik surelysimpleblog heel leuk. Karlijn kende ik nog niet.



Om te oefenen met brush lettering heb ik de tutorials van Pieces calligraphy gevolgd op YouTube. Die vond ik erg fijn!
Dit is een goed boek:

https://www.bol.com/nl/p/ ... 83950120-9200000057447400
Alle reacties Link kopieren
Goede tips zeg! Ik kom echt om in de hobby's, maar alles is leuk. Van haken tot naaien en origami en kleuren voor volwassenen. Daar kan handlettering best nog bij
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook, in combinatie met zentagle. Dat boek wat hier boven gepost werd heb ik ook, inderdaad heel goed om dingen uit te halen.

Ik werk met koi brush markers
Alle reacties Link kopieren
Handlettering vind ik ook geweldig.

Ooit, in een ver verleden, een kalligrafie-cursus gedaan, de pennen heb ik nog steeds.

Helaas komt het er niet meer van (pijn in handen), maar ik vind het supermooi. Ik kijk ook op Pinterest, trouwens.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven