Hoe hoog mag taxushaag zijn?

19-08-2016 00:23 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
De achterburen hebben aangegeven te gaan verhuizen. Het huis wordt te groot en aan het onderhoud komen ze niet meer zo toe. :( want het zijn leuke mensen. Echt prettige buren. De afgelopen periode hebben wij op hun 'vraag' de taxushaag bijgehouden. Kleine moeite voor ons. En daarbij hadden we natuurlijk ook het voordeel dat we de hoogte van de haag mede konden bepalen. Nu vraag ik me af, kan slaap niet vatten, hoe hoog een haag eigenlijk mag zijn. De haag staat op hun grond, wsl wel te dicht op de erfgrens. Ik kan online niets of juist van alles lezen. Iemand toevallig ervaring met zoiets?
Dat kan per gemeente verschillen volgens mij. Waar ik woon mag de haag maar 1.80m zijn maar dat is niet overal zo.
Alle reacties Link kopieren
Hier is hij 2.00 hoog, gesnoeid dan. Aan de andere kant van die heg wonen geen buren, we hebben er nooit wat over gehoord.

Hij ziet er netjes uit en word jaarlijks paar keer gesnoeid
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je dat zo vinden als je op de site van je gemeente kijkt.

Staat vast ergens
Hier mag geen haag op de grens staan officieel maar onofficieel is er geen haan die ernaar kraait. Persoonlijk zou ik wel als ik een nieuw huis zou hebben met een haag de haag direct weghalen.
Bij onze gemeente mag het aan de straatkant 1 meter hoog zijn en aan de achterkant (uit het zicht) 2 meter hoog. En hier wordt het wel gecontroleerd.
Ppfff ga je nu al druk maken.



Voor je het weet halen die nieuwe mensen de haag weg en krijg je er een tegeltuin voor terug..
Alle reacties Link kopieren
Gooloib, niet druk maken. Gewoon een vraag waar ik het antwoord niet op weet. Ik weet idd niet wat de nieuwe bewoners gaan doen, maar waarom zou het niet fijn zijn om te weten wat je mag verwachten.



De gemeente heeft niets bepaald. Alles mag alleen afstand tot erfgrens is bepaald.
quote:Gooloib schreef op 19 augustus 2016 @ 07:26:

Ppfff ga je nu al druk maken.



Voor je het weet halen die nieuwe mensen de haag weg en krijg je er een tegeltuin voor terug..Met van die zwarte plastic (o nee 'composiet') schuttingen..
Denk dat het per gemeente verschilt.



Als jullie het dan toch over snoeien hebben: wist je dat je het snoeiafval van je taxus in kunt leveren om kankerpatiënten te helpen?

Link
Alle reacties Link kopieren
quote:chirpy schreef op 19 augustus 2016 @ 07:49:



Als jullie het dan toch over snoeien hebben: wist je dat je het snoeiafval van je taxus in kunt leveren om kankerpatiënten te helpen?

LinkDat wilde ik ook net typen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het antwoord op jouw vraag hier staat : https://www.juridischloket.nl/wonen/bur ... fscheiding
Mochten jullie de haag graag willen kortwieken (stel je voor dat jullie die haag nu te hoog vinden) stem dat dan af met de huidige bewoners voordat de nieuwe bewoners er wonen of er in klussen.

Dan kunnen jullie naderhand aangeven dat de haag altijd bepaalde hoogte had die jullie liefst willen aanhouden.

Het is geen garantie tuurlijk, maar proberen kun je het.
Alle reacties Link kopieren
Snoei iig voordat er kijkers komen.
Volgens mij mag een haag gewoon strak tegen de grens staan, het is geen boom, daar gelden andere regels voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:chirpy schreef op 19 augustus 2016 @ 07:49:

Denk dat het per gemeente verschilt.



Als jullie het dan toch over snoeien hebben: wist je dat je het snoeiafval van je taxus in kunt leveren om kankerpatiënten te helpen?

LinkKijk TO, mochten ze de hele haag weghalen en vervangen zou je ze wellicht even kunnen voorstellen dit te doen.
Volgens mij zijn er wel regels qua hoogte voor schuttingen en hekken, maar niet voor groen (als het niet het zicht belemmerd op bijv een straathoek)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ik zal idd van tevoren snoeien. Het zal uiteindelijk wel loslopen. Baal gewoon dat zulke leuke buren verhuizen. Komen vast wel leuke bewoners voor terug.

Allerbelangrijkste: die tip van taxus voor kankerpatiënten ????????. Wat ontzettend goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven