Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
quote:JulienClerc schreef op 23 juni 2016 @ 13:07:

Ik vind het soms zo lastig om van mijn huis een mooi geheel te maken. Mijn smaak is zo breed. Ik houd van design, industrieel, Scandinavisch, wit en licht, maar ook van vintage.

Dat klinkt als onze inrichting! Witte vloer, bijna allemaal witte muren (toevallig hebben we onlangs voor het eerst in ons leven twee muren in een opvallende kleur geschilderd), een mix van design- en Ikea-meubels, industriële lampen, een paar strakke accessoires, maar ook wat souvenirs die nergens bij passen, heel veel planten. En dat allemaal op 70 m2. Het kan dus wel!



quote:the-dowager schreef op 23 juni 2016 @ 13:36:

Ik vind die twee stijlen zó met elkaar vloeken. Dat mooie, elegante van zo'n oud huis wordt nu volledig overschaduwd door dat ruwe, industriële, wat andersom juist weer heel gemaakt aanvoelt, jammer!

Ik vind juist dat die stijlen elkaar versterken. Door die strakke vloer springen die muur en die ramen er nóg meer uit. Prachtig juist!
quote:prik schreef op 23 juni 2016 @ 13:45:

[...]



Ik vind juist dat die stijlen elkaar versterken. Door die strakke vloer springen die muur en die ramen er nóg meer uit. Prachtig juist!



Gelukkig dat wij niet samenwonen, dan.



Ik vind dat industriële beter tot zijn recht komen in oude pakhuizen, zoals hier:

Alle reacties Link kopieren
Het was me nog niet opgevallen, maar nu je het zegt: idd. Die stenen muren horen in een loft (zou in een doorsnee rijtjeshuis ook minder zijn) en in een jaren 30 huis hoort een mooie houten vloer.



Waar ik helemaal niet van houd is beton. Voor een vloer gaat het nog, maar de wanden enzo.....Zeggen ze ook nog dat beton warm aanvoelt. Nou bij mij niet.



















Ik denk dat dit heel snel dateert.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat wit met geel echt lelijk
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 23 juni 2016 @ 13:52:

[...]





Gelukkig dat wij niet samenwonen, dan.



Ik vind dat industriële beter tot zijn recht komen in oude pakhuizen, zoals hier:

[img]http://www.hannahinthehouse.com/wp-cont ... 8a7028.jpg[/img]Dat is nu helemaal in... elk net gerenoveerd huis in Amsterdam heeft dit soort ramen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ingelke_kepringelke schreef op 30 april 2016 @ 14:11:

Ceci, de klok in je '3 jaar later' post, waar heb je die gevonden?Hele late reactie: het plaatje komt van Pinterest, geen idee of ie te koop is. Zoek op steampunk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb nog nooit gereageerd maar heb wel (bijna) alles gelezen. Ik krijg over drie maanden mijn nieuwe huis. Alleen (want gescheiden) dus weinig budget. Ik erger me aan de tegelwand in mijn keuken straks. Gemêleerde vierkantjes, in drie tinten crème/terracotta. Erg jaren 80. Ik overweeg om de donkerste tint over te verven met tegelverf of anderzijds op te leuken want die kleur overheerst het ergst. Voor echt breek-en metselwerk heb ik geen geld, maar ik ben ook bang voor totale verprutsing van een verder piekfijne achterwand.

Iemand hier ervaring mee of tips??

Dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eefje71 schreef op 01 oktober 2016 @ 18:17:

Hallo, ik heb nog nooit gereageerd maar heb wel (bijna) alles gelezen. Ik krijg over drie maanden mijn nieuwe huis. Alleen (want gescheiden) dus weinig budget. Ik erger me aan de tegelwand in mijn keuken straks. Gemêleerde vierkantjes, in drie tinten crème/terracotta. Erg jaren 80. Ik overweeg om de donkerste tint over te verven met tegelverf of anderzijds op te leuken want die kleur overheerst het ergst. Voor echt breek-en metselwerk heb ik geen geld, maar ik ben ook bang voor totale verprutsing van een verder piekfijne achterwand.

Iemand hier ervaring mee of tips??

Dank!



Ik heb het ooit eens gedaan, was geen succes...

In het begin zag het er wel oké uit, maar het was al snel geen gezicht meer. Het koste me later een paar dagen om "alles" er weer af te krijgen.



Mocht je het toch gaan doen zou ik je in ieder geval als tip willen meegeven om de voegen niet over te schilderen, dat ziet er zo vreemd uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 23 juni 2016 @ 13:52:

[...]





Gelukkig dat wij niet samenwonen, dan.



Ik vind dat industriële beter tot zijn recht komen in oude pakhuizen, zoals hier:

[img]http://www.hannahinthehouse.com/wp-cont ... 8a7028.jpg[/img]Wauw, wat mooi!
Ik vind beide banken helemaal te gek in deze foto!



Bron: http://www.careergirldail ... ffordable-yet-chic-decor/
Ik heb zelden dat ik een huis zie dat ik min of meer 1 op 1 over zou nemen, maar dit huis in Hong Kong zou ik zo willen hebben!













Bron: http://www.architecturald ... ona-kotur-hong-kong-house
Alle reacties Link kopieren
Hmm, dat is voor Hongkong begrippen een mega groot huis! En waarschijnlijk ook ontzettend duur....



Mijn schoonzus komt daar vandaan en de meeste gezinnen wonen daar in huizen die 50m2 of kleiner zijn want anders zijn de huren niet meer te betalen.
Tvp
quote:herfstappeltaart schreef op 05 februari 2017 @ 08:56:

TvpMet het sterretje bovenaan kun je een topic in je favorieten zetten, dan kun je het ook altijd weer terugvinden.
quote:Tr0tter schreef op 05 februari 2017 @ 14:54:

[...]



Met het sterretje bovenaan kun je een topic in je favorieten zetten, dan kun je het ook altijd weer terugvinden.O dankjewel! Ik post nog niet zo heel lang hier en weet nog niet veel van het gebruik van het forum. Ik ga het proberen.
Ik kwam gisteren bij onze Intratuin en opeens is er een hele vintagehoek verschenen. Dressoirtjes, stoelen, kleden, spiegels, het hele plaatje. Over trend gesproken. Zag er gezellig uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 15 mei 2016 @ 21:40:

Verliefd op deze keuken



[afbeelding]



Ik zag het nu opeens meer voorbij komen. De bovenkant van een antieke kast als keukenkastje ophangen.

Ik vind het heel mooi, het maakt zo'n standaard keuken veel origineler en minder saai.



[afbeelding]



[afbeelding]Mooi die onderste twee! En uit je volgende posts vind ik vooral de donkere inrichting schitterend. Ik ben inspiratie aan het verzamelen voor de inrichting van een volgend huis en heb er dan ook een aantal alvast opgeslagen. Leuk topic dit, ik had het nog niet eerder gezien!
I don't know what that means.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven