kan je ook een halve muur overschilderen?

18-08-2016 20:26 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren voor het eerst een muur zelf geschilderd met muurverf. Nu is er een baan van ongeveer 1 meter niet zo mooi (lichte en donkere plekken). Maar de rest is wel goed gelukt. Kan ik nu alleen het lelijke deel nogmaals schilderen of krijg je dan kleurverschil met de rest. En moet ik dus de hele muur nogmaals doen. Ik hoor het graag!
Ik zou de hele muur doen. De kans dat je het blijft zien is zeer groot.
Alle reacties Link kopieren
De hele muur opnieuw
Carpe diem
Liever de hele muur opnieuw. Grote kans dat je het anders blijft zien!
Alle reacties Link kopieren
Dat blijf je zien. Als je de randjes de eerste keer goed hebt gedaan, moet de tweede laag niet zoveel werk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Muurverf vind ik sowieso mooier als het in 2 lagen gedaan is. Ik zou zeker de gehele muur doen. Niet leuk, maar waarschijnlijk een beter resultaat.
Alle reacties Link kopieren
okay dan ga ik het nog een keer doen. Dank voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je zeer grote kans op kleurverschillen.



Ik heb elf ooit een muur geschilderd waarbij ik niet genoeg had aan één verpakking en de afscheiding ben je altijd blijven zien.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels is de muur nogmaals geschilderd en het is echt heel mooi geworden! Ben er helemaal trots op.

Nu had ik al wel na de eerste keer de afplaktape eraf gehaald en heb ik dus de boel nogmaals moeten afgeplakken.

Mocht ik in de toekomst nog een keer een muur willen schilderen, kan je dan de afplaktape laten zitten tot je de muur 2x hebt geschilderd of moet je het toch eraf halen na de eerste keer schilderen?
Alle reacties Link kopieren
Weghalen na de eerste keer schilderen. Anders gaat het te vast zitten en beschadig je je lak wanneer je het er af trekt.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het zitten. Maar ik verf ook redelijk snel na elkaar over, nl zogauw het droog aanvoelt.



Eerste keer de randen goed afplakken en met een kwast verven. Als je dit goed dekkend doet, hoef je de tweede keer alleen met de roller eroverheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven