wonen rond Barneveld als niet gelovige

20-08-2016 20:42 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek naar een woning rond Barneveld, maar we zijn zelf niet gelovig. We hebben er geen problemen mee als er wat meer gelovige dan gemiddeld in het dorp wonen, maar we willen wel graag dat onze kinderen op zondag (liefst ook met buurtkinderen) lekker buiten kunnen spelen, zonder dat ze hier op aangekeken worden. We willen maximaal 25 km vanaf Barneveld wonen, welke dorpen raden jullie aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:MiniMe3 schreef op 20 augustus 2016 @ 21:49:

Mag ik vragen waarom je niet in Barneveld zelf wilt wonen? Winkels zijn idd dicht op zondag, maar je kunt gewoon buiten spelen / voetballen / hockeyen / zwemmen (ja ja, het zwembad is tegenwoordig ook op zondag open). Je kunt alle kanten op fietsen, het is dorps, maar niet claustrofobisch dorps.

Ik woon zelf graag in de stad, dus ik zou er niet willen wonen. Maar er zijn genoeg mensen die ik ken die daar met heel veel plezier wonen. Niet-gelovigen én gelovigen.



Als je toch nóg dorpser wilt, zou je Hoevelaken / Voorthuizen / Hooglanderveen / Lunteren kunnen uitchecken.Barneveld zelf misschien ook, ik ben er niet bekend, mijn man werkt in Barneveld, vandaar dat we die kant opgaan. en één van zijn collega's is blij dat hij er alleen nog maar werkt en er niet woont, rest van de collega's wonen niet in Barneveld, maar er een stuk vandaan (A'foort, Wageningen).
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 20 augustus 2016 @ 21:45:

[...]



Staphorst is zooo geen Barneveld!



Ik heb 4 jaar in Bveld gewoond, helemaal prima. En ehm, zelfs mensen die af en toe naar de kerk gaan zijn best aardig en oke hoor.Zeker, en mensen die 3x per dag gaan ook. Maar er is toch een verschil in levenswijze, en zolang je daar wederzijds begrip en respect voor hebt is er niets aan de hand
Alle reacties Link kopieren
Wageningen is erg leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:MiniMe3 schreef op 20 augustus 2016 @ 21:49:

Mag ik vragen waarom je niet in Barneveld zelf wilt wonen? Winkels zijn idd dicht op zondag, maar je kunt gewoon buiten spelen / voetballen / hockeyen / zwemmen (ja ja, het zwembad is tegenwoordig ook op zondag open). Je kunt alle kanten op fietsen, het is dorps, maar niet claustrofobisch dorps.

Ik woon zelf graag in de stad, dus ik zou er niet willen wonen. Maar er zijn genoeg mensen die ik ken die daar met heel veel plezier wonen. Niet-gelovigen én gelovigen.



Als je toch nóg dorpser wilt, zou je Hoevelaken / Voorthuizen / Hooglanderveen / Lunteren kunnen uitchecken.Hooglanderveen is amper nog dorps, helemaal ingebouwd in Amersfoort tegenwoordig
Alle reacties Link kopieren
Voorthuizen en Hoevelaken zijn toch niet zoooooooooooooo christelijk?

Of toch meer richting Utrecht bijvoorbeeld Leusden? of richting Apeldoorn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pikkie22 schreef op 20 augustus 2016 @ 21:56:

[...]



Zeker, en mensen die 3x per dag gaan ook. Maar er is toch een verschil in levenswijze, en zolang je daar wederzijds begrip en respect voor hebt is er niets aan de hand



Exact dat.

Ik ben hier zo ongeveer de enige ongelovige hond in de hele straat en ik kan eigenlijk met iedereen prima overweg.

Op zondag doen wij inderdaad geen dingen die heel veel lawaai maken en mijn buren maakt het niet uit als ik de was op hang. Wederzijds respect idd en vooral lief zijn voor elkaar, leven en laten leven en je woont eigenlijk heel prima in Refoland.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder woont in een klein dorp in Drenthe, en het wordt daar echt niet gewaardeerd als je op zondag de auto wast.En dat respecteer ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 20 augustus 2016 @ 21:59:

[...]





Exact dat.

Ik ben hier zo ongeveer de enige ongelovige hond in de hele straat en ik kan eigenlijk met iedereen prima overweg.

Op zondag doen wij inderdaad geen dingen die heel veel lawaai maken en mijn buren maakt het niet uit als ik de was op hang. Wederzijds respect idd en vooral lief zijn voor elkaar, leven en laten leven en je woont eigenlijk heel prima in Refoland.



Dit inderdaad!

Persoonlijk vind ik het ook niet nodig om op zondag te grasmaaien of autowassen of andere lawaaidingen te doen. Daar heb ik de rest van de week wel een keer tijd voor. Gewoon een dag niets moeten is ook wel eens lekker
quote:Marels schreef op 20 augustus 2016 @ 21:59:

[...]





Exact dat.

Ik ben hier zo ongeveer de enige ongelovige hond in de hele straat en ik kan eigenlijk met iedereen prima overweg.

Op zondag doen wij inderdaad geen dingen die heel veel lawaai maken en mijn buren maakt het niet uit als ik de was op hang. Wederzijds respect idd en vooral lief zijn voor elkaar, leven en laten leven en je woont eigenlijk heel prima in Refoland.

Dit. En wij doen op zondag ook wel wat rustiger. Maar dat is meer omdat we zelf ondanks dat we niet christelijk zijn het idee van zondagsrust best kunnen waarderen. Een soort van bewust rustmoment in de week.



Maar toen we aan het verhuizen waren naast 2 fulltime banen hebben we gewoon op zondag staan timmeren, boren en laminaat leggen. Nooit commentaar op gehad. Later nog wel met wat buren over gehad dat we dat best een beetje spannend vonden omdat we wel verhalen gehoord hadden maar eigenlijk begreep iedereen volkomen dat als je 2 vrije dagen in de week hebt je die ook vol wilt benutten als je midden in een verhuizing zit.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, als je vijf dagen werkt, zaterdag regent het en zondag is het stralend weer, dan komt het wel eens zo uit dat je op zondag je auto wast. Of je was buiten hangt.

Ik zie daar geen kwaad in zolang ik dat op mijn eigen grond doe en zonder al te veel lawaai.



Je houdt rekening met elkaar en verder doe je allemaal je eigen ding.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:menx schreef op 20 augustus 2016 @ 21:56:

Wageningen is erg leuk



Eens!



Mijn broer woont daar met zijn gezin. Leuk, progressief en internationaal, vanwege de universiteit.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik rij mijn auto naar een wasstraat, heeft niemand er last van. En ik ga elders boodschappen doen als ik perse iets nodig heb.

Maar goed, ik werk ook op zondag, dus ik ga gewoon mijn gang.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hier in de wijde omtrek nergens boodschappen doen op zondag.

Als je geen eten in huis hebt heb je twee opties, de Chinees of de shoarmaboer
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
En ik woon in Zeeland dus ik ben veel te kniertig voor de wasstraat

Ik doe het wel zelf, de ene keer is dat op maandag, de volgende keer op zaterdag en soms is dat eens een zondag ja. Gelukkig was ik mijn auto maar vier keer per jaar hooguit
668, the neighbour of the Beast
Oh nee hier kun je gewoon in het dorp verderop boodschappen doen. 10 min rijden. Of naar amersfoort, kwartiertje rijden.
Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik iemand op straat zijn auto heb zien wassen eigenlijk. Ik breng hem naar zo'n DIY carwash.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn oldskool, emmertje en sopje en dan de tuinslang er over.

Maar het valt wel mee met mijn duivelse reputatie geloof ik. Laatste keer dat ik op zondag de auto waste riep de gereformeerde overbuurman dat ik als ik klaar was wel verder mocht met die van hem



En boodschappen is hier toch wel gauw 25 km verderop, op zondag
668, the neighbour of the Beast
Hoevelaken valt wel mee, op zondag ook supermarkt open.

Hooglanderveen is wel ingebouwd, maar nog steeds een echt dorp wat voor buitenstaanders lastiger is.

Putten ed is denk ik weer wat christelijker.

Veenendaal is ook een optie, Ede is weer anders en Wageningen is veel heuvels fietsen . En die drie plaatsen zijn weer veul groter.

Ondanks studentenstad heeft Wageningen geen denderend OV.
Alle reacties Link kopieren
In t dorp waar ik vandaan kom (geen Veluwe) gaat t vooral om dingen die veel lawaai maken. Ouders zijn nogal van zondag rustig in de tuin zitten. Als buren dan om de beurt gaan grasmaaien/boren/timmeren/heg snoeien oid storen ze zich er wel aan. Autowassen, schilderen en schoffelen zal ze een worst wezen.



Dan mopperen ze wel of dat niet op een zaterdag of doordeweekse avond had gekund en vader plant zijn lawaaidingen ook niet op zondag.



Iemand die korte tijd aan t verhuizen of verbouwen is, is alweer wat anders dan iemand die structureel de hele zondag grasmaait/boort/de schutting schuurt.



Als je t niet gewend bent en gewoon twee dagen weekend rekent is t wel raar. Als je ermee opgegroeid bent is t niet zo moeilijk de klusdingen op de zaterdagen te doen.



Overigens een dorp dat steeds minder religieus wordt maar voor een aantal is de zondagsrust nog steeds belangrijk.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 20 augustus 2016 @ 22:42:

Ondanks studentenstad heeft Wageningen geen denderend OV.Zeg he, ze hebben zelfs een eigen treinstation Ede-Wageningen!



Waarvandaan het slechts 20 minuten met de bus is naar Wageningen zelf.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
waar ben je terecht gekomen? ik ga binnenkort naar barneveld verhuizen vanuit randstad, ben heel beniewd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven