plastic speelgoed schoonmaken

12-09-2011 12:53 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van vrienden een heleboel speelgoed gekregen voor m'n dochter, alles is maar een paar jaar oud en nog goed te gebruiken, doekje eroverheen en klaar. Behalve één ding... een plastic activity-board of hoe heet dat, van TinyLove. Ik weet niet wat ermee is gebeurd (in de zon gelegen/spray met product dat niet geschikt is voor plastic/ik raad maar wat) maar het plastic plakt heel erg. Ik heb al geprobeerd met gewoon afwasmiddel, schuurmiddel (op een klein plekje), dettol, allesreiniger, dasty.... Niks helpt.



Iemand nog een idee? (ik gooi het wel weg als ik het echt niet schoon krijg)
Alle reacties Link kopieren
Is het geen restant van een sticker? Dan zou je nog een klein beetje stickerverwijderaar kunnen proberen. Wel voorzichtig, want dat mag eigenlijk niet op plastic.
Alle reacties Link kopieren
Wasbenzine helpt nog wel eens tegen de plak die achterblijft als je ergens een sticker of etiket aftrekt. Is dat wat?
Als het resten van een sticker zijn,

zou je de haarfön erop kunnen zetten en

meteen erna met plakband deppen,

waarna het aan het plakband gaat zitten.
Citroensap of azijn helpt als het een vettige substantie is.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakazijn?
Alle reacties Link kopieren
Pamperdoekjes!! (daar krijgen wij zelfs oude verfvlekken mee van de vloer na het klussen) Of Dasty van de Wibra, is ook overal goed voor.
Alle reacties Link kopieren
nee, het is geen sticker. Het is dit speeltje (en als je de prijs ziet, weet je waarom ik best wel een inspanning wil doen om het ding schoon te krijgen, haha). Het groene vlak is dus plakkerig geworden, volgens mij is er ooit iets opgesprayd om het schoon te maken of zo, en dat soort plastic kan er niet tegen. Dat denk ik dus, de andere kant is blauw plastic en daar is niks mee aan de hand.

Het lijkt dus alsof er een laagje op zit, zoals kaarsvet, je kan erin krassen, maar het plakt vreselijk, en ik krijg het er niet af.



Zo hee, wat een uitleg.... Maar ik hoop dat 't een beetje duidelijk is



Gizz: dasty heb ik geprobeerd, ging niet. Pamperdoekjes straks eens tevoorschijn halen, wie weet...
Kun je het eraf krabben? Kijk eens wat er onder vandaan komt dan. Gewoon een klein stukje met een scherp mesje of verfkrabber. Als het plastic aangetast is, zou ik het weggooien namelijk. Het kan gevaarlijk voor je kindje zijn, de eerste maanden zitten ze overal met hun mond aan.
Ik heb zo'n idee dat dat groene vlak vernacheld is...aangetast door verkeerd schoonmaakmiddel.



Weg ermee, ws schadelijk!
Alle reacties Link kopieren
Xander en helene, ik vrees dat jullie gelijk hebben... jammer, maar er staat hier nog méér dan speelgoed genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit speelgoed hier ook nog liggen (alles moet nog op marktplaats). Had me niet beseft dat ik er ooit zoveel geld voor hem betaald ??
Alle reacties Link kopieren
lh1974, ik zie hem ook wel goedkoper op andere sites hoor, ik denk dat hij zo tussen de 60 en 65 euro kost... Vind ik overigens nog steeds heel veel geld voor speelgoed, er moeten ook nog eens batterijen in.
Alle reacties Link kopieren
Gizz: ik heb gisteren de pamperdoekjes er even bijgehaald, in eerste instantie deed het niks, maar na een minuutje of vijf stug doorpoetsen, kwam er plots een stukje schoon plastic tevoorschijn! Niet te geloven... Het zal me nog wel 'n uurtje of twee kosten om het hele vlak schoon te krijgen, tussen al die frutsels, maar het lukt dus wel! Bedankt he!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:gizz schreef op 12 september 2011 @ 13:45:

Pamperdoekjes!! (daar krijgen wij zelfs oude verfvlekken mee van de vloer na het klussen) Of Dasty van de Wibra, is ook overal goed voor.





Lekker idee dat die pamper doekjes zo goed schoonmaken, ben heel blij dat ik die nooit voor de babybilletjes gebruikt heb
Alle reacties Link kopieren
Gamina: ja, eng he! Ik heb ze voor m'n dochters billen ook nooit gebruikt, we hebben hier zo'n lotion van Mustela, nu vraag ik me eigenlijk wel af of dat ook zo krachtig schoonmaakt... anders doe ik er de vloer mee, haha
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik zie dat dit bericht al een paar jaar oud is, maar Ik heb nu exact hetzelfde voor, ongelooflijk! Heb het activity center net tweedehands overgekocht en er waren 2 klevende vlekken op. Heb alles geprobeerd: schoonmaakdoekjes- , azijn.. dus ik ben blij dit bericht met de opposing van de pamperdoekjes tegen te komen. Ik ga het ook proberen!

Weet je nog of het echt doekjes van het merk Pampers waren? Of zou het met andere ook lukken?

Groetjes,

Evelyne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven