Zo boos want mijn poes is mishandeld

17-08-2016 06:49 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Slotje wat mij betreft
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 18 augustus 2016 @ 22:04:

[...]



Hoewel ik niet begrijp dat er mensen zijn die voor hun plezier dieren doodschieten, ben ik toch blij dat er op bepaalde diersoorten gejaagd wordt...........de kat zeker ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 18 augustus 2016 @ 11:34:

[...]





Tjongejongejonge, "al die moeite"! Ochochocherm

Jouw ouders zijn hier de aso's. Genoeg mogelijkheden om een beest weer bij de rechtmatige eigenaar te krijgen, maar gutogut, daar moet je moeoeite voor doen

Jouw ouders hadden dat beest weer buiten moeten zetten als ze er geen moeite voor hadden willen doen. Dan had ie vanzelf wel weer naar huis gelopen, of had iemand die wel normaal met dieren om kan gaan de eigenaar opgespoord.Die eigenaar is een theemuts zoals jij, die zichzelf een kattenslaaf noemt. Die de hele wereld in dienst stelt van die rotkatten. Daar valt net zo min mee te praten als met jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 18 augustus 2016 @ 22:01:

die jagers moeten ze eens doodschieten

sorry daar kwam het asociale even naar boven

alhoewel goed kan begrijpen dat er heel veel zweverskatten zijn en de overlast en bla bla

Zwerfkatten horen niet thuis in het ecosysteem en maken veel kapot. Dat is wat de jagers zeggen. En dat klopt ook wel. Katten tellen niet, geen quota in wat ze roven. En zwerfkatten willen alleen maar eten om te leven, dat kun je ze moeilijk kwalijk nemen. Maar ze hebben een hard bestaan hoor, vlak dat niet uit.



Hier in de buurt worden er heel wat om zeep geholpen. Erger, ik heb diverse vrienden wiens kat niet meer thuiskwam in een bepaalde periode. Maar bewijzen kun je niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel zeker dat er een wet gaat komen die het eigenaren verbiedt hun kat zonder toezicht los te laten buiten.



Steeds meer mensen klagen. De maatschappij is met de jaren enorm veranderd en net zoals dat loslopende honden niet meer in het straatbeeld passen, is dat ook voor katten.



Katten zijn huisdieren en zodanig horen zij ook zo behandeld te worden. Onder toezicht van de eigenaar buiten (dus aangelijnd), of op eigen terrein. Daarbij redeneren zij niet zoals ons, dus als je je diertje maar zomaar buiten laat draag je m.i. willens en wetens bij aan het kwaad wat ze wordt aangedaan.



Jij bent de weldenkende. Jij bent de verantwoordelijke over zo'n diertje. Jij hoort je huisdier in bescherming te nemen gezien zij dat zelf niet kunnen. Waarom dan zo nalatig zijn?



Nee, een kat hoort net zo min los te lopen als een hond of ander huisdier. Laat die wet maar komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 18 augustus 2016 @ 22:06:

[...]



de kat zeker ?

Neuh, zwijnen en dat soort overlastgevers.

Herten trouwens ook. Er zijn geen natuurlijke vijanden (meer) in Nederland, dus je moet toch wat......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Irigaray schreef op 18 augustus 2016 @ 13:03:

Youwish, zou dat dan geen zwerfkat zijn geweest? Hier zijn het ook altijd de zwerfkatten die door het raam naar binnen glippen (ik ken alle buurtkatten).zwerfkatten gaan geen huizen binnen. huiskatten wel. jouw kat ook
Alle reacties Link kopieren
@catootje68, hoe gaat het nu met je kat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 17 augustus 2016 @ 07:02:

Wat kun je nog meer doen?

Goh, heel gek, maar wat dacht je van je kat in je eigen tuin houden?

Ik zeg maar eens iets héél geks hoor.

Aso-gedrag.

En dan verhaal gaan halen bij buren, de omgekeerde wereld.Kat in eigen tuin houden mee eens. Maar ben je helemaal bescheten om een beest wat zijn natuur volgt en niet beter weet zo te mishandelen? Natuurlijk haalt ze verhaal. Het is namelijk DIERENMISHANDELING en het mag niet. Mens mag blij zijn dat het mijn beest niet was. In iedere tuin zitten beesten. Ook non huisdieren. Die mag je ook niet mishandelen omdat ze door je tuin lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:broodtrommel schreef op 20 augustus 2016 @ 20:00:

[...]





Kat in eigen tuin houden mee eens. Maar ben je helemaal bescheten om een beest wat zijn natuur volgt en niet beter weet zo te mishandelen? Natuurlijk haalt ze verhaal. Het is namelijk DIERENMISHANDELING en het mag niet. Mens mag blij zijn dat het mijn beest niet was. In iedere tuin zitten beesten. Ook non huisdieren. Die mag je ook niet mishandelen omdat ze door je tuin lopen.

Precies maar hierin loopt de ts tegen hetzelfde probleem aan als dat ze zelf veroorzaakt met haar kat, nl dat ze niet weet WIE dit gedaan heeft, net zo min als dat buren gewoonlijk weten waar de kat thuishoort die bij hen de boel loopt te verpesten.



Je kunt wel aangifte doen, maar de dader gaat zich echt niet melden. En aantonen dat hij het gedaan heeft is heel moeilijk. op basis van vermoeden kun je niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 19 augustus 2016 @ 15:24:

[...]



zwerfkatten gaan geen huizen binnen. huiskatten wel. jouw kat ookZwerfkatten doen dat ook hoor..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Zwerfkatten zijn stumperds. Die zouden ook wel een comfortabel en veilig plekje willen hebben om te kunnen liggen en vrij zijn van honger. Zwerfkatten redden zich wel maar ze zijn we magerder dan dat ze horen te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Voor het geval het iemand nog interesseert: naar aanleiding van mijn melding is de politie bij onze achterburen langs geweest. Ze mochten in de tuin kijken om te zien dat er geen rattenval aanwezig is (bijna 3 weken de tijd gehad om dat ding weg te halen). Achterbuurman gaf wel toe de kooi gebruikt te hebben om ratten te vangen die zijn kippen lastig vallen en het kippenvoer opeten. Omdat er natuurlijk verder geen bewijs is zal dit voor de achterburen geen gevolg hebben. Wél zijn zij er nadrukkelijk op gewezen dat het vangen van katten in een rattenkooi een misdrijf is. Hij is dus gewaarschuwd. Voor ons staat het nu als een paal boven water dat hij achter de mishandeling van onze poes zit. En wel om de volgende redenen:

-hij geeft aan de politie toe de val gebruikt te hebben om ratten te vangen;

-zijn vrouw zei op dag 1 tegen mij dat de val bij hun was, maar dat ze niet wist wat de bedoeling van dat ding was;

-wij zijn 2x tevergeefs aan de deur geweest (hij was niet thuis, anderen van het gezin wel), maar hij komt niet naar ons terwijl hij altijd bijzonder amicaal is (té) en luid toeterend ons huis voorbij rijdt als hij een van ons zag (hij is het type popi-jopi). Als hij onschuldig was geweest zou hij allang bij ons langs geweest zijn.

Maar goed, einde verhaal want geen bewijs. Hij is iig gewaarschuwd en met poes gaat het, op wat enkele kale plekken op haar koppie na, gelukkig weer prima!

Fijn weekend verder allemaal!
En laat je de poes nu nog steeds naar buiten of hou je haar veilig binnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 17 augustus 2016 @ 07:57:

[...]





Ik ken werkelijk niemand die z'n hond alleen los buiten laat lopen. Jij wel?



Ja hoor, op het platteland laat iedereen z'n hond los buiten lopen. Meestal op het eigen terrein natuurlijk, onze hond blijft keurig netjes op ons eigen terrein (vroeger liep hij wel eens weg, toen hebben we er met stroomdraad voor gezorgd dat dit niet meer gebeurde).



De hond van onze 'buren', een weiland verderop, gaat vaak zwerven en dat weten zijn baasjes ook. Hij poept bij ons in het hooi, waar wij dus zeer veel overlast van ondervinden. Want dat hooi kunnen we daarna weer weggooien + we moeten elke keer die poep opruimen + onze hond gaat nu in het hooi plassen om zijn territorium te beschermen waardoor we nog meer hooi weg moeten gooien.



Maar onze 'buren' zetten geen stroomdraad of iets anders neer hoor om hun hond op hun eigen terrein te houden. Wat een aso's.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 18 augustus 2016 @ 13:55:

[...]

Dan bouw je een ren..

[img]http://img.photobucket.com/albums/v156/Chanou/9.jpg[/img]

[img]http://www.dierenzaakaduard.nl/images/k ... 0klein.jpg[/img][img]http://www.volierebouwvanmierlo.nl/foto ... en%205.jpg[/img][img]http://www.worldofdani.com/kattenrenjolijn1.jpg[/img]Dieren horen niet in een kooi. Pure dierenmishandeling. Als je de ruimte er niet voor hebt, neem je geen huisdier. Punt uit.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Onze poezen zijn al ruim 4 jaar gewend om in en uit te lopen. Die houden we écht niet binnen. We wonen pal naast een groot stuk bos waar ze zich altijd vermaken. Ik vind dat katten die vrijheid ook moeten hebben. Dat is mijn persoonlijke mening, en ik weet dat velen het niet met mij eens zijn. Echter, ik zie het niet als mijn eigen schuld als één van mijn poezen mishandeld wordt. Dat is namelijk een misdrijf.
Alle reacties Link kopieren
quote:catootje68 schreef op 03 september 2016 @ 18:59:

Onze poezen zijn al ruim 4 jaar gewend om in en uit te lopen. Die houden we écht niet binnen. We wonen pal naast een groot stuk bos waar ze zich altijd vermaken. Ik vind dat katten die vrijheid ook moeten hebben. Dat is mijn persoonlijke mening, en ik weet dat velen het niet met mij eens zijn. Echter, ik zie het niet als mijn eigen schuld als één van mijn poezen mishandeld wordt. Dat is namelijk een misdrijf.Mensen die moedwillig dieren mishandelen zijn niet goed bij hun hoofd en zouden levenslang opgesloten moeten worden. Die wil je niet los hebben rondlopen in de maatschappij. Als je koelbloedig een dier kunt mishandelen, zo ernstig als bij jou gebeurt is, dus ook nog eens tergend lang, terwijl je toekijkt maar gewoon doorgaat, dan heb je echt geen geweten. En gewetenloze mensen zijn een groot gevaar voor de maatschappij.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Dierenmishandeling is niemands eigen schuld, niemand vraagt hier om, ook het dier niet, deze heeft namelijk geen keus, doet over het algemeen wat zijn natuur hem ingeeft. Je blijft gewoon met je tengels van dieren af, deze kunnen zich namelijk niet verweren tegenover mensen. Als je een dier mishandelt omdat hij iets doet wat je niet leuk vind los je dit op een andere manier op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal met je eens Cleopatra!
Alle reacties Link kopieren
Houd je kat uit andermans tuin! Dit is jouw schuld. Arm dier. Jij neemt niet je verantwoordelijkheid voor jouw huisdieren. Maak een dicht buitenverblijf met alles erop en eraan.



Wat als jouw dochter deze kat de volgende keer dood (aangereden) vindt met zijn darmpjes overal uit?

Wat als jouw kat bij iemand in de tuin belandt? Bijvoorbeeld in mijn tuin? Dan wordt hij verscheurd door 2 dobermanns. Moet je niet aan willen denken.



Vreselijk dat zulke mensen die zo makkelijk met hun diertjes omgaan bestaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:catootje68 schreef op 03 september 2016 @ 18:59:

Onze poezen zijn al ruim 4 jaar gewend om in en uit te lopen. Die houden we écht niet binnen. We wonen pal naast een groot stuk bos waar ze zich altijd vermaken. Ik vind dat katten die vrijheid ook moeten hebben. Dat is mijn persoonlijke mening, en ik weet dat velen het niet met mij eens zijn. Echter, ik zie het niet als mijn eigen schuld als één van mijn poezen mishandeld wordt. Dat is namelijk een misdrijf.De kat heeft een jachtinstinct. Wat is jouw reactie wanneer jouw kat dieren van een ander dood maakt? Reactie van mijn buurvrouw toen ons konijntje in onze tuin werd dood gebeten door haar kat was: 'Tja, het is de natuur hè. Misschien beter om een konijn in een hok te houden.'
Alle reacties Link kopieren
Niks, maar dan ook niks, rechtvaardigt dierenmishandeling. Of het nou om een huisdier gaat of om een dier dat in de natuur leeft en dat toevallig in je handen valt.



Dat gezegd hebbende, niets rechtvaardigt ook dat mensen die een kat hebben, het maar heel normaal vinden dat die kat door iedereens tuin zwerft en daar overlast veroorzaakt. Ook daar is geen excuus voor. Dus houd die dieren lekker in huis of op je eigen terrein. Dan heeft een ander er geen last van en je loopt niet het risico dat ze op een manier behandeld worden die niet fijn is (of een ongeluk krijgen... want dat kan ook).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:catootje68 schreef op 03 september 2016 @ 18:59:

Onze poezen zijn al ruim 4 jaar gewend om in en uit te lopen. Die houden we écht niet binnen. We wonen pal naast een groot stuk bos waar ze zich altijd vermaken. Ik vind dat katten die vrijheid ook moeten hebben. Dat is mijn persoonlijke mening, en ik weet dat velen het niet met mij eens zijn. Echter, ik zie het niet als mijn eigen schuld als één van mijn poezen mishandeld wordt. Dat is namelijk een misdrijf.



Tjonge.. Het arme arme beestje. Wat ben jij een onverantwoordelijk baasje zeg. Ja het is een misdrijf en ziek, en belachelijk. En dus moet JIJ je dier hiertegen beschermen.



Als er een pedo in je buurt rondloopt laat je je kindje dan ook alleen buiten spelen? Tja het is niet jouw schuld als er iets met het kind gebeurt en het is tenslotte een misdrijf toch. En kinderen horen nu eenmaal rustig buiten te kunnen spelen. Soms moet je je helaas aanpassen aan de gestoorden in deze wereld. Zeker om de zwakkere (dieren, kindjes) die niet voor zichzelf kunnen opkomen te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
En dit is nou precies de reden waarom ik mijn katten binnen houd. Ik heb een tuin, deze heb ik zodanig ingericht dat ze wel de tuin in kunnen. Ik heb geen kooi of schikdraad, maar heb bij de bouwmarkt golfplaten gehaald en die boven op mijn schutting gemaakt, katten kunnen wel omhoog springen, maar kunnen er niet over heen omdat ze geen grip hebben op plastic en daarbij wiebelen de platen behoorlijk. Ik ben het als kattenliefhebber helemaal met je eens Pejeka.
quote:twijfelaartje4378 schreef op 03 september 2016 @ 19:30:

En dit is nou precies de reden waarom ik mijn katten binnen houd. Ik heb een tuin, deze heb ik zodanig ingericht dat ze wel de tuin in kunnen. Ik heb geen kooi of schikdraad, maar heb bij de bouwmarkt golfplaten gehaald en die boven op mijn schutting gemaakt, katten kunnen wel omhoog springen, maar kunnen er niet over heen omdat ze geen grip hebben op plastic en daarbij wiebelen de platen behoorlijk. Ik ben het als kattenliefhebber helemaal met je eens Pejeka.En dat is nou een prima oplossing van een liefhebbende eigenaar. De beestjes kunnen lekker buiten spelen maar zijn veilig voor verkeer en mishandelaars. Bovendien veroorzaken ze geen overlast bij anderen. Win-win.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven