Verhuizen naar Rotterdam

17-08-2016 13:13 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik en mijn partner willen graag naar Rotterdam verhuizen...dit ivm werk.

Nu zijn we ons al aan het orienteren en hebben ook al wat huisjes bezichtigd. 1 appartement in IJsselmonde sprak ons wel aan.

Wij willen eerst gaan huren voor we gaan kopen om er zeker van te zijn dat we in Rotterdam willen blijven. Dit zal dan voor max 3 jaar zijn. Wij vallen qua huren in de vrije huursector maar willen nog niet te duur gaan wonen.

Nu hebben we een aanvraag binnen gehad voor de Egelantierstraat in de Feyenoord buurt....

Kan iemand mij wat meer vertellen over de buurt?

Wat voor soort buurt is het? Wat voor mensen wonen er bv voornamelijk studenten,yuppen of gezinnen?

Criminaliteit e.d.



Nu weet ik dat er de laatste jaren erg veel in veranderd in Rotterdam dus vraag me echt af hoe de wijken in zuid nu zijn....



Alle informatie is welkom!
aan het typen......
Hier een import-Vlaardinger, met Brabants (opgeroeid in een andere rivaliserende stad naast Roosendaal ????) en Rotterdams (zuid) bloed.

Vlaardingen is ook goed te doen en met een zucht zit je ook in Rotterdam. Omgeving Maashaven zou ik links laten liggen, teveel onrust. IJsselmonde en Vreewijk kunnen heel goed. Zuidwijk/ Slinge worden ook steeds beter geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
In Rotterdam Zuid moet je echt gaan kijken waar het is. Op sommige plekken is het per straat totaal anders. Als je vanuit Katendrecht richting Zuidplein fietst dan kom je op dat kleine stukje tig verschillende buurten tegen. Hele leuke en hele vervelende.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ariana12 schreef op 17 augustus 2016 @ 23:54:

Als je niet al verliefd bent geworden op het huisje in Ijsselmonde, is dit misschien ook wat:



Appartementen capelle



Twee winkelcentra op loopafstand, metro met directe verbinding naar metrohaltes Capelse brug (voor overstap naar Alexandrium), Kralingse zoom (studie vriend?) en Beurs (rdam centrum). Ruime woningen en last time I checked ook prettig wonen daar aan een grote doorlopende vijver.



Capelle is verlengde van Rdam. Vooral fijn als je niet middenin de srukte wilt zitten, maar er wel zo jn kan staan. Rotterdam is leuk; valt veel voor jullie te ontdekken aan leuke spots!





Ik heb de link bekeken...55+?? Aangezien wij 35 en 36 zijn zullen wij hier niet voor in aanmerking komen

Wel bedankt voor je reactie!!
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 18 augustus 2016 @ 10:56:

In Rotterdam Zuid moet je echt gaan kijken waar het is. Op sommige plekken is het per straat totaal anders. Als je vanuit Katendrecht richting Zuidplein fietst dan kom je op dat kleine stukje tig verschillende buurten tegen. Hele leuke en hele vervelende.



Ondanks dat het appartement in IJsselmonde nu op 1 staat toch een aanvraag gedaan voor het huisje in de Feyenoord buurt. Het huis is groot (wel handig als je om het weekend 2 kinderen hebt) en heeft een klein tuintje. Zoals we nu kunnen zien hebben we een speeltuintje voor de deur en is de straat doodlopend. Dus geen doorgaand verkeer daar.

We gaan gewoon even kijken afwijzen kan altijd nog.



Bedankt voor alle reacties!
aan het typen......
Ik woon al 3 jaar in Rotterdam, de eerste 2 jaar heb ik op kamers gewoond in Rotterdam Oost (Crooswijk. Het was redelijk dichtbij het centrum 5 - 10 min fietsen maar de buurt vond ik niet erg prettig. Nu woon ik al een jaar samen in Rotterdam Carnisse/Charlois in een 55 m2 huur appartementje met berging en een balkonnetje. De wijk waar ik woon vind ik rustig, wel ligt er hier en daar zwerfafval maar dat vind je overal wel. Zuidplein is een kwartiertje lopen, met de fiets z'n 5 minuten. Voor kinderen zijn hier voldoende speelplekken en het Zuiderpark is hier lekker dichtbij. Ik voel me niet onveilig als ik 's avonds op straat loop en zie eigenlijk nooit rare figuren rondhangen, terwijl ik dat in mijn oude wijk wel had en me daardoor soms onveilig voelde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frikandellekuh schreef op 18 augustus 2016 @ 13:08:

[...]





Ik heb de link bekeken...55+?? Aangezien wij 35 en 36 zijn zullen wij hier niet voor in aanmerking komen

Wel bedankt voor je reactie!!Hahaha! Het is voor iedereen die wil; 55+ heeft voorrang, maar vrienden konden er zo terecht (ook dertigers) ????
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geboren in Lombardijen, opgegroeit op de beijerlandse laan bij opa en oma en kwam veel in ijsselmonde ivm de paarden. Ik zou persoonlijk niet in feyenoord gaan wonen, niet in charlois en niet aan de kant van ijsselmonde richting lombardijen. Ik wil er niet dood gevonden worden, zoals we dat dan zeggen.



Waar ik wel zou kijken is de kant oud ijsselmonde/ bolnes / eventueel Ridderkerk of Barendrecht. Capelle aan den IJssel.Dit is kind vriendelijk, rustiger. Rotterdam Ommoord is ook wel te doen maar erg aan het vergrijzen. De stad zou ik vermijden mits je juist houdt van de drukte en de mensen.



En vooral lekker gaan toeren! Rijdt Rotterdam in, ga wandelen door de wijken. Daar wordt je wijzer van. En ook nog een tip die niet velen uiteindelijk echt doen : ontmoet je toekomstige buren. Dat scheelt soms zoveel ellende!



En natuurlijk wil ik met mijn post geen charloisers of lombardianen (geintje natuurlijk) voor de voeten schoppen. T is een bescheiden mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ariana12 schreef op 18 augustus 2016 @ 14:43:

[...]





Hahaha! Het is voor iedereen die wil; 55+ heeft voorrang, maar vrienden konden er zo terecht (ook dertigers) ????



Nog eens keer goed doorgelezen. Qua inkomen zullen wij ook niet in aanmerking komen. We mogen niet huren onder een bedrag van 664 euro. Mits het een vrije huursector betreft. Wat dit niet is.



Maar echt zo bedankt voor de moeite!
aan het typen......
Volgens mij heb ik Blijdorp (Noord) niet gelezen hier? Dat is pas ideaal! Jaren '30 appartementen, ideaal voor starters. Het Vroesenpark is fijn en met 5 minuten fiets je zo het centrum in.



Heb er jaren gewoond (zijstraat van de Gordelweg) en denk er nog met plezier aan terug. Zou best terug willen zelfs.
Blijdorp is ook leuk wonen Bambi ben het met je eens. Kom daar geregeld in de buurt. Ook leuk dat de Zoo daar is
Alle reacties Link kopieren
Voor mij een tvp. Ik ga volgend jaar waarschijnlijk verhuizen richting Rotterdam ivm werk vanuit Zwolle.

Ik twijfel tussen Rotterdam of evt rond Utrecht (werk zit bij Alexander).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren in Spijkenisse gewoond. Met de metro zit je zo in Rotterdam.

Nou woonde ik in het centrum en dat is best oké, maar daar zijn ook wijken die erg saai zijn.

Vrienden woonden in of bij Rotterdam en daardoor heb ik de stad goed leren kennen.



Sinds twee jaar woon ik in een dorpje in de Hoekse Waard met uitzicht op de schepen die door de Dortse Kil varen en de rust bevalt uitstekend. Maar bij het zoeken van een koophuis stond voor mij vast dat het binnen een half uur van Rotterdam moest liggen.

Het is een heerlijke stad die je moet ontdekken en waarvan de charme er niet met bakken bovenop ligt zoals in meer pittoreske steden. Maar als je er aardt, wil je nooit meer weg.



Origineel waar: toen mijn beste vriendin, geboren en getogen Kaapverdisch-Rotterdamse, ging verhuizen naar een huisje in Schiedam (zeg 200 meter van de grens met Rotterdam) had ze echt een steen in haar maag van het feit dat ze Rotterdam uit ging. Ja, het huisje was prima, buurtje ook, en het was vlak bij Rotterdam, maar toch. Ze dacht dat ze zich fysiek uit moest schrijven bij de gemeente Rotterdam en daar zag ze als een berg tegenop. Gelukkig was dat niet nodig en ging dat automatisch bij het inschrijven in Schiedam. Maar ze stelde zich al helemaal voor dat zij als ras-Rotterdamse aan een ambtenaar moest vragen haar uit het bevolkingsregister van Rotterdam te schrappen.

Ze woont nog steeds in Schiedam, trouwens.
When in doubt, the auditor is always right!
Delfshaven
Alle reacties Link kopieren
Vanavond even een rondje Rotterdam gedaan!

De Egelantierstraat is echt afgeschreven! Feyenoord buurt gaat m niet worden.

Ook even door Oud Charlois gereden....Hier zitten echt leuke stukken tussen. Maar van het geen er nu te huur staat is te duur voor ons

Ook nog door Blijdorp heen gereden. Op het eerste gezicht wel oke.

Ook nog een keer terug gereden naar het appartement wat onze voorkeur had in IJsselmonde.

Dit gaat m worden. We hebben besloten om daar de eerste jaren door te brengen. Veel groen en voor ons gevoel erg open. Ook de dijkwoningen vinden we helemaal leuk!

Vanuit daar kunnen we verder zoeken.



Iedereen bedankt voor alle informatie.

En de topic blijft open voor ieder die nog wat over Rotterdam en de wijken kwijt wil!
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Fijn; Heel veel plezier en succes in jullie nieuwe huisje! Ga lekker op onderzoek uit in Rotterdam; er zijn superveel leuke plekjes!
[quote]BassGroove schreef op 17 augustus 2016 @ 18:01:

Schiedam Oost! Parkweg en Nieuwland zijn de slechte wijken. Schiedam West, Groennoord en de Woudhoek zijn



in oost zijn ze bezig met een renovatie van de wijk dat gaat nog wel een tijdje duren voordat het klaar is maar het gaat een betere wijk worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven