Geluidsoverlast: verhuizen of wennen?

21-08-2016 11:44 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik wat inzichten en adviezen willen.



Situatie: wij hebben een paar jaar geleden een huis met mooie tuin gekocht in een rustige buurt. Wij hebben er redelijk veel aan geklust ( was hard nodig), zoals nieuwe badkamer, nieuwe keuken, nieuwe vloeren en raambekleding, CV ketel, tuin veranderd. Het grootste deel van ons spaargeld in geïnvesteerd, maar uiteindelijk er heel blij mee.



Helaas is het afgelopen jaren braakliggend stuk grond aangrenzend aan onze tuin aangewezen als speeltuin / speelveld door de gemeente. Heel gedoe gehad met de gemeente maar het komt er op neer dat dit niet veranderd gaat worden. Het voetbalveldje wat direct aan de tuin grenst is erg populair en sindsdien is er op de doordeweekse dagen van 15 uur tot (afhankelijk van het weer) tot ongeveer 21.30 uur en in het weekend en de kindervakantie de hele dag geluid van schreeuwende, gillende, spelende kinderen te horen.



Geluidsoverlast is subjectief, maar ik word er horendol van. Ons jongste kan met het raam open niet slapen (hoewel met het raam dicht vaak ook niet goed want te warm), bij buiten eten kunnen we elkaar soms nauwelijks verstaan, rustig buiten een boek lezen is er niet meer bij. We zaten graag in de tuin maar leven nu in de zomer met alle ramen dicht en we eten binnen. Niet wat ik me had voorgesteld van zo'n mooie tuin.



Nu is dus de overweging om te gaan verhuizen. Vraag is of we het überhaupt verkocht krijgen natuurlijk, maar het gaat ons ook vooral veel geld en moeite kosten. We zullen de investeringen die we er in hebben gedaan vermoedelijk niet terug krijgen en zijn ons spaargeld kwijt. En verder hebben we het er erg naar ons zin, kinderen op leuk KDV en leuke school.. Rijafstand naar werk ideaal enzovoorts.



Mijn man en ik komen er dus niet uit. Toch maar blijven, went dit ooit? Of ons (behoorlijke) verlies nemen en verhuizen? Wie heeft hier ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan, heb je er spijt van of ben je juist dolgelukkig met je beslissng?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot ik uit huis ging tegenover een basisschool moeten wonen. Het wende nooit en ik neem het mn ouders nog kwalijk.



Ja je kan het ergens anders ook slecht treffen, ik heb nu last van de buren. (Als ik wil slapen de tv hard, visite en geschuif etc.) Maar ik zou het niet inruilen voor die school.
wacht maar tot je kinderen de leeftijd hebben dat ze zelf op het speelveldje staan te gillen. dan ben je blij dat ze dicht in de buurt zijn en dan ben je ondertussen ook gewend aan de herrie
Alle reacties Link kopieren
quote:disco_dip schreef op 22 augustus 2016 @ 23:47:

Ik heb tot ik uit huis ging tegenover een basisschool moeten wonen. Het wende nooit en ik neem het mn ouders nog kwalijk.



Ja je kan het ergens anders ook slecht treffen, ik heb nu last van de buren. (Als ik wil slapen de tv hard, visite en geschuif etc.) Maar ik zou het niet inruilen voor die school.Je neemt het je ouders kwalijk???
Alle reacties Link kopieren
Je ouders kwalijk nemen, serieus??
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 22 augustus 2016 @ 23:05:

[...]





Ik weet niet waar jij woont, maar dit herken ik dus echt helemaal niet. En als ik de reacties in dit topic lees, ben ik niet de enige.Jij heb zelf kinderen zeker?Dan kijk je er anders tegenaan en ben je kinder geschreeuw normaler gaan vinden
quote:miedo schreef op 23 augustus 2016 @ 09:10:

[...]





Jij heb zelf kinderen zeker?Dan kijk je er anders tegenaan en ben je kinder geschreeuw normaler gaan vindento heeft ook kinderen. Kleintjes. to gaat er ook nog wel aan wennen. hoe leuk en handig is het om zo dicht bij het speelveld te wonen
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 23 augustus 2016 @ 09:10:

[...]





Jij heb zelf kinderen zeker?Dan kijk je er anders tegenaan en ben je kinder geschreeuw normaler gaan vindenJa en jij hebt zeker geen kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 23 augustus 2016 @ 09:10:

[...]





Jij heb zelf kinderen zeker?Dan kijk je er anders tegenaan en ben je kinder geschreeuw normaler gaan vinden



Klopt, ik heb kinderen, maar ook een forummer zonder kinderen vond dit.





quote:himalaya schreef op 22 augustus 2016 @ 19:31:

[...]





Daar ben ik het als kindvrije zelfs niet mee eens.Daarbij gaat het om het verschil tussen vroeger en nu. Ik betwijfel of het nu echt zoveel erger is. Hooguit is nl voller, daardoor drukker en lijkt alles al snel rumoeriger.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 23 augustus 2016 @ 07:54:

[...]



Je neemt het je ouders kwalijk???Dat is toch niet schokkend. Mijn ouders willen in een dorp wonen, want "dat is zo lekker rustig" en "liefst woonden we in de polder". En dan gaan ze in de drukste straat van het dorp wonen. Ik kan daar met mn hoofd niet bij, verhuis dan gewoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:disco_dip schreef op 25 augustus 2016 @ 19:43:

[...]





Dat is toch niet schokkend. Mijn ouders willen in een dorp wonen, want "dat is zo lekker rustig" en "liefst woonden we in de polder". En dan gaan ze in de drukste straat van het dorp wonen. Ik kan daar met mn hoofd niet bij, verhuis dan gewoon.

Het is een school waar er last van was. De school begint om half 9 tot half 3. Dan werken normale mensen. En tieners hebben overal last van.



Wij hebben ook bij een basisschool gewoond, nooit wat gehoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 25 augustus 2016 @ 20:31:

[...]



Het is een school waar er last van was. De school begint om half 9 tot half 3. Dan werken normale mensen. En tieners hebben overal last van.



Wij hebben ook bij een basisschool gewoond, nooit wat gehoord.



Lekker generaliserend. Genoeg volwassenen inclusief ts en enkele anderen op het forum die het storend vinden. Niet iedereen werkt of studeert precies op schooltijden en er was er ook sprake van hangjeugd na schooltijd.



Mijn punt is dat enkele mensen hier aangaven dat een speelplek naast huis gunstig kan zijn als ts haar kinderen wat groter zijn. Maar als ze weer iets ouder zijn en rustig huiswerk willen maken s avonds is gegil toch minder. Of hangjeugd als je wilt slapen.
quote:S-Meds schreef op 23 augustus 2016 @ 09:12:

[...]



to heeft ook kinderen. Kleintjes. to gaat er ook nog wel aan wennen. hoe leuk en handig is het om zo dicht bij het speelveld te wonen



Ligt er maar aan. Ik woon aan een veldje. Direct. Grootste fout ooit. Altijd gezeik. Kinderen kunnen ook vaak niet veilig en gezellig spelen zonder toezicht want grote kinderen zijn agressief. Altijd hangjeugd die van alles kapot maken en herrie maken elke mooie avond. Gisteren had er weer eens een spuitbus verf mee.



En dan woon ik niet in een prachtwijk maar zo'n gezellige volksbuurt.

Nooit meer. En dat krijzen wen je wel aan inderdaad..



Vandaar dat ik als ik TO was zou verhuizen als dat kon, zeker ze nu al last heeft.
TO hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 25 augustus 2016 @ 20:31:

[...]



Het is een school waar er last van was. De school begint om half 9 tot half 3. Dan werken normale mensen. En tieners hebben overal last van.



Wij hebben ook bij een basisschool gewoond, nooit wat gehoord.dus als je niet werkt van half 9 tot half 3 ben je niet normaal?Lekker ruimdenkend ben je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven