Hoeveel uur p/w besteed jij aan het huishouden?

19-08-2016 12:30 591 berichten
Hoeveel uur per week besteed jij aan het huishouden EN wat doe je allemaal in die tijd?
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een bedankje aan de fanatieke poetsers hier. Dankzij jullie realiseerde ik me van de week dat er sprake is van wat 'achterstallig onderhoud' hier in huis. Dus vandaag las ik een poetsdag in. En vriendlief 'mag' meehelpen. Die is jullie ook zeer erkentelijk.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Tijd die je kwijt bent aan koken wordt volgens mij ook heel erg bepaald door je materialen en door hoe georganiseerd je het doet. Heb je goede snijplanken, scherpe messen (en de juiste messen, dus een goed groentemes en niet in al je groenten staan te pielen met een aardappelschilmesje zoals mijn moeder vroeger altijd deed) en een fijne keukenmachine dan schiet het al veel meer op.

Ik heb veel in de horeca gewerkt en dan word je handig en snel, en raak je gewend aan goede materialen om mee te werken. Dus wil ik thuis gewoon ook een goede wok, goede messen en bijvoorbeeld een grote pan zodat ik in één keer een hele voorraad basis-tomatensaus kan maken. Veel spul wat bij blokker verkocht wordt om mee te koken is om te janken en dan kan ik me voorstellen dat je meer tijd kwijt bent.



Net als een gewone stofzuiger, vind ik ook knudde als je zo'n stofzuiger gewend bent waar je zo ook je dweilwater mee kan opzuigen. Maar ja, ik ga thuis niet zo'n duur waterzuigding aanschaffen, dat dan weer niet. Zag wel iemand schrijven over een stoomreiniger, kan me ook goed voorstellen dat dat tijd scheelt.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 21 augustus 2016 @ 08:42:

[...]



Vogelpoep?



Gisteren nog, woensdag gelapt en gisteren lekker flatch op het raam.

Oh daar zou ik echt nooit aan gedacht hebben. Ik heb nooit vogelpoep op het raam, maar ik woon 2-hoog middenin de stad misschien dat dat scheelt? Wel veel vogels in de binnentuin maar ik heb geen schuine zolderramen ofzo waar ze op kunnen poepen.



Ik zat al scenario's te bedenken met opspattende hondenpoep en snapte er niets van
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
De tijd die mensen besteden aan koken varieert enorm maar dat is ook omdat sommigen koken ook echt leuk vinden. Mijn man staat rustig een uur of langer in de keuken maar het is ook hobby. Hij vindt het leuk om te experimenteren en het hoeft niet allemaal efficiënt. Hij zal nooit zoals ik dat wel doe bewust 2x zoveel koken zodat we er morgen ook genoeg hebben, alvast 3x de hoeveelheid aardappelen koken zodat ik die de rest van de week gebakken en als puree op kan dienen of (voor hem de horreur) gebakken diepvries aardappelen serveren met wortels uit een blikje en kapitein iglo visticks. Dat doe ik dus wel. Hij maakt alles vers en zonder pakjes. Wat prima is. Hij vindt het ook geen vervelende taak maar juist leuk.

Ik vind in elk geval niet dat mijn man zoveel meer in het huishouden doet dan ik omdat hij meer tijd is aan koken. Hij kan het ook in kortere tijd doen.
Alle reacties Link kopieren
1 uur per dag, waarin ik altijd een borstel door de wc haal (2 jongens in de leeftijd van 4 en 5 jaar). Vaatwasser in- en/of uitruim, soms lege flessen, kranten ed verzamel en weggooi, soms een boodschapje doe.



Man kookt altijd en regelt meer de keukenspullen.



Huishoudster komt 2x per week en doet de was en strijk op woensdag en op donderdag sopt ze het hele huis. Tuinman en glazenwasser komen ook regelmatig. Daarnaast nog klusjesman.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 21 augustus 2016 @ 08:49:

[...]



Oh daar zou ik echt nooit aan gedacht hebben. Ik heb nooit vogelpoep op het raam, maar ik woon 2-hoog middenin de stad misschien dat dat scheelt? Wel veel vogels in de binnentuin maar ik heb geen schuine zolderramen ofzo waar ze op kunnen poepen.



Ik zat al scenario's te bedenken met opspattende hondenpoep en snapte er niets van

Dit.



Daarbij wordt de buitenkant van mijn ramen gelapt door de glazenwasser, dus als er poep op zit zit dat er totdat de glazenwasser komt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Doornroosje75 schreef op 21 augustus 2016 @ 08:45:

Bij deze een bedankje aan de fanatieke poetsers hier. Dankzij jullie realiseerde ik me van de week dat er sprake is van wat 'achterstallig onderhoud' hier in huis. Dus vandaag las ik een poetsdag in. En vriendlief 'mag' meehelpen. Die is jullie ook zeer erkentelijk. Hahahaha, hier precies hetzelfde! Gisteren uitgebreid de badkamer gesopt.
quote:Schaap_Veronica schreef op 21 augustus 2016 @ 08:49:

[...]



Oh daar zou ik echt nooit aan gedacht hebben. Ik heb nooit vogelpoep op het raam, maar ik woon 2-hoog middenin de stad misschien dat dat scheelt? Wel veel vogels in de binnentuin maar ik heb geen schuine zolderramen ofzo waar ze op kunnen poepen.



Ik zat al scenario's te bedenken met opspattende hondenpoep en snapte er niets van







Hier ook zo'n stadse die even heel goed moest nadenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 21 augustus 2016 @ 08:39:

[...]



Leest iedereen hier overheen of vind iedereen dit normaal? Of misschien snap ik iets niet? Hoe krijg je poep op je ramen?!Vogelstront.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 21 augustus 2016 @ 10:40:

[...]









Hier ook zo'n stadse die even heel goed moest nadenken.Ik woon op het platteland maar heb nooit vogelpoep op de ramen. Wel op de auto trouwens en bij voorkeur als die net gewassen is .
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 21 augustus 2016 @ 10:39:

[...]





Hahahaha, hier precies hetzelfde! Gisteren uitgebreid de badkamer gesopt.Ik had vrijdag de keuken opgeruimd en de oven schoongemaakt door dit topic .
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 21 augustus 2016 @ 08:39:

[...]



Leest iedereen hier overheen of vind iedereen dit normaal? Of misschien snap ik iets niet? Hoe krijg je poep op je ramen?!
Alle reacties Link kopieren
quote:JoFlo schreef op 21 augustus 2016 @ 10:19:

1 uur per dag, waarin ik altijd een borstel door de wc haal (2 jongens in de leeftijd van 4 en 5 jaar). Vaatwasser in- en/of uitruim, soms lege flessen, kranten ed verzamel en weggooi, soms een boodschapje doe.



Man kookt altijd en regelt meer de keukenspullen.



Huishoudster komt 2x per week en doet de was en strijk op woensdag en op donderdag sopt ze het hele huis. Tuinman en glazenwasser komen ook regelmatig. Daarnaast nog klusjesman.Jaloers
quote:consuelabananahammok schreef op 20 augustus 2016 @ 10:33:

[...]





Relaxen is voor mij lekker zitten nietsen in een opgeruimd huis.

Relaxen is bij mij niet lekker de voeten op tafel en een uitzicht hebben op rommel en stof en vlekken op de vloer etc.

Als ik ergens zeer a- relaxed van wordt dan is het wel zichtbare rommel.

Ik leef nu eenmaal niet graag in een vies en slordig huis, dat is verre van mijn defintie van relaxed leven.Dat heb ik ook. Daarom kijk ik maar naar het computerscherm. Of de televisie, of tablet of smartphone. Probleem opgelost!
Alle reacties Link kopieren
quote:mariposita schreef op 22 augustus 2016 @ 14:45:

[...]





Dat heb ik ook. Daarom kijk ik maar naar het computerscherm. Of de televisie, of tablet of smartphone. Probleem opgelost! En dan zo af en toe een doekje over het scherm van mijn tablet
Ik geloof niet meer in sprookjes.
verkeerde topic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven