En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Jeetjemina, wat klinkt dat lekker, precies waar ik zin in heb vandaag, maar ik heb nog over van gisteren...
Alle reacties Link kopieren
quote:shisha schreef op 23 augustus 2016 @ 17:16:

Jeetjemina, wat klinkt dat lekker, precies waar ik zin in heb vandaag, maar ik heb nog over van gisteren...

Was heerlijk!

Dan zet je het voor morgen op het menu?
quote:Jeetjemina schreef op 23 augustus 2016 @ 18:08:

[...]



Was heerlijk!

Dan zet je het voor morgen op het menu?Dat is een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic, ladies!!



Hier vandaag een heerlijke lunch gehad bij een biologische fattoria. Met o.a. lamsvlees uit de oven, pici all' aglione (een soort dikke spaghetti met tomaat en knoflook) en lekkere antipasti en wijn. Verder de afgelopen dagen ook prima gegeten, maar ja, dat is in Italië niet zo moeilijk hè?!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk infojunk! Waar zit je in Italië?



Vanmiddag eerste echo gehad en er klopte een hartje. Superleuk en ook wel een beetje een geruststelling. Op het menu vanavond melanzana parmigiano. Sinds ik zwanger ben, heb ik veel minder zin in vlees. Helemaal niet verkeerd eigenlijk. We eten nog wel vlees hoor, maar met een groot stuk vlees maak je mij niet blij momenteel..
Alle reacties Link kopieren
Owwww, ik ben jaloers, infojunk!!!



Lekker plaatje, Moosey!



Hier alles weer in 't gareel, met alle buitenschoolse activiteiten van kind die weer aanvangen (+ 1 t.o.v. vorig jaar). Gelukkig hebben we maar 1 kind



We aten absoluut niets noemenswaardigs
Alle reacties Link kopieren
quote:koreveen schreef op 22 augustus 2016 @ 20:46:

Happy new topic, kookgodinnen

Ben ook benieuwd naar je plaatje, Moos.Ooooooh, wat lief! Ik ben een kookgodin...
Alle reacties Link kopieren
Raadselachtig, dat plaatjesgedrag.. Hoop dat-ie het nu gewoon blijft doen.



Ik had eters en ik kookte hoofdzakelijk uit de moestuin, moeha. Lasagne met tomatensaus met cavolo nero en zwarte olijven en plakken courgette, en een salade met geroosterde courgette, tomaten, een bizarre komkommersoort (Lemon Apple, heet-ie, hij is dan ook rond en geel. Heel grappig maar niet perse lekkerder dan gewone komkommer) en kappertjes. Had een beetje ruzie met m'n tomatensaus maar uiteindelijk was-ie toch erg lekker geworden. Eters werden er ook blij van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hem nog steeds niet. Tenminste op iPhone. Op pc nog niet gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Stom, op laptop zie ik m wel inderdaad, op telefoon niet..
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk nú dan echt gefixt.
Alle reacties Link kopieren
Ja nu zie ik het. Wat is het?
Alle reacties Link kopieren
Mijn lief ging gisteren eten met vrienden. Ik at daarom uit de diepvries. Kofta.



Vanavond eten we geroosterde pompoen in sinasappel- granaatappel marinade met couscous en feta.
Alle reacties Link kopieren
quote:irmaladouce schreef op 23 augustus 2016 @ 21:43:

[...]





Ooooooh, wat lief! Ik ben een kookgodin... Echt wel!!!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Maandag besloten om vandaag lekker vrij te nemen. Lief en ik stappen zo in de auto naar Zeeland waar mijn schoonouders in een huisje zitten. Vanavond blijven we daar BBQ'en.



Had gister een drukke dag op kantoor en geen zin om te koken dus het werden kipfilet, geitenkaas, walnoten tosti's. Ook lekker.



Shisha, jouw menu van 2 dagen geleden klinkt heerlijk zeg.



Moos, wat leuk dat je bijna volledig uit je moestuin kan koken.



Raisin, fijn dat de echo ok was.
Alle reacties Link kopieren
@ allen: hallo! Ik ben nu in NL, dat hebben sommigen wel op fb gezien. Eerst op vakantie op een camping aan de kust en nu nog een week in hotel papa. Waar ik maandag op verzoek van pa en stiefmoeder wraps met gehakt maakte en gister kreeg ik vispakketjes met aardappel gratin. Met hopbaby gaat alles goed, hij is lekker dik aan het worden en sinds gister kan hij rollen.
Alle reacties Link kopieren
@ raisingirl: gefeliciteerd! Mijn arts zei dat het evolutionair hepaald is dat vrouwen in de zwangerschap geen vlees willen eten. Vroeger was dat namelijk gevaarlijk vanwege ziekten en bactieren. Vond ik wel logisch klinken. Ik was in mijn zw ook weer vegetarisch.
Alle reacties Link kopieren
@Raisingirl: fijn, een goede echo!

Wij zitten op de grens van Umbrië en Toscane. Zo'n 100km van de aardbeving vandaan... Niks van gemerkt vannacht overigens.



@Moos, gaaf plaatje. Zulke kubussen vind ik altijd leuk! En heerlijk, al die eigen groente!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Voor vanavond staat er spaghetti alla carbonara op het menu
Eat glitter for breakfast and shine all day
Alle reacties Link kopieren
Vanavond eten we kip, roerbakgroente en ajam pangang saus.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 23 augustus 2016 @ 23:29:

Ja nu zie ik het. Wat is het?



Het is kunst 98 blokjes van exact dezelfde afmetingen gesneden uit voedingswaren. Ik vind het vrij fascinerend om naar te kijken



Ik zit weer ns op kantoor, daar is het ook echt weer voor Ben pas laat klaar, we zullen wel restjes eten vanavond. Ik heb nog wat lasagne van gisteren en nog wat restjes Indiaas. Wordt wel wat.
Dat is goed nieuws Raisingirl!



Ik was vanochtend met frut in de natuurspeeltuin (modder, zand en water met pompjes) dus dat was feest. Daarna onder de douche gezet en nu ligt ze lekker te tukken. Vanavond wil ik vega hamburgers maken, met erbij een paar ovenfrietjes en een flinke salade met oa tomaat uit de oven.



Ik zie de foto nu ook en ik vind m supercool.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, ik zie het plaatje! Leuk!



Gisteren was ik wat later thuis dan gepland en vriend moest aan het begin van de avond weg. Wegens weinig eten in huis en inspiratieloos hebben we toen friet gehaald. Doen we bijna nooit, maar het was heerlijk

Vanavond ga ik ergens wat eten met een vriendin. Weet nog niet waar.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten dus nasi goreng met een gebakken ei.

Voor morgen moet ik nog wat verzinnen. Heb wel gazpacho ( niet zelf gemaakt). Iets van een salade is altijd lekker met dit weer.

Ik zie nog wel. Ga na mijn werk even fietsen,ja ondanks de warmte ff de stad in voor paspoort en paar andere kleine dingen en ik heb morgen tijd.
Drift, uit eten vind ik ook altijd erg leuk, zeker buiten op een terras op zo'n mooie zomerse avond als dit en frietjes zijn soms ineens erg lekker.

Teigera, vega-hamburgers heb ik nooit gemaakt, eet je vaak vegetarisch?

Moosey, ik hoop dat de restjes lekker waren, makkelijk en snel is het vaak wel en dat vind ik dan altijd wel weer fijn van restjes.

Jeetjemina, geen garnalen vandaag voor mij, ondanks dat ik het nog steeds een heel goed idee vind.



Vandaag liep het allemaal anders, want ik ben samen met een vriend naar het strand gegaan en vanwege de warmte zijn we tot laat daar gebleven. Eerst wilden we nog een frietje halen, maar toen besloten we toch op het laatste moment om zelf echt te gaan koken.

Maar we kwamen pas rond half negen thuis, hebben eerst een kippensoepje gegeten, uit zo'n zak met een beetje stokbrood erbij, want we voelden ons flauw van de zon en het zweten. Toen moesten we nog boodschappen doen en nu eten we zo meteen biefstuk!

Biefstuk met aardappeltjes en champignons en koolrabi in blokjes.

We eten erg laat, maar dat moet kunnen met dit weer en ik heb al zo'n tijd geen biefstuk meer op...dat ik nu al zit te watertanden.

Zo meteen de koolrabi afgieten en dan met een beetje boter en zout en peper vermengen.

Nu alleen nog even zorgen dat de biefstuk de goede garing krijgt, niet te gaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven