Kiezen tussen twee appartementen.

23-08-2016 10:38 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Ik sta op het punt om mijn eerste (starters) appartement te gaan kopen, maar twijfel héél erg tussen twee appartementen. Ik hoop dat jullie adviezen hier mij wat meer houvast kunnen bieden. Beide appartementen liggen in dezelfde woonplaats. Het betreft een plaats met ca. 30.000 inwoners en een daarbij behorend centrum met redelijk wat winkeltjes, brasserietjes en cafe's.



Een van de appartementen ligt midden in het centrum. Voordeel is dat het appartement uitkijkt op een leuk pleintje en dat het er vrij levendig is. Wat ik ook wel leuk vind is dat je vanuit dit appartement je boodschappen in principe lopend kunt doen, sneller even op een terrasje gaat zitten en er toch wat meer bedrijvigheid is. Nadeel is dat dit appartement iets kleiner is (ca. 65 vierkante meter), dat de keuken vrij klein is en direct in de woonkamer zit en dat er maar een slaapkamer is. Ook geldt hier betaald parkeren dus zul je een parkeervergunning of iets dergelijks nodig hebben.



Het andere appartement ligt buiten het centrum in een erg rustige wijk waar voornamelijk ouderen wonen. Voordeel is dat het appartement vrij groot is (bijna 80 m2), dat er twee ruime slaapkamers en twee balkons zijn. Ook is er een aparte keuken met zelfs een kookeiland er in, waardoor je toch iets minder een ''studio'' idee hebt. Ook kun je de auto voor de deur parkeren en die rust is natuurlijk zowel een voordeel als een nadeel. Nadeel van dit appartement is dat ik het er van de buitenkant nogal armoedig uit vind zien, is een soort flatblok uit de jaren 60.



Ik ben op dit moment 27 en vrijgezel. Ik weet natuurlijk niet hoe de toekomst zal verlopen wat betreft relatie / kinderen en dergelijke, maar ik heb wel degelijk een kinderwens en sta ook open voor een relatie. Dit is natuurlijk allemaal toekomstmuziek maar het eerste appartement is natuurlijk alleen maar geschikt voor een persoon of een koppel. Mocht er opeens snel verandering komen in mijn leven, dan zou ik moeten verhuizen mocht ik zwanger worden. Het andere appartement biedt veel meer mogelijkheden op de langere termijn.



Wat zouden jullie doen?
Open keuken is juist weer helemaal hot

Want 'daar speelt het hele leven zich af'

Paps of mams achter het fornuis, 2 blagen die braaf hun huiswerk zitten te maken aan de eettafel en de labrador op het kleedje bij de gashaard.

En als er vrienden komen eten is het contact toch zó gezellig!



Bij mij zou het er in de praktijk op neerkomen dat ik de hele avond naar de vieze pannen zit te kijken omdat ik te lui was de vaatwasser van de vorige dag uit te ruimen



Mijn keuze zal dus ook naar app twee gaan
Alle reacties Link kopieren
IK heb ook een open keuken, en het voordeel daarvan is dat je visite nooit alleen zit als jij even koffie of iets anders te drinken haalt. Met een huis vol bezoek maakt dat niet uit natuurlijk, maar als je maar een vriendin op de koffie hebt, is het veel gezelliger als je kunt blijven praten als je in de keuken bezig bent.

Het voordeel van een dichte keuken is natuurlijk dat je de deur dicht kan doen als het er een rommel is (afwas op het aanrecht en dat soort dingen)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven