Gezondheid alle pijlers

Dochter met veel wratjes

23-08-2016 22:52 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
high16 wijzigde dit bericht op 30-12-2017 18:36
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vraag een verwijzing naar de dermatoloog als je geen vertrouwen hebt in je huisarts. Heeft ze er last van? Lijkt me vooral vervelend voor een pre puber
Wij gebruiken voor de wratjes van onze dochter Thuja D6 van A. Vogel. Ik weet alleen niet of dit voor waterwratjes of gewone wratjes is. Misschien dan even vragen bij de drogist.



Het is een homeopatisch middel en het werkt perfect. Je ziet de wratjes minder worden.
Alle reacties Link kopieren
Ze vindt t natuurlijk wel steeds vervelender worden. Zeker omdat het er steeds meer worden.
Wij gebruiken ook thuja bij voetwratjes maar toen de kids waterwratjes kregen gingen die vanzelf weg, maar niet aan krabben he dan besmet je jezelf of anderen weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit als kind ook gehad en het is inderdaad heel erg vervelend! Het begon rond mijn 8e/9e en het verminderde pas op mijn 14e, na álles geprobeerd te hebben, toen mijn moeder me meenam naar een homeopaat. Nou was ik hier veel te sceptisch voor (en dit ben ik eigenlijk nog steeds), maar toch verdwenen ze in een rap tempo toen ik bij de homeopaat liep; binnen een paar maanden had ik helemaal niets meer. Ze zijn ook nooit meer teruggekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat vervelend voor je dochter. Bij ons hielp 2x per dag een druppeltje tea tree olie en daarna afdekken met een laagje nagellak. Maar kan me voorstellen dat dit bij heel veel wratjes niet te doen is.
Alle reacties Link kopieren
Blanke nagellak bedoel ik dan he
Alle reacties Link kopieren
Zo vies, wratten
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:26:

Zo vies, wratten



Bedankt voor deze scherpe analyse. Heeft TO echt veel aan.



Helaas geen tips TO, succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:26:

Zo vies, wrattenDaar heb ik wat aan, zo'n reactie ????
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag! Maar misschien toch eerst nog even naar de huisarts voordat ik zelf aan de slag ga. De drogist zei ook dat ochtendurine kan helpen, maar dat zal ze niet zo leuk vinden.
Dat gele spul wat jij noemt is waarschijnlijk betadine.

Hielp hier goed, iedere keer na bad/douche insmeren.
Alle reacties Link kopieren
Azijn erover. Drie maal daags
Saai maar spannend
De binnenkant van de schil van tuinbonen wil ook heel goed helpen.

dagelijks drie keer insmeren/wrijven.

Het is een oud middeltje,ik heb het nog van mijn grootouders geleerd.
Alle reacties Link kopieren
De eerste wratjes kreeg ik bij mijn dochter ook weg met Thuja.



Maar toen ze er steeds meer kreeg, moest ik andere middelen gaan uitproberen.

De simpele wrattenpennen met salicylzuur hielpen niet voldoende. En de nagellak-truuk ook niet.



Toen ben ik op zoek gegaan naar een wrattenpen met trichloorazijnzuur, omdat ik las dat die stof goed werkt. Ik kwam uit bij de wrattenpen van Formule W; deze kost €7,95 bij de drogist.

Je hoeft maar 4 dagen te behandelen. En in sommige gevallen, na een rustperiode, nogmaals 4 dagen. Alle wratten van mijn dochter waren al gauw verdwenen. Echt een aanrader. Lees hier voor meer info.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil de dokter niet behandelen met stikstof? Is toch echt een effectief middel.
Alle reacties Link kopieren
De nagellak hielp alleen in combinatie met tea tree olie (dochter had zeer hardnekkige voetwrat). Alleen nagellak werkte niet. Ik vond nagellak fijn omdat het de wrat afdekte.



Hier ook een huisarts die kinderen liever niet meer behandelt met stikstof. We kregen Salicylzuur mee. Huid afdekken rondom de wrat en dan elke dag erop. Wat een rotspul! Ondanks het zorgvuldig afdekken en insmeren met vaseline, tastte het zuur de gezonde huid enorm aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 24 augustus 2016 @ 11:52:

Waarom wil de dokter niet behandelen met stikstof? Is toch echt een effectief middel.Stikstof doen ze niet op handen. Is een te tere huid.
quote:High16 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:45:

Alvast bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag! Maar misschien toch eerst nog even naar de huisarts voordat ik zelf aan de slag ga. De drogist zei ook dat ochtendurine kan helpen, maar dat zal ze niet zo leuk vinden.Het punt is; het helpt wel. Ik heb als kind hetzelfde gehad, op het toppunt had ik (voor zover ik kon tellen) ongeveer 130 wratten op handen en armen. Ik kreeg ook de tip van ochtendurine, en heb iedere ochtend urine er over laten lopen, dan even wachten, dan goed afdouchen, en binnen een maand was alles zo goed als weg. Dus ik zou 't zeker aanraden, ook al vond ik het toen ook een verschrikkelijk idee.
quote:High16 schreef op 24 augustus 2016 @ 17:38:

[...]





Stikstof doen ze niet op handen. Is een te tere huid.Typisch. Bij mij zijn als kind diverse wratten op de handen met stikstof weggehaald. Vond het verschrikkelijk pijnlijk, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds nu ongeveer eindelijk af van twee voetwratjes na een kuur van afwisselend stikstof en dat gekke knalgele spul (om de twee weken). Bij mij deed de huisartsassistente telkens wat eelt weghalen en dat ging dan de eerste dagen super. Heb de afgelopen weken zelf met een eeltrasp (klinkt best vies I know haha) de wratjes vrij gehouden van eelt en bam, ze zijn nu bijna weg! Mijn wratjes waren waarschijnlijk wel heel anders dan die van je kindje, maar misschien kan je iets proberen met een eeltvijl (dat is iets minder hardnekkig dan een eeltrasp). Bij de kruidvat verkopen ze die dingen voor 2 euro ofzo!
Alle reacties Link kopieren
Als jong kind een paar wratjes gehad, rond mijn 16e kreeg ik er erg veel op mijn handen, met name rond de nagels. Verschillende keren laten behandelen met stikstof zonder resultaat. Alle huis-tuin keuken middeltjes zoals nagellak geprobeerd zonder resultaat. Toen 2 maand de tijd gegeven zonder er iets aan te doen en toen gingen ze vanzelf een voor een weg:)

Huisarts wilde wel een doorverwijzing naar de dermatoloog geven, maar ik heb ik niet nodig gehad, maar zou je nog om kunnen vragen.
Ik heb destijds veel gehad aan Noxacorn. Toen alleen voor likdoorns en eelt maar zag laatst dat het nu ook aanbevolen wordt bij wratjes. Ik heb alles gedaan destijds...stikstof, erover plassen, tuinbonen, in het licht van de volle maand om12 uur drie keer vragen Maantje. Maantje, haal mijn wratjes weg....niks hielp behalve Noxacorn.



Ik was 12 dus dan doe je gekke dingen in de hoop dat het helpt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven