Geld & Recht alle pijlers

Kun je ook te eerlijk zijn?

23-08-2016 13:14 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,



gewetensvraagje; ik ontdekte dat mijn provider een fout heeft gemaakt met mijn nieuwe abonnement waardoor ik stukken minder zou betalen per maand en mijn nieuwe telefoon niet af zou betalen. Ik heb contact met ze opgenomen om dit recht te zetten. Ten eerste omdat ik gewoon graag eerlijk ben, maar ook ten tweede omdat ik niet wil dat zij er zelf na twee jaar achter komen en ik dan ineens honderden euro's in 1 keer moet betalen en ik 'busted' ben.



Toch knaagt het aan me. Ben ik te eerlijk geweest?



Ik weet zeker dat een vriendin van me dit nooit zou hebben gezegd. Achteraf zou ze zeker klagen als er toch een rekening komt na een jaar of twee, maar als het niet was opgemerkt, zou zij niks zeggen.



Wat vinden jullie?



*Poll mist stuk van de tekst. Moet zijn: POLL: ZOUDEN JULLIE DE FOUT RECHTZETTEN AL IS HET IN JOUW FINANCIELE NADEEL?

Zouden jullie de fout rechtzetten al is het in jouw financie

Totaal aantal stemmen: 128

Ja (65%)
Nee (35%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 23 augustus 2016 @ 13:49:

[...]



In mijn woonplaats heeft de politie telefoon. Dat scheelt enorm.



Maar ja, de voorbeelden die ik noemde zijn praktijkvoorbeelden.Gevonden voorwerpen moeten toch bij gemeente worden ingeleverd?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk duurt het langst.
Alle reacties Link kopieren
Ik wel, eerlijkheid duurt het langst.
Het ligt er een beetje aan wat het is en wanneer ik erachter kom.

laatst kwam ik er thuis pas achter dat ze bij een winkel vergeten waren iets aan te slaan. Met deze hitte ga ik geen kwartier terug lopen om het alsnog te betalen.

Bij de supermarkt laatst iets wat per ongeluk onder maxi cosi kind in het winkelkarretje gegleden was. Daarom wel terug gelopen naar de klantenservice om te betalen, was tenslotte ook mijn fout.

Vond laatst in een winkel een vergeten kledingtasje met nieuwe kleding erin, dat geef ik af bij de klantenservice.

Een euro op straat houd ik lekker zelf, een portemonaie niet, die geef ik af, of zorg er bv via facebook voor dat deze weer bij de eigenaar terecht komt.

De ns bleek ooit bij mij vergeten te zijn een voordeelurending van mijn ov chipkaart af te halen. Kwam ik pas achter toen ik met de nieuwe ineens een stuk meer kwijt was aan dezelfde treinreis. Dit lekker laten zitten. Die treinen zijn belachelijk duur voor het 'comfort' wat je er ontvangt.



De telefoonprovider zou bij mij een twijfelgeval zijn. Is mijn fout niet tenslotte. Zou een beetje ook van het bedrag af hangen. Zou wel zorgen dat ik het geld apart zou houden voor het geval dat.
quote:krekeltje-87 schreef op 23 augustus 2016 @ 22:09:

Wat een hoop reacties, leuk! Moet zeggen dat ik me beter voel na te hebben gelezen dat ik niet de enige ben. En inderdaad, geld op straat vinden is anders. In dit geval is er een kans dat ze het doorkijgen (en ook een kans dat ze het niet doorkrijgen), maar daar gaat het niet om; het zou gewoon teveel aan me knagen.



Kom maar op met dat ijsje @ Hunniebunnie! Heeft inderdaad een groot deel hier verdiend



Komt'ie, wel eerlijk delen hè



Alle reacties Link kopieren
Nom! Lekker Hunnuebunnie! Net wat ik nodig had met deze warmte.



Kleine update trouwens: ze hebben een 'case' opgezet om het uit te zoeken, zou ik binnen 24 uur in mijn inbox zien om de status te kunnen volgen. Je raad het...nog niks in mijn inbox na twee dagen. Pff..moet ik ze nou weeer gaan bellen?!
quote:handigmetgeld schreef op 23 augustus 2016 @ 13:53:

Ik ben (te?) eerlijk. Geef geld terug als de cassiere me teveel geeft, herstel fouten van leveranciers en klanten. Zou ik andersom ook mooi vinden.



Ik geloof wel in 'behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden', of in karma, of hoe je het ook maar noemen wil. Uiteindelijk wordt de wereld daar mooier van, denk ik.
quote:tvandattum schreef op 24 augustus 2016 @ 09:14:

[...]





Gevonden voorwerpen moeten toch bij gemeente worden ingeleverd?Echt? Die is nieuw voor me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven