Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 3

26-05-2016 19:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Change of names......
Welkom onbevangen. Wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je daar wel van af wilt. Goed dat je mee komt schrijven!



MsMuscle welkom
Hi MM
Alle reacties Link kopieren
Goeie naam MM!

Onbevangen ai, dat zijn altijd van die momenten die je snel wil vergeten... Maar wel goed dat het dus níet normaal is voor jouw vriend en zijn familie!

Ik heb een vriendin met een kwade dronk, als ze dan van haar fiets of stoel viel en je wilde haar helpen dan werd ze woest. Heel naar inderdaad. Weet je ongeveer hoeveel je had gedronken?



Pinda het lijkt me heel moeilijk dat je samen moet werken. Echt hoe doe je dat? Kan hij er uit gewerkt worden?
Alle reacties Link kopieren
Onbevangen nu even een reactie (ik was eerst LD). Lukt het je om een tijdje de drank te laten staan? Begin daar eerst mee en ervaar hoe dat is.

Een k.o. wil niet zeggen dat je abnormaal veel gedronken hebt, kan ook komen door te weinig eten, oververmoeidheid etc. Maar ook dat zijn geen excuses, je gaat over grenzen.

Je zal ten eerste iets moeten doen om het vertrouwen terug te winnen voor je omgeving. Lijkt me voor jezelf , maar ook voor hen om eens te beginnen met een maand niet te drinken. Lijkt je dat wat, of vliegt het idee je naar de keel?
Pausini weer fit ;)



Betty het is verwarrend. Dit komt niet vaak voor en lijkt me ook maar beter van niet.

Er wordt aan gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Sodeju het wordt vandaag 33 gr! Zandzakken voor de deur!!!!!!
Lekker zweten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weer fit. Vandaag begin ik met champix.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Paus heb je al eerder Champix gebruikt? Ik werd er helemaal wappie van. Maar moet wel zeggen dat ik altijd heftig reageer op medicatie.

Succes, vind het knap van je.
Pausiniiiiii ik steun je! Go go goooooo

Fijn dat je weer fit bent.
Pausini super, zet 'm op!!!
Ik ben hier keiharde knopen aan het doorhakken en wil het liefst alleen maar janken met een fles wijn en een pak peuken. Maar ik moet er even doorheen, voor de toekomst van mezelf en m'n dromen, het moet weer relaxt worden voor iedereen.



Zometeen werken, hopelijk lig ik voor 4 uur in bed want om 8 uur gaat de wekker weer. Ben al twee weken zonder slaappillen.
Alle reacties Link kopieren
Bel kut, kan niks anders zeggen.

2 weken zonder slaappillen vind ik top van je en geen peuken!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
He Bella, keiharde knopen klinkt helemaal niet leuk. Maar wel nodig zo te horen. Sterkte van mij!

Pausini, moest even de champix googelen naar goed van je zeg! Hou vol.

Hoi Onbevangen, welkom hier. Niet leuk wat er gebeurd is. Mij lijkt het voorstel om eens een maand niet te drinken een goeie. In ieder geval is het goed dat je ogen geopend zijn. Dit is inderdaad niet goed, om zo door te drinken. maar hier hoef je je niet te schamen voor wat er gebeurd is, we hebben allemaal wel dingen gedaan onder invloed die we niet hadden moeten doen.

En verder...ik smelt! Gelukkig is het te warm om te roken dus weer een dag voorbij zonder sigaretten. Helaas vind ik het niet te warm voor een groot glas koude witte wijn maar ik doe het niet! Ik ben in een sterke bui.
Bella dat klinkt zwaar en krachtig tegelijk. Je zet wel heel goed door hoor. Poeh! voor jou.
Ik moet wel, al m'n dromen en ikzelf lijden er nu al maanden onder. En die beestjes kunnen er niks aan doen.



M'n droom is zo zeldzaam, ze vechten erom, de hoofdprijs kan ik krijgen, ik word er naar van.

Heb een afspraak gemaakt met mensen waar ik niet de hoofdprijs aan vraag en die enkel voor het lieve beestje komen.
Alle reacties Link kopieren
Bella, luister naar je gevoel, dat is het enige zinvolle wat ik kan zeggen maar dat doe je vast al!

Dora, heb bewondering voor jou, sterk.

Ik heb champix gehaald maar moet nog even het juiste moment kiezen om te starten. Vrijdag een feest, ik denk daarna.



Nog twee dagen werken, dan eindelijk vakantie. Maar zonder boot. Had een opblaasbare gekocht via Marktplaats maar die liep leeg waar ie lag. Zuur maar ja, is the story of mij life, geld weggooien, ik blijf maar lachen



Zit wel te denken om me eerdaags te gaan verdiepen in yoga of meditatie, iemand een goed advies?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Ah sneu Bella, maar fijn dat je voor de liefste mensen gaat en niet voor het geld! Ik hoop dat je goed slaapt vannacht al is het wel erg kort!

Mensen wat is het heet! Ik heb een koud glas wijn ingeschonken.
Alle reacties Link kopieren
Bel, ik weet zeker dat je hiermee de juiste keuze maakt. Hoe moeilijk het ook is. Juist het wegdoen van je mooie droom is (voor mij) een teken van liefde. Gewoon omdat je weet dat ze het ergens anders beter heeft en je andere dromen ook.



Paus, sorry maar moet om je verhaal lachen, zou mij kunnen overkomen. Maar als jij niet weggaat doe een voorstel voor een "borrel" met en zonder alcohol hier.

Dora, ik vind jou zo stoer. Gewoon stoppen met roken.



Voor diegenen die lekker aan de wijn zitten, GENIET!



Pin, zet 'm op.
Alle reacties Link kopieren
Hiiii all! Ik lees iedere dag en leef met iedereen mee, maar ik vind het lastig om op iedereen te reageren. Mooie naam MM!



even korte update van de oververhitte puss.

Anderhalve week geleden gestopt met refusal. Voel me er sterk genoeg voor. Gaat Tot nu toe ook goed al heb ik vandaag meeeega veel trek in een glas witte wijn waar het condens vanaf druppelt. Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft met deze temperatuur. Gezonde trek noem ik het maar ;). Ik heb besloten om niet voor altijd te stoppen. Goed overlegd met mijn therapeute van de afkickkliniek en mn psychiater. Ik heb altijd van een borreltje gehouden en ben heeeeel heftig doorgeschoten na wat incidenten. Psych helpt me met Hoe ik dingen moet verwerken en ik krijg EMDR therapie wat heeel erg goed werkt. Het grootste probleem waardoor ik de laatste maanden zo veel te ver ben gegaan krijgt nu een plekje. 2 sessies gehad en volgende week de laatste. (Voor wie het niet kent, Google het. Bizar Hoe dit werkt). Therapeute helpt me Hoe om te gaan met trek en hoe ik niet te ver ga mocht ik drinken. Ik voel me rustig en stress vrij. Wat fijn! Lang niet zo gevoeld. En dit komt niet alleen door de therapieën maar vooral ook door niet niet dagelijks drinken.



Marjolein

Welkom onbevangen, ik snap je heel goed. Maar net wat MM zegt, ik heb het ook 2x gehad tijdens het uitgaan en dat kwam niet door de hoeveelheden drank. Althans, niet meer gedronken dan normaal. Maar wel beide keren een emotioneel zware dag gehad. Ik denk dat dat zeer zeker meewerkt aan een black-out.
Alle reacties Link kopieren
Het was de bedoeling het kort te houden, excuus!
Alle reacties Link kopieren
Poes wat goed om van je te horen. En zulk goed nieuws. Je kunt trots zijn op jezelf. En ja zo'n koud glas witte wijn.......

EMDR ook gehad en dat werkte heel goed bij mij.

Meid wat een verschil hoe je schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Hee Poes wat klink je optimistisch. En doe mij ook zo'n therapeut! Ben echt blij voor je dat je die hulp krijgt. En dat grote glas koude wijn, ja, ik heb het nu ook zwaar hoor. Maar de winkels zijn dicht en ik heb niks in huis dus het gevaar is geweken.
Alle reacties Link kopieren
Poes, goede berichten maar kick eerst af van de gewoontes.

MM, doen we!
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven