Dilemma?

16-05-2016 10:36 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 01:09
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 22:36
95.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Over de communicatie tussen jouw schoonouders en je man hoef je eigenlijk niets te weten: je weet toch al hoe dat verloopt toch? Besluit gewoon je schoonouders uit jouw leven te schrappen. Dat betekent dat jouw man je niets meer vertelt over de onzinnige discussies totdat hij met iets positiefs komt. Je schoonouders stellen niets bij, dus geniet van de rust en focus je lekker op wat anders.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 22:34
98.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt er vanaf hoeveel last jij of jullie ervan hebben. Een lelijk schilderij bijvoorbeeld, gaat rechtstreeks naar de kringloop. Dat mag je man dan doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat de pijnpen betreft dat moet je per situatie bekijken. En je man erop aanspreken als iets te gek wordt.
Alle reacties Link kopieren
Mij gaat meer om het idee. Ik hoef geen spullen van mensen die mij negeren en niet accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Mag je man het meteen naar de kringloop brengen. Klaar is Klara! Hoef je maar 1 keer tegen je man te zeggen, hoeft hij de spullen niet eens uit te laden na het bezoekje aan je schoonouders.
Alle reacties Link kopieren
haha ja daar heb je gelijk in
Alle reacties Link kopieren
Een beetje humor maakt alles veel luchtiger. Je weet hoe de patronen lopen, dus maak er een grap van en dan wordt het een stuk leuker
quote:yogonaise schreef op 24 mei 2016 @ 21:00:

Update: nog even een stukje over de verjaardag van zoontje waarbij ik werd genegeerd en niet gefeliciteerd. Schoonouders vonden het Veel erger dat ze niet op tijd koffie kregen. Ze werden niet op tijd bediend. Hoe zouden jullie hier op reageren?

Begrijp ik niet zo heel goed, je zoontje is jarig dus moeten ze hem toch feliciteren, niet jou? Of is dat een gebruik in Nederland om de ouders te feliciteren met de verjaardag van hun kind?



Van zo'n schoonouders had ik al lang afstand genomen. Man kan alleen op visite gaan en zoontje af en toe meenemen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 22:35
99.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 22:35
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
quote:yogonaise schreef op 03 augustus 2016 @ 14:48:

Even een vraag nog.



Man heeft weer discussie gehad. Ze gingen nu zo te keer dat hij bang was dat ze er in bleven.

Ze geven nu steeds aan dat ik daar welkom ben en altijd langs kan komen. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Net wat iemand eerder zei, deze mensen schreeuwen steeds tegen ons, negeren en vernederen ons/mij. Die ga ik dan niet opzoeken.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand hier kan uitleggen of begrijpt waarom ze zeggen dat ik altijd welkom ben terwijl ze zo'n hekel aan me hebben. Ik snap dat niet. Of is dat zo, dat als ik dan nooit daarheen ga, dat zij dan kunnen zeggen dat het niet aan hen ligt want ik ben altijd welkom?

Ik vind het nogal vreemd allemaal.Zodat ze jou de zwarte piet kunnen toespelen. Hun huis staat open maar die schoondochter van hun weigert langs te komen.
Waarom wil je mensen begrijpen die zo met jou omgaan?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 22:36
99.26% gewijzigd
Ook al zou je te gevoelig zijn of dingen verkeerd zien, dan mag je nog steeds contact verbreken met mensen die jou voortdurend kwetsen.



Zeggen dat jij te gevoelig bent of dingen verkeerd ziet, is trouwens ook een manier van anderen om over jouw grenzen te kunnen blijven gaan. Want dan ligt het niet aan hen, maar kunnen ze jou wijsmaken dat het aan jou ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil absoluut niet ontkennen dat het een rotsituatie is, maar het is wel een continue herhaling van zetten zo hè.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 22:37
99.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 22:38
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 22:39
99.66% gewijzigd
Wat heb jij nou eigenlijk aan die frustratie? Welke overtuiging van jou wordt dan bevestigd? Ik heb ook een familielid met wie ik niet meer omga, en sinds ik dat contact heb gestopt, hou ik me ook niet meer bezig met haar drama. Ook niet als dat drama andere familieleden aangaat met wie ik wel contact heb. Ik haal mijn schouders op, want die andere familie kiest zelf of zij wel of geen contact met haar willen. Prima, maar ik HOEF er NIETS meer mee. Waarom blijf jij zo hangen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom verteld jouw man dit aan jou? Ik zou echt de afspraak maken dat hij dit soort dingen niet meer verteld.



En probeer het zelf dan ook los te laten wat daar gebeurd.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 24 augustus 2016 @ 10:05:

Waarom verteld jouw man dit aan jou? Ik zou echt de afspraak maken dat hij dit soort dingen niet meer verteld.



En probeer het zelf dan ook los te laten wat daar gebeurd.Ik kan me voorstellen dat man misschien ook zijn ei kwijt wil over deze situatie. Als mijn familie zo tegen mij zou doen zou ik dat ook graag met mijn partner willen bespreken.
Alle reacties Link kopieren
ja klopt jules.



Buiten dat vind ik het gewoon niet kloppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven