Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt geruststellend.



Ik vraag me wel altijd af, omdat de bezichtigingen geregeld worden door de verkoopmakelaar van de bewoners, hoe ze uiteindelijk iemand kiezen om mee verder te gaan. Jij zegt bijvoorbeeld dat je niet voor het hoogste bod had gekozen. Wat speelde dan wel mee? Je hoort vaak van de gun factor, maar als de eigenaren zelf de bezichtigingen niet begeleiden, hoe kan er dan ooit sprake zijn van de gunfactor? Want de eigenaren zien de belangstellenden immers nooit?



Tijdelijk dubbelde lasten zou voor ons trouwens geen enkel probleem zijn financieel gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:leeuwarden88 schreef op 07 augustus 2016 @ 16:01:

Dat klinkt geruststellend.



Ik vraag me wel altijd af, omdat de bezichtigingen geregeld worden door de verkoopmakelaar van de bewoners, hoe ze uiteindelijk iemand kiezen om mee verder te gaan. Jij zegt bijvoorbeeld dat je niet voor het hoogste bod had gekozen. Wat speelde dan wel mee? Je hoort vaak van de gun factor, maar als de eigenaren zelf de bezichtigingen niet begeleiden, hoe kan er dan ooit sprake zijn van de gunfactor? Want de eigenaren zien de belangstellenden immers nooit?



Tijdelijk dubbelde lasten zou voor ons trouwens geen enkel probleem zijn financieel gezien.Ons huis ging per opbod.... en wij hebben geïnformeerd bij onze makelaar wat voor soort mensen het waren. Maar de uiteindelijke doorslag was een bod zonder voorbehoud van financiering. Het hoogste bod zat daar nog ruim 5k boven, maar we hebben toen voor zekerheid gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Onze verkoper is ook niet voor het hoogste bod gegaan. Wij hadden wel ontbindende voorwaarden wat financiering maar stonden er beter voor, hoeven geen huis te verkopen en lieten de oplevering aan de verkoper over. De andere mensen wilde er al veel eerder in.
Alle reacties Link kopieren
We hebben vandaag een bod gedaan op hopelijk ons eerste huis
Alle reacties Link kopieren
We zijn niet echt meer op huizenjacht, maar hebben al een nieuw huis gekocht met de clausule erin dat ons eigen huis verkocht moet zijn. Vind het allemaal erg spannend, want "ons" huis staat dus wel nog gewoon te koop en kan nog gekocht worden door een andere partij. Ons eigen huis staat nu 1,5 week op funda en we hebben vandaag de eerste kijkers gehad en morgen komt er nog een bezichtiging. Er zou morgen nog iemand komen, maar die hebben helaas afgebeld. Het stel van vandaag wordt hem denk ik niet. Zij was heel positief, hij niet zo. Maar dat kan natuurlijk ook nog gespeeld zijn, maar goed.

Hoorde vandaag ook dat het huis achter ons dat te koop staat, alweer verkocht is. Heeft een maand te koop gestaan ongeveer. Dat is wel positief dus! Hoop dat ons huis dus ook snel verkocht is en wij door kunnen naar ons nieuwe huis. Want als dat niet door gaat, wordt het nog een hele zoektocht ben ik bang. Huis dat we nu gekocht hebben is alles wat we willen en we hebben best specifieke eisen, dus heel veel huizen met al die eisen zijn er hier niet. Hard duimen dus hier voor een snelle verkoop!
Alle reacties Link kopieren
quote:janna-sophie schreef op 07 augustus 2016 @ 23:04:

We hebben vandaag een bod gedaan op hopelijk ons eerste huis Hoe is het hiermee afgelopen? Gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Belle! Wat is de deal dan, jullie hebben het onder voorbehoud van verkoop eigen huis gekocht, maar als er nu andere kopers langskomen voordat jullie je oude huis verkocht hebben, dan kan de koop met jullie zomaar ontbonden worden? Of geldt jullie koopcontract tot een bepaalde datum en als jullie huis dan nog niet verkocht is komt het nieuwe huis weer op de markt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 23 augustus 2016 @ 22:45:

Wat spannend Belle! Wat is de deal dan, jullie hebben het onder voorbehoud van verkoop eigen huis gekocht, maar als er nu andere kopers langskomen voordat jullie je oude huis verkocht hebben, dan kan de koop met jullie zomaar ontbonden worden? Of geldt jullie koopcontract tot een bepaalde datum en als jullie huis dan nog niet verkocht is komt het nieuwe huis weer op de markt?

Het mag idd gewoon verkocht worden nu aan een andere partij. Als ze daarmee uit de onderhandelingen komen, komen ze terug bij ons en hebben we 2 dagen de tijd om te beslissen of we het toch kopen (ondanks ons eigen huis dat niet verkocht is) of dat we het toch niet doen. Wij hebben dus wel 1e keus nog dan.

De clausule loopt 4 maanden. Maar het huis blijft dus gewoon op de markt in die hele periode.
Alle reacties Link kopieren
De bezichiging van vandaag was positiever volgens mij heb verder nog niets gehoord van de makelaar, alleen dat het positief was. Zag net toen ik in de keuken stond ook nog een jonge meid met (ik denk) haar vader langs lopen en opvallend lang net uit mijn directe zicht staan kijken en kletsen enzo de auto stond verderop en vanaf daar hebben ze ook nog even staan kijken. Dus of we hebben binnenkort nog een bezichtiging, of de mensen van vandaag zijn heel enthousiast. Ik vind het wel spannend allemaal, maar ook wel leuk. Ineens mensen die voor je huis staan te kijken enzo haha!
Wij gaan morgen weer een huis bezichtigen. Het is een klushuis en staat voor €270.000,- te koop. We kunnen daarbovenop nog ca. €90.000,- lenen om te verbouwen. Dat lijkt heel veel, maar laatst hebben we een vergelijkbaar klushuis aan ons voorbij laten gaan want op basis van een bouwkundige keuring en een aannemer moest er wel voor €120.000,- aan verbouwd worden. Dit huis ziet er op de foto's beter uit, dus ben benieuwd. We denken op basis van de foto's aan een uitbouw, nieuwe keuken en badkamer en dan nog e.e.a. wat er bij komt kijken.



Het huis heeft een grote ZW-tuin met garage en ligt in een leuk buurtje waar ook wat kinderen uit zoon z'n klas wonen. We weten al dat na ons nog een bezichtiging is en zaterdag is er open huis. Voor ons gevoel moeten we dus snel beslissen als we morgen enthousiast zijn. De huizen gaan echt als warme broodjes hier in het dorp. Ik twijfel of ik morgen alvast de aankoopmakelaar bel voor advies. Dan staat hij als het ware in de startblokken indien we snel een bod willen uitbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan Sjors?



Hier vandaag weer een bezichtiging en volgende week staan er ook weer 2 gepland
quote:-Belle- schreef op 01 september 2016 @ 06:43:

Hoe is het gegaan Sjors?



Hier vandaag weer een bezichtiging en volgende week staan er ook weer 2 gepland



Ja, wel goed. Er is wel heel veel achterstallig onderhoud, maar als de kosten binnen ons budget blijven zien we wel over het klussen heen. Een kennis van ons doet bouwkundige keuringen, dus daar gaan we op korte termijn een keer mee kijken.



Bij jullie loopt het wel lekker met de bezichtigingen. Hopen dat het snel raak is!
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel handig, zo'n kennis wel stoer dat jullie zo'n project aandurven met klussen! Het is niks voor ons haha!
quote:-Belle- schreef op 01 september 2016 @ 08:41:

Dat is wel handig, zo'n kennis wel stoer dat jullie zo'n project aandurven met klussen! Het is niks voor ons haha!Stoer weet ik niet, maar we klussen graag. Ons huidige huis is nu zo'n 4 jaar af en we missen het klussen wel. Zojuist contact gehad met kennis en hij gaat dit weekend al mee. Ben benieuwd naar zijn oordeel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 01 september 2016 @ 09:52:

[...]





Stoer weet ik niet, maar we klussen graag. Ons huidige huis is nu zo'n 4 jaar af en we missen het klussen wel. Zojuist contact gehad met kennis en hij gaat dit weekend al mee. Ben benieuwd naar zijn oordeel.

Ik kan me voorstellen dat je er dan wel weer zin in hebt, als je het graag doet wij zijn precies andersom. Als er iets moet gebeuren, besteden we dat het liefste uit



Bezichtiging hier was het ook niet. Ze vonden het boven wat klein. Was ook een gezin met 1 kind en wilden een 2e, dat is ook niet helemaal de doelgroep voor ons huis. Is echt een starterswoning voor een jong stel zeg maar. Gezin kan wel, maar dan moet je wel wat verbouwen hier (dakkapel, kamers realiseren op de open zolder). Voor volgende week staan er inmiddels 3 bezichtigingen gepland. Duimen dus weer
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:31
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Via funda kan je ook zoeken naar huurhuizen.
^ Klopt, daar kijk ik ook geregeld op. Helaas niet veel aanbod in de omgeving waar ik zoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er verder geen ervaring mee. Misschien via een makelaar? Ik weet dat onze makelaar ook weleens huurhuizen heeft.
Heb inderdaad verschillende makelaars opgeslagen en kijk ik regelmatig op de site.

Had laatst zo'n site, esteon ofzo. Kon ik gratis account aanmaken, dus dacht dat is nog een keer leuk.

Ik al m'n voorkeuren enzo ingevuld, m'n salaris etc. Krijg ik een melding: Je voorkeuren zijn wel realistisch, maar dat het wel een uitdaging is en dat ik niet snel aan een woning zal komen.

Nou, oke dan.
Alle reacties Link kopieren
@Caledoniaxx Zijn er in jouw regio geen FB-groepen voor huurwoningen/vastgoed? Ik zie in mijn omgeving geregeld mensen die zo iets vinden! En kom het ook wel eens tegen op mijn tijdlijn...
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:27
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ow leuk!! Wat fijn dat je toch wat gevonden hebt! Ik hoop dat het allemaal door gaat



Wij hadden gisteren weer 2 bezichtigingen. 1 Zochten toch wat anders uiteindelijk, andere waren erg geïnteresseerd. Willen ook nog een 2e keer komen kijken, maar we hadden vanmorgen ineens een bod van de kijkers van vorige week die het boven wat klein vonden! Dat dus gemeld bij de kijkers van gisteren en die hebben wel een bod gedaan, maar dat was lager dan van die anderen. We zijn dus nu in onderhandeling en als dat op niks uit loopt hebben we dus eventueel nog meer gegadigden
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:27
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn werkgeversverklaring gelukkig snel binnen. 2 Dagen na aanvragen via de mail en binnen een week met de post hopelijk bij jou ook zo snel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven