Boerkini verbieden of toestaan?

23-08-2016 23:33 639 berichten
Wat vinden jullie nu van die boerkini? Ik zie de discussie bij Pauw. De linkse dames overtuigen mij niet. Die moslima in het zwembad zat in een trainingspak in het zwembad zich vrij te voelen. Ik vind zwemkleding onder de knie verbieden.

Boerkini verbieden of toestaan?

Totaal aantal stemmen: 227

Verbieden (27%)
Toestaan (73%)
Caviadier, wat een idioten
quote:Erizon schreef op 24 augustus 2016 @ 10:05:

[...]





Wat een raar beeld heb jij van de oosterse vrouwen die zich niet willen bedekken. Zij willen - is mijn beeld - juist de vrijheid om zelf te bepalen wat ze dragen en slechts en heel klein aantal slaat door en wil andere vrouwen hun wil opleggen en bedekking compleet afschaffen. Die laatste club wil exact hetzelfde doen als wat ze zo verafschuwen: een ander hun wil en een bepaalde kledingkeuze opleggen. Best apart..



Ik zeg volgens mij echt ergens dat ik geen groot voorstander ben van verbieden. Maar wel van meer duidelijkheid. Waarmee je dan niet moet gaan doen alsof een hoofddoek, een boerkini of een burqa persé willen dragen en daar je Nederlandse of andere westerse stemvrijheid voor gebruiken, nu echt zo heel erg gaat om allerlei vrijheden.



Er vechten vrouwen om de vrijheid te hebben het ding áf te doen, het is zeker geen symbool van vrijheid. Sterker nog, het staat daar overal symbool van anders mag je verkracht worden.



En datzelfde idee hier maar klakkeloos neerplempen dat het alleen maar gaat om een kledingstuk, is pertinent niet waar. Als het gewoon een kledingstuk was dan kon het net als een baseballpetje, naakt e.d. gewoon daadwerkelijk verboden worden zonder dat er een haan om kraaide.



Het zijn er nu enkelen. Als dit echter omslaat naar meer, dan kún je als vrouw ook niet meer zonnebaden op het strand in veel landen. Ik ben echter niet specifiek van verbieden, maar wel van het juiste gedachtengoed daarbij beargumenteren.



En dát is zeker niet dat het recht doet aan de manier waarop je als vrouw bekeken en behandeld mag worden, namelijk als degene die ongewenste intimiteiten over zich afroept.



En dat laatste, dat gebeurt nu alweer. Door mannen die vrouwen gaan betasten, aanranden en verkrachten. Gewoon op een plein. Waar niemand iets aan doet. Omdat je dat als vrouw wel zelf over je af zou roepen.
quote:caviadier schreef op 24 augustus 2016 @ 09:45:

Vier jaar geleden had ik voor het eerst weer gezwommen met mijn nieuwe burkini.

Ik werd verwelkomt in de zwembad,door een aardige badvrouw en ze voelde aan de stof en vroeg waar ik het had gekocht.



Omdat haar kleindochter ernstige uitslag heeft en op school werd gepest vanwege haar huid.

Ik had het naar mijn zin,totdat ik bij sluitingstijd werd opgewacht door een Nederlands gezin.

En de moeder en dochter mij helemaal uitscholden.

Echt ik zou bijna denken dat het Peakzwart de moeder was..

Wat een onzin kraamden die vrouwen uit.

Ik voelde mij zo vernederd,vooral toen er andere badgasten langs liepen en het gezin een tumbs up gaven.



In ieder geval,dat was de eerste en laatste keer dat ik ooit nog ben gaan zwemmen.





Je beschuldigt mij van iets wat ik echt nooit zou doen. Ik ga geen mensen uitschelden omdat ze kleding dragen waardoor mannen denken dat ze mij mogen verkrachten.



Sterker nog, ik geloof dat veel mensen oprecht denken dat ze er goed aan doen het te dragen en ze veelal zo zijn opgevoed of dit door bepaalde omstandigheden zijn gaan geloven.



En ik kan soms prima begrijpen dat een enkele vrouw zichzelf meer wil bedekken. Alleen niet vanuit een religie die mij dan een vrouw van oneer vindt die vanalles over zichzelf afroept.



Ik kan prima met mensen met een hoofddoek omgaan en als een mevrouw in burqa d.m.v. haar zoontje aan mij de weg vraagt, dan leg ik het aan haar (haar zoontje) netjes en vriendelijk uit.



Dat neemt niet weg dat ik door diezelfde mannen, diezelfde bedekking, wél regelmatig behandeld wordt en bekeken wordt alsof ik één of andere hoer zou zijn. Jochies van 12 die opmerkingen maken over je borsten, mannen die je wegkijken van het strand, 4 jonge mannen tegenover je die allerlei seksueel getinte bewegingen maken. Allemaal dat soort dingen. En ik vind niets bijna erger dan vrouwen die onderdrukt worden en gezien als verkrachtingsmateriaal, vrouwen die, regelmatig tegen hun zin uitgehuwelijkt worden, daar niet uit kunnen komen, die geen vrijheden hebben.



Dat is níet waar Nederland voor stond.



En ik vind het heel erg jammer dat veel vrouwen (en mannen) die vrouwen in die landen niet juist steunen. Niet de zaken benoemen zoals ze zijn, maar hier één of ander idee bestaat dat het allemaal echt wel heel onschuldig alleen maar een doekje is vanwege alleen maar geloof. Dát doet die vrouwen ook nog eens oneer aan. De vrouwen die gestenigd worden. De vrouwen opgesloten niet alleen in kleding, maar in hun huis.
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 02:08:

[...]



vrijheid om je godsdienst te belijden en verbod op discrimineren wegens ras, sekse, godsdienst, geaardheid etc. gelijke behandeling voor iedereen. iedere nl. hoort dit te weten. pijlers van onze vrijheid. de grondwet laat een zwempakverbod niet toe.

Inderdaad, maar de grondwet zou misschien aangepast kunnen worden, zodat op andere gebieden meer gelijkheid kan ontstaan in de samenleving, waarna de boerkini gewoon kan blijven als zijnde een zwempak.

Het gaat om een aanpassing van een paar artikelen in de grondwet:

http://joostniemoller.nl/ ... et-godsdienstvrijheid-af/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn leven nog geen boerkini gezien en ik woon in de randstad dus ik ga ook zeker weleens naar de grote stranden aan de westkust. Maar ik heb er sowieso niks tegen. Zolang de boerkini gewoon van zwemstof is gemaakt en zij ook gewoon ff onder de douche lopen voor ze het zwembad ingaan, zie ik het geen enkel probleem. Aan zee en strand vind ik het helemaal een non-issue. Ik heb zelf een bleke huid dus als ik naar het strand ga zit ik er regelmatig ook gewoon flink bedekt bij, in ieder geval mijn benen en soms ook mijn armen. Dat is toch ook oké?
Estranged met een hoofdletter D
quote:Yevpraksiya schreef op 24 augustus 2016 @ 11:23:

Ik heb in mijn leven nog geen boerkini gezien en ik woon in de randstad dus ik ga ook zeker weleens naar de grote stranden aan de westkust. Maar ik heb er sowieso niks tegen. Zolang de boerkini gewoon van zwemstof is gemaakt en zij ook gewoon ff onder de douche lopen voor ze het zwembad ingaan, zie ik het geen enkel probleem. Aan zee en strand vind ik het helemaal een non-issue. Ik heb zelf een bleke huid dus als ik naar het strand ga zit ik er regelmatig ook gewoon flink bedekt bij, in ieder geval mijn benen en soms ook mijn armen. Dat is toch ook oké?



Dat zou oké zijn als het de levensvisie van de man van de vrouw, met bedektere kleding om haar armen te beschermen, en de vrouw, in bedektere kleding om haar armen te beschermen, niet zou zijn dat je als vrouw zónder deze bedektere kleding het over jezelf afroept als je verkracht wordt.



Dan is het een beschermingsmiddel tegen de zon als je niet tegen de zon kan. Probleem is echter dat je die zon nodig hebt om gezond te blijven. Waarbij je in Nederland ook (nog) niet beschermd hoeft te worden tegen anders zich niet in kunnen houdende mannen. Maar deze levensvisie omarmen als zijnde onschadelijk en het is toch niet zo erg dat deze mensen denken dat je anders als vrouw het over je afroept dat je verkracht wordt, is lang niet zo onschadelijk.
Er ís in Nederland geen noodzaak je te beschermen tegen mannen die zich niet in kunnen houden. Dit omdát mannen zich hier gewoon in kunnen houden.



Echter gaan doen alsof mannen zich niet in kunnen houden en dit ontzettend zondig is, maakt vrouwen uiteindelijk vogelvrij.
quote:Paekzwart schreef op 24 augustus 2016 @ 11:35:

Er ís in Nederland geen noodzaak je te beschermen tegen mannen die zich niet in kunnen houden. Dit omdát mannen zich hier gewoon in kunnen houden.



Echter gaan doen alsof mannen zich niet in kunnen houden en dit ontzettend zondig is, maakt vrouwen uiteindelijk vogelvrij.Ik denk dat de enige mannen die zich niet in kunnen houden, van dezelfde cultuur zijn als de boerkini dragers
quote:Paekzwart schreef op 24 augustus 2016 @ 10:21:

Dat neemt niet weg dat ik door diezelfde mannen, diezelfde bedekking, wél regelmatig behandeld wordt en bekeken wordt alsof ik één of andere hoer zou zijn. Jochies van 12 die opmerkingen maken over je borsten, mannen die je wegkijken van het strand, 4 jonge mannen tegenover je die allerlei seksueel getinte bewegingen maken.



Waar woon jij in hemelsnaam? Ik woon in een behoorlijk gekleurde wijk en op een enkel incident na voel ik me op elk gewenst moment en in elke gewenste kleding veilig op straat.



Het is duidelijk waar jouw denkwijze vandaan komt en dat je behoorlijk in stereotypes (hoofddoek = onderdrukt = uitgehuwelijkt) denkt en daar kan ik uren tegenin gaan, maar overtuigen zal ik je niet. Mocht je mijn zienswijze toch ter kennisgeving willen aannemen: in oorsprong is het bedekken van de vrouw inderdaad een bescherming tegen rondzwervende mannen, maar inmiddels is het meer cultuur en een eigen opvatting normen en waarden. Daar conformeer je je als individu aan, net zoals wij massaal spugen in het openbaar goor vinden en het in China heel normaal is.



Ps van Keulen is allang bekend dat het ging om een stelletje opportunisten van verschillende pluimage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 24 augustus 2016 @ 11:30:

[...]





Dat zou oké zijn als het de levensvisie van de man van de vrouw, met bedektere kleding om haar armen te beschermen, en de vrouw, in bedektere kleding om haar armen te beschermen, niet zou zijn dat je als vrouw zónder deze bedektere kleding het over jezelf afroept als je verkracht wordt.



Dan is het een beschermingsmiddel tegen de zon als je niet tegen de zon kan. Probleem is echter dat je die zon nodig hebt om gezond te blijven. Waarbij je in Nederland ook (nog) niet beschermd hoeft te worden tegen anders zich niet in kunnen houdende mannen. Maar deze levensvisie omarmen als zijnde onschadelijk en het is toch niet zo erg dat deze mensen denken dat je anders als vrouw het over je afroept dat je verkracht wordt, is lang niet zo onschadelijk.Ja, de onderliggende gedachte is inderdaad niet zo schoon. Dat ben ik met je eens. Maar ik weet ook niet zo in hoeverre je van iemand kan verwachten dat zij gelijk helemaal naadloos aansluiten bij de Nederlandse maatschappij. Zij zijn het immers gewoon om zich zo te bedekken, moet je dat dan maar gaan verbieden? Met een boerka vind ik het anders, omdat daar het gezicht ook helemaal bedekt is maar bij een boerkini zie je nog wel het gezicht.



Ik denk dat je een beetje moet redeneren van kleine stapjes per keer. Je kunt iemand wel uit een cultuur halen waar je je zou moeten bedekken om jezelf te beschermen maar die cultuur uit iemand halen is lastiger. Ik vind het gewoon lastig ook.
Estranged met een hoofdletter D
Alle reacties Link kopieren
Het is niet aan de orde in Nederland, maar goed: verbieden. Jochies in zwembaden die vanuit een bepaalde etnische groep komen vallen keer op keer meisjes lastig. Omdat ze denken dat het normaal is, omdat die meisjes toch maar hoeren zijn die je mag grijpen waar je wilt. Want ze zwemmen in bikini of een badpak. Dat is ze kennelijk zo meegegeven vanuit thuis en vanuit hun cultuur. En diezelfde cultuur pleit voor het dragen van een burkini. Alleen de dames natuurlijk, die mannen mogen doen wat ze willen.

Nee, het is klaar met het toestaan van dergelijke achterlijke gewoontes. Je bent in een westerse samenleving, het tolereren van een ontzettend intolerante uiting van een cultuur (namelijk dat vrouwen zich moeten bedekken zodat mannen hen met rust moeten laten) gaat te ver.

Er is niets progressiefs/liberaals aan het toestaan van de burkini, het is wéér een achteruitgang.

En als ik moet kiezen, dan heb ik liever dat een burkini-draagster thuis moet blijven omdat ze denkt dat die burkini moet van Allah dan mijn dochter omdat ze aangerand wordt in het zwembad door de zoon/buurman/neefje/broertje van diezelfde burkinidraagster.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yevpraksiya schreef op 24 augustus 2016 @ 12:20:

[...]

Ja, de onderliggende gedachte is inderdaad niet zo schoon. Dat ben ik met je eens. Maar ik weet ook niet zo in hoeverre je van iemand kan verwachten dat zij gelijk helemaal naadloos aansluiten bij de Nederlandse maatschappij. Zij zijn het immers gewoon om zich zo te bedekken, moet je dat dan maar gaan verbieden? Met een boerka vind ik het anders, omdat daar het gezicht ook helemaal bedekt is maar bij een boerkini zie je nog wel het gezicht.



Ik denk dat je een beetje moet redeneren van kleine stapjes per keer. Je kunt iemand wel uit een cultuur halen waar je je zou moeten bedekken om jezelf te beschermen maar die cultuur uit iemand halen is lastiger. Ik vind het gewoon lastig ook.Mmmhh, "ze " zijn hier al een tijdje hoor, een generatie of vier. Het wordt niet beter, het gaat alleen maar slechter: homo-intolerantie neemt toe bijvoorbeeld. Dat zijn niet allemaal nieuwkomers.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 24 augustus 2016 @ 12:25:

[...]



Mmmhh, "ze " zijn hier al een tijdje hoor, een generatie of vier. Het wordt niet beter, het gaat alleen maar slechter: homo-intolerantie neemt toe bijvoorbeeld. Dat zijn niet allemaal nieuwkomers.Ja ben het ook deels met je eens hoor. Ik ben ook trots op de Nederlandse samenleving, waar mannen en vrouwen toch op veel gebieden gelijk zijn en ook gelijke rechten hebben. Ik weet alleen gewoon niet of je dan per se die vrouwen moet aanspreken, of alleen die vrouwen. Maar goed, misschien is het te ver en onbegonnen werk om bij de mannen te beginnen.
Estranged met een hoofdletter D
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 00:06:

[...]



zie in de weekenden in de doorsnee discotheek hoe meisjes zich bloot en sexy gekleed twerkend om de mannen draaien. Zij moeten zich aanpassen aan de onaangepastheid van de man



Hoi,



Alles wel?



'Doorsnee discotheek'??? 'Bloot en sexy'???? 'meisjes vs. mannen'????? 'Zij moeten'???????

Van begin tot end zottigheid!!

Lachen hoor..... En het was niet eens vrijdagnacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yevpraksiya schreef op 24 augustus 2016 @ 12:27:

[...]

Ja ben het ook deels met je eens hoor. Ik ben ook trots op de Nederlandse samenleving, waar mannen en vrouwen toch op veel gebieden gelijk zijn en ook gelijke rechten hebben. Ik weet alleen gewoon niet of je dan per se die vrouwen moet aanspreken, of alleen die vrouwen. Maar goed, misschien is het te ver en onbegonnen werk om bij de mannen te beginnen.Tuurlijk zouden we bij de mannen moeten beginnen, maar die lachen zich de ballen uit hun broek vanwege de strafmaat hier. Het moet vanuit die groep zelf komen. Moeders, zussen, tantes etc, díe zouden die mannen echt een flinke les moeten leren over dat je een vrouw respecteert en dus niet zo opzichtig loert, gluurt of er met je handjes aanzit. Nee, die schaffen een burkini aan.
quote:Yevpraksiya schreef op 24 augustus 2016 @ 12:20:

[...]

Ja, de onderliggende gedachte is inderdaad niet zo schoon. Dat ben ik met je eens. Maar ik weet ook niet zo in hoeverre je van iemand kan verwachten dat zij gelijk helemaal naadloos aansluiten bij de Nederlandse maatschappij. Zij zijn het immers gewoon om zich zo te bedekken, moet je dat dan maar gaan verbieden? Met een boerka vind ik het anders, omdat daar het gezicht ook helemaal bedekt is maar bij een boerkini zie je nog wel het gezicht.



Ik denk dat je een beetje moet redeneren van kleine stapjes per keer. Je kunt iemand wel uit een cultuur halen waar je je zou moeten bedekken om jezelf te beschermen maar die cultuur uit iemand halen is lastiger. Ik vind het gewoon lastig ook.quote:nessemeisje schreef op 24 augustus 2016 @ 12:23:

Het is niet aan de orde in Nederland, maar goed: verbieden. Jochies in zwembaden die vanuit een bepaalde etnische groep komen vallen keer op keer meisjes lastig. Omdat ze denken dat het normaal is, omdat die meisjes toch maar hoeren zijn die je mag grijpen waar je wilt. Want ze zwemmen in bikini of een badpak. Dat is ze kennelijk zo meegegeven vanuit thuis en vanuit hun cultuur. En diezelfde cultuur pleit voor het dragen van een burkini. Alleen de dames natuurlijk, die mannen mogen doen wat ze willen.



Nee, het is klaar met het toestaan van dergelijke achterlijke gewoontes. Je bent in een westerse samenleving, het tolereren van een ontzettend intolerante uiting van een cultuur (namelijk dat vrouwen zich moeten bedekken zodat mannen hen met rust moeten laten) gaat te ver.



Er is niets progressiefs/liberaals aan het toestaan van de burkini, het is wéér een achteruitgang.

En als ik moet kiezen, dan heb ik liever dat een burkini-draagster thuis moet blijven omdat ze denkt dat die burkini moet van Allah dan mijn dochter omdat ze aangerand wordt in het zwembad door de zoon/buurman/neefje/broertje van diezelfde burkinidraagster.



Ik hink echt heel erg hierin op bovenstaande twee kanten. Aan de ene kant ben ik niet snel voor iets verbieden, echt totaal niet, en meer voor de argumentatie, samen kijken hoe je elkaar kan leven en laten leven. Voor de vrouwen zelf die vinden dat ze een boerkini denken te moeten dragen of anders dan helemaal niet op het strand komen maar zo wel, denk ik niet dat je hen hier mee direct bereikt. Maar dat is een enkeling nu nog.



Aan de andere kant worstel ik erg met onduidelijkheid die er bestaat over de uitdraging van onze cultuur die niet aan lijkt te komen, geen tegenwicht kan bieden. Daar waar de mate van tolerantie van de onbedekte vrouw afneemt, de mate van tolerantie voor homoseksualiteit. Dus de geaardheid, het zijn van de mens zelf op straffe van de visie tot dood, verkrachting.



Op dit moment speelt het inderdaad nog nauwelijks in Nederland, maar het is wel in opkomst. Nu tref je er in principe nog echt extreem weinig vrouwen mee die hier al wonen. En het schept een precedent m.b.t. hoe onze visie is hoe je als vrouwen en mannen wél met elkaar om kan en ook móet gaan in onze maatschappij.



Waarbij de visie dat je als vrouw loslopend wild bent die allerlei mannen daarmee zou verleiden overduidelijk naar voren moet gaan komen, dat díe visie hier niet getolereerd wordt.



Ik neig dus erg naar verbieden. Dit omdat het zo'n beperkende en discriminerende ernstige manier is om de vrouw te bezien en de gevolgen steeds meer zichtbaar worden in onze maatschappij. Daar waar jonge jochies het recht denken te hebben anderen (ernstig) seksueel lastig te mogen vallen.



Dit houdt je alleen maar in stand als je elke keer opkomt voor dit soort visies als zijnde onschuldig, begrijpelijk. Ze blijven denken dat ze in hun recht staan. Ze komen er mee weg. En je hebt nu ook al ministers en anderen die gaan lopen roepen dat je als vrouw dan beter in bepaalde omstandigheden thuis kan blijven, jezelf bedekter moet gaan kleden omdat je hén anders aanstoot ook zou geven.



Men blijkt er op andere manieren niet tegenop gewassen. Onze cultuur van gedogen, vergoeilijken, maakt het er niet duidelijker op waar we wél voor staan en ondertussen worden we onder de voet gelopen. De pleinen, de zwembaden, IS in opkomst, radicale moslims die prediken in de moskee, het is niet zomaar onschuldig en "maar wat raddraaiers".



Het gaat om verworven rechten, waar we hard voor gestreden hebben, waar ik trots op ben en die ik voor andere vrouwen wil behouden. De dwang die dit soort zaken met zich meebrengt om het wél te dragen, is gigantisch groot, nog steeds groot in vele gebieden in de wereld en ook hier in families, groeperingen.



Door te zeggen dat het niet mag, help je veel meer vrouwen (en ook mannen).
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 24 augustus 2016 @ 12:33:

[...]



Tuurlijk zouden we bij de mannen moeten beginnen, maar die lachen zich de ballen uit hun broek vanwege de strafmaat hier. Het moet vanuit die groep zelf komen. Moeders, zussen, tantes etc, díe zouden die mannen echt een flinke les moeten leren over dat je een vrouw respecteert en dus niet zo opzichtig loert, gluurt of er met je handjes aanzit. Nee, die schaffen een burkini aan.



En zijn vervolgens zo geïndoctrineerd dat ze nog denken dat ze dat zelf willen ook. Er is natuurlijk ook niets fijners dan volledig bedekt op het strand te liggen, terwijl je mannelijke familieleden in hun zwembroek aan het genieten zijn. Dat is zelfs zo fijn dat ze volledig vergeten dat het voor islamitische mannen ook niet is toegestaan om zich in hun zwembroek in het openbaar te vertonen.



Maar goed, dat is nog geen reden tot een verbod natuurlijk. Vrijheid betekent dat iedereen ook het recht heeft om zich te gedragen als een minderwaardig schepsel dat slechts op aarde is om kinderen te baren.



Een verbod werkt zelfs averechts, want als iets niet mag, dan wil je het juist. Dat is menselijk. Ik denk dat er dit jaar meer boerka's en boekini's worden verkocht dan ooit tevoren.
quote:nessemeisje schreef op 24 augustus 2016 @ 12:33:

[...]



Tuurlijk zouden we bij de mannen moeten beginnen, maar die lachen zich de ballen uit hun broek vanwege de strafmaat hier. Het moet vanuit die groep zelf komen. Moeders, zussen, tantes etc, díe zouden die mannen echt een flinke les moeten leren over dat je een vrouw respecteert en dus niet zo opzichtig loert, gluurt of er met je handjes aanzit. Nee, die schaffen een burkini aan.





Zouden ze moeten doen ja, maar die dames durven dit niet: het zwaard van Damocles hangt hen voortdurend boven het hoofd.

Vergelijkbaar met een bende loverboys die hun veehandel stangt met bedreigingen e.d., maar hier is de bende een gemeenschap (bestaande uit ruim 2 miljard leden waarvan er zowat 1 miljoen in Nederland) en slaan ze de vrouwen om de oren met een boek dat alle onrechtvaardigheden die deze vrouwen in naam van het geloof ondergaan wereldwijd legitimeert.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ze het moeten toestaan. En dat wij daar dan niks van hoeven zeggen ter plekke en het respecteren, en ik vind dat wij ook gerespecteerd moeten worden.

Ik weet er te weinig vanaf om te zeggen dat het denigrerend is, ik denk ergens van wel. Maar het verbieden van de burkini zorg je niet voor minder onderdrukking, maar voor vrouwen die het strand of zwembad niet meer mogen/ kunnen/ willen bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sofief schreef op 24 augustus 2016 @ 12:55:

Ik vind dat ze het moeten toestaan. En dat wij daar dan niks van hoeven zeggen ter plekke en het respecteren, en ik vind dat wij ook gerespecteerd moeten worden.

Ik weet er te weinig vanaf om te zeggen dat het denigrerend is, ik denk ergens van wel. Maar het verbieden van de burkini zorg je niet voor minder onderdrukking, maar voor vrouwen die het strand of zwembad niet meer mogen/ kunnen/ willen bezoeken.Dat laatste blijft natuurlijk een keuze. Ik mag in de winter ook niet de straat op met een bivakmuts, of een tankstation binnenlopen met mn motorhelm nog op..
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 24 augustus 2016 @ 13:01:

[...]





Dat laatste blijft natuurlijk een keuze. Ik mag in de winter ook niet de straat op met een bivakmuts, of een tankstation binnenlopen met mn motorhelm nog op..http://www.ad.nl/buitenla ... -uit-te-trekken~ab39ff50/



Tuniek en broek als alternatief blijkt niet zo eenvoudig als gedacht... (link staat ook in het andere topic overigens).
quote:Sofief schreef op 24 augustus 2016 @ 12:55:

Ik vind dat ze het moeten toestaan. En dat wij daar dan niks van hoeven zeggen ter plekke en het respecteren, en ik vind dat wij ook gerespecteerd moeten worden.

Ik weet er te weinig vanaf om te zeggen dat het denigrerend is, ik denk ergens van wel. Maar het verbieden van de burkini zorg je niet voor minder onderdrukking, maar voor vrouwen die het strand of zwembad niet meer mogen/ kunnen/ willen bezoeken.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Heb je gelijk in!

Ik zie die hele boerkini-discussie ook als een afleidingsmanoeuvre van waar het eigenlijk echt om zou moeten gaan.

Maar misschien is het wel een opstapje, wie weet.
tegenstanders hebben het topic overgenomen met aannames, emoties en angst. Gelukkig is het meerendeel wel rationeel, zie de poll
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch wel het ultieme komkommertijd onderwerp geworden. Who cares wat iemand draagt. Mag ik nu ook niet meer in lange broek en lange mouwen over het strand wandelen (en misschien zelfs nog met pet of hoed)? Of is dat opeens anders dan een boerkini en omdat ik wit ben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sofief schreef op 24 augustus 2016 @ 12:55:

Ik vind dat ze het moeten toestaan. En dat wij daar dan niks van hoeven zeggen ter plekke en het respecteren, en ik vind dat wij ook gerespecteerd moeten worden.

Ik weet er te weinig vanaf om te zeggen dat het denigrerend is, ik denk ergens van wel. Maar het verbieden van de burkini zorg je niet voor minder onderdrukking, maar voor vrouwen die het strand of zwembad niet meer mogen/ kunnen/ willen bezoeken.Ik snap je gedachtengang, echt waar. Echter geeft het dragen van die burkini het signaal af dat sukkels die niet van vrouwen af kunnen blijven omdat ze een bikini of badpak dragen een punt hebben. Ze gaan mee in de achterlijke gedachtengang dat vrouwen zich moeten bedekken want anders grijp maar raak voor een knaak. Als je een burkini draagt, ben je veilig. Terwijl die hele burkini bullshit is. Mijn Marokkaanse collega (met hoofddoek) ligt gewoon in een badpak aan het strand hoor, ook in Marokko. Het was echt niet alsof ze hiervoor allemaal niet naar het strand mochten. Als er nu steeds meer vrouwen in burkini naar het strand gaan, krijgt zij te maken met de groepsdruk. Gelukkig staat zij haar mannetje, maar er zijn er zat die er voor zwichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven