Nooit gedacht dat ik in deze situatie terecht zou komen..

24-08-2016 00:04 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt even jullie hulp nodig.



Mijn relatie loopt op dit moment helemaal niet lekker. Staan zelfs op het punt om uit elkaar te gaan.



We hebben een huis en een dochtertje waar we allebei heel trots op zijn. Dit is altijd hetgeen waar we voor geleefd hebben (een kindje).





Situatie: man geeft aan al een langere tijd niet gelukkig te zijn met z'n leven. Hij geeft mij hier de schuld van, omdat ik hem soms wantrouw. Ik ken hem door en door en voel het als dingen niet kloppen die hij zegt of doet. Ik ben erachter gekomen dat hij veelvuldig contact heeft met een andere vrouw. Toen ik hem ermee confronteerde gaf hij aan dat het enkel vriendschap is.



Ik voel al een lange tijd een bepaalde afstand, dus mijn vermoedens kloppen wel degelijk, omdat hij soms zo ontzettend vaag doet. En als ik mijn vermoedens dan uitspreek, dan reageert die boos en geïrriteerd. Terwijl ik zou denken als je niets te verbergen hebt, dan hoef je niet zo te reageren toch?



Ik begrijp hier alleen totaal niets van, hij is zo gek op z'n kind en kan echt niet zonder haar, waarom vergooit hij dit dan met de consequenties die erbij horen als je uit elkaar gaat.



Ik vind het zo lastig om hiermee om te gaan. We gaan wel gewoon met elkaar om, maar hij wilt er niet over praten.



Pff, zit er zo mee in m'n hoofd met de gevolgen die gaan komen als we uit elkaar gaan.



- hoe is dit voor m'n dochter in de toekomst (dochter is net 1 jaar geworden)

- alleen al het idee dat ze in 2 huizen/gezinnen moet gaan opgroeien)

- waar komen we te wonen, moeten ons huis gaan verkopen dan

- naar welke school moet ze gaan etc.



Echt alles gaat door m'n hoofd. Ik vind dit zoooooo erg. Ik had dit nooit verwacht!



Ik had al heel lang een onderbuikgevoel dat er dingen niet klopte en hij alles maar ontkennen. Maar er speelt wel degelijk iets, en oef wat baal ik hiervan zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schuldige schreef op 24 augustus 2016 @ 07:31:

[...]





Dat hij contact heeft met een andere vrouw was al duidelijk. En op vragen over dat contact defensief reageren is meestal al een slecht teken.



Tenzij iemand er een handje van heeft wantrouwig en jaloers te zijn en daar ook regelmatig bevestiging in vraagt. Daar reageert niet iedereen altijd even begripvol op.



Wie kwam met het idee van uit elkaar gaan, hij of jij?



Jij zegt hier:

Ik voel al een lange tijd een bepaalde afstand, dus mijn vermoedens kloppen wel degelijk, omdat hij soms zo ontzettend vaag doet.



Dat is een aardig cirkeltje: je voelt iets, dus klopt dat, want je voelt het aan hoe hij doet. Welke vermoedens heb je concreet en hoe weet je dat die waardig zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 00:15:

"Ik ken hem door en door en voel het als dingen niet kloppen die hij zegt of doet."

en verder spreek je over vermoedens over afstand waar dan over gepraat moet worden. Dat klinkt nogal beklemmendTja, dan kan man idd niet anders dan met andere vrouwen omgaan.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Leg hem voor dat je voelt dat het tussen jullie niet lekker gaat. En dat je bang bent dat het niet vanzelf beter wordt. Vraag hem eens hoe hij zijn leven ziet, wat hij mist. Gewoon een goed rustig gesprek, zonder anderen in het gesprek erbij te halen.



Reageert hij geïrriteerd, dan kun je duidelijk uitspreken dat jij ziet dat jullie afstevenen om een scheiding, en dat jij denkt dat het niet nodig is.



De andere vrouw is duidelijk een vlucht, maar je kunt het daar niet over hebben als hij alles ontkent en maar ontevreden is over zijn leven.
Schijnt dat de overgang van een eerste kind krijgen voor veel relaties een te grote druk is, en komt vreemdgaan en relaties uit elkaar gaan in die periode dan ook meer voor.

Die vriendin van hem, komt die niet bij jullie over de vloer dan? Bij verjaardag dochter eventueel, en van je man?

En ontloopt je man ook de verantwoordelijkheid om te zorgen voor jullie kind toevallig of is hij wel betrokken bij haar?

En was de relatie tussen jou en je man al slecht toen je zwanger werd, was het bijvoorbeeld een ongeplande zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor contact heeft hij met die andere vrouw? Waar hebben ze het over?



Mist hij iets bij jou wat hij bij haar wel vindt?



Verder loop je wat op de zaken vooruit, door al over scheiden te beginnen.

Voor jonge kinderen zorgen is vaak zwaar en de relatie kan er onder gaan lijden als alles alleen nog om de kinderen draait. Miss een idee om samen met je partner met z'n tweeën eens wat leuks te gaan doen? Etentje, weekendje weg, zoiets.
Levensgenieter ;)
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat hij iets met die vrouw heeft. Jij begrijpt niet waarom hij een scheiding zou willen met alle ellende. Voor hem is dit nu ook ellende, als hij ongelukkig is met jou.

Voor hem is dat straks opgelost, hij denkt de dagen dat dochter bij jou is wel door te komen, met nieuwe vriendin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 24 augustus 2016 @ 00:55:

[...]





Awww Sandra, hoe is het nou met jou?





Dankjewel voor de interesse Eleonora ,



Met mij redelijk hoor!

Ik ga gewoon Door een focus me op de leuke dingen die er natuurlijk ook zijn!

Het lastige is nu alleen dat alles vooral de toekomst nog onbekend is. Hoop dat de scheiding er een beetje vlot Door is straks...



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Om iets uit mensen te krijgen is een andere aanpak nodig. Boosheid en verwijten zijn nou juist de twee dingen die daar niet voor zorgen.



De 'ik snap het'- modus wel.



Bij boosheid schieten mensen vrij automatisch in een verdedigingspositiie. Soms zelfs als het niet nodig is.



Er gebeurt veel in het eerste jaar na het krijgen van een kind. Voor sommige mensen komt dan pas de realiteit en het besef dat het levensveranderd is.



Vaak is er ook minder aandacht voor elkaar. En tja, sommige mensen vluchten dan even uit de realiteit. In een fantasiewereld waar het weer even om lol en gezelligheid draait.



Dat is te snappen, daar kun je over praten en als je er even goed over nadenkt is het heel menselijk.



Je wilt neem ik aan Bij elkaar blijven?

Iemand snappen is niet zijn gedrag goedkeuren. Het is oprecht begrijpen wat iemand z'n beweegredenen zijn.



je kunt kan snappen dat hij vreemdgaat omdat hij een uitvlucht zoekt. Dit klinkt als een hele vreemde tactiek maar het werkt.



Hij doet het niet om je bewust te kwetsen denk ik. En jouw boosheid bevestigd alleen z'n gevoel "zie je wel, ik heb het niet leuk thuis".



Nogmaals , ik keur vreemdgaan niet goed. Moet jij ook zeker niet doen maar probeer het onderste uit de kan te halen en maak het weer leuk.

Ja hij moet dat ook weer gaan doen maar blijkbaar is dit voor hem de manier om ermee te dealen en om dit op te lossen zal eentje de verstandige moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jezus Meds to gaat zeer waarschijnlijk scheiden omdat man met een andere vrouw verder wil. Daar is hij zo zeker van dat hij niet eens meer in relatietherapie wil.



To heeft heel goed aangevoeld dat die andere vrouw een bedreiging was. Haar intuïtie klopt dus want hij gaat er ook daadwerkelijk met die andere vrouw vandoor.



En dan kom je zeiken dat ze te jaloers is en te veel voor hem heeft ingevuld en hem naar die andere vrouw heeft gedreven.



Stop eens met altijd vrouwen de schuld te geven van het mislukken van hun relaties. Het kan ook aan de man liggen hoor. En ook aan de vrouw natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 24 augustus 2016 @ 09:04:

Jezus Meds to gaat zeer waarschijnlijk scheiden omdat man met een andere vrouw verder wil. Daar is hij zo zeker van dat hij niet eens meer in relatietherapie wil.



To heeft heel goed aangevoeld dat die andere vrouw een bedreiging was. Haar intuïtie klopt dus want hij gaat er ook daadwerkelijk met die andere vrouw vandoor.



En dan kom je zeiken dat ze te jaloers is en te veel voor hem heeft ingevuld en hem naar die andere vrouw heeft gedreven.



Stop eens met altijd vrouwen de schuld te geven van het mislukken van hun relaties. Het kan ook aan de man liggen hoor. En ook aan de vrouw natuurlijk.



Hoe weet jij dat die andere vrouw echt een bedreiging is, dat haar intuitie klopt en dat die man er met een andere vrouw vandoor gaat?



Ik denk dat TO het gesprek moet aan gaan met haar man. En wat Rooosjee zegt: een gesprek zonder verwijten. Praten vanuit je ik-gevoel: ik voel me verdrietig, ik heb het gevoel dat het niet goed gaat tussen ons. Wat voel jij, geef je nog om mij en wil je er samen voor vechten? Mis je iets in de relatie?

Zo'n soort gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook vanuit de ik-vorm en een open houding een gesprek aangaan. Aangeven dat je je bewust bent van je eigen patronen (wantrouwen) maar je tegelijkertijd niet laten afschepen met "ik ben ongelukkig en dat is jouw schuld", maar aansturen op "wat gaan we nu voor concrete stappen nemen om onze relatie beter te maken?" Oftewel; wat heeft hij van jou nodig en viceversa en wat kan hij voor jou doen en viceversa. Overigens vind ik dit aangaan van een gesprek niet alleen jouw verantwoordelijkheid TO, maar net zo goed als man. Jullie zijn er beiden verantwoordelijk voor om jullie relatie goed/fijn te houden, en contact met een andere vrouw (hij) en wantrouwen (jij) helpt daar allebei niet bij.



Verder klinkt het "leven voor een kindje" een beetje obsessief, jullie zijn daarnaast ook individuen toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Timetraveler schreef op 24 augustus 2016 @ 09:44:

Ik zou ook vanuit de ik-vorm en een open houding een gesprek aangaan. Aangeven dat je je bewust bent van je eigen patronen (wantrouwen) maar je tegelijkertijd niet laten afschepen met "ik ben ongelukkig en dat is jouw schuld", maar aansturen op "wat gaan we nu voor concrete stappen nemen om onze relatie beter te maken?" Oftewel; wat heeft hij van jou nodig en viceversa en wat kan hij voor jou doen en viceversa. Overigens vind ik dit aangaan van een gesprek niet alleen jouw verantwoordelijkheid TO, maar net zo goed als man. Jullie zijn er beiden verantwoordelijk voor om jullie relatie goed/fijn te houden, en contact met een andere vrouw (hij) en wantrouwen (jij) helpt daar allebei niet bij.



Verder klinkt het "leven voor een kindje" een beetje obsessief, jullie zijn daarnaast ook individuen toch?



Dus dat.



Ook dat laatste. Had ik nog niet benoemd. Je bent ten eerste samen een stel toch? Een stel met een kind, dat wel. Maar samen leuke dingen doen, van elkaar genieten, samen seks hebben, samen lachen, avondje uit etc. Hoe zit het daarmee dan?
Dat jouw man aanvallend reageert en jou als oorzaak aanwijst van zijn gevoel ongelukkig te zijn, spreekt boekdelen.



Hij probeert jou verantwoordelijk te maken, de schuld op jou af te schuiven, voor zichzelf te vergoelijken waarom hij zich tot een andere vrouw moet wenden.



Echt een alarmbel. Wat je nu kunt doen: Niet in verwijten blijven hangen of blijven vragen naar die andere vrouw, geen ruzie maken. Maar aangeven dat jullie relatie je wat waard is en je daaraan wil werken. Samen. In therapie.



En dat is het minste wat hij kan doen voor jou en zijn gezin.
Oh beetje mosterd al
Alle reacties Link kopieren
Praten werkt niet, mannen willen bijna niet praten...en al zeker niet in dit soort situatie,s.

Zo ook therapieën niet, echt niet hoor, dat zeggen jullie altijd wel, maar dat willen heel veel mannen niet, niet meer.

Man en therapie?, hahaha...wel,lachen.

Als een man wel wil praten, dan is dat knap bijzonder..want dan wil die je niet kwijt, deze wil dat duidelijk wel.

Heeft zijn keuze al gemaakt.

.

Maar goed, vreselijk...voor jou en voor jou kindje.

Doe niets, helemaal niets..laat het allemaal maar van hem afhangen, ik denk dat dat in jou situatie het beste werkt.

Laat alles los.

Heel erg moeijk , weet ik..maar dan gaat hij schijnbaar sneller" aan het werk"..met dingen die geregeld dienen te worden.

Dat moet hij tenslotte.

Daar kan hij niet onderweg.

.

Want tja...het is nog altijd zo, met een man, die wel,praat, die wel lief is, die niet liegt ect ect...

Dat hij gewoon veel waarde hecht aan je.

Deze doet dat niet.

Het spijt me.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:sugarmiss schreef op 24 augustus 2016 @ 09:04:

Jezus Meds to gaat zeer waarschijnlijk scheiden omdat man met een andere vrouw verder wil. Daar is hij zo zeker van dat hij niet eens meer in relatietherapie wil.



To heeft heel goed aangevoeld dat die andere vrouw een bedreiging was. Haar intuïtie klopt dus want hij gaat er ook daadwerkelijk met die andere vrouw vandoor.



En dan kom je zeiken dat ze te jaloers is en te veel voor hem heeft ingevuld en hem naar die andere vrouw heeft gedreven.



Stop eens met altijd vrouwen de schuld te geven van het mislukken van hun relaties. Het kan ook aan de man liggen hoor. En ook aan de vrouw natuurlijk.Gewoon Meds mag ook. Maarre we weten toch helemaal niet of er een andere vrouw in het spel is?
Alle reacties Link kopieren
Je kindje is nauwelijks een jaar oud, in en in triest...wat is dit in vredesnaam voor man dan?

Echt hoor...wat een waardeloos potret.

Das toch geen karakter, of wel?

.

En oh ja!..laat hem fijn lekker met die andere vrouw gaan.

Wens hem nog een fijne tijd toe!..lan g zal het niet duren namelijk.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooosjee schreef op 24 augustus 2016 @ 09:01:

Om iets uit mensen te krijgen is een andere aanpak nodig. Boosheid en verwijten zijn nou juist de twee dingen die daar niet voor zorgen.



De 'ik snap het'- modus wel.



Bij boosheid schieten mensen vrij automatisch in een verdedigingspositiie. Soms zelfs als het niet nodig is.



Er gebeurt veel in het eerste jaar na het krijgen van een kind. Voor sommige mensen komt dan pas de realiteit en het besef dat het levensveranderd is.



Vaak is er ook minder aandacht voor elkaar. En tja, sommige mensen vluchten dan even uit de realiteit. In een fantasiewereld waar het weer even om lol en gezelligheid draait.



Dat is te snappen, daar kun je over praten en als je er even goed over nadenkt is het heel menselijk.



Je wilt neem ik aan Bij elkaar blijven?

Iemand snappen is niet zijn gedrag goedkeuren. Het is oprecht begrijpen wat iemand z'n beweegredenen zijn.



je kunt kan snappen dat hij vreemdgaat omdat hij een uitvlucht zoekt. Dit klinkt als een hele vreemde tactiek maar het werkt.



Hij doet het niet om je bewust te kwetsen denk ik. En jouw boosheid bevestigd alleen z'n gevoel "zie je wel, ik heb het niet leuk thuis".



Nogmaals , ik keur vreemdgaan niet goed. Moet jij ook zeker niet doen maar probeer het onderste uit de kan te halen en maak het weer leuk.

Ja hij moet dat ook weer gaan doen maar blijkbaar is dit voor hem de manier om ermee te dealen en om dit op te lossen zal eentje de verstandige moeten zijn.

Ach wat fijn!!...u stimuleert de zogenaamde zwakke karakters.

.

En dan moet zij het ook nog leuk maken?

.

Holyshit,...ik wist werking waar niet dat er nog deze vrouwen bestaan.

God, sta me bij.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Hij is mens Elle



En ik ben het met je eens; mannen houden niet van praten en zeker niet over gevoelszaken.

Hij hoeft ook niet te praten. TO kan gewoon het woord doen



De Ik-vorm is vaak overrated. Ik Ik Ik...Begrip tonen is de keyword.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooosjee schreef op 24 augustus 2016 @ 10:13:

Hij is mens Elle



En ik ben het met je eens; mannen houden niet van praten en zeker niet over gevoelszaken.

Hij hoeft ook niet te praten. TO kan gewoon het woord doen



De Ik-vorm is vaak overrated. Ik Ik Ik...Begrip tonen is de keyword.

Hij is een mens?...een mens?...oh.

Ik dacht meer aan een aap, maar goed, ik zal mijn ogen eens de kost geven...niet dat ik veel zie door dit ding, maar goed..ik ga uit, van haar verhaal, en ja ik geloof haar...komt toch zoveel voor, dit?.

lieve heer...de problematiek van vandaag de dag...en nog heel even wachten, na de zomer vakantie, hebben we er nog meer.

Begrip tonen?

.

Euhh. Nee, en no.

Nee, is nooit...en nooit is van no.

Een beetje een man, toont begrip voor moeder en kind.

.of verwacht je nu, ook nog van mij?......dat ik daar lang over ga praten?

Hahaha, nee he?

.

Sorry hoor, maar ik pak dit soort dingen altijd bij de kont aan, de apekont welteverstaan.

En dan druk ik me nog lieflijk uit.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 09:59:

[...]

. Maarre we weten toch helemaal niet of er een andere vrouw in het spel is?



Is waar maar dit is een simpel optel sommetje hoor

Man geeft aan niet meer gelukkig te zijn en heeft veelvuldig contact met andere vrouw. Geen relatie therapie willen.

Zodra er een andere vrouw om de hoek komt kijken in een ' niet lekker lopend ' huwelijk wordt het verdomd moeilijk om hem bij de les te houden .
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Elle, je gaat te kort door de bocht.



Er zit niks anders op dan praten en therapie. En ook al wil hij dat niet. Hij moet.



TO zal de snaar moeten zoeken waarop hij zal reageren. Ze zal dus een andere manier van communiceren moeten vinden. Ik denk dat dat zou kunnen liggen in een apèll doen op zijn vaderschap, het gezin dat ze samen zijn. En dat TO haar rol van verwijtende achterdochtige vrouw moet gaan zien (waarom doet ze dit) en moet ombuigen naar iets constructiefs.



Bij de therapeut komen deze onderwerpen dan op tafel. Waar komt de achterdocht vandaan, wat doet hij dat zij zich zo opstelt, de contacten met de andere vrouw, waar zijn de beloftes ineens gebleven, hoe komt het dat hij zich dit denkt te kunnen veroorloven.



Maar al die vragen zijn niet voor nu. Nu moet To haar gevoelens en wens uitspreken: het doet me verdriet dat onze relatie niet goed loopt. Ik wil graag bij elkaar blijven voor ons en ons gezin. Laten we hieraan werken.
Alle reacties Link kopieren
Tja, je kunt het jezelf makkelijk of moeilijk maken in het leven

Elle kiest voor moeilijk, ook goed.

Dat zijn de soort mensen waar andere mensen van wegrennen uiteindelijk. Je weet wel, boze mensen



TO, niet over je heen laten lopen. Als hij is vreemdgegaan of aanstalten heeft gedaan, dan heeft hij het een en ander goed te maken. Maar kom er nou maar eerst even achter.
Je hebt een man waarbij je al langere tijd een afstand voelt. Je hebt gekeken waarom die afstand kwam en geprobeerd er over te praten. De relatie voelt voor jou niet veilig meer omdat zijn gedrag niet meer overeenstemt met wat jou een veilig gevoel geeft dat hij echt om je geeft.



Je kreeg dus geen echt contact meer zoals eerst en nu blijkt hij al heel lang wél met een andere vrouw contact te hebben waar jij niets van wist. Hij haalt dat gevoel van contact dus inderdaad ergens anders, waar hij dat bij jou moest halen.



Je merkt dat er eigenlijk nog weinig basis is voor een echt liefdevolle goede relatie waarbij je als partners om elkaar geeft en op de eerste plek zet waarbij je open en eerlijk verteld uit jezelf over de mensen waar je mee omgaat, hoe je je voelt, wat er speelt.



Man geeft aan al langere tijd ongelukkig te zijn in het leven en geeft jou daar notabene nog de schuld van ook. Daar waar je dan samen moet praten over waarom dat zo is, praat hij echter met een andere vrouw.



Waarbij duidelijk wordt dat man al lang en breed emotioneel afstand van jou heeft genomen en zich emotioneel verbonden heeft met een ander. Op die manier is een oplossing ook niet mogelijk. Je wordt namelijk van iets beschuldigd door je eigen man waar je geen verandering in aan kan brengen, sterker nog, door het contact met de andere vrouw, wordt jullie band alleen maar minder en minder.



Je zit in de sfeer dat je man jou beschuldigd van zeer ernstige zaken maar ondertussen blij en vrolijk met een andere vrouw contact heeft. Een contact waar hij niet over verteld. Het contact wat jij zo ernstig mist in de relatie.



Of hij nu uiteindelijk wel of niet fysiek daadwerkelijk vreemdgaat, of hij nu wel of niet zomaar ineens de kolder in zijn kop krijgt, er is op dit moment geen sprake van een echte relatieband.



Hij heeft zijn leven gestort in het contact met een andere vrouw en jou bestempeld tot de vijand.



Ook al is het intriest dat een relatie op deze manier uit elkaar groeit, je je vent langzaam maar zeker steeds verder van je verwijderd ziet en hem niet meer kan bereiken, jezelf laten blijven behandelen als alleen nog de moeder van het kind die je snauwend op afstand houdt als ze wanhopig nog contact met je probeert te zoeken, dat is geen optie.



Veel mensen groeien schijnbaar op deze manier uit elkaar, ze laten het gebeuren, ze kiezen voor het, kortdurende, fijne andere gevoel bij een ander als makkelijke oplossing, in plaats van met elkaar te praten wat hen nu echt dwars zit met hun partner en al dan niet op een eerlijke manier de weg ingaan van wel of niet uit elkaar en kunnen we nog weer bij elkaar komen of niet.



Er zijn veel gezinnen gescheiden en hoewel je dat nooit hoopt als je aan kinderen begint, is het ook niet goed voor kinderen om in de sfeer van een man en vrouw die voor de schijn nog bij elkaar zijn, te blijven. Je krijgt altijd mee hoe volwassen mensen, de ouders, elkaar behandelen. Je wilt geen voorbeeld zijn van het schijnophoudende, in een leugen levende, gezin. Waarbij papa mama niet verteld over die andere vrouw waarmee hij zoveel contact heeft en moeder maar probeert te blijven trekken om nog weer een beetje liefde en aandacht te ervaren.



Sterkte. Veel kinderen vinden daar een weg in als je als ouders nog netjes met elkaar om blijft gaan en samen het belang van het kind verder dan nog wel zoveel mogelijk in het oog proberen te houden.



De vraag is wat hij dan verder wil qua de manier waarop je dit soort dingen gaat verdelen. Dit zijn de consequenties van zijn handelen, waar hij al dan niet over heeft nagedacht en blijkbaar de huidige situatie, met al zijn onvrede die hij op jou afreageert, weliswaar alsnog wil laten voortduren.



Het lijkt me beter op een rijtje te gaan zetten hoe dat moet als jullie uit elkaar gaan, waarbij, als hij in bijvoorbeeld co-ouderschap toch echt alsnog lijkt te willen, vaak gaat er namelijk voor de man meer tijd zitten in de nieuw gevonden contactvrouw dan dat het bij de toch al vaker verzorgende moeder zit die nog lang niet toe is aan een nieuwe man in haar leven in samenhang met haar kinderen.



Het zijn nu allerlei emotioneel en praktische vragen, een kind van 1 is nog erg jong. Dat blijft eerst nog vaker bij de moeder op een vaste plek, degene die het kind het meest verzorgd en aanwezig was. Daarna kun je allerlei regelingen afspreken. Er moet inderdaad een huis verkocht gaan worden dan als jullie geen van beiden alleen in de woning kunnen blijven. Dat zijn helaas de zaken waar je bij het begin hopelijk al zaken goed op papier hebt gezet, voor het geval één van beiden doet wat je man nu doet.
Je hebt als vrouw een tekort aan het gevoel een band met je partner te hebben. Je merkt dat hij afstand van je neemt, dat hij er niet meer écht voor je is. Je ziet hem wel, maar hij lijkt er niet te zijn. Je probeert wanhopig om nog weer contact te krijgen. Maar je krijgt een grauw en een snauw dat je teveel in je bol haalt en ondertussen beschuldigt hij je er wel van dat hij niet gelukkig in zijn leven is en geeft jou er de schuld van.



Ik kan mij minder zaken voor de geest halen waarom je denkt dat je relatie niet goed meer zit en je de band met je partner mist. Een man die jou beschuldigt dat hij niet gelukkig is, brengt een groot probleem in de band tussen jullie beiden.



En wat blijkt uiteindelijk, die band, dat emotionele contact, heeft hij wel met een andere vrouw, al tijden, maar dat ontkende hij. Je gevoel zat goed. Je hebt gewoon gelijk. Er is geen band meer met je man, daar waar hij het wel blij en gelukkig vrijwillig bij een ander haalt.



Ze zijn partners, man en vrouw, je zoekt praten, contact, liefde én gelukkig zijn bij elkaar. Als je niet meer gelukkig bent en je gaat je eigen vrouw notabene er de schuld van geven en ondertussen wel veel contact zoeken bij een andere vrouw, je laat je vrouw wanhopig bungelen in haar pogingen om die band weer terug te krijgen en zegt ondertussen dat er niets aan de hand is...



Jawel, je zou daar natuurlijk als vrouw je schouders over kunnen ophalen en heel gelukkig met je ongelukkige man verder leven, en terwijl hij vrolijk appt met die andere vrouw, op het toilet, in de werkkamer, als hij in de auto is gestapt, jullie zo fijne gezinnetje aan de buitenwereld tentoon blijven spreiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven