Het stamcafé XX

12-08-2016 14:45 3026 berichten
Joehoe, welkom op de camping in Spanje!

Het is bloedheet, dus kleren uit en het zwembad in!



Have fun, maak pret en wees lief voor elkaar.



X



LV, Star, Yas en Leo









quote:Solomio schreef op 24 augustus 2016 @ 07:45:

Ik heb een week of 6 geleden afgesproken vandaag een vriendin te helpen met een paar kasten in elkaar te zetten.

Toen dacht ik nog: als het dan maar niet te warm is.



Maar die vriendin heeft nogal wat moeten regelen om een doordeweekse dag vrij te kunnen plannen, dus verzetten is geen optie.



Helaas heb ik zowel met kou als met warmte meer pijn, dus slechte dag voor kasten-in-elkaar-zet-activiteiten. Maar: ik mocht hier klagen (van Stone geloof ik), dus bij deze. Klaaaaaaaaaaaggggggggggggggg.



Goed zo Solo! En lucht het op?



En sterkte natuurlijk
Blond, hopelijk een betere werkdag dan gisteren.



Duende, succes met je buik.



Kittens Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woll_Stone schreef op 24 augustus 2016 @ 08:32:

[...]





Goed zo Solo! En lucht het op?



En sterkte natuurlijk

Ja, het lucht enorm op.



Thx ladies, voor de bemoedigende woorden, hoewel volgens mij iedereen schreef dat het geen doen is wat ik ga doen. Niet echt bemoedigend dus.

Ik heb wel bedacht dat ik niet meer overal ga roepen hoe leuk ik het toch vind om kasten in elkaar te knutselen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hier geen airco gelukkig, oud monumentaal gebouw waar dat niet mag. En gelukkig draait de zon al vroeg van de ramen van mijn kantoor af dus hopelijk blijft het zoals nu: prima te doen.

Bij meneer L wel airco, ook op standje vries. Sterkte voor alle airco-slachtoffers én hitte-lijders!



En solo: rustig aan, zo langzaam mogelijk werken. En daarna een lekker drankje met ijs ofzo.



Bloes, wat naar. voor jou en zoon
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Ik wou dat ik handschoenen bij me had
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Woll_Stone schreef op 24 augustus 2016 @ 07:06:

Ik heb een vraag voor Hats:



Momenteel doe ik oefeningen die ik van mijn fysiotherapeut heb gekregen om mijn onderrug/bil/buikspieren te versterken. Dit ivm rug/bil klachten.

Nu is mijn eigen fysio op vakantie en de invaller heb ik afgezegd omdat het zo heet wordt. Maar ik merk dat de oefeningen wel steeds makkelijker gaan. Ik wil ze dus toch al wat gaan opbouwen zodat de spierversterking doorgaat.

Hoe kan ik dat het beste doen?



Door de hoeveelheid in een serie te verhogen (dus bijv. 3x15 ipv 3x10)



Of door de oefening langer aan te houden (dus 10 seconden aangespannen in een bepaalde houding ipv 5 seconden)



Het gaat echt specifiek om de spieren sterker maken.Welke oefeningen doe je? Doe je het met gewichten?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
O jongens wat n genot! Onverwacht n minivakantie hier, zalig! Op mn dakterras, koffie erbij, wat te lezen. Vandaag alleen de vaatwasser uitruimen, iets lekkers halen voor man's kaartavondje en om 18 uur personal training.

Ik heb heel ff in t zonnetje gezeten, nu al de schaduw ingedoken. Misschien dat ik ook nog even het meer induik.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2016 @ 09:20:

O jongens wat n genot! Onverwacht n minivakantie hier, zalig! Op mn dakterras, koffie erbij, wat te lezen. Vandaag alleen de vaatwasser uitruimen, iets lekkers halen voor man's kaartavondje en om 18 uur personal training.

Ik heb heel ff in t zonnetje gezeten, nu al de schaduw ingedoken. Misschien dat ik ook nog even het meer induik.O wat een zaligheid
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 24 augustus 2016 @ 09:14:

Ik wou dat ik handschoenen bij me had Ik ook! Mijn handen doen nu al pijn. De heren die me gisteren nog uit zaten te lachen omwille van mijn 'deken' hebben vandaag zelf een trui aan. Niet normaal dit.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:yasmijn schreef op 24 augustus 2016 @ 09:14:

Ik wou dat ik handschoenen bij me had



Naaaaahhhh dat gaat toch te ver!

Laat ze die airco zachter zetten Yas.

Dit is echt niet goed voor je.
quote:Oudblond schreef op 24 augustus 2016 @ 09:33:

[...]



Ik ook! Mijn handen doen nu al pijn. De heren die me gisteren nog uit zaten te lachen omwille van mijn 'deken' hebben vandaag zelf een trui aan. Niet normaal dit.



Waarom staan die airco's zo hoog dan?

Je werkt toch niet in een slagerij?



Bij mij thuis koelt de airco de temperatuur een graad of drie, hooguit vier.

Net even de hitte er af.
Wat idioot dat die airco overal zo laag staat.
Behalve bij Leo thuis dan
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 24 augustus 2016 @ 09:33:

[...]



Ik ook! Mijn handen doen nu al pijn. De heren die me gisteren nog uit zaten te lachen omwille van mijn 'deken' hebben vandaag zelf een trui aan. Niet normaal dit.Mijne ook!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier binnen alles dicht gelaten. Het is nu 22 graden binnen en toe ik opstond 21 dus het stijgt wel maar ja de zon staat er pal op.

Dadelijk op mijn fiets naar het werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 24 augustus 2016 @ 09:41:

[...]





Naaaaahhhh dat gaat toch te ver!

Laat ze die airco zachter zetten Yas.

Dit is echt niet goed voor je.

Het is lastig omdat het centraal vanaf een andere locatie geregeld wordt.

Voordat ik de juiste persoon te pakken heb en voordat er een akkoord gegeven wordt, is het winter. Zo werkt dat.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ramen open zetten dan is die hele airco van de leg
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 24 augustus 2016 @ 09:43:

[...]





Waarom staan die airco's zo hoog dan?

Je werkt toch niet in een slagerij?



Bij mij thuis koelt de airco de temperatuur een graad of drie, hooguit vier.

Net even de hitte er af.Die wordt centraal en extern geregeld voor het hele pand. En op mijn/onze klachten reageert de beheerder vanuit zijn luie stoel: 'Tja, jij vindt het koud maar als ik de airco minder zet vinden anderen het te warm'. Maar ik zie verdorie iedereen in het gebouw in winterkleding rondlopen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2016 @ 09:57:

Ramen open zetten dan is die hele airco van de legDat kan niet
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2016 @ 09:18:

[...]



Welke oefeningen doe je? Doe je het met gewichten?



Nee, geen gewichten, ik doe de oefeningen gewoon thuis. Het zijn er 4.

1. rechtop zitten op stoel en dan bekken kantelen (3x20)

2. rechtop zitten op stoel en dan omstebeurt mijn benen omhoog doen, 5 seconden vasthouden (dit met benen gewoon in een hoek van 90 graden) (3x10)

3. Op handen en knieen zitten en dan omstebeurt mijn been naar achteren strekken, 5 seconden vasthouden (3x10)

4. Op mijn rug liggen met gebogen knieen. Mijn onderrug in de grond duwen en dan omstebeurt mijn been strekken (3x10) Deze laatste kan ik wel iets zwaarder maken door mijn been minder ver omhoog te doen. De fysio had gezegd dat ik kon proberen om de arm schuin tegenover het been dat ik strek ook van de grond te tillen, maar dat vind ik erg lastig ivm evenwicht.
Wat vervelend Yas en Blond, echt stom dat ze die airco veel te hoog zetten.

Blond, werk jij in een gebouw met balansventilatie? Dat had ik bij mijn vorige werk, vervelend is dat.



Hats, klinkt goed, geniet er maar van.
Te warm voor een knuffel. Voor iedereen die het nodig heeft:

Het schijnt hier buiten 20-22-25 graden te zijn, binnen 22.

Zo zou het hele dagen mogen blijven, maar da's teveel gevraagd volgens de weermannen....
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat is toch zo slecht voor je, die airco! Wat stom!



Solo, sterkte met de kasten.

Fee, wat een rotweer voor jou.

Elf, die kleding lijkt me net leuk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Stone, ik zou echt wachten totdat de fysio terug is en nu de oefeningen blijven doen zoals het aangeleerd is.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven