Een nieuw huis eigen maken, hoe doe jij dat?

17-08-2016 16:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar gescheiden en kon niet in het huis blijven ( koopwoning met te hoge hypotheek voor mij alleen)

Ongeveer half jaar geleden min eigen appartement gekocht, flink in geklust en verhuisd.



Nu ben ik bezig om er echt een thuis voor mij en mijn zoon van te maken.

Lekker inrichten zoals wij dat willen, zelf kleuren uitgekozen, leuke nieuwe spulletjes gekocht en neer gezet.

En nu ben ik bezig met een gekregen kast te verven in mijn smaak.

Ik merk door dat soort dingen dat het steeds meer eigen word en vroeg me af hoe jullie een nieuw huis je eigen maakt, echt een thuis om met plezier in te wonen.



Misschien kunnen we van elkaar leren en leuke tips uitwisselen
Alle reacties Link kopieren
Precies zoals jij het doet: helemaal naar eigen smaak en wens inrichten. En ik vind de geur van een huis ook heel belangrijk. Zeker als er nog zo'n 'nieuw' luchtje van verf en lijm hangt, brand ik graag waxmeltjes in mijn favoriete geuren.
Alle reacties Link kopieren
Het eigen maken zit bij mij toch juist in de oude vertrouwde spulletjes.

Dat ene kastje wat ik al dik 20 jaar van hot naar her meesleep, een schilderij van de vrijmarkt, de kandelaars van oma en die paar foto's waar ik echt niet zonder kan.



Pas als die er zijn ben ik thuis.
Bij mij zit het ook vooral in m'n verzamelde spullen en ik ben pas 22. Maar al mijn favoriete elementen hebben een verhaal. Ik ben net verhuisd maar heb alleen een nieuw bed gekocht en een hangstoel.
Alle reacties Link kopieren
Foto's neerzetten en ophangen!



En verder alles wat je al doet...
Zoals jij het doet. En ik heb vooral geen haast. Ik ga nu regelmatig kringloopwinkels af om mooie fotolijstjes te vinden waarin ik straks, als ik zo'n 60 heb, foto's in doe van dingen die ons blij maken. Dus foto's van vrienden, familie, onze hobby's, de kat, dat soort dingen.



Vandaag de deuren geverfd in precies de kleur die we wilden hebben
Geef t vooral de tijd. Ik woon nu bijna 2 jaar in mijn eigen woning en nu wordt t eindelijk pas een beetje hoe ik t hebben wil. Ik heb bepaalde muren al tig keer overgeschilderd
Alle reacties Link kopieren
Vooral naar losse objecten kijken. In mijn vorige huis heb ik de fout gemaakt alles 'passend' te willen, dus meubels uit dezelfde serie. Heel onpersoonlijk werd dat.



Ons huidige interieur is een verzameling van dingen die we mooi vonden. Zo hebben we ieder een eigen fauteuil uitgezocht, totaal andere stijlen maar door hetzelfde kleurgebruik staan ze hartstikke leuk bij elkaar. En heel persoonlijk!
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Verbouwen, verbouwen, verbouwen.

Situatie was misschien ook wel moeilijker; huis gekocht van familie dus het huis was ons al bekend.



Uiteindelijk ingrijpende verbouwing gedaan (open keuken gemaakt, dwz draagmuur doorgebroken, verder alles nieuw, nieuwe plafonds, vloer, wanden compleet aangepakt, deur in andere muur dicht gemaakt... het was beneden helemaal gestript).

Toen dat klaar was inrichten met eigen spulletjes en meubels, en dus gezorgd dat alles van de vorige bewoners er uit was.

Toen was het ons huis.



Boven hebben we overigens wel veel hetzelfde gelaten, wel overal nieuw laminaat gelegd en de muren gesausd, maar niet zo ingrijpend veranderd als beneden, maar dat stoort me minder.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Oja, en wat anderen ook zeggen; neem de tijd! Het hoeft niet af in een paar weken.

Wij zijn al 1,5 jaar bezig en nog niet helemaal klaar/ tevreden
Pivot! PIVOT!!!
Oh leuk topic, ik lees even mee!

Ik ben ook pas verhuisd. Ik ben 25 en heb voornamelijk spullen die ik van anderen heb gekregen, zoals bank/kast/etc.

Ik ga over een paar maanden een dagje naar Ikea om wat spullen naar mijn smaak te kopen. Had al wat dingen gekocht die echt bij mij passen, maar wil nu ook echt wat nieuwe meubels gaan kopen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zit het eigen maken van een huis eigenlijk nooit in (oude of nieuwe) spullen maar in het realiseren van een sfeer die in de vorige woning niet mogelijk was (bijvoorbeeld door de vorm van de ruimtes en de lichtinval, of meubels die op zich mooi zijn maar niet in het vorige maar wel in het nieuwe huis passen).



Voor een verhuizing maak ik een beeld in mijn hoofd hoe de nieuwe woning er uit zou kunnen zien en dat ga ik dan proberen te maken. En dat lukt steeds beter. En inderdaad: het kost wat tijd. Het is net een nieuwe spijkerbroek. Die zit ook pas na een tijdje echt goed.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen hoe iedereen ditvoor zich zelf doet!



Er is geen goed of fout of standaard regels die je moet volgen en daarom extra leuk om te lezen welke overeenkomsten en verschillen er zijn
Ik heb trouwens gisteren nog een (vergrote) foto op laten hangen.

Paar jaar geleden was ik met mijn zus op vakantie en zaten we de eerste avond lekker met een glas wijn van een prachtige zonsondergang te genieten. Daar hebben we een foto van gemaakt (met op de voorgrond onze glazen) en ik vond die foto zo ontzettend mooi (ik heb echt iets met zonsondergangen) en heb dat later als verjaardagskado vergroot op een houten achtergrond gekregen.

Die hangt dus sinds gisterenavond in de woonkamer en het is gelijk een stukje persoonlijker Ben er echt superblij mee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend was altijd meer van de inrichting, hij heeft er gevoel voor en we hebben dezelfde smaak. Toen ik werkeloos was, ben ik gaan restylen. Nieuwe kleuren op de muren, het kaptafeltje van oma dat jaren op zolder stond geverfd, vintageshoppen bij mijn moeder op zolder en bij de kringloop. Het voelt meer als thuis met de spullen uit mijn jeugd en het combineert goed met het strakke wat we al hadden.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me heel snel thuis in een nieuwe woning en hou ook echt van verhuizen. Het is altijd in een mum van tijd ingericht en gezellig, dat vindt ik namelijk heel leuk om te doen :D Maar het is altijd pas echt thuis zodra ook de huisdieren over zijn en hun geluidjes te horen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn twee jaar geleden verhuisd, en het wordt steeds meer van onszelf. Inderdaad allereerst met onze persoonlijke spullen, dus zeker niet alles nieuw. En nu meer en meer door te verbouwen, alles te schilderen in kleuren die wij mooi vinden, en de tuin naar onze smaak in te richten en vol te planten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nu 2x samen verhuisd en beide keren moesten we de eerste maanden heel veel muziek draaien, terwijl we normaal erg van stilte houden. Blijkbaar hoort dat bij ons ook erg bij eigen maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 17 augustus 2016 @ 16:30:

Precies zoals jij het doet: helemaal naar eigen smaak en wens inrichten. En ik vind de geur van een huis ook heel belangrijk. Zeker als er nog zo'n 'nieuw' luchtje van verf en lijm hangt, brand ik graag waxmeltjes in mijn favoriete geuren.



Ja dit, vreselijk als een huis nog geen eigen geur heeft. Vertrouwde geuren vind ik belangrijk. Je eigen schoonmaakmiddelen, de geur van je eigen was en favoriete geurstokjes van Rituals



Verder voelt een huis voor mij eigen als ik er zelf aan geklust heb. Ik heb hier o.a. de vloer gelegd, een vensterbank gemaakt en de trap zelf bekleed.

Grondig poetsen vond ik ook belangrijk om dit huis eigen te maken, om de laatste vezel van de vorige bewoner uit te wissen
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-08-2016 12:25
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven