Schoonmaakster

20-08-2016 11:38 46 berichten
Wij denken er over om een schoonmaakster aan te nemen. Maar ik vroeg me een aantal dingen af:

* Laten jullie de schoonmaakster komen als je wel thuis bent (en wat ga je zelf dan doen?) of als je juist niet thuis bent (vertrouw je zo iemand dan meteen je huissleutel toe?)?

* Hoeveel uur per week is realistisch voor een gemiddeld rijtjeshuis?

* Hoeveel verdient zo iemand ongeveer per uur?
quote:Cikay schreef op 20 augustus 2016 @ 13:09:

Ik woon in een klein dorp waar dit salaris heel normaal is. En zeker niet neerbuigend want wij verdienen zelf ook niet meer en werken zelf ook keihard. Dus mensen niet zo snel oordelen aub!



Ps onze huishoudster is ook blij met dit salaris :-)Maakt het uit waar je woont dan, wat je je hulp geeft? Je geeft wat je vindt dat ze verdient en ik vind 10 euro weinig.
Alle reacties Link kopieren
Wij betalen 12,50 maar ik vind 10 euro ook niet gek hoor. Hoezo is dat uitbuiting? Het is netto en zwart. Iemand is vrij om dan een witte baan te gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hier liggen de salarissen voor een schoonmaakster ook rond de 15 euro. Ik ben zelf hbo opgeleid en verdien bijna 15 euro netto per uur omgerekend. Ik vind het zonde van het geld om dat aan een hulp te spenderen. Als een schoonmaakhulp 10 euro zou kosten dan zou ik het wel doen.
4 uur voor en heel huis grondig schoonmaken dat vind ik wel wat weinig. Als het om bijhouden gaat lukt het wel makkelijk. Volgens mijn clienten werk ik erg snel maar dat zou mij niet lukken als ik alles grondig zou moeten dan. Bij mensen waar ik 4 uur kom doe ik of de beneden verdieping of de boven verdieping grondig. Plus extra dingetjes zoals strijken, ramen lappen, bedden verschonen.



Ik zou persoonlijk meer dan 10 euro vragen als ik als ZZPer/zwart zou werken want dat verdien ik nu ook zonder alle rompslomp die ZZP met zich mee kan brengen etc en ben tegen zwart werken.
Niet lullig bedoeld, maar ik heb een HBO opleiding als achtergrond (verpleegkunde) met inmiddels 19 jaar ervaring. Omgerekend verdien ik zo'n 16 euro per uur. Ik vind 15 euro per uur voor huishoudelijke hulp erg veel. Mijn hulp krijgt 12 euro per uur. Enig idee wat een gastouder verdiend per kind per uur? Erg weinig. En het werk is vele malen verantwoordelijker dan schoonmaken is.
Alle reacties Link kopieren
LMZ
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wat betekend LMZ?
Alle reacties Link kopieren
Laat Maar Zitten
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:mallebeppie schreef op 20 augustus 2016 @ 14:30:

Niet lullig bedoeld, maar ik heb een HBO opleiding als achtergrond (verpleegkunde) met inmiddels 19 jaar ervaring. Omgerekend verdien ik zo'n 16 euro per uur. Ik vind 15 euro per uur voor huishoudelijke hulp erg veel. Mijn hulp krijgt 12 euro per uur. Enig idee wat een gastouder verdiend per kind per uur? Erg weinig. En het werk is vele malen verantwoordelijker dan schoonmaken is.



VerdienT.

Hbo opleiding? For real?
quote:hannaeva schreef op 20 augustus 2016 @ 20:18:

[...]





VerdienT.

Hbo opleiding? For real?



Ja, for real. Ik ben een HBO verpleegkundige, die af en toe een letter verkeerd spelt. Of is het speld?



Gelukkig ben ik goed in rekenen. Patienten hebben namelijk meer aan verpleegkundigen die goed kunnen rekenen.



Nu maar weer on topic. Want on topic blijven is niet jouw sterkste kant zo te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:benq schreef op 20 augustus 2016 @ 18:19:

Wat betekend LMZ?Laatmaarzitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaeva schreef op 20 augustus 2016 @ 20:18:

[...]





VerdienT.

Hbo opleiding? For real?Want wen hbo'er kan geen fouten maken?
quote:minnimouse schreef op 20 augustus 2016 @ 20:58:

[...]



Want wen hbo'er kan geen fouten maken?



Natuurlijk niet

Dat gezeur hier altijd over een d of t.
quote:mallebeppie schreef op 20 augustus 2016 @ 14:30:

Niet lullig bedoeld, maar ik heb een HBO opleiding als achtergrond (verpleegkunde) met inmiddels 19 jaar ervaring. Omgerekend verdien ik zo'n 16 euro per uur. Ik vind 15 euro per uur voor huishoudelijke hulp erg veel. Mijn hulp krijgt 12 euro per uur. Enig idee wat een gastouder verdiend per kind per uur? Erg weinig. En het werk is vele malen verantwoordelijker dan schoonmaken is.Nou kan een goede hulp heus wel wat vragen, maar ik vind een bedrag rond de 12 euro ook niet meer dan normaal. Het is tenslotte ongeschoold werk en vaak zwart. Dus ze houden er op die manier een leuk bedrag aan over als ze een paar adresjes hebben.
Alle reacties Link kopieren
ik heb als schoonmaker gewerkt wit en dan is 12,50 uur een mooi bedrag om te krijgen als je het zwart doet.
Hier 35euro per 3 uur. Ze komt 1x per 14dgn en zevheeft huissleutel. 1gezins tussenwoning. Ze stoft nat af alle vertrekken 1e etage (2e etage doet ze niet dat is de zolder) ene keer foet ze ramen extra andere keer de deuren of badkmr super goed. Overal stofzuigen en dweilen.

Beneden doet ze ook alles nat afstoffen , ene keer doet ze keuken extra goed eens in zoveel tijd ook de binnenkant of de ramen of de deuren. Koelkast doe ik zelf van binnen. Bijkeuken doet ze ook soms extra. Super blij met mijn poetsje
Alle reacties Link kopieren
Sindskort hebben we een huishoudhulp, 15 euro per uur en komt om de week 3 uurtjes.

Hij doet de keuken, badkamer, 2 toilets, afstoffen, stofzuigen, dweilen en een extra taak in

die 3 uurtjes. Zonder extra taak, 2 uurtjes. Hij heeft geen huissleutel dus komt en we praten wat (hooguit 10 min) en dan ga ik richting werk.



Ik heb 2 katten dus swiffer bijna iedere dag en eens per 6 dagen stofzuigen.

Keuken en badkamer/toilets hou ik gewoon regelmatig bij.



Ben ook erg blij met mijn huishoudhulp.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:SuperWijf schreef op 22 augustus 2016 @ 15:23:



. Super blij met mijn poetsjeAls jij mij ' je poetsje' zou noemen, zou ik eens een hartig woordje met je willen spreken. Wat een vreselijk woord.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe schoonmaakster. Via een buro deze keer. Omdat mijn vorige werkster een beetje tegen viel in wat ze allemaal schoonmaakte in 3 uur, dacht ik we gaan het nu eens zo proberen. Wij betalen dus 16,50 per uur. Dat is 4 euro per uur meer dan de vorige. Deze is wel supersonisch snel. Ze komt 3 uur. De ene week badkamer grondig, wc, overal een doekje over, spiegels, keuken, stofzuigen en dweilen. De andere week alleen de wc's, doekje over de wastafel, spiegels, beneden stofzuigen en dweilen, en alle ramen aan de binnenkant gelapt en de shutters schoongemaakt. Echt top!

Ze komt nog als ik er ben. Na de vakantie het liefst als ik er niet ben, even vertrouwen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
2 uur per week, 10 euro per uur...

Laat haar binnen en ga weg, geen sleutel
https://www.schoonmaakwoe ... PzngMzv2c4CFUFsGwodc8AADQ



Schoonmaakploeg van de tv

Dit lijkt mij wel wat,voor elk seizoen mijn huis blinkend schoon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven