Gezondheid alle pijlers

Scheenbeen gestoten, nu blauwe enkel

24-08-2016 12:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb afgelopen zaterdag mijn scheenbeen behoorlijk gestoten. Die is een klein beetje kapot en nogal blauw. Nu viel het mij op dat mijn enkel ook blauw en dik is en ook een beetje pijnlijk. Ik heb regelmatig gekoeld en met m'n been omhoog gezeten / gelegen. Dit klinkt vast heel dom maar weet iemand hoe het kan dat mijn enkel ook blauw en dik is, want die heb ik niet gestoten. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
blauwe plekken ´zakken´ vaak, misschien is dat het?
Alle reacties Link kopieren
Bloeduitstortingen zakken, kan dus heel goed dat je enkel daarvan blauw wordt. Als de pijn tov zaterdag niet is veranderd of is verergert, neem dan even contact op met de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
zwaartekracht => bloed zakt en zoekt de weg van de minste weerstand en gaat dus naar de enkel.



je enkel krijgt dan meer vocht => wordt dan ook dikker en stijver en soms daardoor wat pijnlijker
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Scheenbeen loopt over in enkel dus daar kun je klachten van hebben.

K zou wel ff in de gaten houden. Als t einde van week niet verbeterd ff huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad als een bloeduitstorting die naar beneden gezakt is. Ik ben ooit verkeerd geprikt waardoor de binnenkant van mijn elleboog helemaal blauw was, na een paar dagen was dat naar de onderkant van mijn elleboog gezakt en was mijn hele elleboog blauw. Zag er enorm pijnlijk uit maar deed niet zeer in dit geval. Als het vrijdag niet beter is zou ik de huisarts even laten kijken, als de pijn plotseling erger wordt (zonder dat je opnieuw hebt gestoten of het erg belast hebt) zou ik eerder naar de huisarts gaan. Maar waarschijnlijk gaat het gewoon over, het kan nog wel allerlei gekke kleuren krijgen zoals elke blauwenplek.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Bloeduitstortingen (kunnen) zakken inderdaad.

Ben ooit aan mijn knie geopereerd en had de weken erna helemaal blauwe en gezwollen enkels.
quote:SallySpectra schreef op 24 augustus 2016 @ 13:57:

Bloeduitstortingen (kunnen) zakken inderdaad.

Ben ooit aan mijn knie geopereerd en had de weken erna helemaal blauwe en gezwollen enkels.Ik had ooit mijn beide enkelbanden gescheurd. Week erna had ik zwarte voetzolen. Zag er heel raar uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in april mijn scheenbeen erg hard gestoten door een valpartij (fiks litteken en een deuk zijn nog zichtbaar) en bij mij zakte de bloedhuidstorting ook. Op een gegeven moment was mijn voetzool blauw. De zwelling in mijn enkel is nog steeds niet helemaal weg

Blijf positief: gelukkig was mijn been niet gebroken.
Alle reacties Link kopieren
ik had mijn scheenbeen ook gestoten nou heel mijn been was dik en blauw ... als k er aan terug denk die pijn die ik weken heb gehad. Stapte de scooter af bam tegen een ijzer paaltje ding met ook nog scherpe uitsteeksels, gewoon niet gezien ook niet toen ik er met mijn scooter langs reed...



Kon weken amper lopen , ik ben op die plek nog eens geweest en begreep echt nog steeds niet hoe ik dat voor elkaar wist te krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 24 augustus 2016 @ 15:05:

ik had mijn scheenbeen ook gestoten nou heel mijn been was dik en blauw ... als k er aan terug denk die pijn die ik weken heb gehad. Stapte de scooter af bam tegen een ijzer paaltje ding met ook nog scherpe uitsteeksels, gewoon niet gezien ook niet toen ik er met mijn scooter langs reed...



Kon weken amper lopen , ik ben op die plek nog eens geweest en begreep echt nog steeds niet hoe ik dat voor elkaar wist te krijgen



Haha



Bedankt voor de antwoorden, als ik vrijdag nog zo'n last heb bel ik even de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven