voedsel

24-08-2016 13:23 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Het valt mij de laatste tijd op dat het brood in notime niet meer goed is. Eergister halfje brood gehaald en nu al schimmelplekken op. Zo ook met witte bolletjes.. Begrijp niet zo goed hoe dit ineens kan? Normaal ging dit veel langer mee..



Koelkast is hier ook kapot dus even een algemeen klaagklaag haha. Moet ik dus al moeilijk doen qua eten wat ik kan nuttigen omdat ik niets koel kan houden is het brood ook al zo snel niet meer goed. En ik had net zo zin in een lekker gegookt eitje op brood



Kan het door het weer komen dat het zo snel bedorven raakt?



Brood in broodtrommel in een koele kast
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 24 augustus 2016 @ 14:22:

Hahaha ja nou zou kunnen mijn kater kitten kijkt af toe zo in het rond alsof hij spoken ziet hahaha



Ik vind alleen het ontdooien in magnetron lekker maar zo uit vriezer op een bord niet dan is het droog en smaakloos.



Heb geen broodrooster die zijn wel goedkoop kan ik wel aanschaffen. Maar ik heb mij vroeger laten vertellen dat dit ongezond voor je is, geroosterd brood. Maar hmm zo lekker bedenk me weer als kind geroosterde brood met boter en hagelslag hmmm heerlijk ????Verbrand brood is niet gezond, gewoon geroosterd is echt niet slecht voor je.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 24 augustus 2016 @ 14:22:



Ik vind alleen het ontdooien in magnetron lekker maar zo uit vriezer op een bord niet dan is het droog en smaakloos.





Bij mij is het dan hard en heel koud

(sorry, ik begin een beetje last van de warmte te krijgen, daar word ik een beetje flauw van)
Alle reacties Link kopieren
Het kan door het weer komen. Als het warm is kan voedsel wel snel bederven.

Zou je niet eens je electra laten nakijken? Volgens mij deugt daar iets niet mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 24 augustus 2016 @ 14:28:

Het kan door het weer komen. Als het warm is kan voedsel wel snel bederven.

Zou je niet eens je electra laten nakijken? Volgens mij deugt daar iets niet mee.Hoezo mijn elektra laten na kijken? Magnetron was oud en koelkast valt onder garantie dus zal opgelost worden. En kookplaat al heel heel heel oud
Alle reacties Link kopieren
Tja, omdat ik niet in geesten geloof. Dan zal het wel heel erg toeval zijn, dat kan natuurlijk altijd.
Alle reacties Link kopieren
eerder gewoon pech hebben soms gaan apparaten stuk en ja bij mij met letterlijk alle pech tegelijk zijn gekomen maar ach het is mooi weer
Dat hadden wij vorige week ook met 2/3 dagen. Het was ook een beetje klammig weer. Ik dacht dat het daardoor kwam.



Normaal ligt brood bij ons in de vriezer of is het snel op. Het gaat bevroren mee in de broodtrommels. Als ik het uithaal om straks te eten, doe ik het in een trommeltje. Dan droogt het ook niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Je kan brood ook bakken in een pan, is nog veel lekkerder dan uit een broodrooster. Dat doe ik met oud en niet meer zo lekker brood.
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 24 augustus 2016 @ 15:51:

Je kan brood ook bakken in een pan, is nog veel lekkerder dan uit een broodrooster. Dat doe ik met oud en niet meer zo lekker brood.

een keer geprobeerd omdat iemand zei dat tosti uit een pan lekkerder is..

Het was niet zon succes hier
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze niet lekkerder, maar ook tosti lukt me wel in een pan. Wel altijd met mysterieuze rondjes er op, kreeg er ooit de vraag waar die vandaan kwamen. Ik zet er dus een glas op zodat hij een beetje plat word en dat zie je nog al
Brood even afdekken als je het ontdooit of in het zakje laten ontdooien (per paar boterhammen verpakt). Dan weet ik echt niet hoe het droog en smakeloos kan worden.



Wat voor brood koop je? Kan het daar nog aan liggen?
Vreemd dat het zo snel beschimmeld.



Hier vries ik brood ook in en het smaakt echt lekker, gewoon hetzelfde dan wanneer het vers is. Laat het wel afgedekt ontdooien als ik het een dag eerder uit de vriezer haal of 10 minuten op de broodplank op de dag zelf.
Alle reacties Link kopieren
laten we de frietpan ook maar mooi kapot maken sjongejongeeeee
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 25 augustus 2016 @ 20:07:

laten we de frietpan ook maar mooi kapot maken sjongejongeeeeeNEEEEEEEEE ECHT? het lijkt wel bad voodoo
quote:zwitsal_nijntje schreef op 25 augustus 2016 @ 20:07:

laten we de frietpan ook maar mooi kapot maken sjongejongeeeeeHet zou kunnen dat je een te hoge spanning geleverd krijgt. Heb je een apparaat wat de spanning (volt ) kan meten?
quote:zwitsal_nijntje schreef op 24 augustus 2016 @ 13:50:

[...]





Ga jij toch lekker iets eten wat niet te nassen is. Heb er voorheen nooit last van gehad dus... Ontdooien in magnetron is brood nog wel te eten maar die heb ik niet meer die is ontploft.Of je koopt goed brood en die is ook lekker als je dat 5 minuten voor het eten uit de vriezer haalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 26 augustus 2016 @ 08:47:

[...]



Het zou kunnen dat je een te hoge spanning geleverd krijgt. Heb je een apparaat wat de spanning (volt ) kan meten?De gemeente is geweest maar er was niets aan de hand die heeft dat ook opgemeten ja
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 26 augustus 2016 @ 08:53:

[...]





Of je koopt goed brood en die is ook lekker als je dat 5 minuten voor het eten uit de vriezer haalt.Voor jou misschien maar ik vind brood alleen lekker als ik het ontdooi in de magnetron, niet op aanrecht op een (afgedekt) bordje
quote:zwitsal_nijntje schreef op 26 augustus 2016 @ 09:07:

[...]





Voor jou misschien maar ik vind brood alleen lekker als ik het ontdooi in de magnetron, niet op aanrecht op een (afgedekt) bordjeDat ligt aan je brood.
Alle reacties Link kopieren
Zo snel bederf is niet normaal. Het lijkt me dat er dus ergens een schimmel zit, die zich hongerig op het brood stort zodra zich de kans voordoet.



Begin eens met de trommel of andere plek waar jij je brood bewaart en ontdooit goed schoon te maken met heet water en wat groene zeep of soda. Daarna vooral heel goed droogmaken voor je er weer etenswaren in legt.



Helpt dat niet, dan zou ik het zeker melden bij de bakker of winkel waar je je brood koopt, want dan zitten de schimmelsporen er waarschijnlijk bij aankoop al op.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 26 augustus 2016 @ 09:09:

[...]





Dat ligt aan je brood. nee dat ligt aan mijn smaakpapillen want waar ik ook brood eet vind ik het dan niet te vreten
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 26 augustus 2016 @ 09:23:

Zo snel bederf is niet normaal. Het lijkt me dat er dus ergens een schimmel zit, die zich hongerig op het brood stort zodra zich de kans voordoet.



Begin eens met de trommel of andere plek waar jij je brood bewaart en ontdooit goed schoon te maken met heet water en wat groene zeep of soda. Daarna vooral heel goed droogmaken voor je er weer etenswaren in legt.



Helpt dat niet, dan zou ik het zeker melden bij de bakker of winkel waar je je brood koopt, want dan zitten de schimmelsporen er waarschijnlijk bij aankoop al op.

Gemeld bij de winkel heb ik al gedaan.



ik ben dwangmatig OCD dus nog een keer kastjes schoonmaken is niet nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven