Frituurpan schoonmaken en moordneigingen.

22-08-2016 16:02 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelofelijk k*twerk zo'n frituurpan schoonmaken. Heb het vet eruit laten lopen, in de bewaarde fles. Vervolgens heb ik de pan op de laagste stand aangezet met een flinke scheut soda en water. Ongeveer tot de helft gevuld.

Na een half uur de pan uitgezet, het water/vet/drap door het putje gespoeld (help hoe anders???) en vervolgens heb ik nu nog een half vieze pan over. De ene helft die mooi in de soda heeft gekookt is schoon, de andere helft niet.



Vorige keer heb ik de onderdelen die in de vaatwasser konden in de vaatwasser gedaan met als gevolg dat de andere vaat én de vaatwasser naar frituurvet stonken.



Nu ligt de pan te weken in mijn gootsteen. Met heet water en soda. Het lijkt niet schoon te worden. Het vet blijft gewoon zitten.



Even voor de duidelijkheid, ik gebruik het vet maar 5x dan verschoon ik het.



Ik ben geneigd om het hele zaakje in een vuilniszak te gooien, maar ik heb al zoveel moeite, water, soda en keukenrol gebruikt. Hoe ga ik dit afmaken?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Gaat gelijk niks?

Vet weggooien en alle onderdelen die eruit kunnen eruit halen.

Dan met water en veel dreft, krijg je de grijze bak schoon met een sponsje schoon in enkele minuten!
Alle reacties Link kopieren
Frituren in ossewit is niet ongezonder dan in olie, omdat ossewit een veel hogere temperatuur aankan. Het "rookpunt" van ossewit is 255 graden Celcius. Verder kan ossewit beter tegen het water dat de gefrituurde producten meebrengen. Tenslotte is ossewit een product dat veel meer bakbeurten aankan dan olie.
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven