Gezondheid alle pijlers

Wietolie de tuinen

11-06-2016 09:15 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij gebruikt sinds een tijdje wietolie van de tuinen. Even voor de duidelijkheid: je word hier niet stoned van!



Zij beweerd zich zo goed te voelen. Ze is totaal niet moe meer, spierpijn is weg en ze voelt zich enorm goed in haar vel. 2 jaar geleden heeft zij kanker gehad waardoor ze nog erg last had van vermoeidheid en allerlei andere klachten wat nu ineens verdwenen lijkt te zijn.



Ik denk zelf aldoor dat het vaak tussen mensen hun oren zit. Ja misschien dat pure wietolie helpt. Maar dat van de tuinen daar zit maar een kleine percentage aan wiet zelf in?



Nu ben ik wel benieuwd naar ervaringen, en dan wel van de olie van de tuinen....
quote:Ikbenanoniem schreef op 11 juni 2016 @ 09:39:

Ten eerste, de tuinen verkoopt cbd olie, wat geen wietolie maar hennepolie is. Wietolie zit in het illegale circuit, cbd olie is vrij verkrijgbaar. Je wordt er inderdaad niet stoned van.



Ik gebruik het zelf voor chronische zenuwpijn en het helpt mij ook. De pijn is oa dragelijker omdat ik beter ontspan en slaap en geen cocktail van chemische pijnstillers, spierverslappers en slaapmiddel meer hoef te gebruiken. Daardoor ben ik overdag helderder in plaats van versuft en dat is prettiger.



Dankjewel voor je bevindingen. Ik heb het ook staan en wil het vanaf morgen gaan gebruiken. Ik heb nml begrepen dat je er niet mee mag autorijden of klopt dat niet?

Nu gebruik ik oa valium (spierverslappers) icm Diclofenac en paracetemoll of ipv valium codeïne of oxycontin.
Alle reacties Link kopieren
quote:JustcallmeTuT schreef op 11 juni 2016 @ 12:51:

[...]





Dankjewel voor je bevindingen. Ik heb het ook staan en wil het vanaf morgen gaan gebruiken. Ik heb nml begrepen dat je er niet mee mag autorijden of klopt dat niet?

Nu gebruik ik oa valium (spierverslappers) icm Diclofenac en paracetemoll of ipv valium codeïne of oxycontin.





wietolie mag je officieel niet mee autorijden.Cbd-olie wel

Thc schijnt ook nog weken traceerbaar te zijn in je bloed.
quote:JustcallmeTuT schreef op 11 juni 2016 @ 12:51:

[...]





Dankjewel voor je bevindingen. Ik heb het ook staan en wil het vanaf morgen gaan gebruiken. Ik heb nml begrepen dat je er niet mee mag autorijden of klopt dat niet?

Nu gebruik ik oa valium (spierverslappers) icm Diclofenac en paracetemoll of ipv valium codeïne of oxycontin.Ga je met Diazepam wel rijden dan?
Nee daarom zou het fijn zijn als je met hennepolie wel mag rijden.

Nu kan ik vaak mijn benodigde pijnstilling niet slikken omdat ik moet rijden naar afspraken omdat m'n man (ook door med gebruik) tijdelijk niet mag rijden.
quote:JustcallmeTuT schreef op 11 juni 2016 @ 12:51:

[...]





Dankjewel voor je bevindingen. Ik heb het ook staan en wil het vanaf morgen gaan gebruiken. Ik heb nml begrepen dat je er niet mee mag autorijden of klopt dat niet?

Nu gebruik ik oa valium (spierverslappers) icm Diclofenac en paracetemoll of ipv valium codeïne of oxycontin.

Met cbd olie mag je gewoon autorijden. Met de echte wietolie met thc in hogere dosis erin, niet.



Ik gebruik nu CBD olie 15% van hempoil en de 30% THC olie van de social club Friesland.



Ik heb regulier een mix van tramadol, valium en slaapmedicatie (de laatste omdat ik slapeloosheid krijg van de tramadol). Daarnaast citalopram tegen depressies. En reguliere astma medicatie.



Ik heb via het officiële kanaal nu wietolie in aanvraag. Afwachten wat mijn zorgverzekeraar ervan zegt.
En even voor de duidelijkheid, wietolie geneest geen kanker.



Het kan het lichaam wel helpen om tegen de kanker te vechten, het kan chemo dragelijker maken en angst en slapeloosheid verminderen. Ook helpt olie met veel THC tegen pijn en kan het dus de palliatieve fase dragelijk(er) maken.



De stichting Suver Nuver heeft ook duidelijk op hun website staan dat het geen wondermiddel is maar wel ondersteunend kan werken, zowel fysiek als mentaal. Toch willen zij mensen geen valse hoop geven want de starters van het project hebben ook vrienden aan kanker verloren, ondanks gebruik van wietolie.
quote:JustcallmeTuT schreef op 11 juni 2016 @ 14:43:

Nee daarom zou het fijn zijn als je met hennepolie wel mag rijden.

Nu kan ik vaak mijn benodigde pijnstilling niet slikken omdat ik moet rijden naar afspraken omdat m'n man (ook door med gebruik) tijdelijk niet mag rijden.CBD olie ontspant je ook. Ik heb geen valium (en tramadol en slaappillen) meer gehad sinds ik met CBD olie ben begonnen. Je bent veel helderder en weer bij als je met die chemische zooi kunt stoppen.
Alle reacties Link kopieren
wiet olie wtf ?
The hemp dispensery in haarlem is kundig en bereid om olie te mixen als je specifieke wensen hebt.



De eigenaar (staat meestal achter de toonbank) is heel goed geïnformeerd over wat het best werkt bij verschillende aandoeningen. Heel klantvriendelijk ook.
Dankjewel IbA. Net 2 druppels genomen. Hopelijk helpt het.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 11 juni 2016 @ 17:25:

wiet olie wtf ?Je vraag is?
quote:JustcallmeTuT schreef op 11 juni 2016 @ 18:14:

Dankjewel IbA. Net 2 druppels genomen. Hopelijk helpt het.

Ik hoop het ook voor je.



Bij mij ging het slapen vanaf de 2e dag goed. Ontspanning en verminde4ing van het kaakklemmen had ik na een paar uur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 11 juni 2016 @ 18:35:

[...]



Ik hoop het ook voor je.



Bij mij ging het slapen vanaf de 2e dag goed. Ontspanning en verminde4ing van het kaakklemmen had ik na een paar uur.



Meen je dat nou?

Ik heb cbd olie 10% maar merk er niks van.

Had het trouwens in eerste instantie voor uitwendig gebruik (wrat) gekocht
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 11 juni 2016 @ 17:25:

wiet olie wtf ?Nee Nijntje, CBD
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw die fibromyalgie heeft en daardoor veel pijnklachten en erge vermoeidheid gebruikt sinds een aantal maanden wietolie die door de Transvaal apotheek wordt bezorgd (op recept via de pijnpoli). Ze is daardoor nu helemaal van de Lyrica af, ze slikte 3 pillen van 125 mg. per dag. Ook andere pijnmedicatie is ze aan het afbouwen. Het wordt vergoed door haar zorgverzekeraar.

Ben echt blij voor haar dat ze er zoveel baat bij heeft en dat ze niet meer zoveel echt nare medicatie hoeft te nemen.



Iba, hoop dat de officiële aanvraag lukt en dat je weer een deel van de chemische zooi kan laten staan en dat het je op veel vlakken gaat helpen
...
quote:miedo schreef op 11 juni 2016 @ 22:24:

[...]





Meen je dat nou?

Ik heb cbd olie 10% maar merk er niks van.

Had het trouwens in eerste instantie voor uitwendig gebruik (wrat) gekocht

Ja, ik ben serieus.



Na een heel traject bij 2 pijnpoli's en gigantische hoeveelheden pillen heb ik meer baat bij CBD (en nu ook THC) olie dan bij alle andere medicatie. Ik had dat zelf totaal niet verwacht en was uitermate sceptisch maar voor mij werkt het wel.
quote:Calamitycat schreef op 11 juni 2016 @ 22:51:

Mijn buurvrouw die fibromyalgie heeft en daardoor veel pijnklachten en erge vermoeidheid gebruikt sinds een aantal maanden wietolie die door de Transvaal apotheek wordt bezorgd (op recept via de pijnpoli). Ze is daardoor nu helemaal van de Lyrica af, ze slikte 3 pillen van 125 mg. per dag. Ook andere pijnmedicatie is ze aan het afbouwen. Het wordt vergoed door haar zorgverzekeraar.

Ben echt blij voor haar dat ze er zoveel baat bij heeft en dat ze niet meer zoveel echt nare medicatie hoeft te nemen.



Iba, hoop dat de officiële aanvraag lukt en dat je weer een deel van de chemische zooi kan laten staan en dat het je op veel vlakken gaat helpen Dank je wel.
Iba, hoop dat de officiële aanvraag lukt en dat je weer een deel van de chemische zooi kan laten staan en dat het je op veel vlakken gaat helpen







Ik sluit mij daar helemaal bij aan.
Ik merk, vooralsnog, helemaal niks. Ik zit nu op 2x daags 3 druppels.

Net weer vloekend nog geen half uur gelopen. Het fietsen gaat stukken beter gelukkig maar dat is al een tijd zo.
Met alleen CBD had ik ook niet heel veel effect op de pijn. In combinatie met THC drukt het de pijn wel wat af en de combi maakt me ook niet stoned. Het schijnt dat CBD de werking van THC ook wat onderdrukt (minder stoned gevoel).
Alle reacties Link kopieren
Wie weet wordt er nog gereageerd. Naar aanleiding van dit topic (stiekem meegelezen) onder andere heb ik nu ook cbd olie. De organische ven Medihemp.

Door een chronische ziekte heb ik last van erge vermoeidheid en ben heel snel overprikkeld. Door de vermoeidheid ben ik ook somber (heb ook depressies gehad).

Verder heb ik extreem snel spierpijn en kramp. En mijn spijsvertering is om te huilen (heb de diagnose PDS, maar daar kan men in de medische wereld blijkbaar niet veel mee want ik moest maar uitproberen wat werkt voor mij kreeg ik van de internist te horen, en helaas heb ik het nog niet echt ontdekt)

De chronische ziekte wordt gelukkig wel goed behandeld, maar deze klachten blijven. En de huisarts weet het verder ook niet meer. Dus ik "moet ermee leren leven".



Dus kwam ik na veel zoeken ook dit tegen.



Heb een olie met een laag gehalte (2,5%) om mee te beginnen. Ik ben erg benieuwd en ook sceptisch. Maar inmiddels ook zo wanhopig dat ik open sta om dit te proberen.
Miedo, als je die wrat nog hebt, die kun je aanstippen met het sap van een takje stinkende gauwe. Was me aangeraden door een dermatoloog, 2x daags 2 weken lang. Werkte als een trein.
Gelukspopje, succes. Laat je met een paar weken weten hoe het met je gaat? Zou wel overschakelen naar een wat sterkere variant, beetje onzinnig om dagelijks 20 druppels te nemen als het ook minder kan.



Wat je nu hebt wordt voornamelijk gebruikt om uit te zoeken wat je nodig hebt, omdat je er makkelijker mee doseert.
Alle reacties Link kopieren
quote:AllieBrosh schreef op 11 juni 2016 @ 22:50:

[...]





Nee Nijntje, CBD Hey allie, even googlen hoor dankjewel !!
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 24 augustus 2016 @ 15:12:

Gelukspopje, succes. Laat je met een paar weken weten hoe het met je gaat? Zou wel overschakelen naar een wat sterkere variant, beetje onzinnig om dagelijks 20 druppels te nemen als het ook minder kan.



Wat je nu hebt wordt voornamelijk gebruikt om uit te zoeken wat je nodig hebt, omdat je er makkelijker mee doseert.Ja daarom begin ik ook hiermee, dat werd me tenminste aangeraden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven