Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Wordt jij hier ook zo BLIJ van ?



Foto: Oude Pannen ' Maak ik hier nog iemand blij mee? '



Als ze d'r nou een gratis zak soda bij doet
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 23 augustus 2016 @ 12:58:

halo ik ben opzoek naar imant die mijn pat wil maaken voor nopes graag pd



Pat. Paadje? IPad?



Geen idee
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 24 augustus 2016 @ 15:21:

Wordt jij hier ook zo BLIJ van ?



Foto: Oude Pannen ' Maak ik hier nog iemand blij mee? '



Als ze d'r nou een gratis zak soda bij doet
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 23 augustus 2016 @ 12:58:

halo ik ben opzoek naar imant die mijn pat wil maaken voor nopes graag pd



Pat. Paadje? IPad?



Geen idee

en

Misschien ligt het gewoon aan ons en is de Nederlandse taal alweer verder geëvalueerd. En wij ouderwetschen willen ons gewoon niet aanpassen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mag een positieve voor een keer? Iemand zocht iets en ik had dat over, ze heeft vervoer geregeld en is het netjes op tijd komen halen. Ze was er ook erg blij mee en ik blij dat het weg was want het stond me best in de weg maar ik had nog geen zin gehad het erop te zetten.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 22 juli 2016 @ 16:18:

Dit is toch lastig te bevatten: Kansloos Uppen als Dagbesteding of erger...Levensinvulling ?

Waarom doen mensen dit?!



Ergens in de lente van 2014 hield ik grote schoonmaak.

Ik was een maand lang 'intensief bezig' op weggeefsites en verkoopsites.

Na een fascinerende & frustrerende maand was het opruimen klaar!

Heerlijk! Geen gebedel, jankverhalen en tijdrovende ' ik-ben-NU- onderweg' afspraken meer...

Vervolgens meer dan twee jaar niet meer gekeken op die sites.

Tot deze maand, nu ik weer een opruim bui heb...



En serieus...

Ik kom NA RUIM TWEE JAAR gewoon DEZELFDE KANSLOZE advertentie tegen op verschillende groepen.

Deze advertentie werd in 2014 voor mijn gevoel bijna elke dag ge-upt....

Want elke keer als ik inlogde, zag ik 'Het Mooie Pak' weer...



Ik snap dat bepaalde kleding een emotionele waarde voor iemand kan hebben.

Maar als na twee jaar uppen je



Mooie Pak ( link 1)



Mooi Pak ( link 2)



nog niet verkocht is...

En je toch hardnekkig door upt...



Wat zou dan de diepere reden daarachter zijn?

Pure eenzaamheid misschien? Gierigheid? Bord-voor-je-kopheid?

Ik heb nu echt de neiging om er iets onder te posten wat deze arme man kan helpen uit zijn tijdrovende waan....

Ik ben zelfs bereid 5 euro te bieden, het op te halen en daarna naar de Kringloop te brengen!!!









Update: ' Mooi Pak' is nog steeds niet gedoneerd aan de Kringloop...

Bijna dagelijks een 'up'. Onbegrijpelijk.

Hoeveel JAREN zal dit nog ge-upt worden?



Foto: Het uppen gaat vrolijk door
Alle reacties Link kopieren
Op welke weggeefhoek staat dat pak?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 27 augustus 2016 @ 08:52:

Op welke weggeefhoek staat dat pak?Ga je het ophalen?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net een reactie op een versleten leren bank die gefotografeerd is in een rommelige tuin: "Is van een oud vrouwtje geweest , netjes onderhouden en weinig gebruikt"



Op dezelfde hoek staat het aantrekkelijke aanbod: "Diverse meisjes kleding, kan best een ronde mee nog. Maatje 80/86 Verwacht er niet te veel van... Maar zeker niet kapot!"



"Verschillende palissades en stenen Gratis op te halen a.s. Zaterdag"

Reactie: "En de fiets dn?"







"VOOR DE EERSTE DIE ER NU OM KOMT A.U.B. !!!! Wegens geen reactie op nieuw loten ! Door geef tas"





"Verschillende kleuren restanten verf. Wie kan dit nog gebruiken? Zelf een doos meenemen."

"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 28 augustus 2016 @ 14:17:

[...]



Ga je het ophalen? Nee, rellen
Mooie oude fuin



wat zou diegene kwijt willen?
quote:friezinnetje2014 schreef op 28 augustus 2016 @ 18:51:

Mooie oude fuin



wat zou diegene kwijt willen?Een föhn? Al vraag ik me af wat daar mooi aan zou moeten zijn.
quote:nerdopviva schreef op 28 augustus 2016 @ 18:53:

[...]





Een föhn? Al vraag ik me af wat daar mooi aan zou moeten zijn.ja een föhn idd, wel een echt oudje. Is ook niet op een weggeefhoek hoor ;)
quote:SpeakingSilence schreef op 24 augustus 2016 @ 15:21:

Wordt jij hier ook zo BLIJ van ?



Foto: Oude Pannen ' Maak ik hier nog iemand blij mee? '



Als ze d'r nou een gratis zak soda bij doet



Wij hebben zo'n pan nieuw gekocht, met een veeg heb je die schoon. Respect voor iemand die ze zo af kan leven dat ze zwart zijn
Alle reacties Link kopieren
Haha gatver!
Ik vind dit echt een briljant topic heb mij ook maar eens aangemeld bij een lokale ruil/weggeef hoek
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op de lokale verkoopgroep:

Een conversatie tussen Verkoper ( man/oranje) en Biedster ( vrouw/zwart)

In de categorie: 'Now that escalated quickly' :



Verkoper verkoopt een nieuwe smartphone, met bon, voor 360 euro

( nieuwprijs was volgens hem 768 euro) : zie advertentie FOTO .

Het eerste bod komt van een mevrouw: 150 euro.

En dan volgt dit ...



Verkoper: Hou het real



Verkoper: Ik vraag ook niet om me huur te betalen????

maar 150 voor een tel die nieuw is en gauw boven de 700 kost.

Hoef er niet eens bij na te denken en het is al nee



Verkoper: Zeg toch ook niet dat bieden niet vrij staat.

Blijkbaar ben jij op je teentje getrapt omdat ik neeh zeg niet ik????



Biedster: maar je zal zeker een gek vinden



Verkoper: Of iemand die het geld heeft ???? en weet wat het waard is fijne dag



Verkoper: Zoals je zegt abbo dit is geen fucking abbo waar je 2 jaar aan vast zit



Biedster: jij praat niet met een idioot als je zelf hier hoor, hond



Verkoper: Dus XXXX fijne dag. Vergeet niet 150 te bieden op een iPhone 4 of s4 als je die tegen komt.

Die zitten namelijk wel in die prijs categorie



Biedster: tatoe hond



Verkoper: En leer aub eerst nederlands



Beidster: tatoe hond



Verkoper: Tatoe hond???? laat me aub niet over jouw mannelijke gezicht beginnen



Verkoper: Je had zeker moeite om een vriend te vinden of niet????



Biedster: wahahahahahhah wij buitenlanders hebben geen zonne bad nodig welopgevoede holigans



Biedster: ik zit niet op datingstie als jullie hahahahahaha schaamteloze beesten



Verkoper: Beesten dus nu praat je over iedereen



Verkoper: Alsjeblieft staat het praten je zet jezelf voor schut



Ze maken elkaar af gewoon...

Ik heb trouwens het idee dat biedster wat comments van zichzelf heeft verwijderd, want de dialoog loopt wat raar.



Geanonimiseerde Screenshots:

1: That escalated...

2: Quickly...
Alle reacties Link kopieren
De biedster uit m'n post van hierboven, die 150 euro op de smartphone biedt

die nieuw 700+ euro is, heeft zelf trouwens ook advertenties op dezelfde lokale verkoopsite.



Apart, blijkbaar hanteert ze een dubbele moatstaf.

Want bij haar eigen advertenties ( overpriced meuk) zet ze standaard :



,,helemaal nieuw,

mijn spullen gaan niet voor niets weg,

onzin bieders verwijder ik"



En zelf dus wel een 'onzin bod' doen...
Kansloos hoe mensen denken ver onder de vraag prijs te kunnen bieden
Deze kwam ik net tegen



Tja, weet je, ik ben eventjes ten einde raad, want ik heb zak en kleedgeld en zit in schuldhulp en daarnaast heb bewindvoering. Ik krijg €10 per week van ze, geeft ook allemaal niets want ik krijg van de b.w. waar ik woon voedingsgeld. Ik probeer mijn leven op de rit te zetten en probeer nieuwe kennissen te maken en dat willen ze graag en iedereen die mij een beetje kent weet dat ik ontzettend van schaken hou en schaak vaak online, maar dat kun je dus niet echt als kennissen benoemen, nu kan ik lid worden van goedkoopste schaakvereniging hier in de buurt €65 per jaar. Dat is €1,25 per week maar het probleem is dat je het in 1x moet betalen, dus ik heb het gevraagd aan me bewindvoerder en die zegt keihard nee, dus ondanks ik goed bezig ben word ik gewoon weer de goot ingetrapt, tenminste zo voelt dat als je constant wordt tegengewerkt. Goed, nu zoek ik een barmhartige sameritaan waar ik klusjes voor kan doen, ik ben kok en, ik ben best wel handig, schilderen, behangen, tegels zetten. Is er iemand hier die mij kan helpen, want ik wil heel graag lid worden. Ik had me er op verheugd, want zeg nou zelf, €65 per jaar, das toch niks, blijkbaar voor mijn bewindvoerder wel. Op dit soort momenten denk ik echt bij mezelf: wat doe ik hier eigenlijk nog, niemand zal mij missen, begrijp me goed, ik zal het nooit doen, ik hou van het leven, maar soms zijn er dagen bij waar alles en dan ook echt alles fout kan gaan. En ja heb ook al gedacht aan crowd funding maar voor dat bedrag? Nee dan gun ik dat liever aan iemand die het echt nodig heeft. Ik doe er liever klusjes voor. Bedankt
Vind ik niet zoveel mis mee hoor. Hij biedt er tenminste klusjes voor. Als hij in de buurt woonde had ik het zo gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hij 'gunt' het liever aan iemand die het echt nodig heeft? Volgens mij is hij zelf degene die iets nodig heeft en mag hij blij zijn als anderen hem iets gunnen.

Meteen weer de bewindvoerder in een slecht daglicht proberen te zetten

Waarschijnlijk is er gewoon geen geld, moet je niet zielig gaan doen op internet.
Alle reacties Link kopieren
'Tatoe hond'
quote:radlerlemon schreef op 30 augustus 2016 @ 16:45:

Vind ik niet zoveel mis mee hoor. Hij biedt er tenminste klusjes voor. Als hij in de buurt woonde had ik het zo gedaan.Vind ik ook. Hij loopt iig niet te bedelen om het geld maar wil er iets voor doen.
quote:minnimouse schreef op 30 augustus 2016 @ 17:38:

'Tatoe hond' Wat is dat? Fikkie, het hondje van de brandweer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven