Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Melissa en Isabella, allebei heel goed bezig als ik het zo lees! Ga zo door



Finjie, oboy haha kan het me voorstellen die hitte in zo'n attractiepark. Zou er ook niet aan moeten denken om er vandaag, laat staan morgen met 36/37 graden te moeten zijn XD



Net met hondje voor de prik gegaan, zit nu met mn fingers crossed dat ie er niet zoveel last van gaat krijgen. Maar het ei (toepasselijk voor mij haha) op zn rug zit er al op de plek waar ie de spuit heeft gehad
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
...En dan krijg je te horen dat je over +/- 6 weken geen baan meer hebt. Dat zag ik niet aankomen. Wat een kut timing ook.
Alle reacties Link kopieren
Ah nee Leighton, wat klote!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee leighton. Zo plots? Gelukkig heb je nog even om te solliciteren. Maar snap dat je je k*t voelt.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Oh Leighton wat waardeloos! Had je een tijdelijk contract? Shit zeg.
Elko, misschien eet de postbode het zelf wel op onderweg Lekker hoor, de kleintjes in een badje. Wil ik ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Leighton! Hoezo dat ineens? Ook lekker op tijd aangekondigd zeg wat klote zeg!
Alle reacties Link kopieren
Nee, een vast contract. Ik werk er al jaren maar er is gewoon geen geld meer. M'n collega's moeten ook weg.
Oh Leighton, dat is echt erg Jeetje.
quote:Leighton schreef op 24 augustus 2016 @ 14:54:

...En dan krijg je te horen dat je over +/- 6 weken geen baan meer hebt. Dat zag ik niet aankomen. Wat een kut timing ook.Dat vind ik echt heel naar voor jullie. Bah, wat een rotbericht.
Alle reacties Link kopieren
Man heeft nog wel werk, dat scheelt al een hoop. We kunnen in principe ook op 1 salaris leven maar liever niet natuurlijk. En ik kan het nog niet helemaal bevatten. Weet ook niet wat ik nu moet doen. Iedereen zegt "laten bezinken en nu even ontspannen" maar dat lukt niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Ahh nee Leighton, dat is echt geen fijn nieuws. Ik weet niet hoe het zit bij vaste contracten hoor, maar wordt daar niet altijd geprobeerd een regeling te treffen (bv kijken of er plekken zijn op andere vestigingen indien mogelijk) waar ontslagen werknemers (door economische problemen) kunnen gaan werken? Of zie ik het dan te rooskleurig in?
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
nee, ontspannen na zo'n bericht zou ik ook niet kunnen. Brengt een hoop onzekerheid met zich mee. Gelukkig dat jullie je financieel wel redden, maar het blijft gewoon . . . , het is toch je werk en je wordt opeens opzij gezet. Dat is gewoon rot.

Heb je werk waar je eventueel weer snel mee aan de slag kan?
Alle reacties Link kopieren
Laat die mensen lekker lullen met dr ontspannen. Makkelijk gezegd.

Gaat het bedrijf failliet dan? Ze kunnen toch niet zomaar een groep mensen met vast contract ontslaan? Of is er een sociaal plan? Ik zou dat wel echt even goed uitzoeken allemaal.

En je hoeft het niet op 1 salaris te doen hé, je hebt recht op WW.
Ontspannen? Ik zou enorm gestrest zijn. Makkelijk gezegd. Wat Elko al zegt: je hebt eerst nog ww dus het hoeft niet meteen op 1 salaris. Maar kut is het hoe dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, Leighton, wat rot! komt er een sociaal plan, dat is toch wettelijk verplicht als er ontslagen vallen vanwege economische noodzaak/faillissement? of niet? in elk geval WW natuurlijk ja.

Werk je in een sector waar het een beetje makkelijk is om een andere baan te vinden? heb je een netwerk dat je daarvoor in kan schakelen?



Nee, ontspannen zou er voor mij ook niet inzitten na zo'n bericht hoor. Ik zou stijf staan van de stress over of ik wel een nieuwe baan vind zo snel en hoe en wanneer en waar en zo. Echt heel naar voor je. Diep ademhalen en in elk geval het nieuws maar even laten bezinken. Daarna goed advies inwinnen, niet bij de pakken neer gaan zitten en aan iedereen die je kent laten weten dat je op zoek bent naar nieuw werk. Via via schijnt de beste weg te zijn, niet de ouderwetse advertentie/brief/gesprek methode. Hoewel je op interessante vacatures natuurlijk altijd kunt reageren.
Soms gaat het zo slecht met een bedrijf dat een sociaal plan niet eens haalbaar is helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik moet nog allemaal uitzoeken wat er kan en waar ik recht op heb. Ik weet niet wat er nu gaat gebeuren op m'n werk. Ze hadden het over ontslag met wederzijdse goedkeuring of ontslag zonder mijn goedkeuring (?) ik heb ook geen idee wat hier het verschil tussen is. Lijkt me dat je bij allebei ontslagen wordt dus dan maakt het toch niet uit?



Ik ga vanavond een ijsje eten met een vriendin en gelijk maar vragen of ze binnenkort bij haar bedrijf kan polsen of er nog mensen nodig zijn (ik moet eerst m'n cv nog flink bijwerken).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat héél goed navragen want je recht op WW hangt daar wel van af. Dat krijg je niet als je ergens zelf weg gaat namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de uwv website:



Na ontslag met wederzijds goedvinden kunt u een WW-uitkering krijgen. U hoeft dus niet te protesteren tegen uw ontslag om een uitkering te kunnen krijgen. U moet daarvoor wel aan deze voorwaarden voldoen:



Het is niet uw eigen schuld dat u werkloos bent.

Uw werkgever heeft u gevraagd om akkoord te gaan met uw ontslag.

In de beëindigingsovereenkomst is rekening gehouden met de opzegtermijn.

U heeft voldoende sollicitatieactiviteiten gedaan om weer aan het werk te komen.



Maar dat is alleen als ik geen werk kan vinden in de 6 weken die ik nu nog heb. Hoe bewijs ik dat ik sollicitatieactiviteiten gedaan heb?
Alle reacties Link kopieren
Pfff. Slapeloze nachten voorlopig denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Leighton schreef op 24 augustus 2016 @ 17:02:

Ja ik moet nog allemaal uitzoeken wat er kan en waar ik recht op heb. Ik weet niet wat er nu gaat gebeuren op m'n werk. Ze hadden het over ontslag met wederzijdse goedkeuring of ontslag zonder mijn goedkeuring (?) ik heb ook geen idee wat hier het verschil tussen is. Lijkt me dat je bij allebei ontslagen wordt dus dan maakt het toch niet uit?



Ik ga vanavond een ijsje eten met een vriendin en gelijk maar vragen of ze binnenkort bij haar bedrijf kan polsen of er nog mensen nodig zijn (ik moet eerst m'n cv nog flink bijwerken).that's the spirit.... en maak er vooral een flinke ijscoupe van!
Oei dat is klote zeg Leighton. Had je het helemaal niet zien aankomen? Gelukkig is de arbeidsmarkt niet meer zo slecht als de laatste jaren maar toch is het ruk. Sterkte!
Haal er in ieder geval juridische hulp bij leighton! Niet maar zo ergens in mee gaan.



Hier net uit eten geweest, tapas!!!

Erbij een alcoholvrije cocktail en na een papaya ijsje.
Alle reacties Link kopieren
Leighton, wat een rotnieuws!! Ik zou inderdaad ook niet kunnen ontspannen. Is met jouw beroep veel werk te vinden of doe je iets in een lastige sector?

Ik wil wel Pokemon met je gaan vangen ter afleiding. Was laatst in Scheveningen en dat is echt de Pokemon Go place to be.



Isabela, wat knap dat je al zoveel bent afgevallen! Ik herken dat het moeilijk is om gezond te blijven eten, dat zie je zo wel in mijn lijstje, haha.



Mijn bloeduitslag was trouwens goed. Wat ik wel raar vond is dat ze zeggen dat vit D waarde van 47 goed is, terwijl ik op internet overal vind dat 50 het MINIMUM is. Had na het telefoontje even gegoogelt. Ik wil nu in ieder geval iedere dag een beetje Vit D bij slikken, maar weet eigenlijk niet hoeveel ik moet innemen als ik het tot bijvoorbeeld 80 zou willen brengen. Op internet vond ik 1200 IE, maar geen idee, op internet kunnen ze zoveel zeggen natuurlijk. Zou eigenlijk dokter terug moeten bellen voor info over vit d bijnemen, maar dat voelt wel een beetje stom, aangezien zij 47 wel een goede waarde vinden..



Ontbijt: 2 volkoren crackers met boter en xxlhagelslag, bekertje cappucino met zoetjes

Tussendoor: Bekertje cappucino met zoetjes

Lunch: Yoghurt met muesli en fruitmix, water

Tussendoor: DE GODDELIJKSTE NOOTJES OOIT, namelijk: Caramel zeezout chocolade amandelnootjes

Diner: Tonijnsalade, carvan Go aardbei

Tussendoor: De rest van het zakje (200 gram ) goddelijke nootjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven